نحوه ساخت ترموود چگونه است؟

کشتی‌های چوبی وایکینگ‌ها چگونه اثرات خورنده آب دریا را تحمل کردند؟ دریانوردان نوردیک چوب خود را با آتش اصلاح می‌کردند. درک معاصر ما از چوب اصلاح شده حرارتی از فنلاندی‌هایی است که فناوری اصلاح حرارتی را در دهه 1990 ایجاد کردند. اصلاح چوب کمی شبیه پختن نان است. این فرآیند در یک کوره مخصوص انجام می‌شود. یک کوره حرارتی، جایی است که حسگرها اطلاعات را به رایانه‌هایی ارسال می‌کنند که دائما توسط کارشناسان نظارت می‌شوند. نحوه ساخت ترموود و مزایای آن همچنان وامدار میراث وایکینگ‌هایی است که توانستند این فناوری را ابداع کنند.

برای اطمینان از تولید ترموود با بالاترین کیفیت، از فرمول اصلاح حرارتی ویژه‌ای استفاده می‌شود که حاصل چند دهه تلاش و تجربه است. بااین‌حال، تمام تولیدکنندگان ترموود از یک اصل پیروی می‌کنند، حداکثر ظرف 48 ساعت دمای چوب تا 215 درجه افزایش می‌یابد تا رطوبت چوب کاهش یابد و فرایند با خنک‌کردن چوب به اتمام می‌رسد. هیچ ماده شیمیایی در این فرایند استفاده نمی‌شود. فقط از گرما و بخار برای تغییر ساختار فیزیکی و سلولی چوب استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از چوب ترموود در ساخت‌وساز

آیا به دنبال جایگزینی پایدار برای چوب سخت استوایی هستید؟ در این صورت، چوب اصلاح شده حرارتی انتخاب مناسبی برای شما است. انواع چوب را می‌توان به‌گونه‌ای تغییر داد تا محصولی تولید شود که به‌راحتی در برابر بدترین شرایط آب‌وهوایی مقاومت کند و تقریباً بدون تعمیر و نگهداری بتوان مدت‌زمان زیادی از آن بهره برد. در ادامه به معرفی مزایای چوب ترموود می‌پردازیم.

ترموود ظاهری مدرن دارد

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت ترموود، ظاهر مدرن، زیبا و منحصربه‌فرد آن است. در صورت استفاده از این چوب، طراحی داخلی یا خارجی ساختمان شما بسیار متمایز می‌شود و می‌توانید در محیطی با سبک طراحی مدرن زندگی کنید. ترموود حس زیبایی، آرامش و طبیعی بودن را به محیط می‌دهد و این حس با تأثیر هیچ متریال دیگری قابل‌مقایسه نیست. همین مسئله باعث شده است بسیاری از کارفرمایان بخواهند با نحوه ساخت ترموود و مزایای آن آشنا شوند.

مقاومت ترموود در برابر نور خورشید و رطوبت

محدودیت‌های زیادی در ساخت نماهای خارجی و دکوراسیون ساختمان‌ها وجود دارد. متریال موردنظر شما باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت، نور خورشید، پوسیدگی و… داشته باشد؛ بنابراین چوب ترموود گزینه ایده‌آلی برای ساخت‌وساز است. ترموود به‌هیچ‌عنوان در اثر نفوذ آب پوسیده نمی‌شود و ظاهر خود را از دست نمی‌دهد، همچنین سازه ترموودی به صورت دائمی ثبات ابعادی دارد و عواملی مانند نور خورشید آسیب چندانی به آن وارد نمی‌کنند.

ترموود پایداری عالی دارد

ازآنجایی‌که چوب ترموود بر خلاف فرایندهای وابسته به مواد شیمیایی از طریق یک فرایند مبتنی بر دما تولید می‌شود، این چوب سازگار با محیط‌زیست باقی می‌ماند و ویژگی‌های طبیعی خود را حفظ می‌کند و امکان بازیافت آن نیز پس از استفاده فراهم می‌شود.

مزایای دیگر ترموود

استفاده از منابع پایدار مانند چوب‌های نرم با رشد سریع، اثرات زیست‌محیطی تولید ترموود را کاهش می‌دهد و به دلیل افزایش دوام، این چوب نیاز به جایگزینی مکرر ندارد. این متریال کاربردی باتوجه‌به مقاومت خوبی که در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد در طی سالیان طولانی پایداری خود را حفظ می‌کند. از دیگر مزایای ترموود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن سبک در قیاس با سایر مصالح
  • حفظ رطوبت محیط در حد استاندارد نیازهای طبیعی ساکنان
  • نصب سریع‌
  • مقاومت بیشتر در برابر آتش، آب، طوفان و سرما نسبت به سایر چوب‌ها
  • انعطاف‌پذیری و مقاومت بیشتر در برابر فشارهای خارجی (مانند زلزله)
  • عایق صوتی منحصربه‌فرد (به دلیل حفظ هوا در منافذ آن)
  • مقاومت در برابر تاب برداشتن و تغییر اندازه
  • مقاومت در برابر حمله حشرات، میکروارگانیسم‌ها و انواع قارچ‌ها و کپک‌ها

کاربردهای ترموود در ساخت‌وساز

علاوه بر افزایش دوام، فرایند اصلاح حرارتی تعدادی از خواص را به چوب اضافه می‌کند که ترموود را به یک ماده ساختمانی بسیار پرطرف‌دار تبدیل می‌کند. با بهبود ثبات ابعادی، چوب نسبت به تغییرات رطوبت واکنش نشان نمی‌دهد؛ به همین دلیل است که یک ماده عالی برای روکش خارجی، دکینگ، سونا و گرمایش از کف است. باتوجه‌به نحوه ساخت ترموود و مزایای آن این چوب به‌سادگی رطوبت کم‌تری را نسبت به چوب اصلاح نشده جذب می‌کند. همین موارد برای مناسب‌بودن این چوب در حوزه ساختمان‌سازی کافی است تا معماران بتوانند به‌راحتی از ترموود استفاده کنند. چوب ترموود در ساخت‌وساز کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی

همان‌طور که گفته شد چوب ترموود در برابر پوسیدگی، رطوبت و تغییر رنگ کاملاً مقاوم است. بنابراین حتی می‌توانید از ترموود برای کف ساختمان استفاده کنید، زیرا در این صورت مطمئن هستید که اگر آب‌روی زمین بریزد، چوب‌ها پوسیده و متورم نمی‌شوند. از طرفی این چوب باگذشت زمان تغییر رنگ نمی‌دهد؛ بنابراین می‌توانید همیشه از زیبایی دکوراسیون لذت ببرید. به دلیل مقاومت بالای ترموود در برابر رطوبت، می‌توانید از آن در کابینت آشپزخانه نیز استفاده کنید.

کاربردهای ترموود در فضاهای خارجی

ثبات ابعادی، ویژگی‌های ارگونومیک و نحوه ساخت پایدار ترموود و مزایای آن، امکاناتی بادوام و راحت را برای مبلمان فضای باز و پارک به افراد ارائه می‌کند. برای مثال می‌توان از این چوب برای ساخت ایستگاه اتوبوس، ایستگاه تاکسی، پایه چراغ و سطل زباله استفاده کرد.

از دیگر کاربردهای چوب ترموود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت دکینگ کنار استخر
  • پله و حفاظ پلکان
  • روف‌گاردن
  • آلاچیق
  • اسپا و سونا
  • در و پنجره

پارس آرای کوهستان؛ معتبرترین مجموعه فروش چوب ترموود

در این مطلب با نحوه ساخت ترموود و مزایای آن آشنا شدیم اما باید بدانید که جهت ساخت سازه موردنظر خود باید از الوارهای ترموود مناسب و باکیفیت استفاده کنید. باتوجه‌به وجود انواع این چوب با کیفیت‌های مختلف شما باید ترموود را از یک مجموعه معتبر خریداری کنید که نسبت به کیفیت این چوب‌ها اطمینان و ضمانت کافی را به شما بدهد.

شرکت پارس آرای کوهستان، پیشگام در واردات انواع چوب ترموود باکیفیت از کشورهای اروپایی مانند استونی است. ما در این مجموعه برای مشتریان خود ترموودهایی باکیفیت بالا را تأمین می‌کنیم. برای خرید این چوب‌ها و یا دریافت خدمات اجرای پروژه‌های ترموودی می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برچسب ها: