خرید پارکت باید مطابق با نکات دکوراسیون داخلی انجام شود

در دنیای مدرن، طراحان دکوراسیون داخلی برای رنگ و لعاب بخشیدن به فضا‌های گوناگون داخل خانه، از انواع مختلفی از پارکت‌ها استفاده می‌کنند. پارکت‌ها با انواع مختلفی از طرح‌ها و رنگ‌ها عرضه می‌شوند که قابلیت سازگار شدن با انواع طراحی‌های داخلی خانه را دارند و می‌توانند  فضای متفاوتی را در منازل به وجود آورند. این نوع کفپوش‌ها عمدتا به شکل قطعه قطعه طراحی و تولید شده که برای پوشش کامل کف به صورت یکدست در کنار یکدیگر نصب می‌شوند. در هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب پارکت هر قسمت از خانه، باید ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها را بررسی کرد. در این مطلب از پارس آرای کوهستان به بررسی نکات انتخاب پارکت می‌پردازیم.

نکات مهم در انتخاب پارکت
نکات مهم در انتخاب پارکت

نکات مهمی که در هنگام انتخاب پارکت باید به آن‌ها توجه کرد

طرح‌ها و رنگ‌های مختلف پارکت‌ها فضایی آرامش‌بخش و زیبا را در محلی که در آن نصب می‌شوند به وجود می‌آورند. اما قبل از خرید این کفپوش باید به نکاتی مانند مقاومت، همخوانی آن با رنگ دکوراسیون و نور موجود در خانه و سایر پارامترها توجه کرد. در ادامه مهم‌ترین نکات انتخاب پارکت را مرور می‌کنیم.

مکان نصب؛ یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب پارکت

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نکات انتخاب پارکت هنگام خرید آن، مکانی است که قصد دارید در آن پارکت نصب کنید. اگر پارکت قرار است در مکانی مرطوب مثل حمام یا آشپزخانه نصب شود، باید در برابر رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد.

همچنین پارکت‌هایی که برای محیط‌های پر رفت و آمد، مانند راهرو یا اتاق نشیمن، انتخاب می‌کنید، باید به خوبی در برابر عوامل سایش و فرسایش مقاوم باشد. بنابراین پیش از هر چیز باید در نظر داشته باشید که می‌خواهید پارکت را در چه مکانی از خانه نصب کنید.

روش نگهداری از پارکت

اگر از دسته افرادی هستید که به طور دائم و مداوم پارکت‌ها و کفپوش‌ها را می‌شویید و نظافت می‌کنید، باید پارکتی را که در برابر رطوبت مقاوم و در اثر برخورد مداوم با آب، باعث کپک‌زدگی و ایجاد بوی بد نمی‌شود را انتخاب کنید. همچنین باید دقت لازم را داشته باشید که در هنگام نصب پارکت‌ها از موادی استفاده شود که در اثر ارتباط داشتن با آب، استحکام خودشان را از دست نداده و کنده نشوند.

چنانچه در خانه فرزندان کوچکی دارید، باید پارکت‌های شما باید کاملا در برابر عواملی چون لکه، خراش و برخورد با اجسام از مقاومت خوبی برخوردار باشند. درصورتی که زمان زیادی برای نظافت و یا نگهداری از پارکت ندارید و یا قصد ندارید که هزینه زیادی را برای بازسازی یا تعمیر پارکت‌ها بپردازید، باید با متخصصان پارس آرای کوهستان برای انتخاب بهترین و مقاوم‌ترین نوع پارکت مشورت کنید.

نکات مهم در انتخاب پارکت
نکات مهم در انتخاب پارکت

رنگ پارکت؛ تاثیرگذار در میزان نور فضای داخلی

رنگ‌های پارکت دارای تنوع بسیاری هستند که از طیف‌های گوناگون و تناژ رنگ‌های روشن تا تیره را در بر می‌گیرند. یکی از اصلی‌ترین نکات انتخاب پارکت توجه به میزان نور موجود در فضای داخلی است. به‌طور خلاصه می‌توان این گونه بیان کرد که پارکت تیره برای مکان‌هایی که از میزان نور کمی برخوردارند و یا در آن‌ها از تشریفات خاصی استفاده می‌شود و یا حتی فضا به اندازه کافی بزرگ و جادار است، مفید خواهد بود.

در مقابل آن اما، پارکت‌هایی با رنگ روشن به این دلیل که فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند و نور را دفع می‌کنند برای بسیاری از خانه‌ها مناسب است. همچنین، استفاده از رنگ روشن در اجزای مهمی مثل کفپوش و یا در اجزای دیگر دکور خانه باعث خواهد شد تا محیط فضای مورد استفاده هرچه بزرگتر و وسیع‌تر به‌نظر بیاید. از این روريال استفاده از تناژ رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک انتخابی مناسب است.

در صورتی که رنگ دیوار تیره انتخاب شود ولی قسمت مهمی چون سقف خانه و کفپوش هر دو با رنگ‌های روشن پوشانده شده باشد، از لحاظ بصری خطوط افقی بیشتری در فضا دیده خواهد شد. البته این امر امکان دارد در درازمدت منجر به خسته شدن چشم افراد شود. از این رو، توجه به رنگ دکوراسیون داخلی خانه از جمله مهم‌ترین نکات انتخاب پارکت است که همواره باید به آن توجه کنید.

در جهت دیگر، اگر کفپوش به رنگ تیره باشد اما سقف و دیوار هر دو رنگ‌های روشن داشته باشند، فضای مورد استفاده پهن‌تر دیده خواهد شد. در صورتی که سقف و کفپوش هردو حاوی رنگ‌های تیره باشد ولی دیوارها به رنگ روشن باشند، آنگاه فضا به شکل پهن‌تر اما کم ارتفاع‌تر بنظر خواهد رسید.

سبک دکوراسیون فضای مورد نظر

در برخی از موارد، انتخاب پارکت لمینت برای تکمیل دکوراسیون خانه یا دفتر کار انجام می‌شود. در چنین شرایطی باید به نوع دکوراسیون و چیدمان خانه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نکات انتخاب پارکت توجه داشت. به عنوان مثال هنگامی که از پارکت لمینت برای یک خانه با دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود، بدیهی است که رنگ‌های تیره برای چنین خانه‌هایی مناسب است. همچنین اگر لمینت تیره برای خانه‌های مدرن با دکوراسیون سفید استفاده شود، ظاهر جذابی را به وجود نخواهد آورد.

مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت

یکی دیگر از نکات انتخاب پارکت، ضد آب بودن آن است. در صورتی که لایه چوبی قسمت لمینت با لایه پلاستیکی پوشانده شده باشد، آب به داخل آن نفوذ نخواهد کرد. اما این مزیت به معنای ضد آب بودن صد درصدی این کفپوش نیست. چرا که زمانی که آب از طریق شیارهای آن به لایه‌های زیرین کفپوش وارد شود، مشکلاتی را برای شما به وجود خواهد آورد. به همین علت، هنگام خرید باید توجه و دقت بالایی در این موضوع داشته باشید.

مقاومت در برابر آتش

پارکت‌های معمولی یا کفپوش‌های PVC به میزان بالایی در مقابل آتش آسیب‌پذیر می‌باشند. به طوری که حتی آتش‌های کوچکی چون خاکستر سیگار به راحتی قادر است تا به چنین کفپوش‌هایی آسیب وارد کند. اما یکی از نکات انتخاب پارکت لمینت که هنگام خرید باید به آن توجه کنید این است که اگر به‌دنبال مقاومت پارکت در برابر آتش هستید، باید پارکت لمینت انتخاب کنید. چرا که پارکت لمینت در مقابل آتش جزئی کاملا مقاوم بوده و به سختی دچار سوختگی می‌شود. به همین دلیل در صورت بروز آتش‌سوزی، جلوی گسترش شعله‌ها را به شکل بهتری گرفته و ایمن‌تر خواهد بود.

خرید بهترین مدل‌های پارکت
خرید بهترین مدل‌های پارکت

خرید بهترین مدل‌های پارکت با قیمت مناسب از پارس آرای کوهستان

کفپوش پارکت از زمان‌های قدیم یکی از آیتم‌های جذاب طراحی داخلی بوده است. قیمت‌، رنگ و مقاومت پارکت‌ها بسته به جنس درختی که از آن ساخته می‌شوند، متفاوت است. مجموعه پارس آرای کوهستان، مرجع تولید و تامین‌کننده انواع محصولات چوبی مانند پارکت، ترموود و دیگر محصولات چوبی می‌باشد. کیفیت بالا و قیمت رقابتی محصولات ما، یک خرید عالی و همراه با رضایت را برای شما تضمین می‌کند. کارشناسان و طراحان مجموعه ما می‌توانند در اسرع وقت، انواع سازه‌های چوبی به‌خصوص انواع پارکت را برای محیط مورد نظر شما نصب کنند. پس اگر می‌خواهید دکوراسیون داخلی خود را زیبا کنید، پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های مختلف پارکت مجموعه را بررسی نمایید.

برچسب ها: