تفاوت‌های پارکت جناقی در مقایسه با پارکت کلیکی

پارکت چوبی جناقی یکی از زیباترین و تا حدودی پرطرف‌دارترین نوع چیدمان پارکت چوبی است. طراحی خاص این کف‌پوش توانسته رضایت خیل عظیمی از خریداران را برانگیزد. ساختار و همچنین فرایند نصب ساده و آسان از مهم‌ترین ویژگی‌های این کف‌پوش بی‌نظیر است. نصب پارکت جناقی در حداقل زمان انجام می‌شود.

چیدمان کلیکی یکی دیگر از روش‌های اتصال پارکت‌های چوبی محسوب می‌شود. برای نصب پارکت کلیکی نیازی نیست چسب و یا میخ در اختیار داشته باشید. طراحی زبانه و شیار روی پارکت باعث می‌شود به‌سادگی طبقه‌ای از این تخته‌ها در لایه زیرین طبقه شناور قرار داده تا در یکدیگر قفل شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی‌های پارکت جناقی در مقایسه با پارکت کلیکی بپردازیم. با ما همراه باشید.

تفاوت‌های پارکت جناقی در مقایسه با پارکت کلیکی

بررسی ویژگی‌های پارکت جناقی

به دلیل ضخامت پارکت جناقی در مقایسه با پارکت کلیکی می‌توان از هر دو آن‌ها در محیط‌هایی که تردد نسبتاً بالاست، استفاده کرد. ازآنجایی‌که دفاتر اداری و فضاهای تجاری معمولاً شلوغ هستند، این کف‌پوش‌ها می‌توانند مناسب‌ترین عملکرد را داشته باشند. نکته بسیار مهم دررابطه‌با این کف‌پوش‌ها نصب راحت آن‌ها است.

نصب و چیدمان پارکت جناقی

پارکت جناقی به شکل هندسی مستطیل در بازار موجود است. پارکت چوبی با طرح جناقی دارای طرح زیگزاگی مانند است. وقتی تایل‌ها روی کف به‌صورت شطرنجی چیده شوند، ظاهر نهایی بسیار زیبا و شکیل خواهد بود. نصب پارکت‌های جناقی به شکل موازی و ساده هم امکان‌پذیر است و شکلی ساده و زیبا به فضا خواهد داد. پارکت جناقی می‌تواند دکوراسیون فضای شما را به شکل مثبتی تحت‌تأثیر قرار دهد.

استقامت بالای پارکت جناقی در مقابل خط‌وخش

ازآنجایی‌که لایه نهایی پارکت چوبی از نوع جناقی در برابر خراش و سایش بسیار مقاوم است، می‌تواند فشار زیادی را تحمل کند. ساییدگی کف یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که روی پارکت مشاهده می‌شود. پارکت جناقی در دسته پارکت‌هایی قرار می‌گیرد که می‌تواند تنش و فشار زیادی را تحمل کند.

بی‌تأثیربودن اشعه UV خورشید بر پارکت چوبی جناقی

اگر محیط کار یا دفتر کار شما نورگیر است و اجازه می‌دهد نور خورشید زیادی به داخل عبور کند، لازم نیست نگران این موضوع باشید. پارکت جناقی باکیفیت به دلیل ساختار لایه‌ای خود مقاومت خوبی در برابر اشعه ماورای‌بنفش خورشید دارد. همچنین، به‌مرورزمان نیز فرسوده نمی‌شود. به‌علاوه، نظافت این کف‌پوش‌ها کار چندان سختی است و می‌توانید به‌راحتی بر روی پارکت‌های تمیز قدم بگذارید. تنها با یک‌پارچه نسبتاً مرطوب می‌توان کف‌پوش‌ها را تمیز کرد.

بررسی ویژگی‌های پارکت جناقی

مشخصه‌های پارکت کلیکی

به‌کارگیری پارکت چوبی در دهه گذشته سرعت و پیشرفت قابل‌توجهی داشته و طرف‌داران و متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است. پارکت‌های کلیکی یکی از راحت‌ترین کف‌پوش‌هایی هستند که برای نصبشان نیازی به چسب و میخ نخواهد بود. شیار و زبانه تعبیه شده در این کف‌پوش‌ها امکان نصب راحت آن را حتی برای افراد مبتدی که در فکر کاهش هزینه‌های نصب هستند، مهیا می‌کند.

پارکت‌های کلیکی در انواع مختلفی موجود هستند و سازندگان زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. اما برای نصب پارکت‌های کلیکی لازم است که نکاتی موردتوجه قرار گیرد که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم:

  • فضایی که پارکت کلیکی قرار است در آن‌جا نصب شود، باید تمیز باشد. به‌گونه‌ای که کوچک‌ترین گردوغباری روی آن دیده نشود.
  • قبل از نصب پارکت‌های کلیکی، سطح باید کاملاً خشک باشد. حداکثر رطوبت نسبی نیز ۱۲ درصد محاسبه شده است.
  • برای سازگار کردن تایل‌ها با دمای محیط، بهتر است پارکت‌های کلیکی را ۴۸ ساعت قبل از نصب به محیط موردنظر منتقل کنید.
  • درصورتی‌که محیط شما مجهز به سیستم گرمایشی از کف است، بهتر است یک هفته قبل آغاز فرایند نصب، آن را خاموش و قطع کنید.

شرایط و نحوه نصب پارکت‌های کلیکی عمر پارکت‌های کلیکی را بیشتر و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.

مشخصه‌های پارکت کلیکی

روش نصب پارکت جناقی در مقایسه با پارکت کلیکی

روش صحیح نصب پارکت چوبی کیفیت و زیبایی نهایی کار را تضمین می‌کند. گاهی اوقات ممکن است خریدار خود به نصب مشغول شود تا بتواند در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند. اما باید بدانید که نصب پارکت یک موضوع تخصصی است و بهتر است توسط افراد ماهر و باتجربه انجام شود تا نتیجه نهایی رضایت‌بخش باشد. نصب پارکت جناقی در مقایسه با پارکت کلیکی سخت‌تر است، و ممکن است به نظر برسد که برای پارکت کلیکی به تجربه و مهارت خاصی نیاز نباشد.

اما اگر اولین‌بار است که این کار را انجام می‌دهید ممکن است با مشکلاتی در روند کار مواجه شوید. نصب پارکت روی کفی که سیستم گرمایشی از زیر آن رد شده نیاز به مهارت و تجربه خاصی دارد. اگر بار اولتان است که چنین کاری را تجربه می‌کنید، مطمئناً این کار  چندان ساده نخواهد بود. بنابراین، بهتر است از نصاب‌های باتجربه و حرفه‌ای کمک بگیرید. قیمت نصب پارکت جناقی و کلیکی بسته به ابعاد کف‌پوش و متراژ فضا متفاوت است. مطمئناً اگر برای انجام کار به زیرساخت‌هایی هم نیاز باشد، هزینه و دستمزد بیشتری برای نصاب به همراه خواهد داشت.

روش نصب پارکت جناقی در مقایسه با پارکت کلیکی

خرید انواع پارکت‌های باکیفیت از مجموعه پارس آرای کوهستان

پارکت‌های جناقی نیز از پارکت‌های بسیار پرطرف‌دار هستند که به دلیل نوع طرح و چیدمان متفاوت، زیبایی خاصی به فضاها می‌بخشند و محبوبیت زیادی دارند. یکی از مهم‌ترین مسائل در خرید پارکت، توجه به کیفیت آن است. پارکت‌های چوبی از جمله بهترین انتخاب‌ها برای منازل و فضاهای کاری هستند که با ظاهر جذاب و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود می‌توانند جلوه زیبایی به محیط ببخشند. برای تهیه پارکت‌های چوبی خوب و باکیفیت ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های بالاتری باشید.

اما درعین‌حال از مزایای بیشتری بهره‌مند خواهید شد. شما می‌توانید انواع پارکت‌های چوبی باکیفیت را در پارس آرای کوهستان، به‌عنوان ارائه‌کننده معتبر پارکت‌های چوبی در ایران پیدا کنید و بهترین پارکت را متناسب با شرایط و نیازهای خود و با مشورت با کارشناسان باتجربه ما تهیه کنید. مجموعه پارس آرای کوهستان با ارائه بهترین و با‌کیفیت‌ترین پارکت‌های چوبی که دارای دوام و ماندگاری بالایی نیز هستند در کنار شما عزیزان است تا جلوه‌ای مدرن و خاص به محیط کار یا زندگی خود ببخشید.

 

برچسب ها: