قیمت نصب پارکت های چوبی و هزینه آن‌ها

این روزها نصب پارکت چوبی در فضاهای داخلی به عنوان یکی از روش‌های پوشش کف، بسیار محبوب شده است. پارکت‌های چوبی به عنوان یکی از بهترین و زیباترین کف‌پوش‌های موجود در ایران شناخته می‌شوند. نصب پارکت های چوبی و هزینه آن‌ها در مقایسه با دیگر انواع کفپوش‌ها کمی گران‌تر است.

پارکت‌های چوبی ظاهر مدرن و شیکی به خانه می‌دهند و در هر زمانی طرف‌دار و تقاضا برای این کف‌پوش‌ها وجود دارد. هزینه نصب پارکت‌های چوبی ثابت و شبیه به یکدیگر نیست، هزینه نصب بر اساس معیارهای مختلف تعیین می‌گردد.

معمولاً متخصصان پارس آرای کوهستان در این زمینه با درنظرگرفتن شرایط مختلف، یک بازه قیمتی متناسب با معیارهای هر مشتری تعیین می‌کنند. اما قیمت پارکت چوبی و هزینه نصب آن‌ها چقدر است؟ یا چه عواملی در تعیین هزینه نصب پارکت‌های چوبی نقش دارند؟ در ادامه این مطلب از پارس آرای کوهستان همراه ما باشید تا به سؤالات شما در زمینه نصب پارکت‌های چوبی و هزینه آن‌ها پاسخ دهیم.

"قیمت

هزینه نصب پارکت های چوبی چقدر است؟

قیمت نصب پارکت های چوبی و هزینه آن‌ها ثابت نیست و فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت آن نقش دارند. در ادامه فاکتورهای مهمی که برای تعیین هزینه نصب پارکت‌های چوبی نقش مهمی دارند را بررسی می‌کنیم:

  • متراژ پروژه نصب پاکت چوبی

یکی از مهم‌ترین مواردی که قیمت نصب پارکت های چوبی و هزینه آن‌ها را مشخص می‌کند، مقدار متراژ مدنظر است. هر چه متراژ پروژه بیشتر شود و به تعداد پارکت‌های بیشتری نیاز داشته باشیم، هزینه نصب پارکت‌های چوبی نیز افزایش پیدا می‌کند و متراژ بالا می‌تواند هزینه پارکت و نصب را بیشتر کند.

  • نوع چوب و چسب به‌کاررفته در پارکت چوبی

قیمت پارکت‌ ساخته شده از جنس درختان بلوط و گردو در مقایسه با قیمت سایر درختان با چوب نرم کاج، نرا و… بیشتر است. همچنین کیفیت چسب به کار رفته نیز می‌تواند در نصب پارکت های چوبی و هزینه آن‌ها نقش داشته باشد. در پارکت‌های تمام چوب و تک‌لایه مانند چوب‌های طبیعی، حتماً باید از چسب استفاده کرد.

کیفیت چسب به کار رفته، تأثیر خود را روی هزینه نصب پارکت یا نهایتاً هزینه نوسازی و بازسازی خانه بر جای می‌گذارد.

اگر نصاب پارکت از چسب تک‌جزئی استفاده کند، نصب پارکت به‌صورت اصولی انجام نمی‌شود و هنگام نفوذ آب، چسب بلند می‌گردد. اگر نصاب از چسب دوجزئی استفاده کند، این مشکل ایجاد نمی‌شود و در مقابل، هزینه نصب پارکت‌های چوبی افزایش پیدا می‌کند.

  • لاک و ساب‌زنی در پارکت چوبی

هزینه لاک و ساب‌زنی از دیگر عوامل مهمی است که قیمت نصب پارکت های چوبی و هزینه آن‌ها را مشخص می‌کند. لاک و ساب زنی پارکت چوبی، پس از اتمام کار انجام می‌شود و هزینه دستمزد آن با توجه به شرکتی که با آن همکاری می‌کنید، مشخص می‌شود.

البته لازم به ذکر است که برخی شرکت‌ها، هزینه لاک و ساب‌زنی برای پارکت‌های چوبی را از هزینه‌های نصب به حساب نمی‌آورند.

لاک و ساب‌زنی در پارکت چوبی 

  • هزینه فوم و روش نصب پارکت چوبی

نوع چیدمان و طرح نصب پارکت‌های چوبی نیز در تعیین هزینه‌های این پارکت اثرگذار است. هزینه نصب پارکت چوبی روی فوم، پس از زیرسازی کف پارکت اجرایی می‌شود و این روش در مقایسه با سایر هزینه‌های نصب پارکت بیشتر است.

همچنین، هر چه ضخامت پارکت چوبی افزایش بیابد، کار نصاب پارکت و زمان موردنیاز برای نصب نیز بیشتر می‌شود؛ به همین دلیل هزینه نصب پارکت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

هزینه زیرسازی پارکت چوبی نیز بر اساس وضعیت فعلی محیط و متراژ مشخص شده تعیین می‌شود. همچنین هزینه فوم معمولی که برای نصب پارکت روی سرامیک، کاشی و سنگ به کار می‌رود، قیمت پایین‌تری در مقایسه با فوم سایلنت روی سیمان و بتن، دارد.

  • محل نصب پارکت چوبی

یکی دیگر از عوامل مهمی است که نصب پارکت های چوبی و هزینه آن‌ها را مشخص می‌کند. خرید پارکت‌های چوبی و هزینه نصب آن‌ها روی دیوار، راه‌پله‌ها، سیستم‌های گرمایش از کف و غیره که روند پیچیده و طولانی‌تری دارند، هزینه نصب پارکت‌های چوبی را افزایش می‌دهند.

اگر قصد نصب پارکت چوبی در مکان‌های دشواری را دارید، باید هزینه نسبتاً بالاتری در مقایسه با سایر محیط‌های در دسترس در نظر بگیرید.

نحوه محاسبه هزینه نصب پارکت های چوبی

خرید پارکت‌های چوبی و هزینه نصب آن‌ها در فضاهای بالاتر از 50 متر، بر اساس متراژ و محل نصب پارکت محاسبه می‌شود. همچنین متخصصان نصب پارکت چوبی، در صورتی که نیاز باشد، هزینه زیرسازی، قرنیزکاری، ساب و لاک و غیره را به هزینه نصب پارکت چوبی اضافه می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از قیمت نصب پارکت، تصویر محل مدنظر خود را همراه با متراژ دقیق و نوع مواد اولیه خریداری شده به اطلاع متخصص نصب برسانید تا از قیمت دقیق اطلاع حاصل کنید.

"نحوه

برای نصب پارکت های چوبی و هزینه آن‌ها به پارس آرای کوهستان مراجعه کنید!

قیمت خرید و نصب پارکت های چوبی و هزینه آن‌ها به دلیل نوع چوب، کارخانه سازنده و برند و رنگ آن ثابت نیست، حتی هزینه دستمزد نصب تغییر می‌کند. از همین رو، نمی‌توان هزینه ثابتی برای قیمت نهایی پارکت چوبی اعلام کرد.

نوع چوب و چسب به‌کاررفته در پارکت چوبی، فرایند لاک و ساب زنی، متراژ پروژه، هزینه فوم و روش نصب پارکت چوبی از جمله عوامل مهمی هستند هزینه نصب پارکت‌های چوبی را مشخص می‌کنند. این نکته درست است که استفاده از وسایل مرغوب، هزینه را اندکی را افزایش می‌دهد، اما در این حالت، عمر مفید پارکت‌ها نیز افزایش می‌یابد و باگذشت زمان، دچار مشکل نمی‌شود.

شرکت پارس آرای کوهستان با بیش از 18 سال سابقه مفید در زمینه محصولات چوبی، به عنوان یکی از برترین و مطرح‌ترین شرکت‌های ایرانی در ارائه پروژه‌های نوآورانه پارکت چوبی شناخته می‌شود. برای خرید پارکت های چوبی، می‌توانید با کارشناسان فنی و مشاوران فروش شرکت پارس آرای کوهستان در تماس باشید.

برچسب ها: