ترموود؛ متریالی ایده‌آل برای طراحی نمای ویلا

یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در ارزش و زیبایی ویلا، نمای سازه و محوطه است. همان‌طور که می‌دانید، چوب به‌عنوان متریالی شیک و زیبا محبوبیت زیادی در طراحی و ساخت انواع سازه‌ها دارد؛ اما به دلیل مقاومت پایین آن، در استفاده از چوب محدودیت‌های زیادی وجود دارد. ترموود بهترین متریال برای طراحی و ساخت نمای ویلا به‌شمار می‌رود و علاوه بر افزایش استقامت و استحکام سازه‌ای ویلا، جلوه‌ای فوق‌العاده به محیط ملک شما می‌بخشد. استفاده از ترموود در نمای ویلا و زیباسازی با این متریال، باعث افزایش اعتبار و ارزش ملک نیز می‌شود. در این مطلب با شرایط و مزایای نصب ترموود در نمای ویلا آشنا می‌شویم.

دلایل نصب ترموود در نمای ویلا

افراد زمانی که با ویلایی مواجه می‌شوند که در طراحی نمای آن از متریال‌های مرغوب و زیبا استفاده شده است، نسبت به زیبایی و طراحی داخل آن نیز کنجکاو می‌شوند. بنابراین اگر قصد فروش یا اجاره‌دادن ویلا را دارید، زیبایی نمای ویلا، تأثیرات مثبت زیادی در اعتبار ملک می‌گذارد. لازم به ذکر است که نمای ویلا همواره در معرض عوامل محیطی قرار دارد و در صورت عدم استفاده از متریال مرغوب و مقاوم، احتمال فرسودگی و خرابی زودهنگام نمای ویلا، بسیار زیاد خواهد بود.

ترموود به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و تمام عوامل مخرب چوب، به‌عنوان بهترین متریال برای طراحی نمای ویلا شناخته می‌شود. چوب بافت و جلای طبیعی و زیبایی دارد و به همین دلیل، برای طراحی و ساخت سازه‌ها و محوطه‌های لاکچری، پایه ثابت است و یکی از متریال‌های غالب در بسیاری از پروژه‌های ساخت‌وساز می‌باشد. ترموود که بر اثر فرایندهای حرارتی روی چوب خام به دست می‌آید، محدودیت‌های چوب طبیعی را ندارد و در برابر تمام عوامل مخرب چوب، مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. در ادامه مزایای نصب ترموود در نمای ویلا را بررسی می‌کنیم.

مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب

در شهرهای شمالی و آب‌وهوای مرطوب و شرجی، احتمال پوسیدگی چوب بسیار زیاد است. شما می‌توانید بدون نگرانی، از ترموود در تمام بخش‌های طراحی نمای ویلا در شهرهای شمالی استفاده کنید. تمام رطوبت طبیعی چوب و صمغ گیاه پس از فرایندهای حرارتی از بین می‌رود و به‌این‌ترتیب، چوب ترمو در برابر رطوبت مقاوم می‌شود و در صورت نفوذ آب، دچار پوسیدگی و خرابی نمی‌شود. متریالی که در ساخت نمای ویلا استفاده می‌شود، در معرض بارش باران و برف، تغییرات ناگهانی دما و نور خورشید قرار دارد؛ بنابراین لازم است که از متریال مقاوم و زیبایی مانند ترموود در ساخت نمای ویلا استفاده کرد.

عایق صوتی و حرارتی؛ از اصلی‌ترین دلایل نصب ترموود در نمای ویلا

معمولاً برخی از افراد ترجیح می‌دهند که اوقات فراغت و روزهای تعطیل خود را دور از شلوغی شهر بگذرانند. البته، درهرصورت، عایق بودن متریال مورداستفاده در انواع بخش‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی اهمیت زیادی دارد. ترموود عایق صوتی و حرارتی است. این مسئله باعث می‌شود که ترموود علاوه بر زیبایی نمای بیرونی ویلا، حس امنیت را در داخل خانه ایجاد کند. شما می‌توانید با استفاده از ترموود در ساخت ویلا در مناطق سردسیر، گرمای داخل را نیز به مقدار زیادی حفظ کنید.

زیبایی و ظاهر منحصربه‌فرد

امروزه از ترموود در طراحی انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی استفاده می‌شود و این به دلیل زیبایی منحصربه‌فرد این متریال است. شما می‌توانید از این متریال در کنار انواع متریال‌ها استفاده کنید و مطمئن باشید که در نتیجه، جلوه‌ای زیبا و خاص در سازه ایجاد خواهد شد. لازم به ذکر است که یکی از محبوب‌ترین طرح‌های نصب ترموود در نمای ویلا، به‌صورت عمودی می‌باشد. محبوبیت نمای چوبی مدرن و روستیک به‌صورت روزافزون در حال افزایش است. ترکیب نمای چوب با متریال‌هایی مانند شیشه و فلز زیبایی شگفت‌انگیزی در طراحی معماری ساختمان و ویلا ایجاد می‌کند.

مقاومت در برابر آفت چوب و نفوذ حشرات

پس از اثربخشی فرایندهای حرارتی روی چوب خام، صمغ گیاه از بین می‌رود و این باعث می‌شود که ترموود در برابر آفت‌های متداول چوب مقاوم و مصون باشد. همان‌طور که گفته شد، ترموود عایقی ایده‌آل است و به همان دلیل برای حشرات، راه نفوذی وجود نخواهد داشت. شما می‌توانید به راحتی در ساخت سازه‌هایی که در دل طبیعت قرار دارند، از ترموود استفاده کنید و مطمئن باشید که حشرات به ترموود جذب نمی‌شوند و نفوذ آن‌ها از طریق درزهای الوارهای ترموود، تقریباً غیرممکن است.

مقاومت مکانیکی بالا و تنوع زیاد در طرح و شکل؛ از دیگر دلایل نصب ترموود در نمای ویلا

ترموود مقاومت مکانیکی شگفت‌انگیزی دارد که در اغلب متریال‌ها بی‌سابقه است. شما می‌توانید در نصب ترموود در نمای ویلا، این متریال را در هر شکل و اندازه‌ای استفاده کنید. همچنین ترموود در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها قابل سفارش و اجرا است. به‌طورکلی، متریال‌های کمی وجود دارند که مانند ترموود در انواع سازه‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع قابل‌اجرا باشند. ترموود به‌عنوان متریالی ایده‌آل در ساخت‌وساز، با مقاومت مکانیکی بالا، در نمای شیک‌ترین و زیباترین ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراحل نصب ترموود در نمای ویلا

برای نصب اصولی ترموود در نمای ویلا، باید به تمام مراحل به یک اندازه توجه شود. به‌طورکلی زیبایی و مقاومت ترموود، تنها در صورت رعایت‌کردن مراحل نصب نمای ترموود، امکان‌پذیر خواهد بود. اگر مراحل نصب به‌صورت استاندارد پیش نرود، امکان این وجود دارد که ترموود مقاومت حقیقی خود را نداشته باشد.

مراحل نصب ترموود در نمای ویلا عبارت‌اند از:

  • اطمینان از تراز بودن سطح
  • اطمینان از استحکام سطوح زیرین
  • زیرسازی نما
  • نصب نمای ترموود
  • رنگ ترموود

برای ساخت ویلاهای لاکچری از متریال ترموود استفاده کنید

ترموود یکی از پرکاربردترین متریال‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی و تولید انواع سازه‌ها است. شما می‌توانید با بهره‌مندی از ویژگی‌ها و مزایای پرشمار ترموود، زیبایی و مقاومت سازه‌های خود را افزایش دهید. نصب ترموود در نمای ویلا، نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت. شما با استفاده از ترموود در نمای ویلا، مقاومت و ماندگاری سازه و زیبایی ظاهر ملک خود را تضمین خواهید کرد.

مجموعه پارس آرای کوهستان نماینده ترموود وارداتی و باکیفیت در ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما و تماس با کارشناسان، درباره شرایط نصب ترموود در انواع طرح‌ها و در انواع دکوراسیون‌ها، اطلاعات کسب کنید. همچنین می‌توانید نصب اصولی و دقیق ترموود را به متخصصان ما بسپارید.

سؤالات متداول

دلیل استفاده از رنگ ترموود چیست؟

رنگ ترموود محصولی است که باعث افزایش زیبایی و مقاومت ترموود می‌شود. شما با استفاده از رنگ ترموود، می‌توانید بافت طبیعی چوب را نمایان‌تر کنید. همچنین مقاومت ترموود در برابر اشعه UV خورشید افزایش پیدا خواهد کرد.

مزایای ساخت نمای ویلا با ترموود چیست؟

نصب آسان، نظافت راحت، ماندگاری زیاد، زیبایی سازه ویلا، بهداشتی بودن، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت و … برخی از اصلی‌ترین مزایای ترموود به‌عنوان متریال غالب در نمای ویلا هستند.

در نمای ویلا، در کنار ترموود از چه متریال‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

استفاده از متریال‌های شیشه مات و تیره، سنگ، فلزهای براق، چمن مصنوعی و … در کنار ترموود بسیار محبوب است.

برچسب ها: