راهنمایی و نکات طلایی درباره پارکت تمام چوب

پارکت چوبی در دو نوع مهندسی شده و تمام چوب ساخته و تولید می‌شوند. هر دو نوع پارکت چوبی از چوب طبیعی درختان تولید می‌شوند و در عین کلاسیک بودن و زیبایی، مدرن‌ترین انتخاب برای اجرای دکوراسیون داخلی منازل، ادارات و برخی فضاهای دیگر به شمار می‌آیند. بدون شک اکثر ما تمایل داریم پارکتی را بخریم که آراستگی و شکوه را به فضای موردنظر ما بدهد. همچنین عمر مفید و کیفیت بالایی نیز داشته باشد.

پارکت تمام چوب از جمله انواع پارکت‌ها با قیمت مناسب است، اگر به‌صورت اصولی نصب شود. عمر مفید و دوام بسیار بالایی خواهند داشت. در این نوشته از پارس آرای کوهستان قصد داریم به بررسی پارکت تمام چوب و نکات طلایی درباره پارکت تمام چوب در خرید و نصب آن بپردازیم.

آشنایی با پارکت تمام چوبی

پارکت چوبی که با نام Solid Wood شناخته می‌شود، نوعی پارکت تولیدی به‌صورت یکپارچه و با یک قطعه چوب 100 درصد خالص است. هر یک از قطعات یا پروفیل‌های یکپارچه آن جداگانه برش خورده، ماشین‌کاری و پولیش شده‌اند.

از نکات طلایی درباره پارکت تمام چوب این است که پارکت تمام چوب از چوب‌های درختان طبیعی و در طول و ضخامت مختلف تولید می‌شود. نوع چوب به‌کاررفته در این پارکت‌ها، چوب سخت (Hard Wood) است، که ضخامت حدودی 20 میلی‌متری دارند. تمام این پارکت‌ها مثل سایر پارکت‌ها ساختار کام و زبانه دارند.

آشنایی با پارکت تمام چوبی

شکل ظاهری پارکت تمام چوبی

معمولاً بعد از اتمام نصب پارکت تمام چوبی به‌سختی می‌توان آن را از پارکت چوب مهندسی شده تشخیص داد. پارکت‌های لایه مهندسی به دلیل برخورداری از چندین لایه، ضخامت بیشتری دارند و ضخامت آخرین لایه بعد از نصب باعث شباهت ظاهری این دو نوع پارکت نسبت به هم می‌شود.

نکات طلایی درباره پارکت تمام چوب مهندسی شده

از آن جایی که تولیدکنندگان پارکت‌های تمام چوب امکان ساخت این نوع پارکت‌ها با طول بلند و عرض پهن از نظر فنی و قیمتی منصفانه را ندارند. پارکت‌های تمام چوب طبیعی مهندسی شده ساخته شدند که جنس چوب اصلی آن‌ها بلوط، گردو، راش و… هستند. در این دسته از جدیدترین پارکت‌های تمام چوبی، لایه زیرین را چوب نرم تشکیل می‌‎دهد که به تولیدکننده اجازه خواهد داد به طول و عرض بیشتری دسترسی داشته باشد و تنش‌های چوب را کنترل کند.

به یاد داشته باشید که پارکت تمام چوبی هرگز از مد نمی‌افتد و همین امر باعث می‌شود تا یک سری تغییرات در ساختار و فرایند تولید آن‌ها ایجاد شود. البته ساختار آن‌ها همیشه تمام چوب باقی می‌ماند و به‌خاطر عایق حرارتی ایده‌آل در کنار بهینه‌کردن مصرف انرژی، گزینه محبوب برای طراحان و سازندگان شناخته می‌شوند.

بازسازی و ترمیم پارکت تمام چوب

یکی از مزایا و نکات طلایی درباره پارکت تمام چوب ، قابلیت ساب و لاک زنی آن در چند مرحله طی سالیان متمادی است. به همین خاطر پارکت تمام چوبی را بهترین گزینه برای بازسازی کامل بدون تغییر رنگ و لایه‌برداری بدون تخریب به شمار می‌آورند.

بنابراین حتی با وجود استفاده طولانی‌مدت از پارکت تمام چوبی و خوردگی رنگ آن یا ازبین‌رفتن لایه رویی، به‌راحتی امکان ترمیم و بازسازی آن مثل روز اول ممکن می‌شود و به این شیوه می‌توان در مصرف هزینه‌های اضافی در سال‌های آتی جلوگیری کرد.

بازسازی و ترمیم پارکت تمام چوب

عملکرد پارکت تمام چوبی در برابر رطوبت و تغییرات دما

پارکت تمام چوبی را می‌توان در ادارات و منازل به کار گرفت؛ اما امکان نصب این نوع پارکت در جاهایی که تغییرات دمایی و رطوبتی به طور قابل‌توجهی مشاهده می‌شود، وجود ندارد. برای نمونه از این پارکت نمی‌توان در حمام، زیرزمین یا آشپزخانه استفاده کرد.

البته لازم به ذکر است از پارکت تمام چوبی به‌خاطر عدم مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات بالای دمایی نمی‌توان استفاده کرد. اما برخی شرکت‌ها و سازندگان پارکت سالید وود سعی کرده‌اند، تا با ایجاد برخی لایه‌های محافظتی روی لایه اصلی و تقویت چوب به‌کاررفته، این دسته از پارکت‌ها را در برابر رطوبت و نوسانات گرمایی مقاوم کنند. در این موارد بهتر است مدارک فنی و نتایج شرکت را بررسی کنید تا از صحت ادعای برند مطمئن شوید.

نکات طلایی درباره پارکت تمام چوبی

  • پارکت‌های تمام چوبی مستعد ایجاد فاصله بیش از حد مورد انتظار بین پروفیل‌ها هستند.
  • اگر رطوبت محیط نصب شده پارکت بالا باشد، پارکت دچار تورم ناشی از رطوبت می‌شود.
  • پارکت تمام چوب نسبت به پارکت‌های چوب مهندسی محدودیت بیشتری در ابعاد و اندازه دارند؛ به‌طوری‌که حداکثر طول آن‌ها به 2100 میلی‌متر و عرض آن‌ها به 127 میلی‌متر می‌رسد.

نکات طلایی درباره پارکت تمام چوبی

انتخاب باکیفت‌ترین پارکت تمام چوبی از پارس آرای کوهستان

در خرید و نصب پارکت‌های تمام چوبی طرح‌های متنوعی وجود دارد. این طرح‌ها از سنتی آجر مانند و جناقی گرفته تا موازی، لوزی، زیگزاگی و… را شامل می‌شوند. هر یک از این طرح‌های متنوع ارزشمند بوده و طرف‌داران خاص خود را دارند. به همین خاطر مشتریان در خرید پارکت تمام چوب آزادی عمل بیشتری دارند.

علاوه بر این پارکت‌های تمام چوبی در پارس آرای کوهستان با آخرین متد و نکات فنی روز دنیا موجود هستند. این ویژگی بسیار خوب به مشتریان و طراحان اجازه می‌دهد، تا پارکت را به هر شکل و چیدمانی که دوست دارند در فضای خود نصب کنند.

از نکات طلایی درباره پارکت تمام چوب این است، که پارکت چوبی معمولاً به‌صورت خام به بازار ارائه می‌شود. دلیل این کار برای ایم است که خریدار مطابق خواست و سلیقه خود لاک زنی آن را سفارشی‌سازی کند. ما در پارس آرای کوهستان تمامی محصولات چوبی را با مواد اولیه وارداتی از برندهای محبوب آلمان و سوئیس و با تکنولوژی روز دنیا تولید کرده‌ایم. اینجاست که وجه تمایز تیم ما با سایر شرکت‌ها و تولیدکنندگان محصولات تمام چوب نمایان می‌شود.

تیم ما با طراحی و تولید نوآورانه طیف وسیعی از انواع محصولات چوبی، به‌ویژه پارکت تمام چوب، زیبایی را به زندگی مشتریان می‌بخشد. مفتخریم که با بیش از 18 سال سابقه مرغوب‌ترین، خلاقانه‌ترین و خاص‌ترین پارکت‌های چوبی را برای شما عزیزان با باکیفیت‌ترین مواد اولیه تولید می‌کنیم. برای آشنایی با محصولات ما در صفحه اصلی وب‌سایت بر روی گزینه «محصولات» کلیک کنید، سپس به سمت دسته‌بندی‌ها و ثبت سفارش بروید.

برچسب ها: