پارکت چوبی برای بالکن

هنگامی که بحث به قسمت خارجی خانه یعنی بالکن و اعمال تغییراتی در آن می‌رسد، استفاده از پارکت چوبی از اقداماتی است که زیبایی این قسمت از فضای خانه را دوچندان خواهد ساخت. پوشاندن کف بالکن با پارکت چوبی باعث جذابیت این قسمت از خانه می‌شود. برخی از افراد این طور تصور می‌کنند که پارکت مناسب بالکن نیست. در این مقاله قصد داریم به معرفی پارکت مناسب برای بالکن بپردازیم. اگر شما هم به فکر انتخاب پارکت چوبی برای بالکن خانه خود هستید، تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

ویژگی‌های پارکت چوبی برای بالکن

علاوه بر خانه‌های ویلایی، امروزه در بیشتر خانه‌های آپارتمانی بالکن‌های بزرگ و کوچکی وجود دارند که بسیار کاربردی هستند. اهالی خانه چندین ساعت از وقت خود را در این قسمت سپری می‌کنند. طراحی بالکن به شیوه‌های مختلفی امکان‌پذیر است. یکی از آن‌ها استفاده از پارکت چوبی است. پارکت‌ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. پارکت برای بالکن باید ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشد.

ویژگی‌های پارکت چوبی مناسب نصب در بالکن

پارکت چوبی برای بالکن با طرح و رنگ‌های بی‌نظیر باعث جذابیت و همچنین کاربردی‌تر شدن این قسمت از خانه شوند. تراس‌ها در دو حالت سرپوشیده و یا سر باز دیده می‌شوند. به‌هرحال، از آنجایی که بالکن جزو فضای خارجی خانه محسوب می‌شود، ممکن است تحت‌تأثیر عوامل جوی مانند باد، باران، رطوبت و یا نور خورشید قرار بگیرد. به همین دلیل باید در جستجوی پارکت‌هایی باشیم که بتوانیم از آن‌ها برای قسمت خارجی خانه یعنی بالکن استفاده کنیم. چنین پارکتی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

مقاومت بالای کفپوش بالکن در مقابل رطوبت

یکی از ویژگی‌های مهمی که پارکت مناسب پوشاندن کف فضای بالکن باید دارا باشد، استقامت در برابر رطوبت است. کف‌پوشی که برای این قسمت خریداری می‌شود، باید بتواند در برابر باران و رطوبت و تابش نور خورشید مقاوم باشد و خراب نشود. پارکت مناسب بالکن نباید با تابش نور خورشید، رنگ و یا شکل خود را از دست بدهد.

مقاومت کف پوش چوبی در برابر ضربه

از دیگر ویژگی‌هایی که باید برای خرید پارکت چوبی برای نصب در کف بالکن موردتوجه قرار گیرد، مقاومت در برابر ضربه است. ممکن است از میز و صندلی و یا کباب‌پز در بالکن استفاده شود. همین مسئله احتمال افتادن وسایل سبک‌وسنگین را بر روی پارکت افزایش می‌دهد. پارکت مناسب این قسمت از خانه باید آن‌قدر مقاوم باشد که خریدار بتواند دوام بالای این محصول را مشاهده کند.

مقاومت کف پوش چوبی در برابر ضربه

کدام پارکت چوبی برای بالکن مناسب است؟

همان‌طور که گفتیم، پارکتی که قرار است در بالکن نصب شود باید دارای ویژگی‌هایی باشد. پارکت‌های چوبی در انواع مختلفی موجود هستند که مناسب‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

1. چوب ترموود

در واقع، پارکت چوبی ترمووود را می‌توان انتخابی استثنایی و بی‌نظیر برای بالکن دانست. پارکت ترمووود از چوب طبیعی درخت ساخته شده و مقاومت آن به فرایند خاصی باز می‌گردد که روی آن انجام می‌شود. از مزایای این پارکت می‌توان به نصب آسان و استقامت و استحکام بسیار زیاد در برابر رطوبت، تابش نور خورشید و آب اشاره کرد.

پارکت ترمووود انتخابی است که نه‌تنها جلوه بالکن شما را بی‌نظیر می‌سازد، بلکه به لطف ویژگی‌های منحصربه‌فرد، به شما این امکان را می‌دهد تا ساعت‌ها در این محیط با خیالی آسوده وقت گذرانده و از نشستن در بالکن لذت ببرید. ترموود در واقع به مراقبت زیاد و خاصی نیاز ندارد. این ویژگی آن را از دیگر پارکت‌های چوبی متمایز کرده است. مقاومت ترمووود به دلیل فرایند خاصی که روی آن صورت می‌پذیرد آن‌قدر بالا می‌رود که حتی با قرارگرفتن در معرض هوای بارانی درخشندگی خود را حفظ خواهد کرد.

2. چوب راش

این چوب به چوب روسی نیز معروف است. به دلیل استحکام بالا و زیبایی طبیعی، به یکی از بهترین و بی‌نظیرترین گزینه‌ها برای پوشاندن کف بالکن تبدیل شده است. علاوه بر مقاومت در برابر حشرات و پوسیدگی، دارای خواصی همچون ضد آب، ضد رطوبت و مقاومت در برابر تغییرات دمایی است. مساحت محیطی که با پارکت پوشانده می‌شود از جمله عواملی است که ضخامت و عرض چوب را تعیین می‌کند.

پارکت چوبی راش را می‌توان رنگ‌آمیزی کرد و بدین ترتیب با هر سبکی از دکوراسیون سازگار می‌شود. ترمووود و چوب راش بهترین چوب‌هایی هستند که می‌توانید برای پوشاندن کف بالکن از آن‌ها استفاده کنید. البته بهتر است قبل از انتخاب و اقدام به خرید، شرایط محیطی و میزان تردد فضا را به‌خوبی سنجیده و از نظر متخصصانی که در این حیطه فعالیت می‌کنند بهره‌مند شوید.

نکات مهم قبل از خرید چوب ترمووود برای بالکن

آگاهی از این نکات مهم در خرید بهترین پارکت چوبی برای بالکن شما کمک می‌کند تا باکیفیت‌ترین چوب ترمووود را خریداری نمایید و فضای بالکن خود را به شیوه‌ای ایمن طراحی کنید. در این قسمت به این نکات می‌پردازیم.

انتخاب ضخامتی مناسب

ضخامت چوب ترمووود باید بر اساس کاربرد و میزان وزنی که قرار است متحمل شود، انتخاب ‌شود. اغلب هر چه چوب ضخیم‌تر باشد، در برابر تنش‌ها مقاوم‌تر خواهد بود.

درنظرگرفتن ابعاد بالکن

قبل از اقدام به خرید، ابعاد بالکن را به‌دقت اندازه‌گیری نمایید. قطعات چوب باتوجه‌به ابعاد بالکن اندازه‌گیری می‌شوند و این کار از هدررفت چوب و انجام برش‌های غیرضروری جلوگیری خواهد کرد.

خرید از ارائه‌کنندگان معتبر

به‌منظور اطمینان از کیفیت چوب باید صبر و حوصله به خرج داد. با جستجوی بهترین ارائه‌کننده، نسبت به خرید اقدام نمایید.

نکات مهم قبل از خرید چوب ترمووود برای بالکن

خرید پارکت‌های چوبی برای بالکن از پارس آرای کوهستان

یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که پارکت چوبی برای بالکن باید دارا باشد، علاوه بر زیبایی محصول مقاوم بودنش است. ترمووود و پارکت چوب راش از جمله چوب‌هایی هستند که به دلیل مقاومت در برابر شرایط محیطی برای بالکن توصیه می‌شوند. مجموعه پارس آرای کوهستان با سال‌ها سابقه درخشان مفتخر است که هر دو این پارکت‌ها را در بهترین کیفیت به شما ارائه ‌دهد.

البته انواع مختلفی از محصولات در مجموعه ما موجود هستند و شما می‌توانید با مشورت با کارشناسان ما بهترین گزینه را انتخاب کنید. کارشناسان مجموعه پارس آرای کوهستان آماده پاسخگویی و مشاوره رایگان به خریداران محترم جهت راهنمایی هستند.

 

برچسب ها: