پارکت دیواری؛ آیتمی که هارمونی خاصی به فضا می‌بخشد

پارکت دیواری نمونه‌ای از دیوارپوش‌های مدرن و شیک است که ماندگاری بالایی دارد. این دیوارپوش‌ها در واقع همان کفپوش‌های مورد استفاده برای کف ساختمان‌ها هستند که می‌توانید آن‌ها را همراه با طرح‌هایی جذاب بر روی دیوار نصب کنید. از این دیوارپوش‌ها عمدتا به منظور افزایش زیبایی، اجرای سبک‌های مختلف دکوراسیون و بهبود قابل توجه عایق‌کاری دیوارها در برابر صدا و حرارت استفاده می‌شود. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان به عنوان معتبرترین ارائه‌دهنده انواع پارکت‌های دیواری، این آیتم مدرن دکوراسیون را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم.

صفر تا صد مراحل نصب پارکت دیواری

نصب پارکت روی دیوار تفاوت چندانی با نصب لمینت و پارکت بر روی زمین ندارد و به طور کلی کار چندان پیچیده‌ای نیست. اولین مرحله برای نصب پارکت روی دیوار، اندازه‌گیری متراژ دیوارها است تا از این طریق بتوانید برآورد کنید که به چه میزان پارکت دیواری احتیاج دارید.

همان طور که می‌دانید، پارکت‌ها در  تایل‌هایی با اندازه یکسان و استاندارد و ابعادی کشیده تولید می‌شوند. در واقع این ابعاد کشیده، تا حدی آن‌ها را نواری شکل نشان می‌دهد. به همین دلیل در زمان نصب پارکت چوبی روی دیوار بهتر است برای ایجاد تعادل بصری، تایل‌ها را در جهت افقی روی سطوح عمودی (دیوار) نصب کنید. البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را در جهت عمودی هم نصب کنید. این نکته در مورد نصب پارکت چوبی روی دیوار نیز صدق می‌کند. بعد از تعیین جهت مطلوب برای نصب پارکت دیواری، نوبت به نصب تایل‌ها می‌رسد. تایل‌های لمینت در لبه‌های کناری خود کلیک‌هایی دارند که در هم فرو رفته و چفت می‌شوند.

نصب پارکت چوبی دیواری
نصب پارکت چوبی دیواری

 

نصب پارکت چوبی دیواری را باید از یک جهت دیوار شروع کرد

باید از یک جهت دیوار شروع کرد و تایل‌های پارکت را یکی پس از دیگری کنار هم قرار داد و چفت و بست آن را محکم کرد. این فرایند را باید تا جایی که سرتاسر دیوار پوشیده شود ادامه می‌دهیم. می‌توانید برای ایجاد تنوع بصری، از دو یا چند طرح و رنگ مختلف استفاده کنید و آن‌ها را با الگوی خاصی در کنار هم نصب کنید.

استفاده از فوم‌های سایلنت

فوم سایلنت در هنگام نصب پارکت روی زمین، از ارکان مهمی است که موجب جلوگیری از ایجاد صدای اضافی می‌شود و در کنار آن، باعث ثبات بهتر تایل‌های لمینت خواهد شد. استفاده از این فوم در نصب پارکت روی دیوار جز ملزومات نیست، چون روی آن‌ها راه نمی‌رویم؛ اما همچنان نصب این فوم می‌تواند در ثبات تایل‌ها مفید باشد و ضمنا وجود این فوم‌ها باعث می‌شود هرگاه که به دیوار دست می‌زنیم یا ضربه وارد می‌کنیم احساس وجود خلاء پشت دیوار به ما دست ندهد.

کاربردهای متنوع پارکت دیواری را بهتر بشناسیم

با توجه به اینکه بدنه پارکت‌ها در برابر نفوذ نم و رطوبت تا حد مطلوبی مقاوم می‌باشد، به همین دلیل می‌توان از آن‌ها در محیط‌های مختلفی به عنوان دیوارپوش استفاده کرد. در ادامه این بخش از مطلب آشنایی با پارکت دیواری قصد داریم تا کاربردهای مختلف پارکت دیواری را بشناسیم.

نصب پارکت دیواری در اتاق خواب

در دکوراسیون داخلی، اتاق خواب اهمیت جایگاه بسیار مهمی دارد و به همین دلیل باید بتوانید تمام المان های موجود در آن را با دقت بالایی انتخاب کنید. علاوه بر استفاده از کاغذ دیواری، پارکت می‌تواند گزینه‌ای فوق العاده زیبا برای تزئین دیوارها باشد. استفاده از پارکت در محیط اتاق خواب به دلیل رنگ‌بندی منحصر به فرد و گرم، آرامش بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کند.

از طرفی طرح و رنگ‌بندی چوب هم در دیوارها باعث می‌شود فضا آرامش خاصی داشته باشد، مخصوصا اگر تناسب با روتختی و سایر المان‌‍ها به خوبی ایجاد شود. برای زیباتر شدن محیط و ایجاد فضایی کاملا مدرن، بهتر است تنها یک دیوار را با پارکت بپوشانید. به عنوان مثال، دیوار پشت تخت بهترین گزینه در چنین شرایطی خواهد بود.

پارکت دیواری برای سالن
پارکت دیواری برای سالن

پارکت دیواری برای سالن پذیرایی

در انتخاب پوشش مناسب برای دیوار سالن پذیرایی در مرحله اول باید بتوانید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که با سبک کلی چیدمان شما تناسب داشته باشد. پارکت چوبی دیواری می تواند برای سالن های پذیرایی با سبک های مدرن و حتی کلاسیک سازگاری کامل داشته باشد.

به عنوان مثال، برای محیط‌های مدرن کافی است دیوار و کف را با استفاده از پارکت تزئین کنید و در کنار آن از مبلمان سفید و پرده‌های ساده و تک رنگ استفاده کنید. برای سالن پذیرایی کلاسیک نیز پارکت دیواری می‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد. برای این قبیل محیط‌ها بهتر است در کنار دیوارهای پوشیده شده از لمینت و پارکت، مبلمان‌های استیل و پرده‌های سلطنتی را به کار ببرید.

پارکت دیواری دفتر کار

در محیط‌های کاری نیز می توان از این نوع پوشش برای دیوارها استفاده کرد. علاوه بر جنبه ظاهری و زیبایی آن، قابلیت تمیز کردن بسیار آسان پارکت ها نیز یک مزیت برای این قبیل محیط ها به شمار می‌آید. برخلاف کاغذ دیواری و رنگ آمیزی، با دستمال کمی نمناک  هم می‌توان سطح پارکت روی دیوار را در کمترین زمان کاملا تمیز کرد.

از دیگر دلایلی که باعث می‌شود پارکت‌های چوبی برای دیوار دفتر کار گزینه مناسبی باشند، نصب آسان در کمترین زمان آن‌ها است. تغییر دکوراسیون و بازسازی محیط‌های کاری باید در کمترین زمان انجام شود تا انجام کارها با تاخیر زیادی مواجه نشوند. برای نصب کافی است چند ساعت زمان اختصاص دهید و بدون نیاز به تخریب و آماده‌سازی زیرساخت تایل‌های چوبی را به هم متصل کنید.

پارکت‌های دیواری برای سالن کنفرانس

برخلاف سایر دیوارپوش ها، پارکت تا حد زیادی عایق در برابر صدا و حرارت می‌باشد. برای افزایش درجه عایق بودن آنها می توان از مواد عایق در زمان نصب استفاده کرد. به همین دلیل می‌توان از آن‌ها برای زیباسازی و عایق‌سازی سالن‌های کنفرانس و اتاق جلسات استفاده نمود. به عبارت دیگر، با این انتخاب می‌توان با یک تیر دو نشان زد و زیبایی و کارایی را در کنار هم بدست آورد.

خرید پارکت‌های دیواری
خرید پارکت‌های دیواری

خرید پارکت‌های دیواری استاندارد از پارس آرای کوهستان

در تعیین قیمت پارکت‌های دیواری عوامل متعددی نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به کیفیت، برند سازنده، اندازه تایل‌ها، طرح، رنگ‌بندی و متراژ اشاره کنیم. نوسانات نرخ ارز نیز در تعیین قیمت پارکت‌های وارداتی تاثیرگذار هستند.

مجموعه پارس آرای کوهستان بزرگ‌ترین مجری پروژه‌های ترموود بخش‌های مختلف ساختمان در کشور است. چه به دکوراسیون کلاسیک علاقه‌مند باشید و چه سبک مدرن، در هر صورت می‌توانید با استفاده از پارکت‌های دیواری ترموود مجموعه ما و کنتراست (تضاد) رنگی دیوارهای اصلی و دیوارپوش ترموود، ترکیب بسیار زیبایی در محل زندگی و کار خود ایجاد کنید.

برچسب ها: