نحوه نصب پارکت روی دیوار

پارکت‌های دیواری از جمله دیوارپوش‌هایی هستند که طی سالیان گذشته مورد استقبال قرار گرفته‌اند. محبوبیت پارکت‌های دیواری به دلیل مزایایی است که در این دسته از دیوارپوش‌ها وجود دارد. این دسته از پارکت‌ها می‌توانند به راحتی جایگزین کاغذ دیواری شوند. پارکت چوبی دیواری در محیط‌های اداری، مدارس، بانک‌ها، سالن‌های کنفرانس و… اجرا می‌شود. البته در طراحی داخلی منازل و خانه‌های ویلایی نیز می‌توان از این دیوارپوش‌های چوبی استفاده کرد.

مانند پوشاندن کف با پارکت چوبی لازم است که نکاتی را برای نصب پارکت روی دیوار نیز رعایت کنیم. رعایت این نکات باعث می‌شوند که محیطی جذاب‌تر داشته باشیم، درحالی‌که ماندگاری محصول را تضمین کرده و از بروز آسیب به بافت پارکت جلوگیری می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر مزایای نصب پارکت دیواری بر روی دیوار به نحوه نصب پارکت روی دیوار بپردازیم.

مزایای نحوه نصب پارکت روی دیوار

همانند نصب پارکت‌های چوبی بر روی سطح، نصب پارکت روی دیوار نیز دارای مزایای بی‌شماری است که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.

طیف وسیع طرح و رنگ دیوارپوش چوبی

دیوارپوش‌های چوبی در طرح و رنگ متنوع ارائه می‌شوند. برخلاف دیگر دیوارپوش‌ها، دیوارپوش‌های چوبی بسیار متنوع هستند و با عناصر موجود در فضا به‌راحتی هماهنگ می‌شوند.

طیف وسیع طرح و رنگ دیوارپوش چوبی 

نگهداری آسان دیوارپوش چوبی

برای نگهداری رنگ و یا کاغذدیواری نیاز است که مراقبت ویژه‌ای اعمال شود تا ماندگاری آن افزایش یابد. اما دیوارپوش‌های چوبی به مراقبت خاصی نیاز دارند و همین مسئله خیال خریدار را از بابت طول عمر دیوارپوش خود آسوده‌خاطر خواهد کرد.

دوام بالای دیوارپوش چوبی

دیوارپوش‌های چوبی دارای دوام و استقامت بالایی هستند. این دیوارپوش‌ها در مقابل ضربه و سایش مقاوم بوده و بدین ترتیب طول عمر بیشتری دارند. پانل‌های چوبی که بر روی دیوار نصب می‌شوند در مقابل رطوبت نیز مقاوم هستند.

دیوارپوش چوبی و نصب راحت

نصب پارکت‌ چوبی دیواری ازآن‌جهت راحت‌تر است که نیازی نیست چند هفته خانه را به دلیل بوی ناشی از رنگ و نقاشی ساختمان رها کنید و یا اسباب و اثاثیه منزلتان را جمع کنید.

دیوارپوش چوبی و نصب راحت

نکات مهم قبل از نصب پارکت‌های چوبی روی دیوار

پارکت‌های چوبی دیواری قبل از نصب به آماده‌سازی خاصی نیاز ندارند، بنابراین نصب آن‌ها نسبتاً آسان بوده و بدون دردسر انجام می‌شود. البته لازم است که نکاتی را قبل از شروع فرایند نصب پارکت روی دیوار رعایت کنیم که در این قسمت به آن‌ها پرداخته می‌شود:

  • قبل از نصب باید تایل‌های دیواری را در محیطی که قرار است دیوارپوش‌ها در آن نصب شود قرار دهید.
  • قبل از شروع فرایند نصب، دیوار و میزان رطوبت آن باید کنترل شود.
  • درصورتی‌که دیوار نم دارد، حتماً باید رفع شود و یا از فوم‌های سایلنت پارکت استفاده شود.
  • در صورتی که دیوار ناهموار باشد باید قبل از نصب سطح دیوار کاملاً صاف شود.
  • تعداد دقیق تایل‌هایی که قرار است بر روی دیوار نصب شوند را با اندازه‌گیری‌های مناسب قبل از خرید به‌دقت ارزیابی کنید.

بین نصب پارکت چوبی روی سطح و دیوار تفاوت زیادی وجود ندارد. در هر دو مورد باید نصب به شکلی اصولی انجام شود تا نتیجه‌ای مطلوب را مشاهده کنیم.

عوامل مؤثر بر قیمت نصب پارکت‌های دیواری

قیمت پارکت چوبی دیواری از جمله سؤالاتی است که ذهن بسیاری از خریداران را به خود مشغول کرده است. قیمت پارکت دیواری تحت تأثیر چندین عامل مختلف متغیر است که در این قسمت به آن‌ها پرداخته می‌شود.

متراژ فضای نصب دیوارپوش چوبی

با اندازه‌گیری دیوار، فضایی که قرار است پارکت دیواری روی آن نصب شود، می‌توانید به قیمت نهایی این محصول دست یابید. مسلماً هر چه تعداد دیوارهایی که قرار است دیوارپوش شوند بیشتر باشد، هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

متراژ فضای نصب دیوارپوش چوبی

برند پارکت

برند محصول از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت پارکت‌های دیواری است. اگرچه پارکت‌های ایرانی نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند، اما قیمت پارکت‌های خارجی بیشتر خواهد بود.

ویژگی‌های فنی دیوارپوش چوبی

عواملی همچون مقاومت در برابر سایش و رطوبت هم می‌تواند بر قیمت پارکت‌های دیواری تأثیر بگذارد. مقاومت بالاتر قیمت بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت.

دستمزد نصاب برای نصب دیوار پوش چوبی

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت دیوارپوش چوبی، متراژ و دستمزد نصاب است. هر چه فضا بزرگ‌تر باشد و یا نیاز به کار بیشتری داشته باشد، باید هزینه بیشتری به نصاب بپردازید. در مقایسه با کف، نصب پارکت چوبی روی دیوار سخت‌تر بوده، بنابراین دستمزد نصاب نیز بیشتر خواهد بود.

2 روش نصب پارکت های چوبی بر روی دیوار

نحوه نصب پارکت روی دیوار به دو روش چسبی و یا با استفاده از میخ امکان‌پذیر است که در این قسمت به آن‌ها اشاره‌ای می‌کنیم:

1. نصب دیوارپوش چوبی به روش چسبی

در روش چسبی، باید خط مستقیمی با تراز و مداد در دو طرف دیوار کشیده شود. اولین تایل را با چسب به دیوار وصل کنید. باید از هموار بودن خط تراز مطمئن شوید. نصب تایل‌ها تا امتداد دیوار باید ادامه داشته باشد تا کار طرف دیگر نیز انجام شود. برای اطمینان از چسبیدن تایل‌ها به دیوار، بهتر است از پتک لاستیکی استفاده شود.

2. نصب دیوارپوش پوش با میخ

در این روش نیز باید خط مستقیمی کشیده شود. در ردیف اول، هر تایل می‌بایست در چند نقطه میخ زده شود تا تراز خط حفظ شود. میخ‌ها باید در فاصله‌ای کمتر از ۱۵ سانتی‌متر در انتهای هر تایل کوبیده شوند. به همین ترتیب در امتداد دیوار کار را ادامه داده تا کار طرف دیگر نیز به پایان برسد. این پروسه باید تا رسیدن به سقف انجام شود.

نصب دیوارپوش پوش با میخ

خرید پارکت‌های دیواری با بهترین کیفیت از مجموعه پارس آرای کوهستان

با توجه به مزایای پارکت دیواری همچون زیبایی و نصب بی‌دردسر، طرف‌داران زیادی به فکر تغییر دکوراسیون منازل خود با استفاده از پارکت چوبی دیواری هستند. از آن جایی که شرکت پارس آرای کوهستان دارای سال‌ها سابقه درخشان در زمینه ارائه پارکت‌های چوبی است، می‌تواند شما را در انتخاب پارکت دیواری مناسب فضایتان یاری کند.

از آن جایی که نحوه نصب پارکت دیواری چوبی از اهمیت فراوانی برخوردار است، می‌توانید برای نصب آن از راهنمایی کارشناسان و همکاران ما در مجموعه پارس آرای کوهستان بهره‌مند شوید. در حقیقت می‌توان گفت که نصب غیراصولی پارکت‌های دیواری می‌تواند زحمات شما را برای تغییر دکوراسیون بی‌ثمر سازد.

از جمله پیامدهای ناشی از نصب غیراصولی می‌توان به برآمدگی و آسیب به بافت پارکت اشاره کرد که کمک‌گرفتن از نصاب حرفه‌ای و دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه پارس آرای کوهستان این مشکل را برطرف می‌کند.

 

برچسب ها: