نکات تخصصی خرید و فروش چوب ترموود که باید بدانید

چوب ترموود یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان و بازار صنایع چوب است. این محصول با داشتن مقاومت بالا و بسیاری از مزایای دیگر، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. برای افرادی که قصد خرید و فروش ترموود را دارند همواره این پرسش مهم مطرح می‌شود که چطور می‌توان یک ترموود باکیفیت را تشخیص داد؟ برای پاسخ به این پرسش این مطلب از پارس آرای کوهستان را که به معرفی نکات خرید و فروش چوب ترموود می‌پردازد را از دست ندهید.

نکات مهم در زمان خریدوفروش چوب ترموود

به شکل خلاصه می‌توانیم بگوییم که ترموود چوبی حرارت‌دیده است که برای کف، نمای ساختمان و یا سایر سازه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و زیبایی خاصی به محیط می‌دهد. در زمان خریدوفروش ترموود باید به فاکتورهای مهمی توجه داشته باشیم با استفاده از آن‌ها خریدوفروش خود را انجام دهیم. در ادامه این بخش شما را با نکات خریدوفروش ترموود به شکل دقیق آشنا می‌کنیم.

یکی از نکات مهم خریدوفروش چوب ترموود، ضخامت پروفیل آن است

در خریدوفروش ترموود نباید به ضخامت پروفیل آن بی‌توجه باشید. به‌طورکلی حداقل ضخامت پروفیل برای انواع ترموود 2 سانتی‌متر است و ضخامتی کمتر از این مقدار را به شما توصیه نمی‌کنیم. با در نظر گرفتن نوع طراحی و دکوراسیون امکان دارد از ترموودهایی با ضخامت بیشتر استفاده شود.

درباره برند سازنده ترموود تحقیق کنید

یکی از نکات کلیدی در هنگام خرید و فروش چوب پرکاربرد ترموود، توجه به تهیه این محصول از برندی معتبر است. برای ایجاد آرامش خاطر باید ترموودی از برندهای معتبر و جهانی را انتخاب کنید. با این کار در زمان فروش این محصول نیز با مشکلی مواجه نخواهید شد.

تنوع پروفیل‌ها موضوعی مهم است

تنوع پروفیل فاکتوری بسیار مهم و اساسی در خرید و فروش ترموود مرغوب و با کیفیت است. این نکته نیز همیشه مهم است که شرکت تولید‌کننده ترموود آیا پروفیل یا پروفیل‌های مد نظر شما را تولید می‌کند یا خیر؟ در اصل می‌توان گفت که هر چه محدوده تولید محصولات در یک شرکت بیش‌تر باشد ، مرغوبیت و کیفیت کالا نیز به نسبت افزایش پیدا می‌کند. برای نمونه در شرکت‌های تولید‌کننده ترموود، هر چقدر که میزان تنوع پروفیل بالاتر باشد، مرغوبیت کالا نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

تراکم ترموود جزو نکات مهم خرید و فروش این چوب در بازار است

به طور کلی می‌توان گفت که هرچه تراکم چوب بالا باشد، مقاومت آن نیز بیشتر است. این جمله در رابطه با انتخاب ترموود مناسب نیز صدق می‌کند. چرا که وزن چوب ترموود بسیار کمتر از چوب های معمولی خواهد بود و این تفاوت در درختان سوزنی برگ و چوب نرم بیشتر خود را نشان می‌دهد.

بررسی پروژه های انجام شده توسط شرکت عرضه کننده ترموود را فراموش نکنید

در رابطه با انتخاب ترموود مناسب این موضوع نیز بیان می‌شود و بسیار مهم خواهد بود. قبل از خرید ترموود از شرکت تولید کننده پیشنهاد می‌کنیم حتما پروژه ‌ی که توسط فروشنده چوب ترموود در گذشته اجرا شده است را با دقت بررسی کرده و اتمام پروژه را با ترموود نصب شده مشاهده کنید. شما با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید افرادی را که با این شرکت همکاری داشته‌اند را پیدا کرده و رضایت آن‌ها را در خصوص اجرا و نصب چوب ترموود جویا شوید.

خصوصیات ترموود مدل اس و دی

با شناخت ویژگی‌های ترموود اس و دی بهتر می‌توانید این مدل ترموودها را خرید و فروش کنید. مدل ترمو S یکی از پرکاربردترین مدل‌های چوب ترموود به شمار می‌آید. این نام مخفف پایداری و استقامت است و چوب‌هایی که در مدل ترمو اس ساخته می‌شوند به طور کامل با شرایط محیطی سازگاری دارند. در تولید این چوب‌ها از حرارت 180 درجه سانتی‌گراد برای افزایش مقاومت آن استفاده می‌کنند.

از ترموود اس در محیط‌های زیر استفاده می‌شود:

  • محیط داخلی ساختمان
  • اتصالات در محیط خشک
  • مبلمان
  • سونا
  • پنجره‌ها

مدل دی به دلیل مقاومت و استقامت بسیار بالای خود نسبت به مدل اس این قابلیت را دارد که در نماها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این مدل ترموود را تا 220 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌دهند تا استحکام آن در شرایط محیطی مختلف افزایش پیدا کند.

از جمله کاربردهای ترموود دی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمای بیرونی ساختمان
  • نمای داخلی ساختمان
  • درب های بیرونی
  • تابلوهای چوبی
  • مبلمان
  • دیوار

خرید و فروش چوب ترموود بی‌کیفیت چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند؟

یکی از نکات مهم در رابطه با خرید و فروش چوب ترموود این است که بتوانید به دقت تفاوت ترموود باکیفیت و دست دوم را تشخیص دهید تا با مشکلی مواجه نشوید. به طور کلی چوب ترموود دست دوم معایب زیادی دارد و به همین خاطر نیز قیمت آن در مقایسه با ترموود نو و اصل متفاوت است.

از جمله مشکلاتی که خرید و فروش ترموود بی‌کیفیت برای شما ایجاد می‌کند عبارتند از:

  • اگر این ترموود در کنار فلزات نوک‌تیزی مانند میخ و پیچ قرار بگیرد، امکان آسیب رسیدن به آن وجود خواهد دشت و به تدریج به رنگ ترموود نیز آسیب وارد می‌شود که این مشکل در چوب‌های ترموود دست دوم و بی‌کیفیت بسیار دیده شده است
  • ترموود بی‌کیفیت در صورتی که تحت تاثیر رطوبت بالا قرار بگیرد دیگر ظاهر زیبای خود را ندارد. به همین دلیل یکی از موارد بسیار مقاومت ترموود در مقابل رطوبت است
  • اگر روی چوب ترموود گره‌های پروانه‌ شکلی باشد به صورت ترموود دست دوم به فروش می‌رسد
  • رنگ ترموودهای نو و اصل قهوه‌ای تیره است. در غیر این صورت ترموود مورد نظر اصل نیست
  • چوب ترموود بی‌کیفیت ممکن است دارای لکه‌های سیاه بسیار، درز و همچنین شکاف باشد و ضخامت آن در سطح استاندارد قرار نگیرد
  • ترموود اگر مرغوبیت لازم را نداشته باشد در مدت زمانی کوتاه توسط موریانه‌ها تخریب می‌شود

پارس آرای کوهستان؛ قطب عرضه ترموود در ایران

ترموود یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی و خارجی است. به همین خاطر در بازار بسیاری از سودجویان با ارائه قیمت‌هایی پایین سعی در فروش انواع بی‌کیفیت این محصول دارند. در چنین شرایطی شما به یک مرجع معتبر برای خرید ترموود نیاز دارید. مجموعه پارس آرای کوهستان به عنوان مرجع تخصصی فروش چوب‌های صنعت ساختمان، نیازهای مشتریان برای خرید ترموود را با توجه به مقدار چوب و نوع پروژه تامین می‌کند. برای ثبت سفارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

برچسب ها: