نحوه نصب پارکت برای پله به چه صورتی است؟

پارکت چوبی یکی از پرتقاضا‌ترین کفپوش‌هایی است که امروزه مورد توجه علاقمندان زیادی قرار گرفته است. استحکام، تنوع در طرح و رنگ، ایجاد جلوه‌ای مدرن برای فضا و… را در این نوع کفپوش می‌توان مشاهده کنیم.

اجرا و نصب پارکت بر روی پله از جمله کارهای تخصصی است. نصب تخصصی و اصولی، این کف‌پوش را بدون بروز مشکل تا سال‌های طولانی برای ما قابل استفاده می‌کند. برای نصب پارکت چوبی بر روی پله نیاز است که اصولی موردتوجه قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه نصب پارکت برای پله صحبت کنیم، تا اگر شما هم قصد خرید پارکت نو برای منزل خود را دارید، با نحوه انجام این کار و اهمیت آن آشنا شوید.

نکات مهم برای خرید پارکت چوبی برای پله

نکات مهمی برای خرید پارکت چوبی برای پله در این قسمت آورده شده‌اند. این نکات به شما کمک می‌کنند تا علاوه بر تجربه خریدی بی‌نظیر و بدون نقص، سال‌ها از پارکت‌های چوبی نصب شده بر روی پله استفاده کنید.

نکات مهم برای خرید پارکت چوبی برای پله

بهترین برند را برای خرید انتخاب کنید

انتخاب بهترین برند از اهمیت ویژه‌ای برای خرید پارکت چوبی که قرار است بر روی پله نصب شود برخوردار است. اگرچه ظاهر پارکت مهم است، اما همه چیز نیست. کیفیت را به‌هیچ‌عنوان نادیده نگیرید. شما و خانواده‌تان قرار است از روی پارکت‌ها رفت‌وآمد کنید و برای کاهش خطر سقوط و افزایش ایمنی باید پارکت مناسب این فضا را انتخاب کنید.

توجه به مقاومت کفپوش چوبی برای نصب بر روی پله

یکی از نکات مهم هنگام خرید پارکت‌های چوبی برای پله، انتخاب و خرید محصول با درنظرگرفتن شرایط محیطی است. منظور ما از شرایط محیطی فقط رنگ و طرح نیست. مقصود ما از این عبارت این است که برای خرید پارکت باید میزان تردد و رفت‌وآمد در محیط سنجیده شود.

 به طور مثال، چنانچه پله محلی باشد که رفت‌وآمد زیادی از آن جا صورت می‌پذیرد، باید مدلی از پارکت چوبی انتخاب شود که از مقاومت بالاتری برخوردار است. یکی از عواملی که باعث خراب‌شدن پارکت‌های چوبی می‌شود، ایجاد سایش بر روی پله است. با خرید و انتخاب درست پارکت، مقاوم‌ترین محصول را برای فضای موردنظر خود انتخاب کنید.

توجه به مقاومت کفپوش چوبی برای نصب بر روی پله

توجه به میزان لغزندگی پارکت

میزان لغزندگی پارکت از دیگر فاکتورهایی است که باید هنگام خرید این محصول برای پله در نظر گرفته شود. از خرید پارکت‌های صیقلی برای پله خودداری کنید. برای این که افراد هنگام راه‌رفتن بر روی پارکت لیز نخورند، باید از پارکتی استفاده شود که اصطکاک بالاتری دارد. خرید پارکت مات بهترین گزینه برای پوشاندن پله است.

هم دما کردن پارکت‌های چوبی با محیط

بعدازاین که پارکت‌های چوبی را خریداری کردید، باید ۳ تا ۴ روز در دمای محیط موردنظر قرار گیرند تا با محیط هم دما شود. با انجام این کار، کف‌پوش دچار انبساط و انقباض نمی‌شود و به‌اصطلاح تاب بر نمی‌دارد.

برداشتن هر گونه رنگ یا چسب از روی پله

درصورتی‌که قبلاً پله‌های شما با پارکت پوشانده شده‌اند، باید آن‌ها را بردارید. سطح را از هر رنگ و یا چسب باقی‌مانده پاک کنید. سپس پارکت‌های نو را بر روی پله نصب کنید.

آماده‌کردن کف پله‌ها برای نصب پارکت

حالا باید کف پله‌ها آماده‌سازی شود تا بتوان عملیات نصب را شروع کرد. قبل از پارکت کردن پله باید از هموار بودن این قسمت اطمینان حاصل کنید. اگر ناهمواری و یا پستی‌وبلندی بر روی پله وجود داشته باشد، باید تعمیر شود. گردوخاک روی پله نیز باید قبل از این که کار نصب شروع شود، به‌خوبی پاک شود.

چنانچه این مراحل بادقت و به‌درستی صورت نپذیرد، پارکت به صدا می‌افتد و به‌مرورزمان دچار خرابی خواهد شد. اگر پله دارای لبه باشد، برای پارکت کردن باید از بین برده شوند. اگر کف پله سنگ باشد، باید قسمتی که برآمدگی دارد با تخته سه‌لا کاملاً پر شود تا قسمت‌ خیز پله کاملاً هم تراز شود.

آماده‌کردن کف پله‌ها برای نصب پارکت

برش پارکت برای نصب روی پله

انجام این کار نیاز به مهارت زیادی دارد و بهتر است که از نصاب ماهری استفاده شود. در این مرحله باید بر اساس درنظرگرفتن مواردی از جمله ابعاد پله همچون کف پله، خیز پله و دیگر موارد، پارکت را برش دهید. در این مرحله نصاب تایل‌ها را در اندازه‌های موردنظر برش داده و برای نصب آماده می‌سازد.

نصب پارکت بر روی پله

برای شروع فرایند نصب پارکت چوبی بر روی پله، باید از بالاترین قسمت پله کار شروع شود و به سمت پایین حرکت کرد. این کار باعث می‌شود که روی تایل‌هایی که تازه نصب شده‌اند، راه‌رفته نشود. زیرسازی با استفاده از قراردادن فوم پارکت که به فوم سایلنت نیز معروف است، انجام می‌شود. با زیرسازی، کفپوش تا طولانی‌مدت هیچ صدایی از خود نشان نداده و با کف نیز اصطکاک نخواهد داشت.

این فوم به‌عنوان یک عایق در مقابل انتقال گرما عمل می‌کند. بعد از زیرسازی، برش‌ها باید در داخل یکدیگر قرار گیرند و چفت شوند. در مرحله اول می‌بایست کف پله نصب شود و در مرحله بعدی، قسمت‌های عمودی که همان خیز پله است باید اجرا شود. سپس باید نصاب قرنیز دور پله را جای‌گذاری کند.

بعد از این که کار تمام شود، پارکت‌ها باید تمیز شوند تا آسیبی به سطح این محصول زیبا وارد نشود. آگاهی از نحوه نصب پارکت برای پله تا حد زیادی از بروز آسیب‌های احتمالی ممکنه به افراد جلوگیری می‌کند. همچنین، باعث می‌شود که محصول شما ماندگارتر شود.

نصب پارکت بر روی پله

خرید پارکت‌های چوبی برای نصب روی پله از مجموعه پارس آرای کوهستان

نصب پارکت چوبی بر روی پله موردتوجه افراد زیادی قرار گرفته است. این کار در دکوراسیون داخلی نیز بسیار محبوب است. بعد پارکت کردن پله‌ها متوجه زیبایی و جذابیت فضای خود خواهید شد. البته برای نصب پارکت بر روی پله نیاز است که مراحلی گذرانده شود که چنانچه به‌درستی انجام نشود، نتیجه مناسبی را رقم نخواهد زد.

برای نصب پارکت‌های چوبی بر روی پله می‌توانید با مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از خوشنام‌ترین ارائه‌کنندگان پارکت‌های چوبی باکیفیت مراجعه کنید. نصب غیراصولی پارکت روی پله، نتیجه مطلوبی را رقم نخواهد زد. علاوه بر این، هزینه‌ای که خریدار متحمل شده نیز از بین خواهد رفت. استفاده از رهنمود‌های ارزنده کارشناسان در مجموعه پارس آرای کوهستان و خرید پارکت‌های باکیفیت از این مجموعه، از پیامدهایی که به دنبال نصب غیر اصولی پارکت بر روی پله رخ می‌دهند به‌شدت خواهد کاست.

 

برچسب ها: