نصب اصولی پارکت چوبی در تمام شهرها

پارکت چوبی با اکثر سبک‌های طراحی مطابقت دارد و سبب لوکس شدن فضای داخلی می‌شود. با خرید پارکت چوبی امکان فراهم شدن طراح‌های متنوعی در طراحی داخلی، حاشیه‌ها و حتی فضاهای بیرونی وجود دارد. لازم به ذکر است که در خرید پارکت، تنها توجه به وارداتی آن کافی نیست. علاوه بر این مورد، مسائل دیگری از جمله نصب اصولی پارکت چوبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین در مورد خرید پارکت‌های وارداتی باید دقت کنید که کفپوش تولید کمپانی‌های معتبری مانند بوئن آلمان و باورک سوییس باشد و آن را از واردکننده مطمئنی خریداری کنید. نصب اصولی پارکت چوبی در تمام شهرها تأثیر زیادی در زیبایی و جلوه نهایی آن دارد. بنابراین باید این امر را به یک متخصص بسپارید. در ادامه توصیه‌هایی برای نصب اصولی پارکت و جلوگیری از اشتباهات متداول در هنگام نصب، ذکر خواهیم کرد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا شما را در خصوص نصب اصولی پارکت راهنمایی کنیم.

شرایط لازم پیش از نصب اصولی پارکت چوبی

کف‌پوش‌های چوبی در هر نوعی نیاز به نصب اصولی دارند و این موضوع کاملاً تخصصی است. قبل از اقدام به نصب پارکت نباید بتن مرطوب باشد و دیوار اتاق باید به طور کامل خشک شود. اگر اتاق موردنظر نیاز به سنگ‌تراشی دارد، باید سنگ‌تراشی‌ها قبل از اقدام به نصب انجام شوند. همچنین نقاشی اتاق باید تمام شده باشد و رنگ‌های آن خشک شده باشند تا به پارکت بعد از نصب، آسیبی وارد نشود.

پس هر عاملی که سبب افزایش رطوبت می‌شود، قبل از اقدام به نصب باید برطرف شود. برای مثال اگر در لوله‌کشی واحد مشکلی است و سبب رطوبت می‌شود، باید قبل از شروع کار این موضوع حل شود. در ادامه نکاتی که پیش از نصب پارکت باید موردتوجه واقع شوند را بررسی خواهیم کرد. اگر سؤالاتی در خصوص نصب اصولی پارکت چوبی دارید یا از اهمیت آن بی‌خبر هستید، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

شرایط لازم پیش از نصب اصولی پارکت چوبی

سازگاری کف اتاق با پارکت

کف اتاق باید در هنگام نصب پارکت آماده باشد و میزان رطوبت آن به طور کل بررسی شود. دو هفته قبل از اقدام به نصب کف‌پوش چوبی، رطوبت مکان موردنظر باید حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد و دمای اتاق پایین‌تر از ۷۰ درجه فارنهایت باشد. زیرا چوب به‌عنوان یک ماده رطوبت‌پذیر به شمار می‌آید؛ ازاین‌رو پارکت چوبی در هوای مرطوب، منبسط شده و در هنگام خشک‌بودن هوا دچار انقباض می‌شود.

اصطلاح تحمل چوب، برای توصیف تغییرات ظاهری و میزان مقاومت کف‌پوش چوبی در برابر نوسانات آب‌وهوا به کار می‌رود. تغییرات آب و هوا سبب بروز مشکلاتی در پارکت‌های ضعیف و بی‌کیفیت می‌شود. بنابراین، همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، کف زمین باید برای سازگاری با کفپوش چوبی آماده شود. برای اطمینان حاصل‌کردن از عدم حرکت تایل‌ها و تاب برداشتن آن‌ها باید سازگاری بین محیط خانه و پارکت چوبی ایجاد شود.

این سازگاری با رهاکردن تایل‌ها دو هفته قبل از نصب در مکان صورت می‌گیرد. این‌گونه پارکت با دما و میزان رطوبت اتاق، تنظیم می‌شود. برای این کار باید تایل‌ها را به‌گونه‌ای در اتاق رها کنید که کامل در معرض هوای اتاق قرار بگیرند. زیرا تمام بافت چوب باید در ارتباط با هوا باشد، تا سازگاری لازم قبل از نصب پارکت ایجاد شود.

 آماده‌سازی کف قبل از اقدام به نصب پارکت

آماده‌سازی کف زیرین پارکت از مهم‌ترین بخش‌ها در نصب اصولی پارکت چوبی در تمام شهرها است‌‌. برای این امر، خصوصیات کف مناسب را باید بدانید تا نصب پارکت موفقیت‌آمیز انجام شود و کیفیت پارکت در بهترین نحو باشد. خصوصیات کف زمین مناسب برای شروع نصب پارکت شامل موارد زیر است:

  • زمین خشک: سطح رطوبت زیر زمین نباید بالای ۱۲ درصد باشد. رطوبت اگر بالاتر از این حد باشد، پارکت به‌خوبی بر روی کف زمین نمی‌نشیند و به‌مرورزمان آسیب‌دیده و برخی از سطوح آن متورم می‌شود‌.
  • زمین تخت: کف زمین باید بدون برآمدگی و ناهمواری باشد و آسیب نداشته باشد. همچنین چسب‌های قدیمی و قیر از روی زمین باید پاک شوند. زیرا این چسب‌ها سبب می‌شوند چسب یا کلیک‌های جدید به‌خوبی بر روی زمین فیکس نشوند و از زیبایی پارکت نیز می‌کاهد‌.

 آماده‌سازی کف قبل از اقدام به نصب پارکت

دو پرسش اساسی در نصب اصولی پارکت چوبی

 در نصب پارکت چوبی آزادی عمل زیادی وجود دارد، زیرا کف‌پوش چوبی را می‌توان بر روی اغلب سطوح نظیر بتن و سایر سطوح خشک نصب کرد. اگر بر روی زمین قیر وجود داشته باشد باید با سوهان از بین برود. زیرا وجود قیر بر روی کف زمین سبب می‌شود توده‌هایی بر روی سطح پارکت ایجاد شود. در ادامه به دو پرسش متداول دربارهٔ نصب اصولی پارکت در تمامی شهرها و پاسخ آن‌ها می‌پردازیم.

چگونه باید تایل‌های پاکت چوبی را درست بچینیم؟

 به طور معمول نصابان حرفه‌ای خط مرکزی در وسط اتاق در نظر می‌گیرند و شروع به گذاشتن تایل‌های پارکت می‌کنند. در قسمت لبه‌ها زمانی که به دیوار نزدیک می‌شوند، مرز انبساطی قرار می‌دهند و فواصل را تا حدی رعایت می‌کنند. با رعایت فاصله انبساطی که حدود ۱۲ میلی‌متر از هر طرف است، باید به پارکت فضای انبساطی دهید. در غیر این صورت پارکت پس از مدتی دچار برآمدگی می‌شود و ظاهر زیبای پارکت از بین می‌رود‌.

شیوه صحیح سنباده‌زنی و پوشش پارکت مناسب چیست؟

در هنگام سنباده‌زنی باید از اشکال و الگوی پارکت چوبی پیروی کنید و سمباده را در جهت الگوی طرح چوب بر روی پارکت بلغزانید. البته اگر تایل‌‌های کف‌پوش چوبی، همگی الگوهایی در یک‌جهت ندارند، می‌توانید به‌صورت مورب سنباده‌زنی کنید تا تمامی نواحی به یک اندازه سایش یابد.

 رنگ‌زدن پارکت در هنگامی که تایل‌های شما از انواع چوب مختلف تشکیل شده‌اند، توصیه نمی‌شود. زیرا انواع مختلف چوب بر اساس ترکیباتی که دارند، واکنش‌دادنشان در برابر رنگ، متفاوت است. بهترین پوشش و جلای پارکت لاک‌هایی هستند که بر پایه آب تولید شده‌اند.

دو پرسش اساسی در نصب اصولی پارکت چوبی

نصب اصولی پارکت چوبی با مجموعه معتبر پارس آرای کوهستان

مجموعه پارس آرای کوهستان ارائه‌کننده بهترین پارکت‌های چوبی ایرانی و خارجی است. مجموعه ما از کارشناسان و نصابان متبحری تشکیل شده که سابقه بسیاری در ارائه و نصب حرفه‌ای پارکت دارند. در طول سال‌ها فعالیت، مجموعه پارس آرای کوهستان با تیمی حرفه‌ای و متخصص، بیشتر از ۱۰۰۰ پروژه را در شهرستان‌های مختلف ایران به ثمر رسانده است.

کارشناسان مجموعهٔ پارس آرای کوهستان با نصب اصولی پارکت چوبی در تمام شهرها سبب ماندگاری بیشتر پارکت و افزایش زیبایی آن می‌شوند. تیم خوب و کارشناس متخصص نصب، تأثیر زیادی در طول عمر پارکت دارد؛ بنابراین انتخاب یک نصاب حرفه‌ای برای نصب پارکت، به‌اندازه انتخاب پارکت خوب و باکیفیت اهمیت دارد.

 

برچسب ها: