پارکت ضد آب؛ بهترین انتخاب برای ساختمان‌های مسکونی و اداری

پارکت ضد آب یکی از پرکاربردترین کفپوش‌های موجود در بازار است که به دلیل استانداردهای کیفی و ظاهر جذاب طرفداران زیادی دارد. این کفپوش‌ها از چندین لایه تشکیل شده‌اند که این لایه‌ها با همپوشانی یکدیگر می‌توانند محصول نهایی را در مقابل سایش و تنش‌های محیطی مقاوم کنند. نکته مهمی که در رابطه با پارکت‌های ضد آب وجود دارد این است که آن‌ها در مقایسه با سایر کفپوش‌ها دارای قیمتی پایین و مقرون‌به‌صرفه هستند. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان به بررسی ویژگی‌های مختلف پارکت ضد آب می‌پردازیم.

پارکت ضد آب چیست

پارکت ضد آب چیست و ویژگی‌های اصلی آن کدام هستند

کفپوش یا همان پارکت ضد آب اجازه نفود آب و رطوبت را نمی‌دهد. حتی در صورتی که آب در تمام طول روز بر روی این کفپوش‌ها بماند، به آن نفوذ نمی‌کند و فضای داخلی کف نمی‌تواند توسط آب آسیب ببیند. این کفپوش، گزینه‌ای مناسب برای فضاهای مرطوب مانند آشپزخانه، حمام و یا زیرزمین است.

اگر در منزل فرزند خردسال دارید، کفپوش ضد آب می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این پارکت‌ها به راحتی تمیز می‌شوند. تنها کاری که به این منظور باید انجام دهید، پاک کردن آن‌ها است. برخلاف کفپوش‌هایی مانند موکت، کاشی و یا چوب سخت، زمانی که از پارکت ضد آب استفاده می‌کنید، نیازی به مشاوره گرفتن درباره نظافت و نگهداری سالانه آن با متخصصان ندارید.

مزایای استفاده از پارکت ضد آب

پارکت ضد آب کفپوشی مقرون‌به‌صرفه است. به همین دلیل هم افرادی که بودجه کمی دارند و می‌خواهند هزینه‌های خود را به طور اساسی مدیریت کنند، این کفپوش بهترین انتخاب برای آن‌ها است. این کفپوش‌ها مقاومت بالایی دارند و به خوبی می‌توانند در برابر ضربه یا خراش خود را حفظ کنند. این مزیت باعث می‌شود تا بتوانید از آن‌ها در محیط‌های شلوغ هم استفاده کنید.

پارکت ضد آب در برابر تابش نور مستقیم خورشید دچار رنگ‌پریدگی نمی‌شود. این پارکت‌ها از بعضی جهات می‌توانند به عنوان یک عایق حرارتی هم مورد استفاده قرار بگیرند. از آنجایی که در بعضی از منازل هدررفت گرما از بخش کف است، به کمک این پارکت می‌توانید اقدامات موثری را در راستای ذخیره انرژی گرمایی انجام دهید. پارکت‌های ضد آب دارای افکت‌ها، رنگ‌ها و الگوهایی با تنوع بالا هستند. تنوعی با این طیف وسیع به خوبی می‌تواند سازگاری و هماهنگی خوبی را با هر دکوراسیونی در منزل شما داشته باشد.

نگاهی به کاربردهای مختلف پارکت ضد آب

شاید شما هم در این فکر هستید که دقیقا در کجای منزل می‌توانید از پارکت‌های ضد آب استفاده کنید. گفتنی است که شما گزینه‌های زیادی برای استفاده از این پارکت پیش رو دارید. پارکت ضد آب عمدتا برای راهروها، ورودی‌ها، اتاق‌های نشیمن و حتی اتاق‌های غذاخوری بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. در صورتی هم که راهروهای منزل شما پر رفت و آمد است جایی برای نگرانی نیست.

پارکت ضد آب به دلیل بهره‌مندی از ساختار چند لایه، دوام بالایی دارد و هیچ‌گاه ظاهر آن در بلندمدت دچار تغییر نمی‌شود. این پارکت‌ها از طرفی به دلیل جلوه‌های بصری جذاب و متنوعی که دارند برای اتاق خواب و اتاق کودک هم بسیار مناسب هستند.

ضد آب بودن پارکت را تشخیص دهیم

با چه روش‌هایی می‌توانیم ضد آب بودن پارکت را تشخیص دهیم

به منظور تشخیص ضد آب بودن پارکت راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. سعی کنید بر روی تایل‌ها ناخن بکشید. اگر ماده‌ای روغنی زیر آن‌ها جمع شد که قابل شستشو نبود می‌توانید نتیجه بگیرید که پارکت شما ضد آب است.

راه دیگر این است که تایل‌ها را در یک سطل پر از آب و روغن قرار بدهید. اگر دقت داشته باشید متوجه می‌شوید که قطرات آب بر روی تایل باقی می‌مانند. در صورتی که پارکت را به مدت یک روز در دمای بیش از 35 درجه مقابل نور خورشید قرار دهید و رنگ پارکت تغییر کند مطمئن باشید که این پارکت ضد آب به هیچ عنوان اصل نیست.

پارکت‌های ضد آب چه تفاوتی با پارکت‌های قابل شستشو دارند

پارکت‌های قابل شستشو به طور کلی در فضاهایی مانند بیمارستان که دارای آب و رطوبت زیادی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. این در شرایطی است که شما از پارکت‌های ضد آب در ساختمان‌های مسکونی و هم در محل کار استفاده می‌کنید. همچنین نیازی به استفاده از پارکت‌های قابل شستشو برای ساختمان‌های مسکونی نیست.

نفوذناپذیری پارکت در برابر سیالات چه مزایایی دارد

یکی از پرسش‌های بسیار مهمی درباره پارکت ضد آب پرسیده می‌شود این است که نفوذناپذیری آن‌ها در مقابل سیالات چه مزایایی دارد؟ آیا وجود این خاصیت ضروری است؟ پاسخ به این پرسش‌ها جنبه‌های مختلفی دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توانیم در این رابطه به آن اشاره کنیم، آسان‌تر شدن عملیات پاکسازی و سطح کف است.

شرایطی را تصور کنید که سطح کف شما هیچ‌گونه عایق یا پوششی نداشته باشد. در این صورت هر نوع ماده چسبنده‌، روغنی و مواد مشابه که با سطح کف تماس داشته باشند با حداکثر شدت به آن می‌چسبند. این چسبندگی به حدی است که شما دیگر نمی‌توانید سطح کف را به خوبی تمیز کیند. در طرف مقبل زمانی که شما از پارکت ضد آب استفاده می‌کنید نه تنها این چسبندگی بین آلاینده‌ها و آلودگی‌های محیطی با سطح کف دیگر اتفاق نمی‌افتد بلکه شما می‌توانید به آسانی و تنها به کمک برخی تجهیزات ساده سطح بستر را تمیز کنید. همین ویژگی باعث می‌شود تا سطح کف شما همیشه براق و تمیز باقی بماند.

نصب پارکت ضد آب منزل

نصب پارکت ضد آب منزل و محل کار خود را به پارس آرای کوهستان بسپارید

نصب هر نوع کفپوشی از اهمیت بالایی برخوردار است. این نکته در خصوص پارکت ضد آب هم صدق می‌کند. عدم مهارت در نصب این پارکت‌ها نه تنها ظاهر شیک آن‌ها را به هم می‌ریزد بلکه باعث نفوذ آب به لایه‌های زیرین و در نهایت تخریب پارکت در گذر زمان می‌شود. گذشته از این موضوعات، عدم نصب دقیق و یکسان پارکت‌های ضد آب باعث تولید صداهای آزاردهنده در زمان راه رفتن روی این پارکت‌ها می‌شود. همچنین نصب اشتباه یک تایل از پارکت‌ها، باعث نصب اشتباه تایل‌های بعدی می‌شود.

مجموعه پارس آرای کوهستان بزرگ‌ترین مجری پروژه‌های نصب پارکت ضد آب در کشور است. مجموعه ما به عنوان اولین و معتبرترین مرجع تخصصی چوب‌های صنعت ساختمان در این مسیر همراه شما است. شما برای هرگونه مشاوره در رابطه با نصب این کفپوش می‌توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

برچسب ها: