همه چیز درباره پارکت چوب اصل که باید بدانید

انتخاب پارکت چوبی اصل و باکیفیت از مهم‌ترین مقوله‌ها در زیباسازی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. بنابراین باید قبل از هر چیزی همه چیز درباره پارکت چوب اصل را بدانید، نسبت به دوام، زیبایی و کیفیت پارکت خریداری شده مطابق باسلیقه و… این مورد کمک می‌کند، که شما درباره پارکت چوبی اصل و طبیعی اطلاعات لازم را کسب کنید.

کیفیت، دوام و زیبایی پارکت‌ها از عوامل مختلفی تأثیر می‌گیرد. از جمله عواملی که در خرید پارکت چوبی باکیفیت و مستحکم نقش دارند، نوع روش تولید و ساخت پارکت است. همچنین نوع چوب و گونه گیاهی مورداستفاده در ساخت پارکت نیز تاثیرگذار می باشد. برای آشنایی بهتر با چوب اصل پارکت با ما در این نوشته از پارس آرای کوهستان همراه باشید تا بهترین پارکت چوب اصل را بر مبنای اصول استاندارد دقیق جهانی به شما معرفی کنیم و نکات مهم را هنگام خرید پارکت چوبی شرح دهیم.

همه چیز درباره پارکت چوب اصل که باید بدانید

آشنایی با انواع چوب پارکت

اولین قدم در انتخاب پارکت مناسب، آشنایی با انواع چوب است. درصورتی‌که همه چیز درباره پارکت چوب اصل بدانید، می توانید بهترین نوع چوب را شناسایی و انتخاب کنید. پس از آن مراحل بسیار ساده‌ای در پیش خواهید داشت و حتی پس از نصب پارکت چوب اصل با مشکلات کاهش دوام و کیفیت، ازبین‌رفتن رنگ پارکت و نیاز به تعمیر مواجه نخواهید شد.

در تولید پارکت با اصول استاندارد جهانی باتوجه‌به تراکم بافت پارکت‌های چوبی از دو نوع چوب سخت و نرم استفاده می‌شود و آنچه که در این بخش و قیمت پارکت چوب اصل نقش اساسی ایفا می‎‌کند، سختی چوب است، که این مورد به نوع و گونه درخت ارتباط دارد. در ادامه دو نوع چوب سخت و نرم را در روند تولید و ساخت پارکت چوبی بررسی می‌کنیم:

  • پارکت چوب سخت

چوب‌های سخت معمولاً از درختانی که برگ آن‌ها در پاییز می‌ریزد، به دست می‌آید. چوب این درختان برای پارکت و کف‌پوش انتخاب بسیار خوبی هستند و از این نظر نسبت به چوب‌های نرم قیمت بالاتری دارند. علاوه بر این چوب‌های سخت نسبت به چوب‌های نرم دوام، استقامت، کیفیت و پایداری بیشتری داشته و معمولاً از درختان گردو، بلوط، ماهون، افرا و توس به دست می‌آیند.

پارکت‌های چوب اصلی که از چوب سخت تولید می‌شوند، صمغ کمتر، رگه‌های کمتر و همچنین تراکم و مقاومت بیشتری در برابر سوختگی و حریق نسبت به همتایان نرم خود دارند؛ بنابراین اگر قصد دارید پارکت چوب اصل و باکیفیت خریداری کنید، حتماً از سخت بودن نوع چوب آن مطمئن شوید.

پارکت چوب سخت

  • پارکت چوب نرم

چوب نرم برخلاف چوب سخت از درختان همیشه‌سبز به دست می‌آید؛ درختانی که در طول سال دچار خزان و برگ‌ریزان نمی‌شوند. عموماً این نوع چوب‌ها قیمت پایین‌تری دارند و به همین خاطر از دوام و عمر کمتری نیز برخوردارند. لذا استفاده از چوب‌های نرم برای برخی فضاهای پررفت‌وآمد ریسک محسوب می‌شود.

از جمله درختانی که از آن‌ها چوب نرم به دست می‌آید، درختان کاج، صدر، نراد و صنوبر هستند. چوب درختان کاج طیف رنگی و مدل‌های بیشتری برای انتخاب به‌عنوان پارکت دارند. اما به دلیل اینکه در دسته چوب‌های نرم قرار می‌گیرند، شکننده‌تر از انواع دیگر چوب‌ها شناخته می‌شوند.

پارکت چوب نرم

روش‌های تولید پارکت چوب اصل

ما چند نوع روش برای تولید پارکت داریم که همه چیز درباره پارکت چوب اصل را به ما می‌دهد. تمام چوب، ترموود و روش چوب مهندسی از معروف‌ترین روش‌های تولید پارکت چوب اصل به شمار می‌آیند. روش اول یعنی پارکت تمام چوب، قدیمی‌ترین و حتی از پرطرف‌دارترین روش‌های تولید پارکت محسوب می‌شود. این نوع پارکت از یک‌تکه چوب سخت یا نرم یکپارچه ساخته می‌شود و در مقابل، پارکت چوب مهندسی از روی‌هم قراردادن چندین لایه چوب تحت‌فشار بالا تولید می‌شود.

پارکت چوب مهندسی حداقل سه‌لایه دارد، که یک‌لایه آن مرکزی و دولایه دیگر رویه چوبی هستند. شایان‌ذکر است لایه‌های بیشتر در ترکیب پارکت چوب مهندسی باعث تقویت ساختارهای چوب می‌شود و نقاط ضعف و ایرادات پارکت‌های تمام چوب را به این شکل برطرف می‌سازد. علاوه بر این پارکت‌های چوبی 3 لایه طیف‌های رنگی و طرح‌های زیادی دارند، که می‌توانند موردپسند سلایق مختلف باشند. تمیزی آسان، امکان انتقال و جابه‌جایی پارکت‌های تولیدی با این روش از جمله مزایای دیگر پارکت‌های چوب مهندسی هستند.

روش سوم، یعنی تولید پارکت از چوب ترمووود، از جمله روش‌های تولید چوب‌های گرمادیده و سخت برای فضای بیرونی و یا پوشش نمای ساختمان به شمار می‌آید. در این فرایند میزان رطوبت درونی چوب کاهش‌یافته و به‌این‌ترتیب کیفیت، پایداری و دوام چوب تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد و به همین دلیل پارکت‌هایی که از چوب ترموود ساخته می‌شوند، بهترین گزینه برای کفپوش و به‌ویژه برای فضای خارجی محسوب می‌شوند.

روش‌های تولید پارکت چوب اصل

خرید بهترین پارکت چوب اصل از پارس آرای کوهستان

قبل از خرید پارکت باید همه چیز درباره پارکت چوب اصل را بدانید تا بتوانید پارکت موردنظر خود را تهیه کنید. مهم‌ترین موضوع در خرید پارکت توجه به محل استفاده پارکت و شرایط آب و هوایی منطقه موردنظر است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم، بعد از مطالعه مطالب این بخش و سایر بخش‌های وبلاگ پارس آرای کوهستان با مشاورین و کارشناسان فروش در تماس باشید. می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 18 عصر و از طریق بخش تماس با ما در ارتباط باشید، تا بهترین گزینه را برای محل مورد نظر خود انتخاب کنید.

پارس آرای کوهستان با بیش از 18 سال سابقه در زمینه محصولات چوبی، بزرگ‌ترین و برترین مجری ارائه دهنده پروژه‌های پارکت چوب اصل در ایران شناخته می‌شود، با فعالیت طولانی مدت و با کسب بیشترین رضایت مشتری توانسته در این مسير تجربه بسیار خوبی پس بدهد. پارس آرای کوهستان از جمله مطرح‌ترین تولیدکنندگان پارکت چوب اصل با روش چوب مهندسی، تمام چوب و چوب ترموود در ایران است، که باتوجه‌به شرایط مناطق مختلف ایران بهترین نوع پارکت را از میان انواع مختلف چوب اصل وارداتی از سوئیس و آلمان در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

برچسب ها: