اجرای ترموود چقدر هزینه دارد؟

ترموود طی فرایند حرارت‌دهی تولید می‌شود که مقاومت آن را افزایش می‌دهد. این فرایند ویژگی‌های مثبت این چوب را ارتقا داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش مقاومت در برابر رطوبت، اشعه فرابنفش خورشید، نفوذ حشرات و… اشاره کرد. از این چوب می‌توان برای اجرای نمای ساختمان، دکینگ استخر، اتاقک سونا و ساخت سازه‌هایی مانند آلاچیق و پرگولا استفاده کرد. بااین‌حال بسیاری از کارفرمایان می‌خواهند بدانند استفاده از این چوب چه هزینه‌هایی دارد؛ بنابراین در این مطلب با هزینه‌های مرتبط با ترموود آشنا می‌شویم.

هزینه‌های مرتبط با تولید و عرضه ترموود

قیمت چوب‌های ترموود به مواردی مانند استاندارد ترموود، ابعاد ترموود، درختی که از آن ایجاد شده است، کشور تولیدکننده ترموود، نوع کاربرد ترموود و شرایط پروژه، پوشش ترموود، روش نصب ترموود و مقیاس پروژه بستگی دارد.

یک نکته جالب‌تر هم این‌که با وجود افزایش مقاومت این چوب، قیمت ترموود همچنان در بازارهای جهانی از بسیاری از چوب‌های فراوری نشده ساختمانی مانند سدر قرمز غرب کانادا و دیگر چوب‌های سخت‌چوب و نرم‌چوب رایج در اروپا و آمریکا ارزان‌تر است. یکی از دلایل این موضوع نیز این است که در تولید آن از هیچ نوع ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و این مسئله باعث کاهش هزینه‌های تولید آن می‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه‌های مرتبط با ترموود را با هم بررسی می‌کنیم.

استاندارد ترموود

ترموود در دو نوع استاندارد ترمو اس و ترمو دی تولید می‌شود. مدل ترمو اس، ممکن است بین 6 تا 8 درصد تغییر ابعادی و مدل ترمو دی ممکن است بین 5 تا 6 درصد تغییر ابعادی داشته باشد. تفاوت دیگر آن‌ها در میزان حرارت‌دهی است که اندکی با هم تفاوت دارند. بااین‌حال کاربردهای ترموودهای این دو استاندارد بسیار مشابه هستند و قیمت آن‌ها نیز تفاوت چندانی ندارد. بااین‌حال مدل ترمو دی اندکی تیره‌تر است.

ابعاد ترموود

ابعاد ترموود یکی از عوامل مؤثر بر هزینه‌های مرتبط با ترموود است. ابعاد شامل طول و عرض و همچنین ضخامت ترموود می‌شود. از یک سو چوب‌هایی با ضخامت و ابعاد بزرگ‌تر به دلیل وزن بالا و یکپارچه بودن قیمت بیشتری دارند. از سوی دیگر گاهی تراش خاص یا ویژگی‌های دیگر ممکن است قیمت مدل‌هایی با ضخامت کم را نیز افزایش دهد؛ بنابراین نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن‌ها اعلام کرد.

برخی از استانداردهای ابعادی رایج ترموود نیز عبارت‌اند از:

  • SHP 16*92
  • SHP 19*117
  • UTS 19*117
  • UTV 19*117
  • SHP 26*117

گونه درختی ترموود

ترموود از چوب درختان مختلفی تولید می‌شود. در بازارهای جهانی رایج‌ترین درختانی که از آن‌ها چوب ترموود تولید می‌شود عبارت‌اند از: کاج و صنوبر. از دیگرگونه‌های درختی رایج برای تولید این نوع از چوب می‌توان از بلوط، سرو و زبان‌گنجشک نام برد؛ بنابراین هر چه قیمت چوب اولیه بیشتر باشد، قیمت ترموود نیز افزایش می‌یابد.

کشور تولیدکننده

گونه‌های درختی مناسب برای تولید ترموود در هر منطقه از دنیا یافت نمی‌شوند. به‌عبارت‌دیگر درختان برخی از کشورها گونه‌های مناسب‌تری برای تولید ترموود هستند و به همین دلیل قیمت تولیدات این کشورها به دلیل تقاضای بالاتر ممکن است بیشتر باشد. از کشورهای برتر تولیدکننده این محصولات می‌توان به استونی، فنلاند و سوئد اشاره کرد؛ بنابراین تولیدات این کشورها معمولاً باکیفیت‌تر و گران‌تر از تولیدات کشورهای دیگری مانند ایران و روسیه است.

هزینه‌های ساخت آیتم‌های ترموودی

اگر از ترموود برای ساخت آیتم‌هایی مانند میز و صندلی، فلاورباکس، خانه حیوانات و برخی از دیگر آیتم‌های مبلمان شهری و فضای باز استفاده شود، تعیین هزینه‌های مرتبط با ترموود به ابعاد آیتم و سازه موردنظر و پیچیدگی طرح آن بستگی دارد. برای مثال یک سایبان با طرح ساده هزینه‌های کمتری نسبت به یک سایبان با طرح پیچیده و مدرن با همان میزان چوب دارد. همچنین گاهی این محصولات در ترکیب با متریال‌های دیگری مانند پروفیل‌های فلزی و… ساخته می‌شوند که باید هزینه‌های آن‌ها را نیز در نظر گرفت.

هزینه‌های مرتبط با زیرسازی ترموود

زیرسازی ترموود یکی از مراحل مهم در نصب و اجرای ترموود در نمای ساختمان، دکینگ و برخی از موارد استفاده دیگر است؛ بنابراین برای برآورد هزینه‌های مرتبط با ترموود باید هزینه زیرسازی را نیز در نظر بگیرید. زیرسازی ترموود به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به زیرسازی سیمانی، زیرسازی چوبی و زیرسازی فلزی اشاره کرد؛ بنابراین متریال‌ها و اتصالات موردنیاز برای هر کدام از این موارد و هزینه اجرای آن‌ها باید محاسبه شود.

هزینه‌های دیگر مرتبط با نصب و اجرای ترموود

نصب نهایی تایل‌ها و قطعات ترموود از دیگر هزینه‌های مرتبط با اجرای آن است. نصب ترموود نیز با روش‌های مختلفی مانند نصب با میخ، پیچ و… انجام می‌شود. از سوی دیگر مکان نصب نیز می‌تواند عاملی تأثیرگذار بر هزینه آن باشد. برای مثال نصب ترموود برای نمای سازه‌هایی با ارتفاع زیاد هزینه بیشتری دارد.

از دیگر عوامل مؤثر بر هزینه نصب و اجرای ترموود نیز می‌توان به این عوامل اشاره کرد:

  • شرکت ارائه‌دهنده خدمات نصب ترموود
  • رنگ ترموود
  • نوع پوشش مورداستفاده برای افزایش مقاومت ترموود
  • تکنیک‌های اجرای ترموود
  • منطقه بنای موردنظر در شهر
  • هزینه حمل‌ونقل ترموود
  • حقوق کارگران پروژه اجرای ترموود
  • نوع تراش‌خوردگی ترموود
  • گرید یا درجه کیفیت ترموود
  • تغییرات قیمت ارز برای واردات ترموود از کشورهای خارجی
  • هزینه سوخت مورداستفاده در کوره‌ها برای حرارت‌دهی ترموود

نصب و اجرای مقرون‌به‌صرفه ترموود با خدمات پارس آرای کوهستان

ترموود نوعی چوب فراوری شده با مقاومت بالا در برابر تغییرات ابعادی، شرایط جوی از جمله رطوبت، نصب آسان، امکان شست‌وشو، تنوع رنگ بالا و همچنین مقاومت در برابر نفوذ حشرات و رشد قارچ‌ها و… است. تمامی این عوامل، ترموود را به یکی از برترین چوب‌ها برای ساخت نمای ساختمان، آلاچیق، روف‌گاردن، پرگولا، خانه‌های تمام چوب و آیتم‌های مبلمان شهری و باغی تبدیل کرده است.

اگر می‌خواهید از این چوب کاربردی برای پروژه‌های ساختمانی یا موارد دیگر استفاده کنید، پارس آرای کوهستان خدمات متنوعی را به شما ارائه می‌دهد. ما در این مجموعه برترین انواع ترموودهای وارداتی را با بهترین قیمت به شما عرضه می‌کنیم. تیم‌های اجرایی پارس آرای کوهستان همچنین می‌توانند با بالاترین کیفیت ممکن خدمات نصب و اجرای ترموود را به شما ارائه دهند.

سؤالات متداول

هزینه ساخت اتاقک سونا با ترموود به چه عواملی بستگی دارد؟

از جمله این عوامل می‌توان به ابعاد اتاقک سونا، ابعاد چوب و نوع چوب مصرفی، آیتم‌های مبلمان لازم و موارد دیگر اشاره کرد.

بهترین روش زیرسازی ترموود چیست؟

هر کدام از روش‌های زیرسازی ترموود دارای مزایای خاص هستند و متناسب با شرایط پروژه انتخاب می‌شود؛ اما مدل زیرسازی فلزی عموماً کیفیت بالاتری دارد.

ترموود وارداتی گران‌تر است یا ساخت داخل؟

ترموود وارداتی قیمت بالاتر و همچنین کیفیت بالاتری دارد.

 

برچسب ها: