با رعایت اصول نصب ترموود طول عمر این چوب افزایش پیدا می‌کند

ترموود محصولی نوآورانه است که امروزه به یکی از پرطرف‌دارترین متریال‌های دنیا در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی تبدیل شده است. ترموود بر اثر برخی فرایندهای ترمودینامیکی روی چوب خام به‌دست‌آمده است. این فرایند باعث شده است که ترموود در برابر حرارت، رطوبت، نفوذ حشرات، کپک‌زدگی و… مقاومتی مثال‌‌زدنی داشته باشد. برای افزایش مقاومت ترموود، علاوه بر اورجینال بودن محصول، باید به نحوه نصب آن نیز توجه داشت. به‌طورکلی اگر ترموود با روش‌های غیراصولی و غیراستاندارد در دکوراسیون اجرا شود، مقاومت و دوام اصلی خود را نخواهد داشت. در این مطلب نکات نصب اصولی ترموود را بررسی می‌کنیم.

ترموود چه نوع چوبی است؟

ترموود یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی است. امروزه ترموود در انواع بخش‌های دکوراسیون کاربرد دارد و از آن در نمای ساختمان، ساخت سونا و دکینگ استخر، ساخت سایبان، دیوارپوش، کف‌پوش، اثاثیه خانه، لوازم آشپزخانه، کابینت و… استفاده می‌شود. ترموود معمولاً از چوب درختان کاج و زبان‌گنجشک تولید می‌شود؛ اما این محصول تفاوت‌های زیادی با چوب‌های خام دارد. ترموود به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه، رطوبت، حرارت مدام، آتش، نفوذ حشرات، آفت چوب‌مانند موریانه و… به محبوبیت فراوانی دست پیدا کرده است. در فرایند ترمودینامیکی به چوب حرارت داده می‌‌شود. با این حرارت تمام رطوبت موجود در چوب طبیعی و صمغ گیاهان از بین می‌رود و انعطاف و مقاومت چوب بیشتر می‌شود.

نصب اصولی ترموود چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد، مقاوم‌ترین متریال‌ها با نصب غیراصولی، دوام مطلوبی ندارند و به‌راحتی فرسوده می‌شوند. همچنین رعایت نکات نصب اصولی ترموود، باعث می‌شود که ماندگاری این محصول از حالت طبیعی هم بیشتر شود. به‌طورکلی اجرای ترموود روی سطوح عمودی و افقی انجام می‌شود؛ اما نصب اصولی ترموود روی دیوار با نصب اصولی روی زمین متفاوت است. برخی از افراد به‌اشتباه تصور می‌کنند که مراحل نصب ترموود مانند نصب سایر متریال‌ها است؛ بنابراین توصیه می‌شود برای نصب ترموود در تمام بخش‌های دکوراسیون داخلی و بیرونی، به متخصصان مجرب مراجعه کنید تا ماندگاری محصول با نصب حرفه‌ای بیشتر شود. در ادامه نکات نصب استاندارد ترموود روی زمین و روی دیوار را مرور می‌کنیم.

نصب اصولی ترموود به‌عنوان دیوارپوش

یکی متریال‌های محبوب در ساخت دیوارپوش در دکوراسیون داخلی و بیرونی، ترموود است. مراحل نصب اصولی ترموود روی دیوار با اجرای این متریال در سایر بخش‌های دکوراسیون متفاوت می‌باشد؛ بنابراین همواره برای نصب ترموود از متخصصان ماهر کمک بگیرید. در اولین قدم بهتر است که از ابزار مخصوص برش و نصب ترموود استفاده شود. به‌طورکلی برای بیشتر نمایان‌شدن جلا و زیبایی ترموود، باید آن‌ها را با فواصل استاندارد و نزدیک به یکدیگر قرار دهید. فاصله محل قرارگرفتن میخ‌ها نیز مهم است؛ میخ‌ها باید در فاصله 4 تا 6  سانتی‌متری یکدیگر قرار داشته باشند تا از ترک‌خوردن ترموود جلوگیری شود. همچنین برش چوب ترموود باید متناسب با متراژ باشد تا برش‌ها در مرحله اجرا دقیقاً در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

نصب اصولی ترموود به‌عنوان کف‌پوش

یکی دیگر از دلایل محبوبیت ترموود، ویژگی‌های برتر آن به‌عنوان کف‌پوش است. اجرای ترموود روی زمین نیز دارای مراحل و نکات متفاوتی است که رعایت آن‌ها موجب افزایش کیفیت و ماندگاری ترموود می‌شود. نصب ترموود روی زمین را نیز بهتر است به نصابان بسپارید تا پس از فرایند نصب، از کیفیت و زیبایی ترموود رضایت کامل داشته باشید. زیرا زیرسازی مقاوم در نصب ترموود روی زمین، اهمیت بسیار زیادی دارد.

نصابان حرفه‌ای، متریال مناسب برای زیرسازی را متناسب با متراژ و شرایط خاص انتخاب می‌کنند. استفاده از ابزار خاص برای نصب ترموود به‌عنوان کف‌پوش، باعث می‌شود که از آسیب‌دیدگی ترموود جلوگیری شود و به بهترین شکل روی زمین ثابت و محکم قرار بگیرد.

در ادامه به برخی از کاربردهای ترموود روی زمین اشاره می‌کنیم:

  • کف آشپزخانه
  • کف پذیرایی
  • کف اتاق‌خواب
  • دکینگ استخر
  • کف‌پوش فضاهای باز مانند تراس و حیاط
  • روف‌گاردن
  • کف‌پوش سونا

نصب ترموود با زیرساز سیمانی

در برخی شرایط زیرسازی ترموود با کمک سیمان انجام می‌شود. سطح سیمانی زیر ترموود باید صاف و هموار باشد تا در مرحله نصب ترموود مشکلی پیش نیاید. ضخامت مناسب سیمان به‌عنوان زیرساز ترموود، معمولاً 4 سانتی‌متر است. زیرسازی با سیمان باید صاف انجام شود تا الوارهای ترموود موازی و دقیق کنار یکدیگر قرار بگیرند. استفاده از زیرساز سیمانی باعث افزایش دوام و مقاومت ترموود می‌شود. برای زیرسازی با این روش، به شیب‌بندی مخصوص و دقیق نیاز است تا پس از جذب آب و رطوبت، رطوبت در یک نقطه جمع نشوند و از زیر الوارها عبور کنند؛ بنابراین زیرسازهای سیمانی بیشتر برای نمای ساختمان مناسب هستند و برای نصب ترموود روی دیوار توصیه نمی‌شود.

نصب ترموود با زیرساز فلزی

زیرساز فلزی یا قوطی‌کشی روشی رایج در زیرسازی ترموود است. در این روش از قوطی‌های فلزی با ابعاد 40 در 40 استفاده می‌شود. برای افزایش مقاومت ترموود در محیط‌های مرطوب مانند استخر و سونا، رنگ‌های اپوکسی یا روش سند بلاست کاربرد دارند تا قوطی‌های فلزی دچار زنگ‌زدگی نشوند. زیرسازی فلزی در نصب ترموود برای نمای ساختمان، کف‌پوش، دیوارپوش و… مناسب است. مثلاً در نصب ترموود برای نمای ساختمان، قوطی‌های فلزی بافاصله 40 سانتی‌متری در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و سپس عملیات نصب شروع می‌شود. در روش زیرسازی فلزی از مواد ضدزنگ رقیق برای پوشش قوطی‌های فلزی استفاده می‌شود.

خرید ترموود اورجینال و نصب اصولی با شرکت پارس آرای کوهستان

ترموود امروزه به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین متریال‌ها در ساخت دکوراسیون داخلی و بیرونی تبدیل شده است. چوب ترموود در اثر فرایندهای حرارتی به‌عنوان متریالی مقاوم در برابر انواع شرایط محیطی شناخته می‌شود. برای افزایش ماندگاری و مقاومت ترموود، باید به زیرساخت آن و نکات نصب اصولی نیز دقت کرد. زیرساخت‌های ترموود معمولاً سیمانی یا فلزی هستند که متناسب با متراژ و محل نصب انتخاب می‌شوند. همچنین روش‌های متنوعی وجود دارند که ترموود را مقاوم‌تر و بادوام‌تر می‌کند. مجموعه پارس آرای کوهستان، واردکننده و عرضه‌کننده ترموود اورجینال است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه ما سفارش خود را ثبت کنید و با نصب اصولی و حرفه‌ای ترموود، ماندگاری و مقاومت این متریال محبوب را تضمین کنید.

سؤالات متداول

چرا ترموود به‌عنوان یکی از بهترین متریال‌ها شناخته می‌شود؟

ترموود محصولی است که مقاومت بسیار بالاتری نسبت به چوب خام دارد. این محصول در برابر رطوبت، حشرات و میکروب‌ها، انواع آلودگی، آفت چوب، ضربه و فشار مقاوم است. ترموود خاصیت طبیعی خود را حفظ کرده است و آسیبی به طبیعت نمی‌رساند. این محصول در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع با ظاهری زیبا تولید می‌شود.

نصب ترموود با میخ یا پیچ و گیره چگونه است؟

از میخ یا پیچ و گیره در نصب ترموود، صرفاً برای ثابت و محکم ماندن الوار‌ها روی سطح استفاده می‌شود. سوراخ‌ها معمولاً از قبل روی ترموود ایجاد می‌شوند تا فرایند نصب سریع‌تر انجام شود.

برچسب ها: