پارکت وارداتی یا داخلی؛ کدام یک سهم بیشتری از بازار دارند

کاربردهای گسترده انواع پارکت در ایران و سایر کشورها به گونه‌ای است که نمی‌توانیم محبوبیت آن را انکار کنیم. به همین دلیل تولیدکنندگان مختلفی در ایران و سایر کشورهای دنیا اقدام به تولید این کفپوش‌های مدرن کرده‌اند. در زمان خرید کفپوش موارد بسیاری را باید مورد توجه قرار داد که انتخاب بین خرید پارکت وارداتی یا داخلی یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. هر کدام از انواع برندهای پارکت ایرانی و خارجی که در کشور ما عرضه می‌شوند ویژگی‌ها و طرفداران مخصوص به خودشان را دارند. در این مطلب پارکت وارداتی و داخلی را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

پارکت وارداتی جذاب‌
پارکت وارداتی جذاب‌   

از نظر ظاهری، پارکت وارداتی جذاب‌تر است یا پارکت داخلی

پارکت‌های خارجی یا وارداتی به طور معمول در چندین فرم زینتی و موزاییکی  و در الگوهای و نقوش خاصی به بازار ارائه می‌شوند. این در حالی است که در پارکت‌های ایرانی شاهد الگوهای تکراری هستیم. از طرفی جلوه‌های بصری جذاب پارکت‌های وارداتی دست طراحان و دکوراتورها را برای شکل دادن این پارکت‌ها به صورت زاویه‌ای و هندسی باز گذاشته است. در واقع می‌توان گفت که پارکت وارداتی، نمایی زنده و قابل احساس برای تمامی سلایق را دارد.

پارکت وارداتی یا داخلی؛ کدام یک نصب آسان‌تری دارند

در انتخاب میان پارکت وارداتی یا داخلی باید به چگونگی نصب آن‌ها توجه کنید. به طور کلی برای نصب پارکت چوبی وارداتی از چسب مخصوصی استفاده می‌شود که این چسب کثیف‌کاری زیادی را به همراه دارد. این در شرایطی است که پارکت‌های واردانی برای اجرا و نصب نیاز به هیچ‌گونه چسبی ندارند. زیرا دورتا دور آن‌ها را شیارهایی به نام کلیک فرا گرفته است که به شکل نر و ماده درون هم قرار می‌گیرند. به همین دلیل هم می‌توان با استفاده از پارکت‌های وارداتی سطوح بیشتری را پوشش داد.

پارکت وارداتی دوام بیشتری دارد
پارکت وارداتی دوام بیشتری دارد

پارکت وارداتی دوام بیشتری دارد یا پارکت داخلی

در زمان خرید پارکت وارداتی یا داخلی باید به طول عمر و دوام آن‌ها توجه داشته باشید. به طور کلی پارکت‌های وارداتی در مقایسه با پارکت‌های داخلی طول عمر و مقاومت بیشتری دارند. شما با نگهداری اصولی از پارکت وارداتی می‌توانید به مدت 30 تا 80 سال مفید از این کفپوش استفاده کنید. در ضمن پارکت‌های وارداتی به دلیل طبیعی بودن طرح و نقش خود را در طول زمان حفظ می‌کنند.

پارکت وارداتی یا داخلی؛ خرید کدام یک مقرون‌به‌صرفه‌تر است

همانطور که می‌دانید قیمت انواع پارکت‌ در مقایسه با پارکت‌های ایرانی بیشتر است. اما سوال مهمی که در زمینه خرید پارکت وارداتی یا داخلی مطرح می‎‌شود این است که کدام یک از آن‌ها به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت مناسب هستند؟ پاسخ ما پارکت وارداتی است.

پارکت‌های ایرانی محصولی غیراقتصادی در بلندمدت هستند که بعد از گذشت مدت زمانی از نصب آن‌ها مجددا نیاز به بازسازی پیدا می‌کنند. به همین دلیل هم پارکت‌های ایرانی باعث می‌شوند تا به صورت دوره‌ای نصب مجدد و یا تعمیر آن‎‌ها هزینه کنید. از طرفی پارکت‌های وارداتی به دلیل اینکه تنوع قیمتی بالایی دارند امکان خرید برای هر بودجه‌ای را به راحتی فراهم می‌کنند.

پارکت وارداتی یا داخلی؛ تکنولوژی ساخت کدام یک پیشرفته‌تر است

در بحث انتخاب میان پارکت وارداتی یا داخلی یکی از موضوعاتی مهمی که باید به دقت آن را بررسی کنیم بررسی تفاوت میان تکنولوژی ساخت این دو نوع کفپوش است. جنس مغز hdf و تکنولوژی ساخت پارکت‌ها که بر اساس معیار ac اندازه‌گیری می‌شود تفاوت تکنولوژی ساخت پارکت وارداتی و ایرانی را برای ما مشخص می‌کند. اگر بخواهیم بر اساس این معیاری مقایسه‌ای میان پارکت وارداتی یا داخلی داشته باشیم باید بگوییم که عمر پارکت‌های وارداتی در اماکن مسکونی 1 تا 10 سال و برای مکان‌های ادرای و تجاری بین 15 تا 30 سال است.

شستشو و نظافت پارکت چوبی
شستشو و نظافت پارکت چوبی

پارکت وارداتی یا داخلی؛ شستشو و نظافت کدام یک راحت‌تر است

در انتخاب و خرید میان پارکت وارداتی یا داخلی باید به روش‌های شستشوی هر یک از آن‌ها دقت کنید. در رابطه با تفاوت‌های این دو پارکت از نظر شستشو می‌توان گفت که پارکت‌های وارداتی رابطه بهتری با آب و رطوبت دارند. در‌مقابل اغلب پارکت‌های ایرانی به سرعت در برابر آب و رطوبت از خود واکنش نشان می‌دهند و ممکن است در طول زمان دچار پوسیدگی شوند. از طرفی در پارکت‌های داخلی امکان نفوذ آب به لایه‌های زیرین آن از طریق درزهای بین دو تایل وجود دارد. یکی از دلایل مقاومت بالای پارکت‌های وارداتی در مقایسه با پارکت‌های داخلی در زمینه شستشو وجود نوعی واکس و یا همان پارافین در سطح آن‌ها است.

مقایسه پارکت وارداتی و ایرانی از نظر نوع چوب به کار رفته در آن‌ها

یکی از دغدغه‌های خریداران برای انتخاب میان پارکت وارداتی یا داخلی کیفیت چوب‌های به کار رفته در ساخت آن‌ها است. پارکت‌های ایرانی عمدتا به دلیل اینکه جنگل‌های کشور پوشش گیاهی غنی به منظور تولید این کفپوش‌ها ندارد در بیشتر موارد چوب‌های مناسبی ندارند.

چوب پارکت‌های وارداتی در گذر زمان نسبت به رطوبت و آب واکنش نشان داده و خاصیت خود را از دست می‌دهد. از طرفی این پارکت‌ها در برابر نفوذ آفات و حشرات موذی هم مقاومت چندانی ندارند. این در حالی است که چوب پارکت‌های وارداتی عمدتا از ترموودی تولید می‌شود که خاستگاه خود این متریال، جنگل‌های شمال اروپا و به ویژه کشور فنلاند است.

از جمله مزایای ترموود فنلاندی به کار رفته در پارکت وارداتی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مقاوم در شرایط اقلیمی مختلف
  • ثبات ابعاد
  • حالت ظاهری طبیعی
  • رنگ‌پذیری بالا
عرضه انواع پارکت وارداتی
عرضه انواع پارکت وارداتی

پارس آرای کوهستان؛ مرجع برتر عرضه انواع پارکت وارداتی

تنوع بالای پارکت‌های خارجی از نظر قیمت، طرح و رنگ در مقایسه با پارکت‌های ایرانی باعث شده است تا این پارکت‌ها سهم بیشتری از بازار دکوراسیون و طراحی داخلی کشور را به خود اختصاص بدهند. پارکت‌های وارداتی برخلاف پارکت‌های ایرانی از استانداردهای کیفی بین‌المللی برخوردار هستند و همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع ضربات دارند. به ویژه اینکه می‌توانید این پارکت‌ها را بعد از نقل مکان به منزل جدید ببرید و از آن‌ها دوباره به عنوان کفپوش استفاده کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان تنها نماینده رسمی کمپانی بوئن آلمان و باورک سوئیس در ایران است. مجموعه ما به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان پارکت از معتبرترین برندهای دنیا، به شما پارکت‌هایی را ارائه می‌کند که کاملا دوستدار طبیعت هستند و همچنین به پوست شما آسیبی را وارد نمی‌کنند.

برچسب ها: