پارکت چه رنگی بخرم بهتر است؟

انتخاب رنگ و طرح پارکت برای کف‌پوش منزل اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که رنگ و طرح از موثر‌ترین پارامترها در زیبایی دکوراسیون داخلی هستند. در واقع ترکیب رنگ پارکت، مبلمان و دیوارها تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری منزل دارد. اما سوالی که بسیاری از افراد در ذهن دارند این است که پارکت چه رنگی بخرم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که عوامل مختلفی در انتخاب رنگ پارکت موثر هستند. از جمله این عوامل می‌توان به نور محل قرارگیری پارکت، تونالیته رنگی محیط و هماهنگی طرح پارکت با مبلمان منزل اشاره کرد. با ما همراه باشید تا به بررسی معیارهای انتخاب رنگ پارکت و رایج‌ترین رنگ‌های مورد استفاده برای این کف‌پوش بپردازیم.

معیارهای اصلی انتخاب رنگ پارکت
معیارهای اصلی انتخاب رنگ پارکت

معیارهای اصلی انتخاب رنگ پارکت برای محیط داخلی

به طور کلی اگر به صورت اصولی رنگ پارکت با محیط داخلی خانه هماهنگ باشد، فضای منزل جلوه‌ای زیبا و دلنشین پیدا می‌کند. برخی از رنگ‌ها به محیط حس گرمی را منتقل کرده و برخی از رنگ‌ها حس سردی را القا می‌کنند. همچنین بعضی از رنگ‌ها باعث می‌شوند خانه بزرگ‌تر دیده و بعضی دیگر فضای داخلی را کوچک‌تر جلوه می‌دهند. به عنوان مثال پارکت‌های رنگ روشن باعث می‌شوند که محیط بزرگ‌تر به نظر برسد؛ اما رنگ‌های تیره دقیقا نتیجه عکس دارند. در پاسخ به این سوال که پارکت چه رنگی بخرم، باید معیارهای اصلی انتخاب رنگ این نوع کف‌پوش را بشناسید.

از جمله معیارهای اصلی انتخاب رنگ پارکت برای محیط داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک دکوراسیون
  • ترکیب رنگ محیط
  • میزان نور طبیعی و مصنوعی
  • میزان فضای قابل استفاده برای نصب پارکت
  • سلیقه شخصی

سبک دکوراسیون محیط؛ مهم‌ترین معیار در انتخاب رنگ پارکت

برای پاسخ به این سوال که پارکت چه رنگی بخرم، ابتدا باید سبک دکوراسیون محیط مورد نظر را خود را بررسی کنید. باید بدانید که در سبک‌های کلاسیک دکوراسیون، پارکت‌های گردویی رنگ، بسیار رایج هستند. این در حالی است که در سبک‌های مدرن، معمولا رنگ‌های خنثی مانند کرم روشن، طوسی و سفید استفاده می‌‌شوند. باید اشاره کرد که رنگ چوب بلوط و راش در سبک مدرن محبوبیت بسیار زیادی دارند. به طور کلی سبک‌های مدرن دکوراسیون نسبت به سبک‌های کلاسیک محبوب‌تر هستند.

انتخاب رنگ پارکت با توجه به ترکیب رنگ بخش‌های مختلف محیط

یکی از معیارهای مهم در انتخاب رنگ پارکت توجه به ترکیب رنگ محیط مورد نظر است. شما می‌توانید ایده‌ها و طرح‌های دکوراسیون آماده را در مراجع خرید پارکت بررسی کرده یا در اینترنت جستجو کنید. سپس یکی از طرح‌ها را انتخاب کرده و پارکت را با رنگ مورد نظر بخرید. با توجه به این معیار، در پاسخ به این سوال که پارکت چه رنگی بخرم، باید ببینید چه رنگی با ترکیب رنگ محیط مورد نظر هماهنگ است.

به طور کلی ترکیب رنگ محیط می‌تواند طیف روشن تا تیره یک رنگ مانند کرم روشن تا قهوه‌ای تیره باشد. این امکان هم وجود دارد که رنگ‌بندی محیط از ترکیب چند رنگ متضاد تشکیل شود. به عنوان مثال اگر رنگ دیوارها و مبلمان روشن است، رنگ پارکت باید تیره باشد تا جذاب‌تر به نظر برسد.

محیط مورد نظر برای تعیین رنگ پارکت
محیط مورد نظر برای تعیین رنگ پارکت

بررسی میزان نور طبیعی و مصنوعی محیط مورد نظر برای تعیین رنگ پارکت

میزان نور محیط در انتخاب رنگ مناسب برای پارکت و سایر بخش‌های دکوراسیون تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر در ذهن شما این سوال شکل گرفت که پارکت چه رنگی بخرم، حتما میزان نوری داخل محیط مورد نظر خود را در نظر بگیرید. نور طبیعی معمولا نور خورشید است که وارد محیط می‌شود و نور مصنوعی در واقع همان نور لامپ‌ها است.

در محیط‌هایی که نور طبیعی و مصنوعی کمتر از حد معمول باشد، بهتر است که از رنگ‌های روشن برای پارکت خود استفاده کنید. چرا که هر چه کف‌پوش رنگ روشن‌تری داشته باشد بازتاب نور در آن بیشتر بوده و کمبود نور در محیط جبران خواهد شد. در محیط‌هایی که نور طبیعی و مصنوعی بیش از حد معمول وجود دارد، بهتر است که از پارکت‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید. به این ترتیب، در اثر بازتاب کم نور در کف‌پوش‌های تیره، نور اضافه محیط گرفته شده و فضا جلوه بهتری پیدا می‌کند.

مشخص کردن رنگ پارکت با توجه به میزان فضای مورد نظر برای نصب این کف‌پوش

بازتاب نور در پارکت‌های رنگ روشن بیشتر است؛ بنابراین در صورت استفاده از رنگ روشن برای پارکت، محیط مورد نظر بسیار بزرگ‌تر از حد معمول دیده می‌شود. از همین رو اگر به این فکر کردید که پارکت چه رنگی بخرم، به ابعاد محیط مورد نظر خود توجه کنید. اگر محیط مورد نظر شما کوچک است و می‌خواهید بزرگ به نظر برسد، بهترین انتخاب رنگ‌های روشن خواهد بود. به خاطر داشته باشید که انتخاب رنگ‌های تیره برای پارکت محیط را گرم‌تر و صمیمی‌تر جلوه می‌دهند. بنابراین به نظر شما بستگی دارد که آیا می‌خواهید محیط مورد نظر شما بزرگ دیده شود یا حالت گرم‌تری به خود بگیرد.

سلیقه افراد ساکن در محیط؛ عاملی اساسی در انتخاب رنگ پارکت

سلیقه شخصی در انتخاب رنگ پارکت اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که این خود فرد است که می‌خواهد در محیط مورد نظر زندگی کند. بنابراین باید پارکتی انتخاب کند که با ذائقه و سلیقه او هماهنگ باشد. در واقع معیارهای قبلی که به آن‌ها اشاره شد، همگی به سلیقه فرد وابسته هستند. به این معنی که انتخاب رنگ با توجه به ابعاد محیط، میزان نور، ترکیب رنگ و سبک دکوراسیون به نظر شخصی فرد ساکن در محیط بستگی دارد. بنابراین می‌توان گفت که سلیقه شخصی اساسی‌ترین معیار برای انتخاب رنگ پارکت به شمار می‌رود. اگر زمانی از خود پرسیدید که پارکت چه رنگی بخرم؟ برای پاسخ به این سوال باید به سلیقه شخصی خود رجوع کنید.

بهترین مرجع برای خرید زیباترین پارکت‌ها
بهترین مرجع برای خرید زیباترین پارکت‌ها

پارس آرای کوهستان؛ بهترین مرجع برای خرید زیباترین پارکت‌ها

هر زمان به این فکر افتادید که پارکت چه رنگی بخرم، بهتر است جوانب مختلف نصب پارکت را در نظر بگیرید. به عنوان مثال بررسی کنید که میزان نور محیط مورد نظر شما چقدر است یا سبک دکوراسیون شما چیست و شامل چه ترکیب رنگی می‌شود. پارس آرای کوهستان، یکی از برترین عرضه‌کنندگان انواع پارکت در سطح کشور است. شما می‌توانید پارکت مورد نظر خود را با رنگ دلخواه از مجموعه ما خریداری کنید. ما در پارس آرای کوهستان باکیفیت‌ترین و زیباترین پارکت‌ها را به شما ارائه می‌دهیم.

برچسب ها: