آیا می‌توان از پارکت برای کف بالکن استفاده کرد؟  

بالکن یکی از فضاهای مهم خانه به شمار می‌رود و نمی‌شود به‌راحتی از کنار آن گذشت. اگر این فضا به‌خوبی دیزاین شود و دکوراسیون مناسبی داشته باشد، تأثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه شما خواهد داشت. باتوجه‌به گرم‌تر شدن هوا و نزدیک‌شدن به تابستان، اگر بالکن شما دیزاین مناسبی داشته باشد؛ می‌توانید مدت‌زمان بیشتری را در این فضای آرامش‌بخش سپری کنید.

کف‌پوش‌های چوبی یکی از بهترین گزینه‌های پارکت برای کف بالکن محسوب می‌شوند. این نوع کف‌پوش از جنس چوب است و به‌خوبی حس طبیعت را به فضا القا می‌کند. علاوه‌برآن، ظاهر بسیار گرم و خیره‌کننده‌ای به محیط می‌دهد و به‌راحتی با دیگر اجزای دکوراسیون شما ست می‌شود.

 اما سؤال مهم این است که آیا از پارکت چوبی می‌توان برای کف بالکن استفاده کرد؟ خیلی از افراد ممکن است نگران استفاده از پارکت چوبی در بالکن باشند و نمی‌دانند که این نوع پارکت برای فضای خارجی و بالکن مناسب است یا نه. با ما همراه باشید؛ زیرا در این مقاله سعی می‌کنیم به طور کامل به این موضوع بپردازیم.

آیا می‌توان از پارکت برای کف بالکن استفاده کرد؟  

آیا پارکت برای کف بالکن گزینهٔ مناسبی است؟

در پاسخ به این سؤال که آیا از پارکت برای کف بالکن می‌توان استفاده کرد؟ باید گفت که استفاده از پارکت چوبی برای فضاهای بیرونی مانند بالکن مناسب نیست. از پارکت‌های چوبی می‌توان برای پوشش فضای داخلی استفاده کرد و از کیفیت و دوام بی‌نظیر برندهایی مثل بوئن آلمان و باورک سوئیس بهره برد. اما برای بالکن گزینه مناسب، کف‌پوش چوبی ترموود است. این کفپوش مقاومت بالایی داشته و از ماندگاری زیادی برخوردار است. استفاده از کف‌پوش چوبی ترموود برای بالکن مزایای بسیار زیادی دارد. این مزایا عبارت‌اند از:

  • زیبایی و به‌روز بودن: کف‌پوش چوبی مانند پارکت چوبی از معدود گزینه‌هایی است که همیشه طبق مد روز است و هیچ‌وقت دل شما را نمی‌زند. اگر از گذشته تا به امروز مروری بر دکوراسیون داخلی داشته باشیم همیشه محصولات چوبی جایگاه خود را داشته‌اند و هیچ‌وقت کنار گذاشته نشده‌اند.
  • مینیمال و ساده‌بودن: اگر جزو افرادی هستید که شلوغی در طراحی خانه شما را اذیت می‌کند کف‌پوش‌های چوبی بهترین گزینه برای شما هستند. این نوع کف‌پوش علاوه بر اینکه ظاهر خیره‌کننده‌ای دارد بسیار ساده‌تر و مینیمال‌تر از انواع کف پوش طرح‌دار و شلوغ دیگر مانند کف‌پوش‌های بتنی و یا سرامیکی‌اند.
  • ماندگاری و دوام: کف‌پوش‌های ترموود باکیفیت، دوام بسیار بالایی در برابر سنگینی وزن، تابش نور خورشید، سرما و دیگر عوامل دارند. پس اگر تصمیم دارید در بالکن خود آشپزی کنید و نگران سنگینی گاز یا باربیکیو خود هستید این پارکت‌ها نیاز شما را برطرف می‌کنند. مقاومت بالای کف‌پوش ترموود باعث شده برای فضاهای بیرونی مانند بالکن بهترین گزینه باشد.
  • عایق در برابر آب: کف‌پوش‌های چوبی انواع مختلفی دارند که ترموود در بین آن‌ها، به‌خوبی در برابر رطوبت و آب مقاوم است و برای مناطق مرطوب و بارانی نیز پیشنهاد می‌شود. به همین خاطر خیالتان از بابت باران و برف در فصول سرد راحت است.
  • قابلیت تعمیر: پارکت‌های چوبی برخلاف دیگر کف‌پوش‌ها مثل انواع سرامیکی، بتنی و… قابلیت تعمیر دارند. حتی اگر از طرح یا رنگ آن‌ها خسته بشوید می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را جایگزین کنید.

جالب است بدانید کف‌پوش‌های چوبی علاوه بر مزایایی که در بالا گفته شد مزایای مهم دیگری هم دارند که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

آیا پارکت برای کف بالکن گزینهٔ مناسبی است؟

انواع دیزاین پارکت برای کف بالکن

چوب متریالی است که به‌خوبی با دیگر اجزا ست می‌شود و هم در سبک کلاسیک و هم مدرن کاربرد دارد. به همین دلیل علاوه بر مزایای کاربردی کفپوش چوبی، می‌توان از این نوع کف‌پوش برای زیباسازی بالکن نیز بهره برد. مزیت مهم کف‌پوش‌های چوبی مناسب‌بودن و سازگاری آن‌ها برای انواع سبک‌های دیزاین و دکوراسیون است. این موضوع در خصوص پارکت چوبی نیز صدق می‌کند.

دیزاین بالکن علاوه بر اینکه کاری بسیار لذت‌بخش و دلنشین است، به شما کمک می‌کند از فضاهای پرت و بلااستفاده به بهترین شکل بهره‌برداری کنید. برای این کار نیاز به دانش خاصی ندارید و با کمی خلاقیت و استفاده از وسایل مختلف می‌توانید بالکنی لوکس و شیک داشته باشید.

سبک مدرن و مینیمال در دیزاین بالکن

تأکید این سبک بر سادگی و مدرنیته است. همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم استفاده از کف پوش چوبی با طرح‌های ساده بهترین گزینه برای این سبک است. از آن جایی که چوب هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود بالکن شما همیشه ظاهری به‌روز خواهد داشت و برای مدت‌زمان طولانی دغدغه تغییر دکوراسیون نخواهید داشت. در این سبک از دکوراسیون بهتر است که بالکن خود را شلوغ نکنید و از اکسسوری‌های ساده با رنگ‌های ملایم استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تاچشم شما در این فضا خسته نشود و بتوانید بر کارهایتان تمرکز کنید.

سبک وینتیج در دیزاین بالکن

در این سبک تمرکز بر اکسسوری‌های قدیمی و نوستالژیک است. درگذشته در دکوراسیون داخلی و خارجی از محصولات چوبی بیشتر از زمان حال استفاده می‌شده است. اولین بخش در دیزاین بالکن به این سبک، استفاده از چوب است. بهتر است از پارکت برای کف بالکن استفاده نشود و از کف‌پوش‌های چوبی با رنگ‌های تیره استفاده کنید تا یادآور دوران قدیم باشد. سعی کنید از اکسسوری‌های نوستالژیک و قدیمی مثل تابلو، فرش، رادیو و… در بالکن استفاده کنید و به فضا روح ببخشید.

سبک روستیک در دیزاین بالکن

سبک روستایی یا روستیک یکی از پرطرف‌دارترین سبک‌ها در دیزاین بالکن است. این سبک از خانه‌های روستایی و طبیعت الهام می‌گیرد. اولین گزینه‌ای که در ایجاد این سبک لازم دارید، استفاده از پارکت چوبی برای فضای داخلی و کف‌پوش چوبی برای فضای بالکن با رنگ‌های طبیعی است. موارد دیگری که در این سبک استفاده می‌شوند اکسسوری‌های چوبی و گل‌وگیاه هستند.

سبک روستیک در دیزاین بالکن

مزایای خرید کف‌پوش ترموود از پارس آرای کوهستان

کیفیت و دوام بالای پارکت چوبی و کف‌پوش ترموود مهم‌ترین عاملی است که در خرید باید به آن توجه کنید. اگر از ابتدا کفپوش مستحکم و بادوام خریداری کنید؛ در آینده از پرداخت هزینه‌های جانبی و تعمیرات در امانید.

شرکت پارس آرای کوهستان ارائه‌دهنده باکیفیت‌ترین پارکت‌های چوبی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است. علاوه بر این، شما می‌توانید کف‌پوش ترموود را با بالاترین کیفیت و خیال آسوده از مجموعه ما تهیه کرده و در فضاهایی مثل بالکن به کار ببرید و از ماندگاری و دوام آن‌ها مطمئن باشید. کارشناسان پارس آرای کوهستان، در مسیر انتخاب کف پوش و نصب آن همراه شما هستند. شما می‌توانید به‌راحتی با تیم ما در تماس باشید و سؤالات خود را با کارشناسان در میان بگذارید.

برچسب ها: