تبدیل بام ساختمان به باغ با استفاده از ترموود

امروزه برج‌های سر به فلک کشیده‌ جای منازل ویلایی را گرفته‌اند. از این رو، فضای چندانی برای ساخت باغ و باغچه در محوطه خانه‌ها وجود ندارد. با این حال یکی از کاربردهای چوب ترموود، ایجاد فضای سبز جایی برای استراحت در پشت بام است. بام سبز ساخته شده با این متریال فضایی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه فراهم می‌کند. از آن‌جاییکه پشت بام، در معرض شرایط محیطی مانند برف، باران و نور خورشید قرار دارد، مصالح مورد استفاده باید در برابر این شرایط مقاومت بالا داشته باشند. ترموود برای پشت بام و روف گاردن کاربردهای زیادی دارد. با مزایای استفاده از این متریال در بام ساختمان آشنا شوید.

مزایای ترموود
مزایای ترموود 

مزایای ترموود در طراحی و اجرای روف گاردن

ترموود یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت روف گاردن به شمار می‌آید. ترموود علاوه بر سبکی دارای استحکام بالا، خاصیت ضد رطوبت، ضد حشرات و ضد قارچ دارد. از سوی دیگر سبک بودن ترموود در کاهش وزن ساختمان بسیار موثر است. کاهش وزن ساختمان باعث کاهش فشار بر ستون‌ها و پی می‌شود. اما هنگامی که متریال سنگین‌تری استفاده شود، فشار بر ستون‌ها باعث فرسایش آن‌ها در طولانی مدت شده و در نتیجه کاهش ایمنی ساختمان را در پی دارد.

ویژگی جالب ترموود این است که استحکام و سبک بودن را همزمان دارد. این چوب، تغییر اندازه یا رنگ نمی‌دهد. به این جهت، تا سال‌ها مانند روز اول زیبایی طرح و رنگ خود را حفظ می‌کند. به دلیل استفاده نشدن مواد شیمیایی در فرایند ساخت چوب ترمو، هیچ عارضه‌ای در افراد دارای حساسیت ایجاد نمی‌کند. استفاده از ترموود برای پشت بام مناسب‌ترین گزینه است.

اگرچه ترموود یک چوب طبیعی است اما رطوبت طبیعی آن به میزان 50 درصد کاهش یافته است تا احتمال حمله حشرات و موریانه‌ها به چوب کاهش یابد. این کار باعث افزایش عمر مفید چوب می‌شود. روف گاردن نیز مانند باغ‌های معمولی برای حفظ طراوت و رشد گیاه نیاز به آبیاری دارد. بنابراین متریالی که استفاده می‌شود باید در برابر آب مقاوم باشد. ترموود از این منظر نیز انتخابی فوق‌العاده است.

روف گاردن همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در جهت زیباسازی پشت بام و ایجاد یک مکان برای تفریح می‌تواند مفید باشد. اما استفاده از روف گاردن فقط به زیبایی محدود نمی‌شود. برخی از کارایی و مزایای دیگر استفاده از ترموود برای ساخت روف گاردن را با هم می‌خوانیم.

ترموود باعث کاهش آلودگی صوتی می‌شود

بدون شک تاثیر گیاهان در آلودگی هوای محیط مشخص است اما آیا از اثر مثبت گیاهان بر روی کاهش آلودگی صوتی چیزی شنیده‌اید؟ روف گاردنی که از ترموود برای ساخت آن استفاده شده باشد به عنوان یک مانع صوتی، صدای محیط را جذب می‌کند. در نتیجه، فضایی ساکت‌تر در داخل و بیرون ساختمان حاکم خواهد بود.

افزایش ارزش ساختمان

استفاده از ترموود برای پشت بام به نوبه خود در ایجاد زیبایی ظاهری ساختمان بسیار تاثیرگذار است. روف گاردن علاوه برایجاد زیبایی در کاهش مصرف انرژی و هزینه، گسترش طول عمر بام و ستون‌های ساختمان، ایجاد حس امنیت و آرامش تاثیرگذار است. بنابراین خریدار هنگام خرید خانه از شما هزینه بیشتری را می‌دهد تا صاحب این خانه شود.

​ترموود؛ بهترین متریال برای ساخت روف گاردن

در ساخت روف گاردن می‌توان از مصالح مختلفی استفاده کرد؛ مانند سیمان، آجر و چوب. اما این مصالح باید علاوه بر استحکام در برابر نور خورشید و آب باران نیز مقاوم باشند. ترموود برای پشت بام بهترین گزینه است، چرا که تمام مولفه‌های مناسب برای ساخت روف گاردن را دارد. زیبایی و سبک بودن ترموود آن را به یکی از بهترین مصالح برای ساخت روف گاردن تبدیل کرده است.

چوب ترمو تحت فرایند حرارتی رطوبت خود را از دست داده و در برابر پوسیدگی، قارچ‌ها و کپک‌ها، حمله حشرات و رطوبت مقاومت پیدا می‌کند. ترموود در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی موجود است که به پشت بام شما ظاهری آراسته و زیبا می‌بخشد.

مراحل اجرای روف گاردن
مراحل اجرای روف گاردن

مراحل اجرای روف گاردن با استفاده از چوب ترمو

اجرای روف گاردن با استفاده از متریال ترموود در مراحل مختلفی انجام می‌شود. از زیرسازی گرفته تا مرحله نهایی اجرای ترموود بر پشت بام. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره خرید انواع ترموود برای پشت بام با کارشناسان ما در مجموعه پارس آرای کوهستان ارتباط داشته باشید.

مرحله زیرسازی

در ابتدایی‌ترین مرحله باید وزن پایه فونداسیون و ستون‌ها آنالیز شود. سپس، وزن مجاز برای اجرای روف گاردن باید مشخص شود. پس از انجام محاسبات، باید عایق کاری انجام شود. شیب بندی به معنای شیب دادن سقف به سمت خروجی آب است که پس از تکمیل آن، عایق سقف باید به‌طور کامل نصب شود.

مرحله تاسیسات

پس از ساخت شبکه برای ایجاد ارتفاع موردنظر، باید کار لوله‌کشی انجام شود تا آب حاصل از آبیاری بتواند به‌طور مناسب تخلیه شود. همچنین لوله‌ها و شیلنگ‌های آبیاری باید زیر شبکه آهنی قرار گیرند. برای ایجاد روشنایی روف گاردن باید سیم کشی کابل‌ها انجام شود. لوله‌کشی گاز نیز برای تامین گرما در فصول سرد سال نیز لازم است.

مرحله اجرای فلاور باکس

در ساخت فلاورباکس می‌توانید از صفحات آهن و قوطی ضد زنگ استفاده کنید. همچنین باید سوراخ‌هایی را در این باکس‌ها ایجاد کنید تا آب تولید شده توسط آبیاری گیاهان تخلیه شود. سپس از صفحات عایق و پارچه‌های نفوذپذیر در داخل این باکس‌ها استفاده می‌شود.

اجرای ترموود برای پشت بام

در این مرحله از چوب ترمو جهت کف سازی استفاده می‌شود. استفاده از این متریال در چندین سال اخیر مورد توجه طراحان و سازندگان روف گاردن قرار گرفته است. ترموود علاوه بر روف گاردن، در ساخت آلاچیق، پرگولا و دکینگ خانه‌ها نیز استفاده می‌شود.

خرید انواع ترموود
خرید انواع ترموود

خرید انواع ترموود برای پشت بام از پارس آرای کوهستان

شرکت پارس آرای کوهستان آماده همکاری جهت طراحی و ساخت روف گاردن‌های استثنایی با چوب ترموود با ارائه طرح‌ها و مدل‌های مختلف است. در صورت تمایل به ایجاد روف گاردن در محیط زندگی خود، پارس آرای کوهستان با بهترین انواع ترموود، زیباترین روف گاردن را برای شما می‌سازد. برای بهره‌مندی از خدمات پارس آرای کوهستان می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

برچسب ها: