انتخاب پارکت چوبی برای استفاده در پروژه‌های بازسازی

از جمله مسائل مهمی که در پروژه بازسازی ساختمان توجه ما را به خود جلب می‌کند، انتخاب نوع کف‌پوش است. برای پوشاندن کف منزل یا محل کار، امکان استفاده از سنگ، سرامیک و یا محصولات دیگر هم وجود دارد. اما کف‌پوش‌های چوبی بسیار پرطرف‌دار بوده و هیچ‌وقت هم از مد نخواهند افتاد. اما لازم است هنگام انتخاب پارکت چوبی برای استفاده در پروژه‌های بازسازی نکاتی را مدنظر قرار دهیم که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انتخاب پارکت چوبی در پروژه‌های بازسازی

پارکت چوبی از جمله کف‌پوش‌هایی است که در بازار شاهد تنوع گسترده‌ای از آن هستیم. استفاده از این کف‌پوش‌ها در محیط می‌تواند زیباترین و چشم‌نوازترین تضادها را در دکوراسیون داخلی به وجود آورد. برای بازسازی اتاق نشیمن، کفپوش چوبی به‌شدت پیشنهاد می‌شود. رنگ‌های تیره در مقابل آسیب مقاومت بیشتری دارند و همیشه هم مد هستند.

انتخاب پارکت چوبی در پروژه‌های بازسازی 

اگرچه رنگ‌های تیره محیطی بسیار شیک و درعین‌حال ساده برای فضا ایجاد می‌کنند، اما استفاده از آن‌ها برای فضاهای کوچک‌تر با ریسک بزرگی همراه است. در فضاهایی که از پارکت تیره استفاده می‌شود، رنگ دیوارها باید روشن باشد تا علاوه بر تنظیم‌شدن نور در فضا، تضاد منحصربه‌فرد و چشم‌نوازی ایجاد شود. در ادامه نکات مهم برای خرید پارکت چوبی در پروژه‌های بازسازی را موردبحث قرار می‌دهیم:

پارکت چوبی و محل نصب

یکی از تأثیرگذارترین جنبه‌ها در خرید پارکت چوبی برای استفاده در پروژه‌های بازسازی محل نصب آن است. اگر کف پوش قرار است برای بازسازی مکانی مرطوب مانند حمام یا آشپزخانه استفاده شود، باید مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت داشته باشد. علاوه بر این، کف‌پوش‌هایی که برای محیط‌های پر رفت‌وآمد همچون راهرو یا اتاق نشیمن انتخاب می‌شوند، باید مقاومت سایشی بالایی داشته باشد. بنابراین، ابتدا باید دقیقاً بدانید که می‌خواهید پارکت خود را کجا نصب کنید.

حفظ و نگهداری پارکت چوبی

اگر قصد دارید که به طور مکرر پارکت‌های چوبی را تمیز کنید، باید پارکتی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم باشد و به دلیل تماس مکرر با آب، کپک نزند و بوی نامطبوع ایجاد نکند. علاوه بر این، اگر دارای فرزند خردسال هستید، کف‌پوش شما باید کاملاً در برابر لکه و خط‌وخش مقاوم باشد. در هنگام خرید و انتخاب پارکت‌های چوبی باید شرایط نگهداری را در نظر بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین پارکت را تهیه کنید.

حفظ و نگهداری پارکت چوبی 

زیبایی پارکت چوبی

در انتخاب رنگ پارکت، به دیگر وسایلی که در دفتر کار و یا خانه موجود هستند توجه داشته باشید. تضاد و کنتراست بین پارکت و مبلمان و اثاثیه باعث دوچندان شدن جذابیت فضا خواهد شد. قبل از بازسازی بهتر است رنگ دیوار و یا کاغذدیواری را انتخاب کنید و بعد برای خرید پارکت مراجعه نمایید. البته انتخاب رنگ باتوجه‌به فضا و نیاز افراد متغیر است. پارکت‌های خاکستری این قابلیت را دارند که فضایی مدرن ایجاد کنند. پارکت‌های روشن باعث می‌شوند که روشنایی محیط افزوده شود و رنگ‌های تیره هم محیط را گرم و صمیمی‌تر جلوه می‌دهند.

پارکت چوبی و شکل ظاهری آن

از دیگر معیارهایی که باید هنگام خرید و انتخاب پارکت چوبی برای پروژه‌های بازسازی مدنظر قرار دهیم، شکل ظاهری محصول است. معمولاً خطوطی بین تایل‌ها وجود دارند که به شیار معروف هستند. کف‌پوش‌های شیاردار اگرچه سخت‌تر تمیز می‌شوند؛ اما محیط را زیباتر می‌سازند.

دوام پارکت چوبی

معیار دیگری که در کنار رنگ و ظاهر باید موردتوجه قرار گیرد، دوام پارکت است. ممکن است برخی از طرح‌ها زیباتر باشند، اما کیفیت بالایی نداشته باشند و زود خش‌دار شوند. بهتر است بر اساس فضایی که قرار است بازسازی در آن صورت گیرد، پارکت را انتخاب کنید. اگر قصد بازسازی محیط کار را دارید بهتر است از پارکت‌های مخصوص محیط‌های تجاری استفاده کنید. این پارکت‌ها دارای استقامت سایشی بالایی هستند.

پارکت چوبی و عایق آکوستیک بودن

فاکتور دیگری که هنگام بازسازی منزل و یا محیط کار با پارکت‌های جدید باید در نظر گرفته شود، ویژگی آکوستیک بودن است. با این ویژگی هم آرامش خود و هم اطرافیانتان را تضمین خواهید کرد.

پارکت چوبی و عایق آکوستیک بودن

نکات مهم بازسازی فضای داخلی خانه با پارکت چوبی

هنگامی که با انواع مختلف پارکت مواجه می‌شویم، در انتخاب سردرگم می‌شویم. هنگام انتخاب پارکت چوبی برای استفاده در پروژه‌های بازسازی لازم است که معیارهایی را در نظر بگیریم تا بتوانیم خریدی منطقی را تجربه کنیم.

بازسازی فضای پذیرایی با پارکت

پذیرایی بخشی از خانه است و می‌توان گفت تردد نسبتاً زیادی در آن رخ می‌دهد و زیبایی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود، نوعی از پارکت چوبی را برای پذیرایی انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، در برابر لکه‌ها مقاوم باشند. کف‌پوش‌های چوبی گزینه مناسبی برای فضاهای پذیرایی هستند، زیرا جلوه ظاهری زیبا و شیکی دارند و از سوی دیگر به‌راحتی تمیز می‌شوند.

پارکت برای آشپزخانه

آشپزخانه نیز یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه است و به پارکت با مقاومت بالا نیاز دارد. علاوه بر این، احتمال ایجاد لکه در کف‌پوش‌های چوبی نصب ‌شده در این قسمت نسبت به سایر قسمت‌های خانه بیشتر است. بنابراین، شما باید کف‌پوش‌هایی را انتخاب کنید که به‌راحتی تمیز شوند.

انتخاب پارکت مناسب برای اتاق‌خواب

اتاق‌خواب را می‌توان یکی از مکان‌های کم تردد خانه دانست. ظاهر پارکت به‌کاررفته در این قسمت نسبت به سایر قسمت‌های خانه اهمیت کمتری دارد. البته بدیهی است که در انتخاب کف‌پوش پارکت برای اتاق‌خواب باید هماهنگی ظاهر آن را با بقیه قسمت‌های خانه در نظر گرفت.

ازآنجایی‌که اجسام سنگین مانند تخت یا کمد روی پارکت اتاق‌خواب قرار می‌گیرد، باید در برابر ترک و خط‌وخش مقاومت بالایی داشته باشد. پارکت‌های چوبی از خاصیت ضد حساسیت برخوردار بوده و عایق خوبی هم برای صدا و حرارت محسوب می‌شوند. همین ویژگی است که آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای پوشاندن کف اتاق خواب تبدیل کرده است.

بازسازی پارک سرویس بهداشتی و بالکن

به دلیل قرارگرفتن مداوم در معرض آب، هوا و مواد شیمیایی، حمام‌ها و بالکن‌ها به پارکت بسیار مقاوم نیاز دارند. بنابراین، هنگام انتخاب پارکت‌های چوبی برای این فضاها باید کف پوش مناسب این فضا را انتخاب کنید و مطمئن شوید که قادر است مقاومت بالایی در مقابل رطوبت از خود نشان دهد. برای بازسازی کف بالکن هم پارکت ترمووود را پیشنهاد می‌کنیم. این پارکت قادر است مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما از خود نشان دهد، علاوه بر این که کیفیت بالایی هم دارد.

نکات مهم بازسازی فضای داخلی خانه با پارکت چوبی 

خرید پارکت‌ چوبی باکیفیت از پارس آرای کوهستان

انتخاب و خرید پارکت چوبی برای استفاده در پروژه‌های بازسازی بر اساس نیاز محیط، نوع چوب، عایق بودن، ضخامت و طرح آن را درنظر بگیرید. توصیه می‌کنیم در انتخاب رنگ‌های عناصر موجود در فضا و رنگ پارکت هماهنگی ایجاد کنید تا در نهایت بتوانید از ظاهر زیبای فضای خود نهایت لذت را ببرید. تهیه باکیفیت‌ترین پارکت‌های چوبی از پارس آرای کوهستان و مشورت با کارشناسان و همکاران باتجربه ما به شما کمک می‌کند تا انتخابی هوشمندانه و بهتر داشته باشید.

برچسب ها: