انتخاب پارکت مناسب برای کف خانه؛ دغدغه مهم افراد

یکی از اصلی‌ترین تغییراتی که می‌تواند بر حال و هوای کلی دکوراسیون داخلی تاثیر بالایی داشته باشد، انتخاب و اجرای پارکت برای کف خانه است. در انتخاب پارکت مناسب برای کف خانه به مواردی مانند هماهنگی با مبلمان و نورپردازی منزل توجه کنید. همچنین می‌توانید برای دورهمی‌‌های خانوادگی و دوستانه با یک انتخاب مناسب محیطی دلنشین، گرم و صمیمی را ایجاد کنید. اما همانند بسیاری از آیتم‌های دیگر دکوراسیون، برای انتخاب پارکت برای خانه گزینه‌های متنوعی پیش روی شما است. در صورتی که اقدام به انتخاب کف‌پوش مناسب نکنید، این احتمال وجود دارد که از تغییر دکوراسیون منزل خود، دلسرد شوید. به همین دلیل با برخی از نکات راهنما برای بهترین انتخاب در این زمینه آشنا می‌شویم.

انتخاب پارکت مناسب برای کف خانه؛ دغدغه مهم افراد
انتخاب پارکت مناسب برای کف خانه؛ دغدغه مهم افراد

نگاهی اجمالی به برخی از ویژگی‌های کلی پارکت برای کف خانه

پارکت‌ها در واقع نوعی کف‌پوش هستند جنس آن‌ها از چوب طبیعی است. به منظور تولید پارکت‌ها هیچ‌گونه فرایند خاصی بر روی آن‌ها انجام نمی‌شود. در همین راستا ابتدا چوب را به درخت الوار تبدیل می‌کنند. سپس آن‌ها را به ابعاد کوچک‌تر برش می‌دهند و در زمان نصب آن‌ها را به کف خانه می‌چسبانند. در نهایت هم بر روی آن‌ها ساب و لاک زده می‌شود.

تفاوت اصلی پارکت‌ها با سایر کف‌پوش‌ها

تفاوت اصلی پارکت‌ها در نوع متریال اولیه آن‌ها است. عمده مواد اصلی پارکت‌ها از انواع درخت‌ها به دست می‌آید. پارکت برای کف خانه از آیتم‌های لوکس و گران قیمت به شمار می‌آید. این نوع از کف‌پوش‌ها از اواخر قرن هفدهم میلادی رواج گسترده‌ای پیدا کرد. استفاده از پارکت برای کف خانه در گذشته بیشتر محدود به خانه‌های اشرافی و طبقات مرفه جامعه بود. پارکت‌ها می‌توانند گرما و حس و حال طبیعت را به منزل شما منتقل کنند. در نتیجه برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند دکوراسیونی به سبک خانه‌های قدیمی داشته باشند، انتخاب مناسبی به نظر می‌آید.

در این رابطه خواندن مطلب “پارکت چوبی | معرفی و بررسی این نوع از کفپوش برای فضاهای داخلی ” میتواند مفید باشد !

انواع پارکت برای کف خانه

پیش از انتخاب پارکت بهتر است به این نکته توجه کنید که پارکت‌ها دارای انواع مختلفی از جمله پارکتل لمینت، پارکت چوبی، پارکت ضدآب و مواردی از این دست هستند. شما باید با توجه نوع فضای مورد نظر در موارد مهمی مانند جنس، ضخامت و میزان سازگاری نهایت دقت را داشته باشید. به این شکل که برای مناطق مرطوب، از پارکت‌های مقاوم به رطوبت، برای مناطق گرم از پارکت‌های عایق گرما و برای فضاهایی ماندد سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه‎ها ازز پارکت‌هایی ضد آب برای کف خانه استفاده شود.

انواع پارکت برای کف خانه
انواع پارکت برای کف خانه

اجرای پارکت برای کف سالن پذیرایی؛ زیباسازی فضای اصلی هر خانه

نصب پارکت برای کف خانه به هیچ عنوان نباید در محل مرطوب انجام شود. یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن به عدم وجود رطوبت در محیط پی ببرید، پهن کردن یک لاستیک بر سطح زمین و سپس زدن چسب نواری است. اگر تا یک روز کامل اثری از نم‌زدگی را در زیر پلاستیک مشاهده نکردیم، این موضوع بیانگر آن است که محیط فاقد رطوبت است و می‌توانید در اسرع وقت عملیات نصب را انجام دهید.

مراحل نصب و انتخاب قطعات برای سالن پذیرایی

سپس نوبت به انتخاب قطعات پارکت برای کف سالن پذیرایی می‌رسد. حداقل پارکت را باید به مدت 48 ساعت قبل از نصب در محلی که قرار است آن را نصب کنیم، نصب کرد. انجام این کار به این دلیل است تا پارکت با محیط اطراف خود هم‌دما شود و بتواند به راحتی انبساط و انقباض‌های خود را انجام دهید. در نهایت فوم زیرین چسبانده و نصب به راحتی انجام خواهد شد.

مراحل نصب و انتخاب قطعات برای سالن پذیرایی
مراحل نصب و انتخاب قطعات برای سالن پذیرایی

تبدیل کف‌پوش سرامیکی به پارکت؛ اقدامی مهم در باز‌سازی دکوراسیون

یکی از مباحث مربوط به پارکت مورد استفاده برای کف خانه، بازسازی کف و تبدیل سرامیک‌ها به پارکت است. این بازسازی و تغییر و تحول از جمله اقداماتی است که امروزه در حین بازسازی دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌های لوکس انجام می‌شود. پارکت‌ها و سرامیک‌ها هر کدام دارای مزیت‌های مخصوص به خود هستند. اما در این زمینه پارکت‌ها به دلیل سهولت در پاک شدن، برخورداری از طرح‌های متنوع و زیبا و همچنین نداشتن حساسیت گزینه به مراتب بهتری در نظر گرفته می‌شود. سردی سرامیک می‌تواند در بلندمدت ضررهایی را بر روی بدن شما داشته باشد و به‌ویژه مفاصل را به خود درگیر کند. اما پارکت مورد استفاده برای کف خانه از گرمای بی‌سابقه‌ای برخوردار است.

خرید آنلاین یا حضوری پارکت کف خانه؛ کدام یک مقرون به صرفه است

ممکن است که پس از گذشت مدتی به این نتیجه برسید که بهتر است که کفپوش خانه و یا محل کار هودتان را تغییر بدهید. در این زمینه یکی از بهترین اقداماتی که می‌توانید انجام دهید، انتخاب پارکت به عنوان کف‌پوش جدید است. خرید پارکت می‌تواند به دو صورت اینترنتی و یا خرید حضوری انجام شود.

خرید اینترنتی به شما امکان انتخاب پارکت در بین برندهای مختلف را می‌دهد. این در حالی است که درست در نقطه مقابل، خرید به شکل مستقیم از بازار این مزیت را دارد که می‌توانید بدون هیچ واسطه‌ای پارکت انتخابی برای کف خانه را از نزدیک دیده و بهتر راجع به طرح و رنگ و یا خرید یا عدم خرید آن به تصمیم قاطع برسید. به هر حال باید گفت که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خودشان را دارند که باعث می‌شود افراد در زمان خرید پارکت به آن‌ها توجه کنند.

خرید آنلاین یا حضوری پارکت کف خانه
خرید آنلاین یا حضوری پارکت کف خانه

تجربه حس آرامش و بازگشت به طبیعت با انتخاب پارکت مناسب برای خانه

از جمله اولین و مهم‌ترین مزایای استفاده از پارکت‌ها، خداحافظی با جهان تکراری و یکنواخت کف‌پوش‌هایی از جنس سرامیک است. همچنین پارکت‌های چوبی سطحی نرم دارند که راه رفتن بر روی آن‌ها حال و هوایی خوب را به ما منتقل می‌کند. از طرفی سلامت پا یکی از مباحث مهمی است که باید در زمان انتخاب یک کفپوش مناسب مانند پارکت به آن توجه داشت؛ طبع پارکت ملایم است و در فصول مختلف، تغییر دمای آنچنانی نخواهد داشت.

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در حوزه طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی فضای منازل و ساختمان‌ها مانند کف پوش پارکت است که با بهره‌گیری از دانش و تجربه پرسنلی متخصص بهترین خدمات را به شما در زمینه مشاوره و نصب پارکت برای کف خانه ارائه می‌دهد.

 

برچسب ها: