اهمیت به نکات اصلی نصب چوب سونا ترموود نتیجه خوبی دارد

استفاده از سونا در خانه ‎های ویلایی، ساختمان‎ های مدرن و … باعث دوچندان شدن زیبایی و لوکس شدن خانه می‎شود. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، باید با متریال مناسب برای طراحی سونا آشنا شوید. چوب ترموود ایده ‎آل‌‎ترین گزینه برای ساخت سونا می‎باشد. اما اگر در این راه به نکات اصلی نصب چوب سونا ترموود دقت نکنید، ممکن است با برخی از مشکلات بزرگ و کوچک مواجه شوید.

به طور کلی استفاده از ترموود در سونا باعث زیبایی، مقاومت و … سونا می‎شود. علاوه بر این نصب ترموچوب در سونا بسیار سریع به انجام می‎رسد. در این مطلب می‎خواهیم نکات اصلی نصب چوب سونا ترموود را مورد بررسی قرار دهیم.

فرایند تولید ترموود و مزایای این متریال برای سونا

ترموود جزو مصالح مدرن و پرکاربرد در صنعت ساخت‌وساز به شمار می ‎آید که در موارد بسیار زیادی مانند ساخت دیوارپوش، کف‎پوش، قرنیز، آلاچیق، راه‎پله و حتی سونا استفاده می‎شود. ترموود یک نوع ویژه از چوب است که طی فناوری پیشرفت ه‎ای حرارت داده می‎شود. بر اساس این فناوری ساختار اصلی ترموچوب با تغییر مواجه می‎شود و مقاومت این متریال در برابر باد، باران، اشعه ماورای‌بنفش خورشید و حشرات افزایش پیدا می‎‌کند.

ترموود از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و برای ساخت سازه‎های مختلفی مانند سونا می‎‌تواند مفید واقع شود. از مزایای چوب ترموود می‎توان به تغییرنکردن ابعاد و شکل این متریال بر اثر گرما و سرما اشاره کرد. علاوه بر این ترموود در برابر نفوذ رطوبت دارای مقاومت قابل‌توجهی است و باتوجه‌به این موضوع احتمال ترک‏ خوردگی و پوسیدگی چوب سونا وجود ندارد.

بعد از اینکه به ترموود طی عملیاتی حرارت داده می‎شود، مواد مغذی این متریال که باعث فرسودگی و جذب‌شدن حشرات مختلف می‎شود، از بین می‎رود. از سایر مزایای اصلی نصب چوب سونا ترموود می‎توان به سبک بودن وزن آن‎ اشاره کرد که کار نصب و حمل آن ترمو چوب را آسان می‎کند.

برخی دیگر از مزایای جذاب چوب سونا ترموود به شرح زیر هستند:

  • بهداشتی و پاکیزه بودن ترموود
  • هزینه کم اجرای ترموود در سونا
  • عدم استفاده از هیچ نوع ماده شیمیایی در پروسه تولید ترموود
  • زیبایی طبیعی و جذاب
  • ایجاد حس گرم و کم‎نظیر در فضای سونا
  • طرح‎های جذاب و متفاوت
  • قابلیت انعطاف بالا
  • عایق صوتی و حرارتی مناسب برای سونا

نگاهی به نکات اصلی نصب چوب سونا ترموود

ترموود بدون تردید بهترین گزینه برای ساخت سونا به شمار می ‎آید، چرا که از مقاومت بالا، زیبایی، ثبات ابعاد و… برخوردار است. این متریال باتوجه‌به پروسه تولیدی که دارد، از تاب‎ خوردگی و ترک‎ خوردن چوب سونا نیز جلوگیری می‎کند. نکات اصلی نصب چوب سونا ترموود اگر به طور کامل رعایت شود، سازه شما زیبا، مقاوم و اصولی ساخته خواهد شد.

نصب چوب ترموود در سونا نیز مراحل خاصی دارد؛ برای مثال در مرحله اول باید مراحل زیرسازی را پشت سر بگذارید. این مراحل شامل شاسی‎ کشی الوارهای ترموود می‏شود. در قدم بعدی باید با استفاده از اتصالات محکم مانند پیچ و متصل‌کردن چوب ترموود به‌وسیله آن به شاسی زیر کار را پیش ببرید. دقت داشته باشید که سطح زیرین باید هموار و صاف باشد. زمان نصب ترموود سونا در صورت برودت هوا باید فضای لازم برای تغییردادن ابعاد چوب و الوارهای ترموود را در نظر داشته باشید. نکات زیادی مثل طراحی درست سونا، نگهداری اصولی از ترموود، توجه به برند چوب ترمو و… در کیفیت نصب ترموود حتی بعد از گذشت زمان مؤثر هستند. در ادامه به بررسی برخی دیگر از نکات اصلی نصب چوب سونا ترموود می‌‎پردازیم.

تهویه مناسب

باتوجه‌به اینکه میزان رطوبت در سونا بالا است، تهویه مناسب اهمیت بسیار زیادی پیدا می‎کند. نصب ترموود در سونا باید به صورتی باشد که امکان تهویه اصولی و مناسب به‌منظور جلوگیری از جمع‌شدن رطوبت، ایجاد بخار زیاد و همچنین آب جوش فراهم شود. برای این کار می‎توانید به نصب درزها یا جداکننده میان تیرها بپردازید. علاوه بر این می‌‎توانید از سیستم‎ های تهویه یا استفاده از طرح آزادی برای عبور بخار و هوا استفاده کنید.

 

اجرای ترموود توسط مجموعه یا افراد ماهر و مجرب

یکی از نکات اصلی نصب چوب سونا ترموود استفاده از افراد ماهر و مجرب است. نصب ترموود در سونا بدون تخصص و تجربه لازم نتیجه خوبی را برای شما به ارمغان نمی‌آورد. به همین منظور باید با مقایسه مراکز مختلف و کسب اطلاعات درباره تخصص نصاب‎ های این مجموعه ‎ها، بهترین تیم اجراکننده نصب چوب ترموود در سونا را انتخاب کنید.

توجه به نکات آستانه‎ های دما

برای اینکه نصب چوب ترموود در سونا را به نحو احسن انجام دهید، باید دقت زیادی بر روی آستانه‎ های دما داشته باشید. چوب‎های ترموود به درجه حرارت خاصی نیاز دارد. در واقع کاربرد این متریال در دمای بسیار زیاد یا کم باید با نهایت احتیاط به انجام برسد. در این صورت عمر ترموود سونا و مقاومت آن با افزایش زیادی همراه می‎شود.

قیمت نصب چوب سونا ترموود بر چه اساسی تعیین می‎شود؟

قیمت نصب ترموود در سونا میزان معینی ندارد و با توجه به چندین عامل مختلف تعیین می‎شود. برای مثال میزان چوب به‌کارگرفته‌شده در فرایند نصب ترموود از اهمیت بسیار زیادی در تعیین قیمت این متریال برخوردار است.

یکی دیگر از فاکتورهایی که می‎تواند در تعیین قیمت ترموود مؤثر باشد نوع چوب ترموود است. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند طراحی سونا، متراژ آن، تعرفه مجموعه فروشنده و مجری ترموود، تجهیزات اضافه و حتی قیمت دلار نیز در این قیمت‌گذاری تاثیرگذار هستند.

ثبت سفارش خرید و نصب چوب سونا ترموود در پارس آرای کوهستان

نصب چوب ترموود در سونا مطمئنا مزایای بسیار زیادی را برای صاحب پروژه خواهد داشت. البته این مورد به رعایت نکات اصلی نصب چوب سونا ترموود نیز وابسته است. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، باید مجموعه ‎ها و پروژه ‎های قبلی آن‎ها را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت گزینه مناسبی انتخاب کنید.

تیم مجرب پارس ارای کوهستان با چندین سال تجربه و تخصص در زمینه فروش ترموود و راه‌اندازی این متریال در سونا، افتخار اجرای صدها نمونه کاری مشابه در سراسر ایران را دارد. مجموعه ما برای فروش ترموود و اجرای آن قیمت مناسبی را تعیین کرده تا موجب رضایت مشتریان شود. با خرید ترموود از پارس آرای کوهستان از مزایای دیگری مانند ضمانت ‎نامه، اجرای باکیفیت ترموود و همچنین استفاده از نصاب‎ های مجرب بهره‎ مند شوید.

سؤالات متداول

برای نصب ترموود در سونا، استفاده از چوب چه درختانی مناسب‎تر است؟

بهترین گزینه برای نصب ترموود در سونا چوب درختان سرو، سکویا، صنوبر و کاج است.

برای مراقبت از ترموود نصب‎شده در سونا چه کاری باید کرد؟

برای مراقبت صحیح و اصولی بعد از پایان نصب ترموود در سونا، می‎توانید از روغن‎ های چوب مرطوب‌‎کننده و یا روغن محافظ چوب استفاده کنید.

برچسب ها: