پارکت مناسب برای ویلا؛ انتخاب بهترین طرح با بهترین ویژگی‌ها

در حال حاضر کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌های مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها دکوراسیون داخلی را برای ویلای خود پیاده‌سازی کنید. پارکت یکی از جدیدترین این آیتم‌ها است که به لطف ویژگی‌های خود، در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. اما آیا می‌دانید برای ویلا باید از چه طرح پارکتی استفاده کرد؟ پارکت مناسب ویلا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا از پارکت می‌توان به عنوان دیوارپوش نیز استفاده کرد؟ در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان، انواع پارکت مناسب برای ویلا را به شما معرفی می‌کنیم.

انتخاب بهترین پارکت برای ویلا
انتخاب بهترین پارکت برای ویلا

پارکت؛ نسل جدید کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌ها

با توجه به اینکه امروزه انواع کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌ها در بازار ارائه شده‌اند، این سوال مطرح می‌شود که از میان این‌همه مدل، چرا باید پارکت را برای خرید انتخاب کرد؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید با ماهیت پارکت و سپس مزایای استفاده از آن آشنا شوید.

پارکت یک نام جذاب با ریشه فرانسوی از کلمه پارکتیر است که اولین بار در حوالی سال 1600 از آن رونمایی شد. در آن زمان، از پارکت برای پوشش کف زمین برای عایق‌بندی سرما استفاده می‌شد. با گذر سال‌های مختلف و ارتباط بیشتر تجاری کشورها با هم، این آیتم به کشورهای دیگر نیز راه پیدا کرد و در حال حاضر، در ایران نیز وجود دارد. در ادامه با مزایای استفاده از این پوشش جذاب آشنا می‌شویم.

تنوع طرح و رنگ پارکت برای ویلای شما بی‌شمار است

در گذشته از سنگ برای کف‌پوش استفاده می‌شد و امروزه نیز این نوع پوشش طرفداران خاص خود را دارد. اما پوشش سنگی تنوع طرح و رنگ چندان زیادی ندارد. در نتیجه، ممکن است بعد از مدتی طرح آن برای شما خسته‌کننده شود. اما در پارکت‌ها، چنین خبری نیست.

اگر به دنبال پارکت مناسب ویلا هستید، توصیه می‌کنیم حتما به سراغ پارکت بروید. برخلاف بسیاری از کف‌پوش‌های دیگر، پارکت‌ها دارای تنوع بالای طرح و رنگ هستند. در نتیجه، شما می‌توانید از آن‌ها برای هر ویلایی با هر سبک دکوراسیونی استفاده کنید.

عایق‌بندی پارکت بسیار عالی و مناسب ویلا است
عایق‌بندی پارکت بسیار عالی و مناسب ویلا است

 عایق‌بندی پارکت بسیار عالی و مناسب ویلا است

در مقایسه با سرامیک و سنگ که سرما و گرما را به راحتی از خود عبور می‌دهند، پارکت می‌تواند به عنوان یک عایق عالی به‌کار گرفته شود. در نتیجه، اگر این آیتم‌های دکوراسیون استفاده کنید، دیگر مشکل هدر رفتن انرژی را نخواهید داشت و با کمترین میزان انرژی، بهترین بازدهی را دربیافت خواهید کرد.

نظافت پارکت بسیار آسان است

اگر از کف‌پوش‌های سنگی در خانه یا ویلای خود استفاده کرده باشید، احتمالا این موضوع را می‌دانید که سنگ بعد از چند سال استفاده جلا و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد. در نتیجه، باید با دستگاه، یک لایه از روی آن برداشته شده و جلا بخورد. اما در پارکت، چنین خبری نیست و حتی بعد از چند سال استفاده  و نگهداری در بدترین شرایط، با کمی تمیزکاری آسان می‌توانید دوباره رنگ و روی اولیه را به این آیتم دکوراسیون برگردانید.

چرا در شمال و جنوب کشور باید به نوع پارکت توجه کرد؟

به طور کلی، در شهرها و روستاهایی که نزدیک دریا و دریاچه‌ها قرار دارند، باید حتما به نوع پارکت توجه کنید. در این محیط‌ها، رطوبت هوا بیشتر از حد معمول و شرایط آب‌وهوایی کمی متفاوت است. همین تفاوت می‌تواند تاثیر زیادی روی طول عمر یک پارکت معمولی بگذارد. در نتیجه، اگر ویلای شما در شهرهای نزدیک به دریا، مخصوصا شمال کشور قرار دارد، توصیه می‌کنیم به سراغ پارکت‌هایی بروید که برای چنین شرایطی ساخته شده باشند.

"<yoastmark

برای ویلاهای نزدیک دریا باید از چه پارکتی استفاده شود؟

برای اینکه بتوانید یک پارکت جذاب و مقاوم را برای ویلای خود که نزدیک دریا قرار دارد، انتخاب کنید، باید درباره ویژگی‌های پارکت‌های مناسب برای این شرایط اطلاعاتی داشته باشید. مهم‌ترین نکته درباره این پارکت‌ها، عدم تاثیرپذیری از رطوبت هوا است. به خصوص در فصول گرم سال مانند تابستان، میزان رطوبت هوا در شمال و جنوب کشور زیاد می‌شود این رطوبت می‌تواند روی بافت پارکت تاثیر بگذارد. در نتیجه، باید پارکتی را انتخاب کنید که برای چنین شرایطی ساخته شده است و رطوبت نمی‌تواند روی آن تاثیر بگذارد.

عایق‌بندی مناسب از جمله دیگر ویژگی‌های یک پارکت مناسب ویلا است. شما همیشه در ویلای خود زندگی نمی‌کنید. حال تصور کنید که در سرمای زمستان به ویلا آمده‌اید؛ در این صورت نیاز دارید تا خانه را به سرعت گرم کنید. در نتیجه، باید از کف‌پوش‌های عایقی استفاده کنید که بتوانند گرما را در محیط ویلا حفظ کنند.

زیبایی از جمله دیگر موارد مهم در انتخاب یک پارکت مناسب برای ویلا است. ویلاهای امروزی، فارغ از محل واقع شدن، دارای طرح‌های جذاب و متنوعی هستند. حال اگر پارکتی را برای ویلای خود انتخاب کنید که زیبایی خاصی دارد، می‌توانید جلوه‌ای جذاب‌تر را برای ویلا ایجاد کنید. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم برای انتخاب پارکت مناسب برای ویلا حتما به این موارد دقت داشته باشید.

برخی محبوب‌ترین مدل‌های پارکت را برای ویلا بشناسید

در حال حاضر، مدل‌های مختلف پارکت در بازار وجود دارد که می‌توانید برای ویلای خود از آن‌ها استفاده کنید. توصیه می‌کنیم در خرید پارکت برای ویلا، به سراغ طرح‌هایی بروید که خاص هستند و کمتر در خانه‌ها و ویلاهای دیگر دیده شده‌اند.

در ادامه لیستی از برخی مدل‌های پارکت مناسب برای ویلا وجود دارد:

  • پارکت‌های وایربراش
  • پارکت طرح دیسترسد
  • پارکت طرح هند اسکرپد
  • پارکت‌های کات اند لوپ
  • پارکت‌های بربر
  • پارکت طرح فریز

خرید بهترین پارکت‌های بازار از مجموعه کوهستان

تقریبا تمام پارکت‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند، می‌توانند برای خانه‌های مسکونی معمولی و ویلاها استفاده شوند. اما توصیه می‌کنیم برای انتخاب پارکت مناسب برای ویلا، مدل‌هایی را انتخاب کنید که عایق‌بندی بسیار عالی دارند و از به لطف طراحی زیبای خود می‌توانند جلوه‌ای جذاب را برای نمای داخلی ویلا ایجاد کنند. شما می‌توانید انواع پارکت مناسب برای ویلا را از مجموعه پارس آرای کوهستان، با قیمتی مناسب و با تضمین کیفیت خریداری کنید. اگر برای انتخاب پارکت دلخواه خود سوالی داشتید یا به مشکل برخوردید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما خواهند بود.

برچسب ها: