نکات خرید چوب نما؛ نکاتی حائز اهمیت برای کارفرمایان و معماران

چوب یک متریال زیبا و دوست‌داشتنی است که می‌تواند ظاهر نما را به کل دگرگون کند. تکنولوژی‌های طراحی و ساخت، این روزها به سمتی رفته است که چوب را قادر می‌سازد تا در برابر شرایط مختلف جوی از خود مقاومت نشان دهد. در این بین یکی از بهترین انواع متریال‌های چوبی با خواص ویژه به منظور به‌کارگیری در نمای سازه، ترموود است. به جرات می‌توانیم بگوییم که اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در زمینه نکات خرید چوب نما مورد توجه افراد قرار بگیرد، نوع چوب یا گونه درختی است که برای ترمو کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا هر نوع چوب ترموود جهت استفاده به عنوان نمای ساختمان تاثیر خوبی نخواهد داشت.

نکات خرید چوب نما

یکی از مهم‌ترین نکات خرید چوب ترموود برای نما، ضخامت پروفیل است

در بحث نکات خرید چوب ترموود برای نما باید در نظر داشت که شرکت‌های تولید‌کننده پروفیل، ضخامت‌های گوناگونی از متریال ترموود را به بازار عرضه می‌کنند که گاهی اوقات از 15 و 17 میلی‌متر شروع می‌شود. اما پیشنهاد تیم مشاوره مجموعه پارس آرای کوهستان در زمینه انتخاب چوب ترموود برای نما، انتخاب ضخامت حداکثر 20 میلی‌متر است. هر چند طراحان مختلف در اقصی نقاط جهان برای پروژه‌های گوناگون و در شرایط اقلیمی مختلف و همچنین ناحیه نصب و محل قرارگیری چوب نما ممکن است پیشنهادات دیگری در این زمینه داشته باشند.

برند معتبر؛ از ضروری‌ترین نکات خرید چوب نما

قطعا تهیه پروفیل‌های چوب ترموود برای نمای ساختمان از شرکت‌های معتبر و برندهای خارجی و داخلی باکیفیت اهمیت زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که تهیه محصولات از برند معتبر را جزو مهم‌ترین نکات خرید چوب نما می‌دانیم، مساله ارائه خدمات پس از فروش است. قطعا داشتن گارانتی و بیمه‌نامه‌های معتبر از شرکت‌های عرضه‌کننده این متریال، سبب آرامش خاطر و اطمینان خریداران از کیفیت محصول خواهد شد.

از ضروری‌ترین نکات خرید چوب نما
از ضروری‌ترین نکات خرید چوب نما

بررسی دقیق سوابق شرکت ارائه‌دهنده خدمات تولید و عرضه نمای چوبی

از نکات اساسی خرید چوب نما که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، بررسی سوابق مجموعه‌ای است که قصد خریداری متریال از آن را دارید. تحقیق درباره پروژه‌های اجرا شده، طول عمر و میزان موفقیت آن‌ها توسط شرکت‌های عرضه‌کننده و همچنین صحبت با کارفرمایان به منظور اطلاع از میزان رضایت و بازخورد مثبت آن‌ها کمک قابل توجهی به شما در خرید چوب نما خواهد کرد.

شناخت عوامل موثر در قیمت متریال چوب ترموود

از نکات مهم خرید چوب نما از فروشگاه‌های اینترنتی و مراکز حضوری ارائه‌دهنده اینگونه خدمات، بررسی دقیق عوامل موثر بر قیمت نمای چوبی ترموود است. در واقع قیمت نهایی چوب ترمو نما به این بستگی دارد که این آیتم‌ها هر کدام با چه میزان کیفیتی استفاده می‌شوند.

در این رابطه خواندن مقاله ” نکات خرید ترموود | نکات طلایی برای انتخاب بهترین نوع این متریال کاربردی ” میتواند مفید باشد !

قیمت، ضخامت و ابعاد

از عواملی که موجب برتری چوب ترموود در مقایسه با سایر چوب‌های نمای ساختمان شده است، قیمت مناسب آن در مقابل کیفیت عالی این محصول است. اصولا قیمت چوب ترموود نما بر حسب متر مربع محاسبه می‌شود. قیمت الوار چوبی آن هم با توجه به ضخامت آن متغیر خواهد بود. در اصل می‌توان اینطور گفت که به هر میزان که ضخامت چوب کمتر باشد، قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت. در نتیجه ضخامت، ابعاد و کیفیت از نکات مهمی هستند که برای خرید چوب ترموود نما باید به آن‌ها توجه کافی نشان دهید.

سایر هزینه‌ها

از سویی، یکی دیگر از نکات خرید چوب نما، قیمت و هزینه زیرسازی نما است. زیرا زیرسازی نمای ترموود با استفاده از الوار چوبی انجام می‌شود و فروش آن نیز به شکل بسته‌بندی شده است. اجرت نصب، از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت نمای چوب ترموود است. هزینه رنگ‌کاری، هزینه‌های جانبی اجرای نما مانند ابزارآلات و همچنین هزینه‌های مربوط به حمل و نقل از دیگر نکاتی هستند که در زمان انتخاب و خرید چوب ترموود برای نما باید به آن‌ها توجه کنید.

شناخت عوامل موثر در قیمت متریال چوب ترموود
شناخت عوامل موثر در قیمت متریال چوب ترموود

به سبک معماری توجه کنید

یکی از اهداف اصلی انتخاب نمای چوبی ساختمان، زیبایی بخشیدن به مناظر شهری است. به همین دلیل باید به نوع کاربری ساختمان‌ها، هویت محل و زمینه‌های فرهنگی منطقه‌ای که پروژه در آن اجرا می‌شود به خوبی توجه کنید تا این تناسب فرهنگی میان سازه و محیط به صورت کامل رعایت شود.

برای روشن شدن هر چه بیشتر موضوع مثالی را خدمت شما بیان می‌کنیم. فرض کنید ساختمان مد نظر ما در بافتی تاریخی و یا سنتی احداث شده است. بنابراین شما نمی‌توانید از ترموود به عنوان یک متریال مدرن با حال و هوای معماری اروپایی و آمریکایی در این مناطق استفاده کنید. زیرا علاوه بر اینکه تناسب زیبا‌شناختی نخواهیم داشت، سرمایه و زمان خود را نیز به هدر خواهیم داد.

از نکات فنی خرید چوب ترموود برای نما، آگاهی از کاربرد رنگ‌ها است

یکی از الزاماتی که باید در زمان استفاده از نمای چوبی ترموود مد نظر قرار داد، رنگ چوب است. عملیات حرارت‌دهی به چوب ترمو در دمایی نزدیک به 200 درجه سانتی‌گراد موجب شده که رنگ این محصول تیره و قهوه‌ای باشد. این در حالی است که به طور معمول افراد سلیقه متفاوتی در انتخاب رنگ چوب ترمو نما برای طراحی فضاهای مختلف دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین رنگ مورد استفاده توسط کارفرمایان، خاکستری، قهوه‌ای تیره و روشن است. به منظور انتخاب رنگ در اجرای نمای ترموود باید به سایر عناصر محیطی مثل بیرون ساختمان و فضای حیاط هم در کنار نوع کاربری سازه دقت کنید. حتما به مقاوم بودن رنگ نمای ترموود توجه کنید. زیرا نور خورشید می‌تواند بعد از گذشت مدتی، هر رنگ چوبی را از بین ببرد. به همین دلیل ضرورت دارد تا برای جلوگیری از استهلاک و پوسیدگی سطحی، از رنگ‌های مرغوبی که به دو شکل پایه آب و پایه روغنی ساخته شده‌اند، استفاده کنیم.

خرید بهترین متریال‌های چوبی نما
خرید بهترین متریال‌های چوبی نما

خرید بهترین متریال‌های چوبی نما با مجموعه پارس آرای کوهستان

بهتر است در زمینه نکات خرید چوب نما ترموود، بحث هماهنگی متریال با ساختمان‌های مجاور را نیز اضافه کنیم. ساختمانی را در نظر بگیرید که در مرحله طراحی نما از سنگ قرمز و آجر به شکل همزمان استفاده کرده است. در شرایطی که نماهای ساختمان‌های مجاور از متریالی با رنگ روشن استفاده کرده باشند، این موضوع باعث به هم خوردن نظم بصری در یک منطقه خواهد شد.

مجموعه پارس آرای کوهستان به عنوان جامع‌ترین فروشگاه آنلاین چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان ارائه‌کننده انواع ترموود برای ساختمان، آلاچیق، سونا و روف گاردن است. مجموعه ما یکی از مبانی فکری لو کوربوزیه، معمار، نقاش و طراح سوئیسی را سرلوحه خود قرار داده است. به باور لو کوربوزیه، معماری، بازی قاعده‌مندی از کاربرد صحیح و باشکوه فرم‌ها در زیر نور است.

برچسب ها: