نکات انتخاب پارکت برای افراد با حساسیت‌های آلرژیک

برای مبتلایان به حساسیت، منبع آلرژی از هر کجا که باشد می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی فرد ایجاد کند. بسیاری از مردم برای جلوگیری از آلرژی در خانه می‌مانند. در حالیکه کف‌پوش خانه نیز می‌تواند، از منابع حساسیت‌زا باشد. این مورد اغلب نادیده گرفته می‌شود. با انتخاب پارکت چوبی برای افراد با حساسیت‌های آلرژیک می‌توان از این مشکل تا حد زیادی جلوگیری کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با انواع پارکت‌ ضد حساسیت آشنا کنیم.

مناسب‌ترین پارکت چوبی برای جلوگیری از آلرژی

ازآنجایی‌که مردم زمان زیادی را در داخل خانه می‌گذرانند، انتخاب کف‌پوشی که بتواند علاوه بر زیبایی به‌سلامت آن‌ها آسیبی وارد نکند از اهمیت بسزایی برخوردار است. پارکت چوبی باکیفیت از راحت‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای پوشاندن کف فضای خانه یا محیط کار است. این نوع کفپوش به دلیل داشتن خواص طبیعی، گزینه‌ای سالم برای افرادی به شمار می‌رود که از حساسیت و آلرژی رنج می‌برند.

یکی از مزایای اصلی کف‌پوش‌های چوبی این است که در ساخت‌وساز آن‌ها از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی‌شود. دوام بالا، بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان و احساس طبیعی و گرمای چوب، تمامی این ویژگی‌ها باعث می‌شود که پارکت‌های چوبی برای افراد مبتلا به آلرژی‌های پوستی، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و حتی افرادی که به دنبال یک محیط داخلی سالم و طبیعی هستند، انتخابی مطمئن و سالم باشد.

مناسب‌ترین پارکت چوبی برای جلوگیری از آلرژی

علاوه بر این، به‌عنوان یک محصول طبیعی، کف پوش چوبی از نظر زیبایی‌شناسی جذاب است و فضایی گرم و دوستانه را در خانه ایجاد می‌کند. پارکت‌های چوبی انتخابی مناسب جهت حفظ محیط‌زیست هستند. همچنین، بهترین انتخاب برای افراد مبتلا به آلرژی است. پارکت چوبی احتمال حساسیت و آلرژی‌های پوستی را کاهش می‌دهد. مواد شیمیایی موجود در برخی از کف‌پوش‌ها می‌تواند باعث حساسیت، خس‌خس سینه و حتی مشکلات تنفسی شود.

با انتخاب چوب به‌عنوان ماده اصلی، کف‌پوش‌های چوبی عاری از این معایب بوده و برای افرادی که به دنبال محیطی سالم و بدون حساسیت هستند، ایده‌آل‌ترین و بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. با انتخاب کف‌پوش چوبی، علاوه بر ظاهر دلپذیر و گرمای طبیعی چوب، می‌توانید از محیطی تمیز و بدون مواد شیمیایی مضر لذت ببرید. این مزایا، پارکت چوبی را به بهترین انتخاب برای حفظ سلامت و آرامش محیط زندگی ما تبدیل کرده است.

نکات مهم در انتخاب پارکت برای افراد با حساسیت‌های آلرژیک

پارکت‌های چوبی از چوب درختان ساخته می‌شوند. برای همین هم دارای مزایای زیادی هستند. همین مزایا باعث شده به انتخاب افراد حساس تبدیل شوند. در این قسمت چند مورد از کف‌پوش‌های چوبی که دارای خاصیت ضد آلرژی هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

نکات مهم در انتخاب پارکت برای افراد با حساسیت‌های آلرژیک

چوب گیلاس

چوب گیلاس دارای خطوط نواری تیره جذاب است. رنگ گرم و طبیعی این چوب جلوه‌ای زیبا و جذاب به طراحی داخلی ساختمان می‌دهد. کف‌پوش‌های چوبی اغلب نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی دارند و نگهداری از کف‌پوش گیلاس بسیار ساده‌تر از دیگر پارکت‌هاست است. در مورد تمیزکردن، فقط به یک جاروبرقی نیاز دارید که هر چند روز یکبار قابل‌انجام است. این کف پوش بسیار مقاوم است. در صورت قرارگرفتن در معرض رطوبت یا آب می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و مقاومت کند.

اگر سطح کف‌پوش چوب گیلاس شما خراشیده یا آسیب ببیند، به‌راحتی قابل‌تعمیر است. در صورت خراشیدگی، می‌توان آن را به‌راحتی سمباده زد تا ظاهر زیبا و طبیعی‌اش بازگردد. افرادی که از آلرژی رنج می‌برند و قصد خرید کف‌پوش‌های چوبی را دارند می‌توانند چوب گیلاس را انتخاب کنند، زیرا ضد حساسیت است و به‌هیچ‌وجه مشکل تنفسی ایجاد نمی‌کند. گیلاس چوبی است که عملاً در برابر تجمع گردوغبار مقاوم است.

پارکت چوب گردو

پارکت گردو انتخابی محبوب برای پوشاندن کف خانه است. این چوب به‌خاطر رنگ قهوه‌ای تیره و الگوی دانه‌ای منحصر به فردش شناخته شده است. قادر است زیبایی خاصی به هر فضایی ببخشد. کفپوش چوب گردو با مراقبت مناسب چندین دهه دوام می‌آورد.

برای جلوگیری از خط‌وخش، کف پارکت را به طور مرتب تمیز کنید. کف‌پوش چوبی گردو گزینه مناسبی برای افرادی است که از آلرژی و حساسیت رنج می‌برند. این پارکت به‌راحتی پاک و تمیز می‌شود و عدم وجود گردوغبار، از ایجاد آلرژی در افراد جلوگیری خواهد کرد.

پارکت چوب گردو

پارکت چوبی ماهون

چوب ماهون به دلیل رنگ زیبای قهوه‌ای مایل به قرمز و ظاهری مجلل، چوبی خاص برای ساخت پارکت است. چوب ماهون متراکم، بادوام و در برابر خراش و فرورفتگی بسیار مقاوم است. این ویژگی باعث شده تا این چوب برای مناطق پر رفت‌وآمد انتخابی عالی باشد. چوب ماهون گران‌تر از بلوط یا گردو است.

به دلیل زیبایی و دوام طولانی‌مدت، ارزش سرمایه‌گذاری برای کفپوش پارکت را دارد. از دیگر مزایای کف‌پوش چوبی ماهون می‌توان به خاصیت ضد آلرژی آن اشاره کرد. با تمیزکردن پارکت هر چند روز یکبار با استفاده از جاروبرقی تمامی گردوغبار را زدوده و از بروز آلرژی جلوگیری کنید.

پارکت چوبی بامبو

بامبو گیاهی قوی و مقاوم است که از نظر استحکام رقیب بلوط و راش است. علاوه بر این، بافت پارکت بامبو در هر خانه‌ای بسیار زیبا و مدرن به نظر می‌رسد و در رنگ‌های مختلف قابل سفارش است. بامبو فاقد هرگونه مواد شیمیایی و دارای خواص و حس فیزیکی فوق‌العاده است. بامبو همچنین در برابر رطوبت و حشرات بسیار مقاوم است. اغلب به‌عنوان بهترین انتخاب پارکت برای افراد با حساسیت‌های آلرژیک در نظر گرفته می‌شود.

پارکت چوبی بامبو

خرید پارکت چوبی ضد حساسیت از مجموعه پارس آرای کوهستان

همان‌طور که اشاره شد، امروزه باتوجه‌به وجود آلاینده‌های موجود در هوا و دیگر عوامل، شاهد افزایش حساسیت و آلرژی در افراد هستیم. اکثر ما علت این بیماری و یا عارضه را در بیرون از منزل جستجو می‌کنیم و اغلب نیز فکر می‌کنیم که محیط زندگی ما عاری از وجود هر گونه ماده آلرژی‌زاست. درصورتی‌که حتی انتخاب کف پوش نامناسب می‌تواند باعث بروز حساسیت شود. پارکت چوبی در انواع مختلف: بلوط، راش و گردو تولید و به بازار عرضه می‌شود.

شما می‌توانید بهترین چوب را برای ساخت پارکت بر اساس پارامترهایی همچون میزان رفت‌وآمد، نوع چوب، دوام و  مهم‌تر از همه جلوگیری از بروز آلرژی و حساسیت انتخاب کنید. در این راستا می‌توانید از مشاوران ما در پارس آرای کوهستان کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. سرمایه‌گذاری روی پارکت باکیفیت می‌تواند به خانه شما ارزش‌افزوده و جلوه زیبایی به آن ببخشد که برای نسل‌ها ماندگار خواهد بود. برای انتخاب پارکت مناسب با خواص ضد آلرژی و حساسیت با همکاران ما در مجموعه پارس آرای کوهستان در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: