نحوه نصب پارکت جناغی در فضاهای مختلف

نحوه چینش یکی از مهم‌ترین موارد در نصب پارکت چوبی است. این موضوع باید توسط طراحان داخلی موردتوجه قرار گیرد. با نصب درست فضایی که برای اجرای کار به آن‌ها سپرده شده را به بهترین نحو تحویل می‌دهند. نصب پارکت جناغی یکی از محبوب‌ترین انواع چیدمان‌ها است. امروزه بسیاری از سازندگان و طراحان این روش چیدمان را انتخاب می‌کنند. بااین‌حال، برای هر گونه چیدمان، مشاوره و نصب توسط یک فرد باتجربه بسیار مهم است. در ادامه به بررسی نصب پارکت جناغی در فضاهای مختلف می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

چیدمان و نصب پارکت جناغی در فضاهای مختلف

الگوی خاص پارکت چوبی جناغی در بازار به چیدمان زیگزاگی نیز معروف است. در این الگوی چشم‌نواز، چوب پارکت به شکل هفت و هشتی تک یا چندتایی در کنار هم قرار می‌گیرند. انتخاب این مدل چیدمان برای پوشش کف فضاهای بزرگ و جادار بسیار هوشمندانه و ایده‌آل خواهد بود. برای نصب پارکت جناغی در فضاهای مختلف در مقایسه با دیگر چیدمان‌ها به تخصص و مهارت بیشتری نیاز است.

اگر در مورد انتخاب پارکت جناغی شک دارید، چینش جناغی پارکت علاوه بر جذابیت، فضای شما را نیز منحصربه‌فرد می‌کند. باتوجه‌به ضخامت مناسب این کف‌پوش‌ها، می‌توان از آن‌ها در محیط‌های پر رفت‌وآمد مانند ادارات و فضاهای تجاری استفاده کرد. نصب اولیه این کف‌پوش‌ها برای تضمین مقاومت و پایداری آن‌ها در طول زمان بسیار مهم است.

چیدمان و نصب پارکت جناغی در فضاهای مختلف

اجرا و نصب پارکت جناغی در فضاهای مختلف

نصب کف‌پوش به روش چینش جناغی کار چندان سختی نیست. به دلیل مواد به‌کاررفته، این کفپوش برای محیط‌زیست بسیار مفید است. به‌هیچ‌وجه محیط را آلوده نمی‌کند. پارکت جناغی دارای خواص ضد الکتریسیته ساکن است که آن را ارزشمند و ایمن می‌کند. این پارکت را می‌توان روی کف گرمایشی هم نصب کرد. زیرا مقاومت آن در برابر رطوبت و آب به اثبات رسیده است.

اگرچه نصب پارکت جناغی کار چندان سختی نیست، اما لازم است که نکاتی را برای اطمینان از کیفیت نهایی کار رعایت کنید. برای نصب این نوع پارکت، نصاب باید تمام ابزارهای لازم را به همراه داشته باشد. همچنین، باید به‌آرامی و بااحتیاط کناره‌های پارکت چسبانده شود. اگر بادقت انجام نشود، احتمال شکسته شدن پارکت وجود دارد. در این صورت پارکت نیاز به تعویض خواهد داشت.

قبل از نصب، تمام فرورفتگی‌ها باید پر شود. برای ثابت ماندن دما، کف را به مدت دو روز در همان حالت نگه دارید. طول، عرض و اندازه محیط خود را به‌دقت اندازه‌گیری کنید. اگر کف‌پوش شما سرامیک است، باید مطمئن شوید که سرامیک شل نشده باشد. دما و رطوبت محیط را بررسی کنید. بعد از رعایت تمامی این نکات، حالا نوبت به عایق کردن کف اتاق می‌رسد.

عایق کردن کف اتاق باعث مراقبت بیشتر از کف توسط پارکت می‌شود. سپس باید کف را با چسب زدن آماده کنید. در ادامه، پارکت باید روی‌هم چیده شود تا درزها به‌خوبی پوشانده شوند. پس از تمیزکردن گردوغبار، با استفاده از مسواک و ابزار تیز، تمام درزها را با چسب بپوشانید. بعد از اتمام چسب زدن، تمام قسمت‌ها را تمیز کنید. پس از اینکه سطح کاملاً صاف و یکنواخت شد، به مرحله نهایی پرداخت کف می‌رسیم. پس از اتمام کار، گوشه‌های دیوار باید کمی پایین بیاید. این کار برای این انجام می‌شود که قسمت میانی کار جمع نشود و شکم نیاورد.

اجرا و نصب پارکت جناغی در فضاهای مختلف

مزایای نصب پارکت جناغی در فضاهای مختلف

در ساخت کف پوش چوبی، از چوب طبیعی درختان استفاده می‌شود. به همین دلیل؛ علاوه بر ظاهر فوق‌العاده زیبا و جذاب، دارای مزایای زیادی است. در ادامه به این مزایا می‌پردازیم که شامل:

  • مقاومت پارکت جناغی در برابر ضربه و فشار شدید زیاد است.
  • ۹۰ درصد این محصول از چوب طبیعی درختان ساخته می‌شوند.
  • طول عمر کف‌پوش جناغی معمولاً حدود ۵ تا ۱۰ سال تخمین زده شده است.
  • پس از خرید کف‌پوش جناغی نگران تغییر رنگ در اثر نور خورشید و اشعه ماورای‌بنفش نباشید.
  • نصب کفپوش پارکت بسیار ساده و سریع است. این امر باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.
  • ساختار ویژه محصول باعث بهبود دوام و مقاومت عالی در برابر اجسام سنگین می‌شود.
  • برخلاف سرامیک، کف زمین لغزنده نیست. قطعات در کنار هم قرار گرفته و از طراحی علمی و پیشرفته بهره می‌برند.
  • تمیزکردن پارکت چوبی بسیار آسان است.
  • در ساخت پارکت از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. می‌توان با خیال راحت و بدون نگرانی از حساسیت از آن استفاده کرد.

مزایای نصب پارکت جناغی در فضاهای مختلف

عوامل مؤثر بر قیمت پارکت چوبی جناغی

عوامل مختلفی بر قیمت پارکت چوبی جناغی تأثیر می‌گذارند که در این قسمت موردبحث قرار خواهند گرفت:

برند تولیدکننده پارکت چوبی

یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت پارکت از نوع جناغی، برند و یا شرکتی است که محصول را تولید کرده است.

ضخامت و ابعاد پارکت

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت پارکت جناغی، ضخامت و ابعاد آن است.

متراژ و مساحت فضا برای نصب پارکت

از دیگر پارامترهایی که می‌تواند قیمت پارکت را متغیر سازد، متراژ و مساحت فضای موردنظر خریدار است.

کف پوش چوبی جناغی در طرح و رنگ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. علاوه بر هماهنگی بین دیگر اجزای دکوراسیون، مطابق سلیقه مشتری است. در نهایت رضایت خریداران را برآورد می‌سازد.

عوامل مؤثر بر قیمت پارکت چوبی جناغی

خرید پارکت چوبی جناغی با بهترین کیفیت از پارس آرای کوهستان

بی شک، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در دکوراسیون منزل، تغییر و یا نصب کف‌پوش است. با تغییر کف‌پوش و انتخاب پارکت چوبی مناسب حال و هوای خانه به شکل محسوسی تغییر خواهد کرد. اگر به دنبال تغییر و تحول در خانه هستید، انواع مختلفی از کف‌پوش‌های چوبی وجود دارند. بسته به دکوراسیون، رنگ مبلمان و… می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.

نصب پارکت جناغی در فضاهای مختلف از جمله محیط‌های مسکونی، تجاری، اداری، فروشگاه‌ها و… امکان‌پذیر است. نصب پارکت باید توسط افراد متخصص و حرفه‌ای صورت گیرد تا نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد. باعث ماندگاری طولانی مدت و پایدار است. مسلماً کیفیت پارکت هم پارامتری است که بر روی ماندگاری آن تأثیر ویژه‌ای دارد.

اگر قصد خرید و نصب پارکت جناغی ماندگار و باکیفیتی را دارید تا به محیط زندگی‌تان رنگ و تنوع تازه‌ای ببخشید، مجموعه پارس آرای کوهستان در کنار شماست تا با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات به شما در این مسیر یاری رساند. ما از انتخاب و خرید پارکت تا نصب و نگهداری اصولی در کنار شما خواهیم بود.

برچسب ها: