نکات طراحی نمای ساختمان؛ نکاتی برای داشتن طراحی استاندارد و جذاب

در زمان ساخت نمای ساختمان، حتما باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید تا بتوانید نمایی جذاب را برای ساختمان مورد نظر خود ایجاد کنید. از جمله این نکات می‌توان به استفاده از مصالح باکیفیت، ترکیب آیتم‌های نما برای ساخت نمایی منحصر به فرد و توجه به هارمونی رنگی اشاره کرد. هرکدام از این موارد اهمیت خاص خود را دارند و توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان آن‌ها را نادیده نگیرید. در این مطلب از پارس آرای کوهستان، با نکات طراحی نمای ساختمان آشنا می‌شویم.

نکات طراحی نمای ساختمان
نکات طراحی نمای ساختمان  

چرا باید به نکات طراحی نمای ساختمان توجه کنید؟

در حال حاضر ساخت و ساز در ایران بسیار رواج پیدا کرده است و شاهد ساخت ساختمان‌های با دیزاین‌های متنوع هستیم. تقریبا تمام معمارها و افرادی که در حال ساخت ساختمان هستند، به دنبال ایجاد نمایی منحصر به فرد و جذاب هستند. به همین خاطر، می‌توانند با رعایت نکاتی، جذاب‌ترین دیزاین ممکن را برای ساختمان مورد نظر خود پیاده‌سازی کنند.

در کنار ایجاد جلوه‌ای جذاب برای ساختمان، برخی نکات مربوط به طراحی اصولی نما می‌شوند. اگر طراحی نمای ساختمان به شکلی درست انجام نشود، این احتمال وجود دارد که در آینده، ساختمان با مشکلات زیادی مانند ریزش سنگ نما مواجه شود که برای رفع آن‌ها باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم در همان زمان ساخت، به نکات طراحی نمای ساختمان توجه داشته باشید.

برخی از مهم‌ترین نکات طراحی نمای ساختمان

نکات مختلفی وجود دارند که دست به دست هم می‌دهند تا یک ساختمان نمایی استاندارد و منحصر به فرد داشته باشد. اگر به این نکات توجه داشته باشید می‌توانید برای سازه مورد نظر خود، طراحی را ایجاد کنید که هیچ‌کس دیگری تابه‌حال به چشم خود آن را ندیده است. در ادامه با برخی از مهم‌ترین این نکات آشنا خواهیم شد.

طراحی ساختمان از مصالح باکیفیت
طراحی ساختمان از مصالح باکیفیت

در طراحی ساختمان از مصالح باکیفیت استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان نکات طراحی نمای ساختمان، استفاده از متریال زیرکار و روکار باکیفیت است. به دلیل اینکه نمای ساختمان در مجاورت مستقیم آب‌وهوا قرار دارد و تغییرات آن مستقیم روی نما تاثیر می‌گذارد، باید از بهترین متریال ممکن برای ساختمان خود استفاده کنید تا ساختمان در آینده نیاز به ترمیم نما پیدا نکند.

اگر در ساختمان نمای ساختمان از مواد زیرکار نامناسب و بی‌کیفیت استفاده کنید، ممکن است در آینده خطرات جانی زیادی افراد ساختمان و عابران کوچه و خیابان را تهدید کند. به‌عنوان‌مثال، اگر در ساخت نما از سیمان و ملات باکیفیت استفاده نشود، این احتمال وجود دارد که سنگ یا سرامیک نمای ساختمان بعد از گذشت چند سال مقاومت خود را از دست داده و با کوچک‌ترین باد به زمین پرت شود. این می‌تواند خطر جانی بسیار زیادی برای عابران کوچه و خیابان داشته باشد.

به هارمونی رنگی توجه داشته باشید

یکی از مهم‌ترین نکات طراحی نمای ساختمان، ایجاد هارمونی رنگی است. هرچقدر هم که در ساخت نما از متریال باکیفیتی استفاده کرده و به سراغ تلفیق آیتم‌های نما هم رفته باشید، اگر هارمونی رنگی مناسب وجود نداشته باشد، ساختمان جلوه مورد نظر شما را نخواهد داشت. به همین خاطر، بسیار مهم است که در زمان طراحی و پیاده‌سازی نمای ساختمان به هارمونی طرح و رنگ توجه داشته باشید.

برای داشتن نمایی جذاب به سراغ تلفیق متریال نما بروید

امروزه گزینه‌های مختلفی برای استفاده در نمای ساختمان وجود دارند. بسیاری از معمارها و طراحان نما به سراغ استفاده از یک نوع متریال برای نما می‌روند. همین باعث شده است تا بسیاری از ساختمان‌هایی که در کوچه و خیابان آن‌ها را مشاهده می‌کنید، شباهت زیادی به هم داشته باشند.

یکی از نکات طراحی نمای ساختمان برای ایجاد نمایی منحصر به فرد، تلفیق متریال است. شما می‌توانید برای ساخت یک نمای جذاب، سنگ، سرامیک و ترموود را با هم مقایسه کنید. برای خرید انواع ترموود می‌توانید از طریق صفحه محصولات در وب‌سایت مجموعه پارس آرای کوهستان، لیست قیمت‌ها را مشاهده کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

داشتن نمایی جذاب به سراغ تلفیق متریال نما
داشتن نمایی جذاب به سراغ تلفیق متریال نما

زیبایی در سادگی است

همیشه لازم نیست برای ایجاد طراحی منحصر به فرد و جذاب به سراغ طراحی‌های پیچیده بروید. بلکه می‌توانید با یک طراحی ساده اما اصولی، نمایی زیبا و پویا را برای ساختمان پیاده‌سازی کنید که حتی بعد از گذشت چند سال همچنان ظاهر اولیه زیبای خود را حفظ کرده باشد.

یکی از نکات طراحی نمای ساختمان زیبا، استفاده از یک یا دو المان اصلی اما مهم در نما است. همیشه استفاده از چند المان در ساخت نما جذاب نیست و شلوغی زیاد طراحی می‌تواند درک زیبایی آن را با مشکل مواجه شود.

نورپردازی را دست کم نگیرید

از جمله مهم‌ترین نکات طراحی نمای ساختمان می‌توان به نورپردازی ساختمان اشاره کرد. برای اینکه نمایی جذاب را در ساختمان مورد نظر خود ایجاد کنید، می‌توانید در عین تلفیق آیتم‌های مختلف، از نورپردازی نیز استفاده کنید. برای نورپردازی، نمای سنگ و ترموود می‌تواند یک گزینه بسیار جذاب باشد.

برای نورپردازی نمای ترموود، شما می‌توانید از ال ای دی‌های ریز در میان فاصله الوار استفاده کنید. این باعث می‌شود تا در تاریکی شب، ساختمان شما جلوه‌ای بسیار خاص و جذاب داشته باشد.

حریم شخصی ساکنین را رعایت کنید

در ساخت نمای ساختمان باید حتما به حریم شخصی ساکنان ساختمان توجه کنید. در برخی از ساختمان‌ها به قدری از پنجره‌های بزرگ استفاده شده است که ساکنین آن حریم شخصی چندان مشخصی ندارند. به همین خاطر، لازم است که در ساخت نما در عین توجه به زیبایی ساختمان، به حریم شخصی ساکنان آن هم توجه داشته باشید.

تامین متریال ساخت نما
تامین متریال ساخت نما

برای تامین متریال ساخت نما پارس آرای کوهستان را انتخاب کنید

نکات مهمی در زمینه طراحی نمای ساختمان وجود دارد که مهم‌ترین آن را می‌توان تلفیق آیتم‌های نما با هم دانست. یکی از بهترین آیتم‌های نما، ترموود است که می‌توانید انواع آن را از مجموعه پارس آرای کوهستان با تضمین قیمت و کیفیت خریداری کنید. برای این منظور، تنها کافی است وارد صفحه محصولات ما شوید. ما انواع ترموود را با تضمین قیمت، کیفیت و اصالت به مشتریان ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برچسب ها: