اطلاع از روش نصب و راه‌اندازی چوب سونا ترموود برای کارفرمایان مهم است

طراحی سونا با ترموود علاوه بر زیبایی ظاهری، مقاومت و ایمنی، احساسی خوب را برای شما به همراه خواهد داشت. الوار اصلاح حرارتی شده یک انتخاب بسیار بادوام، پایدار و سبک وزن هستند و اغلب برای استفاده در ساخت سونا و جکوزی انتخاب می‌شوند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان به سراغ یکی از رایج‌ترین موارد استفاده از ترمو چوب یعنی طراحی سونا رفته‌ایم و می‌خواهیم نصب و راه‌اندازی چوب سونا ترموود را مورد بررسی قرار بدهیم.

چرا برای نصب و راه‌اندازی سونا، چوب ترموود را پیشنهاد می‌کنند؟

به‌طورکلی در صنعت زیباسازی و دکوراسیون داخلی و محوطه‌سازی با چوب ترموود، بهترین طراحی‌ها را ‌می‌توان اجرا کرد. چوب ترموود مزایایی دارد که آن را بسیار پرطرفدار و پرکاربرد کرده است. مهم‌ترین ویژگی که این روزها به آن اهمیت زیادی داده ‌می‌شود سازگاری با محیط زیست است.

این چوب‌ها به‌هیچ‌عنوان مواد مضر را وارد محیط نمی‌کنند. در ضمن باید گفت که در مقابل سایش کاملاً از خود مقاومت نشان می‌دهند و از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. چرا که همه می‌دانیم که چوب‌های خام دچار کپک‌زدگی می‌شوند، اما این چوب‌ها چنین مشکلی را ندارند و شما می‌توانید با اطمینان کامل آن‌ها را مورداستفاده قرار بدهید.

از دیگر دلایل انتخاب چوب ترموود برای نصب و راه‌اندازی سونا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از آن جایی که در فضای سونا گرما و رطوبت بالایی وجود دارد، این چوب بهترین گزینه برای اجرا می‌باشد، زیرا طی فرآیند گرمایشی که روی آن انجام می‌شود در برابر حرارت و رطوبت کاملاً مقاوم شده و همچنین رطوبت کمتری را جذب می‌کنند
  • نکته مثبت دیگر درباره این چوب این است که یک عایق حرارتی بسیار خوب به شمار می‌رود. تنوع رنگی این چوب‌ها بسیار زیاد است و به همین دلیل می‌توانید آن را با دکوراسیون خود به‌سادگی هماهنگ کنید

مراحل نصب و راه‌اندازی چوب سونا ترموود

پس از طراحی سونا خشک و تهیه اجزای موردنیاز سونای خشک فرایند ساخت سونای خشک انجام می‌شود. برای ساخت سونا خشک در ابتدا باید سازه خود را بسازید. به این منظور یک اتاقک سیمانی جهت ساخت سونای خشک کفایت می‌کند. البته لازم به ذکر می‌باشد که اتاقک سونا تنها با سیمان ساخته نمی‌شود بلکه می‌توان سونای خشک را با استفاده از چوب ترموود ساخت که هم شیک و با صرفه‌تر است و هم هزینه عایق کاری کمتری دارد. در ادامه این بخش قصد داریم سایر مراحل نصب و راه‌اندازی چوب ترموود در سونا را به شما آموزش بدهیم.

چوبکاری سونا چطور انجام می‌شود؟

مرحله بعدی اجرای سونا خشک به‌کارگیری چوب طبیعی یا چوب ترموود به منظور چوبکاری آن است. چوبکاری سونا خود به چند مرحله شاسی‌کشی، عایقکاری و همینطور چوبکاری تقسیم ‌می‌شود. قبل از چوب کاری داخل سونا خشک باید شاسی‌کشی و اسکلت بندی با مقاومت بالا به ویژه برای بخش‌هایی مانند نیمکت انجام شود. شاسی‌کشی سونای خشک با استفاده از چوب انجام می‌شود. بعد از شاسی‌کشی هم چوبکاری باید انجام شود. چوبکاری نیز معمولا باید با استفاده از چوب‌های نرم، صاف و خشک انجام شود.

چوب ترموود برای این منظور انتخاب مناسبی است. چوب استفاده شده باید از ضخامت بالایی برخودار باشد چرا که ضخامت چوب‌‌ها در دیواره سقف باید طوری باشد که چوب‌ها در اثر حرارت بالای سونا دچار پیچش نشوند، ضخامت چوب‌های استفاده شده در قسمت کف و نیمکت‌ها باید از چوب‌های استفاده شده در دیواره و سقف بیشتر باشد؛ به گونه‌ای که تحمل لازم برای رفت و آمد کاربران و نشستن آن‌ها در محیط سونا خشک را داشته باشند. همچنین درب سونا خشک از جنس چوب ساخته می‌شود، این درب چوبی باید فاقد هرگونه قفل بوده و به راحتی با فشار دست باز شود.

رنگ‌آمیزی ترموود مورد استفاده برای ساخت سونا

در مرحله بعد ساخت سونا خشک نوبت رنگ‌آمیزی می‌رسد. پرکاربرد‌ترین نوع رنگ آمیزی اتاق سونا سیلر کیلر می‌باشد، اما اگر شما رنگ خاصی را مد نظر داشته باشید می‌توانید از رنگ مورد نظر خود استفاده کنید  که برای اینکار زیرسازی لازم باید صورت بگیرد.

اهمیت استفاده از روغن محافظ برای چوب ترموود

به طور کلی ترموودها نیاز به نگهداری خاصی ندارند و نیاز نیست برای این کار هزینه‌ای انجام شود‌. اما توصیه ما به شما این است که می‌توان برای حفظ کیفیت و ظاهر آن پس از حدود پنج سال از روغن محافظ استفاده شود و پوششی از روغن روی آن قرار داد. اما این نکته مهم را هم باید در نظر داشته باشید که این میزان زمان بستگی به شرایط آب‌وهوایی دارد و این که چوب ترموود استخر و سونا و جکوزی چه مقدار مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین باید اشاره کنیم که شدت تابش نور خورشید نیز در این امر تاثیر بسیاری دارد.

نصب و راه‌اندازی چوب ترموود در سونا را به پارس آرای کوهستان بسپارید

یکی از مهم‌ترین نکات دررابطه‌با انتخاب متریال برای ایجاد یک سازه، توجه به ویژگی‌های سازه است. برای مثال در محیط‌هایی مرطوب مانند استخر و سونا باید از مصالحی استفاده شود که مقاومت خوبی نسبت به رطوبت داشته، تغییرات دما را تحمل و در شرایط خاص، شکل و ظاهر خود را حفظ می‌کنند. در ضمن متریال انتخابی در عین مقاومت باید شکل ظاهری مناسبی داشته باشد که ترموود همه این شرایط را دارد. مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. برای ثبت سفارش در زمینه نصب چوب ترموود در سونای خود می‌توانید از طریق سایت ما اقدام کنید.

سؤالات متداول

آیا ترموود در بلند مدت در سونا، تغییر رنگ و ابعاد نمی‌دهد؟

به طور کلی عملیات حرارتی منجر به کاهش تورم مماس و شعاعی چوب طبیعی می‌شود و به همین دلیل تغییرات فیزیکی ترموود در سونا بسیار پایینپ‌تر از چوب طبیعی خواهد بود. در حقیقت ترموود در طول زمان تغییر ابعاد نداده و منقبض و منبسط نمی‌شود. همچنین ترموود ثبات ابعاد بالایی دارد و در مواجه با گرما و سرما تغییر رنگ نمی‌دهد.

آیا ترموود یک انتخاب بهداشتی برای طراحی سونا است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت با وجود اینکه ترموود محصولی ۱۰۰ درصد ارگانیک است و در فراوری آن نیز از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، اما پروسه اصلاح حرارتی ترموود هر گونه قارچ و باکتری را از بین برده و محصول نهایی نیز کاملا بهداشتی است. به همین دلیل هم این متریال تحت هیچ شرایطی ضرری برای سلامت انسان نخواهد داشت.

برچسب ها: