واردات پارکت چوبی توسط افراد عادی

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که چوب یکی از پرکاربردترین و ارزشمندترین منابع طبیعی به‌حساب می‌آید. قطع زیاد و بی‌رویه چوب در کشورمان باعث شده تا علاوه بر به‌خطرافتادن این منبع طبیعی، مشکلات دیگری نیز به وجود آید. به همین دلیل بسیاری از مسئولین و دست‌اندرکاران برای نجات جنگل و محیط‌زیست راهکار واردات پارکت چوبی را در دستور کار قرار دادند.

همین مسئله باعث شد تا بسیاری از شرکت‌ها و بازرگانان به واردات چوب و کف‌پوش چوبی از کشور‌های خارجی ترغیب شوند. کسانی که قصد واردات پارکت را دارند باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند و بر چه مسائلی باید آگاهی داشته باشند؟ در این مقاله قصد داریم به این سؤال بپردازیم که آیا واردات پارکت چوبی توسط افراد عادی امکان‌پذیر است یا خیر؟ اگر شما هم به دنبال پاسخی برای این سؤال هستید، تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

آیا واردات پارکت چوبی توسط افراد عادی امکان‌پذیر است؟

بیشتر تجار و بازرگانان ایرانی برای واردات چوب به کشور‌هایی همچون روسیه، چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، سوئیس و آلمان سفر می‌کنند. برای این که فردی بتواند پروسه واردات پارکت چوبی را به‌خوبی و درست طی کند، باید بر مسائلی مسلط باشد که در این قسمت قصد داریم به آن‌ها بپردازیم.

آیا واردات پارکت چوبی توسط افراد عادی امکان‌پذیر است؟

گواهی بهداشت نباتی برای واردات پارکت چوبی

افرادی که قصد دارند نسبت به واردات پارکت اقدام نمایند باید نسبت به قوانین واردات و ترخیص پارکت‌ها مسلط باشند. برای واردات پارکت‌های چوبی از جمله کاج، صنوبر، راش، زبان‌گنجشک، افرا، ماهون، ساج و دیگر موارد نیاز از کشور‌های دیگر باید نسبت به اخذ گواهی بهداشت نباتی اقدام شود. گواهی بهداشت نباتی همان سندی است که سلامت گیاه را نشان می‌دهد.

قرنطینه کردن چوب و پارکت

از دیگر قوانینی که هنگام واردات پارکت چوبی رعایت شود، قرنطینه کردن آن است. اما هدف از این کار این است که از گسترش حشرات و یا دیگر آفات گیاهی جلوگیری شود. شرایطی که برای قرنطینه کردن در نظر گرفته می‌شود به نوع چوبی بستگی دارد که خریداری شده است.

انتخاب بهترین برند پارکت چوبی

برند‌های زیادی در کشور‌های مختلف وجود دارند که در زمینه تولید انواع کفپوش برای ساختمان فعالیت می‌کنند. هر برندی طول عمر مشخصی را برای محصول خود تعیین می‌کند؛ بنابراین فردی که نسبت به واردات پارکت اقدام می‌کند باید نسبت به برند‌ها و ویژگی‌های پارکت‌هایی که می‌فروشند آگاهی کامل داشته باشد.

انتخاب بهترین برند پارکت چوبی

توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات پارکت

مطمئناً با اعمال تغییر در پوشش کف ساختمان، زیبایی فضا بسیار چشم‌نواز خواهد شد؛ بنابراین هنگام واردات لازم است که نسبت به انتخاب پارکت‌هایی اقدام شود که در آن‌ها از متریال مناسبی استفاده شده باشد. اصلی‌ترین متریال پارکت چوبی، همان منبع طبیعی ارزشمند یعنی چوب است؛ بنابراین باید هنگام انتخاب و واردات پارکت به این مسئله توجه داشته باشید که در مقابل رطوبت چه واکنشی نشان می‌دهد و برای کدام‌یکی از مناطق مناسب است.

از آن جایی که پارکت به‌عنوان یک عایق عمل می‌کند، می‌تواند با پوشاندن کف ساختمان از بروز سروصدا جلوگیری کرده و محیط خانه را گرم و دلچسب سازد. بنابراین، درنظرگرفتن این نکات هنگام واردات، در فروش یک محصول باکیفیت و افزایش رضایت مشتریان نقش بسزایی خواهد داشت.

روش نصب پارکت چوبی

نصب پارکت چوبی امری کاملاً تخصصی و حرفه‌ای است که باید توسط افراد باتجربه انجام شود. اما فردی که نسبت به واردات پارکت اقدام می‌نماید باید بداند که نحوه نصب اصولی پارکت چگونه است. به طور مثال باید بداند که زیرسازی با استفاده از ملات مخصوص و فوم باید قبل از نصب پارکت به‌خوبی انجام شود.

در مرحله نصب باید قطعات به‌خوبی در کنار هم قرار گیرند و این کار باید حتماً توسط نصابی انجام شود که در این کار مهارت دارد. واردات پارکت انتهای کار نیست، بلکه انتخاب یک پارکت مناسب و نصب اصولی پارکت چوبی باعث ایجاد دوام و پایداری محصول خواهد شد.

روش نصب پارکت چوبی 

درنظرگرفتن مقاومت پارکت در برابر رطوبت

یکی از ویژگی‌های اصلی و مهم پارکت‌ها، مقاومت آن‌ها در برابر آب است. در این حالت است که می‌توان پارکت را در محیط‌های مرطوب مانند آشپزخانه به‌راحتی مورداستفاده قرار داد. از دیگر ویژگی‌هایی که باید هنگام واردات و خرید پارکت در نظر گرفته شود، مقاومت در مقابل ضربه و سایش است. این مسئله باعث می‌شود تا بتوان از پارکت در مکان‌های پرتردد و با رفت‌وآمد زیاد نیز استفاده کرد، بدون این که نسبت به دوام و عمر آن نگرانی داشت.

نحوه نگهداری و شستشوی پارکت چوبی

از مواردی که هنگام واردات پارکت چوبی باید در نظر گرفته شود، نحوه نگهداری و شستشوی پارکت است. این مسئله باعث افزایش طول عمر و استقامت و ماندگاری کیفیت و زیبایی این محصول خواهد شد. هنگام خرید و واردات باید بدانید که هر پارکت چگونه باید نظافت و گردگیری شود و هنگامی که لکه‌هایی بر روی آن مشاهده می‌شود، باید از چه موادی برای شستشوی آن استفاده شود.

آگاهی از نحوه شستشوی پارکت و شناسایی مواد ممنوعه مسلماً باعث می‌شود که کیفیت و زیبایی پارکت مانند روز اول به نظر برسد و حفظ شود. در پایان باید بیان کنیم که واردات پارکت چوبی توسط افراد غیرمتخصص هم انجام می‌شود که این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد.

واردات پارکت مسئله‌ای کم‌اهمیت نیست و اگر با رعایت قوانین و توسط افراد متخصص انجام شود، مطمئناً به خرید محصولی باکیفیت منجر خواهد شد. اما موارد دیگری همچون انتخاب محصولات باکیفیت و نصب اصولی پارکت چوبی از جمله مواردی هستند که از اهمیتی دوچندان در پروسه خرید این کف پوش محبوب برخوردارند.

نحوه نگهداری و شستشوی پارکت چوبی

نصب اصولی پارکت‌های چوبی توسط شرکت پارس آرای کوهستان

به‌منظور حفظ انواع چوب به‌عنوان یک منبع طبیعی ارزشمند طی سالیان گذشته شاهد واردات پارکت چوبی توسط افراد عادی و حرفه‌ای هستیم. افراد زیادی که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند نیز به این کار وارد شده‌اند. این مسئله باعث شده تا در برخی از موارد شاهد واردشدن محصولات بی‌کیفیت به بازار باشیم.

البته در این راستا نمی‌توان کیفیت نمونه‌های ایرانی پارکت که در ایران تولید می‌شوند را نادیده گرفت و همواره شاهد محصولات ایرانی باکیفیت نیز هستیم. اجرا و نصب اصولی پارکت چوبی از جمله مسائلی است که در این پروسه از اهمیت فراوانی برخوردار است. اجرا و نصب توسط افراد متخصص و حرفه‌ای باعث می‌شود که شاهد ماندگاری و طول عمر پارکت‌های خود باشید.

مجموعه پارس آرای کوهستان با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین پارکت‌های چوبی از کمپانی‌های معتبر بوئن آلمان و باورک سوئیس و سپس نصب اصولی آن برای مشتریان، تاکنون توانسته در اجرای بیش از ۱۰۰۰ پروژه در تهران و دیگر شهرها به‌عنوان یکی از معتبرترین و متمایزترین ارائه‌دهندگان کف‌پوش‌های چوبی شناخته شود. درصورتی‌که تمایل دارید در مورد قیمت و یا پارکت‌های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید، با کارشناسان و همکاران ما در مجموعه پارس آرای کوهستان در تماس باشید.

 

برچسب ها: