پارکت؛ انتخابی برای اتاق پذیرایی

در سال‌های گذشته استفاده از کف‌پوش‌های مدرن در خانه‌ها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. بسیاری از افرادی که به دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت می‌دهند، سعی می‌کنند که با نصب انواع کف‌پوش، جذابیت ظاهری خانه خود را افزایش دهند. یکی از رایج‌ترین کف‌پوش‌های مدرن مورد استفاده در بیشتر خانه‌ها، پارکت است. پارکت از انواع چوب‌های بلوط، گیلاس و زبان‌گنجشک ساخته می‌شود و به صورت لایه‌لایه است. این کف‌پوش با قرار گرفتن لایه‌های پارکت در کنار هم ساخته می‌شود. در این مطلب از پارس آرای کوهستان به بررسی مزایا و روش استفاده از پارکت برای پذیرایی منزل می‌پردازیم.

پارکت برای پذیرایی منزل

استفاده از پارکت برای پذیرایی منزل چه مزایایی دارد؟

پارکتی که برای پذیرایی منزل استفاده می‌شود معمولا از جنس چوب است. به دلیل این که چوب عنصری طبیعی به شمار می‌رود، بنابراین در درازمدت روی سلامت انسان تاثیر نمی‌گذارد. همچنین این نوع کفپوش عایق گرما است، به طوری که در تمام فصل‌ها دمای آن تغییر نمی‌کند. یعنی در زمستان سرد نسده و در تابستان داغ نمی‌شود.

پارکت چوبی معمولا رنگ و ظاهر جذابی دارد؛ از همین رو زیبایی دکوراسیون منزل را دوچندان خواهد کرد. لازم به ذکر است که پارکت طرح‌های مختلفی دارد و به‌آسانی با هر نوع دکوراسیونی ست می‌شود. پارکت را به راحتی می‌توان نصب کرد و تمیز کردن آن کار دشواری نیست. لازم به ذکر است که روی پارکت باکتری رشد نخواهد کرد. به دلیل وجود یک لایه از پلی‌استر، پارکت‌های چوبی به‌هیچ‌عنوان موریانه نخواهند زد.

انواع رنگ پارکت برای دکوراسیون داخلی را بشناسید

هنگامی که برای پذیرایی منزل پارکت خریداری می‌کنید، باید به دکوراسیون داخل خانه توجه داشته باشید. پارکت‌ها رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی دارند که ست کردن هر کدام روش متفاوتی دارد. برای ست کردن پارکت با مبلمان پذیرایی منزل باید به رنگ و نوع مبل‌ها، میزها، چهارچوب درها، پنجره‌ها، پرده‌‌ها و رنگ دیوارها توجه داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید پارکت متناسب با این موارد را تهیه کنید. رنگ‌های رایج پارکت برای پذیرایی منزل شامل نخودی، عسلی، خاکستری، گریژ و فندقی می‌شوند.

نخودی رنگی بسیار روشن است که معمولا با رنگ‌های کرم و بژ ست می‌شود. رنگ عسلی نوعی رنگ گرم است که با قرار گرفتن در محیطی با دیوارهای رنگ روشن، حس گرمای بسیار خوبی به آن محیط می‌دهد. خاکستری یکی از رنگ‌هایی است که در سال‌های گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به غیر از پذیرایی منزل، پارکت خاکستری در محیط‌های اداری نیز کاربرد دارد. به دلیل خنثی بودن رنگ خاکستری، به‌راحتی می‌توان آن را با هر رنگ دیگری ست کرد.

رنگ گریژ نوعی رنگ ترکیبی است که از دو رنگ بژ و خاکستری به دست می‌آید. گریژ رنگ بسیار خاصی است و در پذیرایی منزل نیز قابل استفاده خواهد بود؛ چرا که این رنگ نیز با بیشتر رنگ‌ها ست می‌شود. رنگ فندقی نسبتا تیره است و در سالن‌های پذیرایی بسیار کاربرد دارد. پارکت فندقی به راحتی با بیشتر رنگ‌ها در پذیرایی منزل ست می‌شود و حس گرمی را به محیط خانه منتقل می‌کند.

پارکت برای پذیرایی منزل

روش‌های ست کردن پارکت در پذیرایی با مبلمان منزل

ست کردن پارکت در پذیرایی با مبملمان منزل به معنی کی‌رنگ کردن پارکت و تمام مبلمان خانه نیست. چرا که با یک‌رنگ شدن آن‌ها فضای خانه یک‌نواخت و خسته‌کننده خواهد شد. از همین رو برای عدم یک‌نواختی و افزایش جذابیت محیط منزل باید از رنگ‌های مکمل و متضاد استفاده کنید. به این صورت که رنگ پارکت باید متضاد رنگ مبلمان و دیوارها باشد تا یک ترکیب رنگ متناسب ایجاد شود. به طور کلی ست کردن پارکت با مبلمان داخل پذیرای منزل به سلیقه شخص بستگی دارد؛ اما روش‌هایی برای این کار وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان به افزایش جذابیت فضای خانه کمک کرد.

سه روش رایج برای ست کردن پارکت در پذیرایی با مبلمان منزل وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • استفاده از رنگ‌های مکمل
  • هماهنگ کردن طرح پارکت با نوع بافت پارچه مبلمان
  • پیروی از تونالیته رنگی

استفاده از رنگ‌های مکمل در ست کردن پارکت برای پذیرایی منزل

استفاده از رنگ‌های مکمل در ست کردن پارکت و لوازم دکوری پذیرایی منزل باعث خواهد شد که فضای خانه از یک‌نواختی خارج شود. چرا که یک‌نواخت بودن ترکیب رنگ پارکت و دکوراسیون پذیرایی باعث خستگی چشم و کسل شدن افراد داخل خانه خواهد شد. به عنوان مثال برای تضاد رنگی بهتر است که پارکتی انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پایه مبل‌ها متفاوت باشد. همچنین اگر می‌خواهید در دکوراسیون پذیرایی خانه از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید، بهتر است که برای پارکت و لوازم دکوری طیف رنگی روشن تا تیره همان رنگ قهوه‌ای را برای تمام لوازم به کار ببرید.

هماهنگ کردن طرح پارکت با نوع بافت پارچه مبلمان منزل

در کبلکان‌های مختلف اوازم مانند کوسن و بالش وجود دارد که با طرح‌های مختلفی ساخته شده‌اند. هنگامی که پارکت برای پذیرایی منزل خریداری می‌کنید، می‌توانید طرح و رنگی را انتخاب کنید که با طرح و رنگ طرح و رنگ پارچه هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر بافت مبملمان شما درشت است، پارکت‌هایی که بافت صیقلی دارند گزینه مناسبی خواهد بود. همچنین اگر برای پذیرایی کنزل پارکت با طرح شلوغ و رنگ تیره تهیه کرده‌اید، مبلمان‌های تک رنگ بهترین گزینه برای ست کردن با پارکت هستند.

پیروی از تونالیته رنگی؛ روشی عالی برای ست کردن پارکت با دکوراسیون پذیرایی منزل

یکی از بهترین روش‌های ست کردن پارکت برای پذیرایی منزل با دکوراسیون خانه پیروی از تونالیته رنگی است. تونالیته رنگی در واقع همان تم رنگی یک محیط به شمار می‌رود. در هر تم رنگی می‌توانید ترکیبی از چند رنگ یا طیف روشن تا تیره یک رنگ خاص را مشاهده کنید. به عنوان مثال در یک تم رنگی مبلمان کرم رنگ هستند و پارکت رنگ فندقی تیره دارد. در واقع تونالیته رنگی ترکیبی از رنگ‌های متضاد و مکمل است که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر جلوه بسیار زیبایی خواهند داشت.

پارکت برای پذیرایی منزل

پارس آرای کوهستان؛ مرجع خرید بهترین انواع پارکت برای پذیرایی منزل

شما می‌توانید برای پذیرایی منزل خود انواع پارکت‌ها را تهیه کرده و نصب کنید. برای این کار ابتدا تونالیته رنگی محیط خانه و ترکیب رنگ دکوراسیون منزل را باید در نظر بگیرید. سپس به یک مجموعه ارائه‌دهنده پارکت مراجعه کنید که معتبر باشد. به این ترتیب می‌توانید از کیفیت پارکت خریداری شده مطمئن شوید. پارس آرای کوهستان، مجموعه‌ای بزرگ با سابقه درخشان در زمینه ارائه پارکت برای پذیرایی منزل و سایر محیط‌ها است. شما می‌توانید در فروشگاه ما بهترین و با کیفیت‌ترین پارکت‌ها را تهیه کنید.

برچسب ها: