نکاتی که قبل از خرید پارکت چندلایه(مهندسی شده) باید بدانید ؛ اگر به دنبال داشتن ظاهر و احساس پارکت تمام چوب(solid) هستید اما نگهداری و نصب آسان‌تر و همچنین هزینه کمتر می‌خواهید، پارکت چوبی چندلایه(engineered) یک انتخاب شیک و هوشمندانه برای خانه شما است. بااین‌حال، مانند تمام پارکت‌های چوبی، مواردی وجود دارد که باید قبل از خرید به آن توجه کنید. در اینجا به برخی سؤالات اساسی شما پاسخ می‌دهیم.

تفاوت بین پارکت تمام چوب و پارکت چندلایه چیست؟

دو نوع پارکت چوبی در بازار وجود دارد: تمام چوب (به‌طور متوسط بین ۱۸ میلی‌متر و ۲۲ میلی‌متر ضخامت) و پارکت چندلایه، که یک برش نازک از چوب است که بر روی چوب نرم یا تخته سه لا فشرده می‌شود.

ضخامت‌های پرفروش پارکت‌های چندلایه ۱۵ میلی‌متر، ۱۸ میلی‌متر یا ۲۱ میلی‌متر است. اصولاً بر روی یک پارکت چندلایه باضخامت ۱۵ میلی‌متر، شما می‌توانید حدود ۳ تا 3/5 میلی‌متر چوب داشته باشید، حدود ۵ میلی‌متر در یک حالت ۱۸ میلی‌متری، و در حدود ۶ میلی در حالت ۲۱ میلی موجود است.

دانستن ضخامت قسمت تمام چوب از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرابه تعداد دفعاتی که کف قابل سنباده زدن و پالایش باشد مربوط می‌شود. شما احتمالاً می‌توانید یک‌بار کف چوب ساخته‌شده با ۱۵ میلی‌متر را سنباده بزنید. کف ۱۸ میلی‌متر را می‌توان دو تا سه بار سنباده زد، درحالی‌که یک کف ۲۱ میلی‌متر می‌تواند سه تا چهار بار سنباده زده شود.

پارکت چندلایه چقدر هزینه دارد؟

قیمت‌ پارکت ها توسط عوامل مختلفی تعیین می‌شوند. تخته‌های پهن معمولاً بیشتر از تخته‌های باریک هزینه‌دارند. تخته‌های ضخیم به‌طورمعمول از تخته‌های باریک گران‌تر هستند.  همچنین فرآیندهای انجام‌شده بر روی پارکت در تعیین قیمت بسیار مؤثر است.

یکی دیگر از عواملی که در قیمت بسیار مؤثر است، شرکت تولیدکننده پارکت است، زیرا بر اساس کیفیت ارائه‌شده قیمت متفاوت‌تری ارائه خواهد شد.

پارکت چندلایه چقدر هزینه دارد؟
پارکت چندلایه چقدر هزینه دارد؟

آیا داشتن پارکت بدون لاک و روغن امکان‌پذیر است؟

درحالی‌که اکثر مردم ترجیح می‌دهند کف‌پوش چندلایه بدون لاک و روغن تهیه کنند، شما می‌توانید پارکت پرداخت‌شده(دارای لاک و روغن) را در خانه خود  داشته باشید. این کار را میتوانید خودتان انجام دهید یا از جایی که خریداری کرده‌اید بخواهید. برای خشک شدن زمانی بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت موردنیاز است. طیف گسترده‌ای از روغن و لاک برای انتخاب وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید ظاهر دلخواه خود را به‌دست بیاورید.

در این رابطه خواندن مقاله “تفاوت لاک و روغن پارکت در چیست؟” میتواند مفید باشد !

آیا می‌توانم از پارکت چوبی چندلایه در حمام استفاده کنم؟

در صورت وجود تهویه مناسب شما می‌توانید از این محصول در حمام نیز استفاده کنید.

 

آیا می‌توان پارکت چندلایه را بدون زیرسازی نصب کرد؟

شما همیشه لازم نیست برای نصب کف‌پوش های چندلایه زیرسازی کنید. پارکت چندلایه مستقیماً به سطح زیر چسبانده می‌شود، اما بهتر است از زیرسازی استفاده کنید. ضخامت زیر لایه نه‌تنها کیفیت کاهش نویز را تعیین می‌کند، بلکه می‌تواند از آن برای گرمایش در زیرزمین نیز استفاده شود. امکان زیرسازی در ضخامت 2 میلی‌متر، 3 میلی‌متر و 5 میلی‌متر در دسترس است. زیر لایه 2 میلی‌متر برای استفاده با گرمایش از کف مناسب نیست و خاصیت کاهش نویز را ندارد. از هر دو 3 و 5 میلی‌متر می‌توان با گرمایش از کف استفاده کرد. هرکدام کمی از ویژگی‌های کاهش نویز متفاوت هستند.

آیا می‌توان پارکت چندلایه را بدون زیرسازی نصب کرد؟
آیا می‌توان پارکت چندلایه را بدون زیرسازی نصب کرد؟

آیا باید از نصاب حرفه‌ای استفاده کنم؟

با یک کلمه – بله. گذاشتن کف چوب ممکن است ساده به نظر برسد، اما عوامل زیادی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید، که ممکن است از بعضی از آنها آگاهی نداشته باشید. موارد فنی مانند رطوبت کف زیرزمین، رطوبت نسبی اتاق و اتصالات انبساطی باید موردبررسی قرار گیرند. ظرافت نصب بسیار حائز اهمیت است.

مهارت‌های یک متخصص حرفه‌ای هنگام نصب این طرح‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند، زیرا حتی اشتباهات کوچک نیز می‌تواند آشکار باشد.

پارکت چوبی یک سرمایه‌گذاری است، بنابراین هزینه یک نصاب حرفه‌ای هزینه‌ای است ک باید پرداخت شود  تا اطمینان حاصل کنید دهه‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

 

آیا اندازه تخته بر نحوه ظاهر اتاق من تأثیر می‌گذارد؟

اندازه تخته و جهت قرار گرفتن کف می‌تواند احساس یک اتاق را به‌طور چشمگیری تغییر دهد. تخته‌های گسترده‌ای با رگه‌های کم، سبک متفاوتی را نسبت به تخته‌های با عرض کم ایجاد کند.

نوع قرار گرفتن پارکت‌ها بسیار مهم است، چیدمان پارکت‌ها از عرض، باعث می‌شود فضا کوچک‌تر به نظر برسد، اما قرار دادن آ؛ نها به‌صورت مورب فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. همچنین تعدادی از ملاحظات عملی در نظر گرفته‌شده است، مانند جهت تیرچه‌ها. اطمینان حاصل کنید که شرکت به این ملاحظات توجه کند.

آیا اندازه تخته بر نحوه ظاهر اتاق من تأثیر می‌گذارد؟
آیا اندازه تخته بر نحوه ظاهر اتاق من تأثیر می‌گذارد؟

چگونه باید از کفپوش‌های چندلایه چوب مراقبت کنم؟

به شما توصیه می‌کند از محصولات مناسب برای کف‌پوش خود استفاده کنید. “اکثر کف‌ها یا لاکی، روغن با اشعه ماوراءبنفش یا روغن طبیعی هستند، و همه به انواع تمیزکننده‌ها نیاز دارند.”

برای اطمینان از تمیز کردن خاک، غالباً جارو کنید، سپس در صورت لزوم از محصولات تمیزکننده استفاده کنید. نکته اصلی استفاده از رطوبت بیش‌ازحد نیست و یا اجازه نمی‌دهیم آب روی زمین کف بماند

همچنین محصولات تمیز کردن فشرده‌ای برای پاک‌سازی کف وجود دارد، اما مطمئن شوید که یکی از موارد مناسب را برای کار خود به‌دست آورده‌اید.

پارس آرای کوهستان

خرید پارکت چوبی خانه شما را منحصر به فرد میکند، شما با خرید پارکت مناسب میتوانید زیبایی خانه خود را تضمین کنید. پارس آرای کوهستان با گردآوری بهترین مجموعه از محصولات چوبی به مرجعی معتبر برای تأمین پارکت تبدیل شده و این امکان را بشما میدهد که در صورت تمایل برای استعلام از محصولات با مشاورین مجرب دفتر مرکزی پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

برچسب ها: