نصب پارکت برای پله بدون نیاز به چسب

نصب پارکت چوبی با استفاده از چسب متداول‌ترین روش برای پوشاندن کف خانه یا محل کار است. البته برای نصب پارکت در برخی از موارد از میخ هم استفاده می‌شود. روش نصب پارکت چوبی باید تحت نظارت یک نصاب ماهر انجام شود. با این کار کیفیت حفظ و خریدار متحمل ضرر و زیان نمی‌شود.

امروزه روش نصب پارکت چوبی بدون نیاز به چسب رایج شده است. این روش مزایای خاص خود را به همراه دارد. برخلاف نصب با چسب، در این روش تخته‌های پارکت به کف زیرین آن نمی‌چسبند و فقط به هم متصل می‌شوند. به روشی که پارکت چوبی برای نصب نیاز به چسب ندارد، نصب شناور گفته می‌شود. یعنی پارکت موقعیت ثابتی بر روی زمین ندارد. در اصل در حالت شناور قرار می‌گیرد. در این مقاله به مزایای روش نصب پارکت برای پله بدون نیاز به چسب پرداخته و نکات مهم را بررسی می‌کنیم.

روش‌های متداول نصب پارکت

چندین روش برای نصب پارکت وجود دارد که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. در این قسمت به روش‌های متداول نصب پارکت اشاره خواهیم کرد.

روش‌های متداول نصب پارکت

نصب پارکت به شکل شناور

نصب شناور از روش‌های بسیار محبوب نصب کف‌پوش است و طرف‌داران زیادی دارد. در این روش، نصاب تخته‌های چوب پارکت را به هم متصل نمی‌کند. فقط آن‌ها را روی زیرساز و بدون هیچ چسبی نصب می‌کند. فقط تخته‌ها به هم وصل می‌شوند. از مزایای نصب شناور، سازگارشدن پارکت با نوسانات حرارتی و رطوبتی است.

نصب پارکت با استفاده از چسب

نصاب با استفاده از چسب تخته‌ها را کنار یکدیگر و بر روی زمین می‌چسباند. نصب پارکت برای پله بدون چسب بیشتر در فضا‌های تجاری و پر تردد به کار گرفته می‌شود. در این روش، عملیات نصب استحکام بیشتری داشته و میزان آسیب به پارکت به حداقل می‌رسد.

نصب پارکت با استفاده از چسب

نصب پارکت با استفاده از میخ

میخ برای نصب پارکت‌های چوبی مهندسی شده به کار گرفته می‌شود. نصاب با استفاده از میخ‌های مخصوص این کار، تخته‌ها را کنار هم متصل می‌کند. از مزایای استفاده از میخ برای نصب پارکت می‌توان به اتصال محکم و جلوگیری از نمایان‌شدن میخ بر روی پارکت اشاره کرد.

هر یک از این روش‌های نصب برحسب نیاز و شرایط محیطی انجام می‌شوند. به‌خاطر داشته باشید که با انتخاب یک روش مناسب علاوه بر این که بر زیبایی محیط خود می‌افزایید، دوام و استقامت کف‌پوش را نیز افزایش خواهید داد.

فضا‌های مناسب برای نصب پارکت پله بدون نیاز به چسب

نصب پارکت برای پله بدون نیاز به چسب در فضا‌های مختلفی کاربرد دارد، که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • فضا‌های مسکونی: فضاهای مسکونی یکی از محیط‌هایی هستند که در آن‌ها روش نصب پارکت بدون نیاز به چسب کاربرد زیادی دارد. از مزایای استفاده از این روش می‌توان به نصب راحت، قابلیت جابه‌جایی و تعویض و طراحی منحصربه‌فرد اشاره نمود.
  • محیط‌های تجاری و اداری: در محیط‌های تجاری و اداری هم نصب پارکت چوبی برای پله بدون نیاز به چسب در اولویت قرار دارد. در این شرایط سرعت انجام کار تسریع می‌شود و انجام کار‌هایی مانند کابل‌گذاری هم راحت‌تر انجام می‌شود.
  • محیط‌های سر باز: در محیط‌های باز همچون بالکن و تراس، نصب پارکت چوبی بدون نیاز به چسب انجام می‌شود و این راه‌حل می‌تواند زیبایی و کاربری این محیط‌ها را دوچندان سازد.
  • محیط‌های ورزشی: در باشگاه و سالن‌های ورزشی هم کفپوش چوبی بدون این که نیازی به چسب داشته باشد به‌راحتی کف را می‌پوشاند. از مزایای نصب پارکت برای پله بدون نیاز به چسب در محیط‌های ورزشی می‌توان به افزایش مقاومت و استحکام در برابر ضربه و نصب سریع و راحت اشاره کرد.
  • پارک و محیط‌های عمومی: در محیط‌های عمومی که تحت‌تأثیر تغییرات آب‌وهوا قرار دارند، از مزایای نصب پارکت بدون نیاز به چسب می‌تواند به دوام در مقابل رطوبت و دیگر شرایط ناشی از محیط اشاره کرد.

فضا‌های مناسب برای نصب پارکت پله بدون نیاز به چسب

مزایای نصب پارکت چوبی بدون چسباندن

نصب پارکت چوبی بدون چسب دارای مزایای زیر است:

  • سرعت بالای نصب: روش بدون چسب به‌طورکلی سریع‌تر از روش‌های نصب با استفاده از چسب است. زیرا نیازی به صبرکردن برای خشک‌شدن چسب نیست.
  • قابلیت حمل: کف‌پوشی که بدون چسب نصب می‌شود، عموماً قابل‌حمل و استفاده مجدد است که این ویژگی در صورت نیاز به تغییر یا جابه‌جایی در آینده می‌تواند مفید باشد.
  • حفاظت از زیرسازی: این روش به محافظت از زیرسازی در برابر آسیب‌های ناشی از چسب و کاهش سروصدای زیر پارکت کمک می‌کند.
  • کاهش میزان آلودگی هوا: اجرای کف‌پوش‌های بدون چسب می‌تواند منجر به کاهش استفاده از مواد شیمیایی حاوی VOC شود که به بهبود کیفیت هوای داخل خانه منجر خواهد شد. لازم به ذکر است که هر روش نصب مزایا و محدودیت‌های خود را دارد. انتخاب روش نصب با چسب یا بدون چسب باتوجه‌به نیاز و شرایط خاص پروژه انجام می‌شود.
  • کاهش هزینه: نصب پارکت بدون چسب باعث کاهش هزینه‌های نصب می‌شود. زیرا نیاز به خرید و استفاده از چسب کاهش می‌یابد و نصابان کار را سریع‌تر به اتمام می‌رسانند.
  • سهولت در تعویض: در صورت آسیب‌دیدگی یا نیاز به تعویض بخشی از پارکت، امکان بازکردن و تعویض قسمت آسیب‌دیده بدون نیاز به تخریب کل پارکت وجود دارد.

هزینه نصب پارکت چوبی بدون نیاز به چسب

یکی از مزایای نصب پارکت بدون چسب کاهش هزینه‌ای است که باید پرداخت شود. هزینه این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد. عوامل مؤثر بر هزینه نصب پارکت عبارت‌اند از مساحت فضا، جنس و ضخامت پارکت، زیر‌سازی، هزینه فوم، لاک و ساب‌زنی.

هزینه نصب پارکت برای پله بدون نیاز به چسب پایین‌تر از نصب با چسب برآورد شده است. زیرا نیازی نیست چسب مخصوص خریداری شود. در نهایت، توجه به جزئیاتی همچون نوع پارکت، شرایط محیطی و سابقه و مهارت نصاب، در تعیین قیمت دقیق برای نصب پارکت بدون چسب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

هزینه نصب پارکت چوبی بدون نیاز به چسب

بهترین پارکت‌های چوبی برای پله با نصب اصولی در پارس آرای کوهستان

برای خرید پارکت مناسب برای راه‌پله باید نکاتی از جمله ایمنی و لغزنده نبودن محصول را حتماً مدنظر قرار دهید. پارس آرای کوهستان از شرکت‌های معتبر و با سابقه‌ای است که در زمینه ارائه پارکت‌های چوبی باکیفیت و نصب اصولی و حرفه‌ای آن فعالیت می‌کند. کارشناسان پارس آرای کوهستان آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان برای نصب پارکت مناسب و ایده‌آل هستند. ما در پارس آرای کوهستان از انتخاب پارکت چوبی مناسب تا خرید و نصب حرفه‌ای در کنار شما خواهیم بود.

 

برچسب ها: