مهمترین کاربردهای متریال ترموود در سازه‌های امروزی

متریال ترموود به دوام، پایداری و لوکس بودن شهرت دارد و همین ویژگی‌ هم باعث شده است که چوب ترموود کاربردهای بسیار متنوعی داشته باشد. باید گفت که ترموود قابلیت استفاده در داخل ساختمان و یا خارج آن را دارد. از مهمترین کاربردهای ترموود همچنین می‌توانیم به ساخت وسایل چوبی مانند مبل و فلاورباکس اشاره کنیم. در واقع شما با انتخاب متریالی مانند ترموود می‌توانید برای سالیان طولانی بدون هیچ‌ نوع نگرانی از نما و دکوراسیون چوبی منزل و یا محل کار خود لذت ببرید. در این مطلب به بررسی مهم‌ترین کاربردهای ترموود در بخش‌های مختلف یک ساختمان می‌پردازیم.

ترموود و ویژگی‌های اصلی آن
ترموود و ویژگی‌های اصلی آن 

ترموود و ویژگی‌های اصلی آن

از کاربردهای ترموود در مهمترین بخش‌های ساختمان چه می‌دانید؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید کمی درباره خود این متریال و ویژگی‌هایی که دارد صحبت کنیم. ترموود با بافت زنده، طرح و رنگی زیبا برای طیف وسیعی از کاربردها قابل استفاده است. به طور کلی روش‌های زیاد برای استفاده از متریال ترموود وجود دارد. ترموود بر خلاف آنچه که تصور درباره آن تصور می‌شود تنها برای ساخت کفپوش، پوشش دیوار و مواردی از این دست مناسب نبوده و شما می‌توانید به راحتی از این محصول کاربردی در مواردی نظیر ساخت مبلمان، تابلو، دیوارهای سبز و همچنین فلاورباکس‌ها هم استفاده کنید.

از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های ترموود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مقاومت بالا
  • پایداری ابعاد
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
  • فرآوری کاملا طبیعی و عدم استفاده از هیچ‌گونه ماده شیمیایی
  • بهره‌مندی از مواد اولیه 100 درصد طبیعی، بهداشتی، ساختار غیرسمی و همچنین بدون رزین
  • عایق حرارتی مطلوب
  • مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی
  • ایمن در برابر شکستگی و یا لیزخوردگی
  • وزن پایین
  • سازگاری بالا با محیط زیست

پوشش کف؛ از اولین و مهمترین کاربردهای متریال ترموود

از اولین و مهمترین کاربردهای متریال ترموود می‌توانیم به استفاده از آن در پوشش کف اشاره کنیم. در انتخاب یک کفپوش مناسب برای ساختمان، حفظ آرامش و تولید حداقلی صدا نکته بسیار مهمی است. اصولا سطوح چوبی برای کاهش پژواک و طنین در فضاها گزینه‌ای مناسب هستند. چوب ترموود به دلیل ماهیت متخلخلی که دارد در مقایسه با چوب طبیعی و سایر متریال‌های کف در این زمینه عملکرد بهتری دارد. در صورتی که شما هم در محل کار خود رفت و آمد زیادی داشته و یا اینکه در منزل کودک بازیگوش دارید، استفاده از ترموود به عنوان کفپوش، می‌تواند آرامش را به شما هدیه کند.

پوشش دیوار؛ از مهمترین کاربردهای ترموود که پیام زیبایی‌شناسی دارد

متریال ترموود یک ماده منحصر‌به‌فرد و با بافتی زیبا است که حامل پیام زیبایی‌شناختی می‌باشد. به همین دلیل هم باید مهمترین کاربردهای ترموود در بخش‌های مختلف ساختمان را بشناسیم. روکش دیوار ترموود، ظریف، چشم‌نواز و بسیار کاربردی است و در عین حال هم می‌تواند در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی مقاومت خود را حفظ کند.

مهمترین کاربردهای ترموود
مهمترین کاربردهای ترموود

مهمترین کاربردهای ترموود در ساخت وسایل تزئینی

سومین حوزه در بررسی مهمترین کاربردهای متریال ترموود که کمتر به آن پرداخته شده است، طراحی و ساخت تزئینات و وسایل چوبی می‌باشد. به طور کلی تولیدی‌های مبلمان و وسایل چوبی می‌توانند به منظور حفظ خواص و ظاهر محصولات خود از روکش‌های ترموود استفاده کرده و یا اینکه به سراغ الوار ترموود برند.

موضوعی که منجر به افزایش کیفیت و ماندگاری محصولات چوبی می‌شود. همین مساله هم در بلندمدت سبب توسعه فروش و سودآوری کسب و کار خواهد شد. اما مهمترین کاربردهای ترموود در ساخت وسایل تزئینی کدام هستند؟ ساخت مبلمان با استفاده از ترموود، مبلمانی مقاوم و با ظاهر طبیعی را ارائه می‌کند که می‌تواند در ایجاد فضایی خاص نقش موثری داشته باشد.

علاوه بر این موارد از مهمترین کاربردهای ترموود در ساخت وسایل تزئینی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • صندلی روف گاردن
  • آلاچیق
  • پرگولا
  • شومینه و آتشدان
  • فلاورباکس
  • باربیکیو
  • ساخت دیوارهای پارتیشن‌بندی
  • دیوار سبز

مهمترین کاربردهای ترموود در طراحی سونا

چه عواملی باعث شده تا به مهمترین کاربردهای ترموود در طراحی سونا بپردازیم؟ ویژگی‌هایی مانند ساختار بدون رزین و انتقال حرارت بسیار پایین ترموود را به یک انتخاب کاربردی و هوشمندانه برای طراحی سونا تبدیل کرده است. ترموود، بافتی زیبا به همراه سطحی نرم دارد و شما می‌توانید به راحتی از آن در طراحی و ساخت نیمکت‌ها و دیوارهای داخلی سونا استفاده کنید.

ترموود به فضای سونا گرما و جذابیت می‌بخشد

در نگاه اول می‌توان گفت دیوارهای چوبی به سونا گرما و جذابیت می‌بخشند، اما ظاهر فیزیکی تنها دلیل استفاده از ترموود در طراحی سونا نیست. به عنوان مثال هوای گرم و مرطوب در سونا می‌تواند به راحتی به دیوار و یا سایر مصالح ساختمانی آسیب برساند. در صورتی که ترموود با انعطاف‌پذیری و دوام بالایی که دارد این مشکلات را به همراه نخواهد داشت. ترموود دارای مواد نگهدارنده طبیعی مانند فنل می‌باشد که از آن در مقابل کپک و پوسیدگی مراقبت می‌کند. مثلا سرو قرمز غربی روغن‌هایی طبیعی دارد که آن را در مقابل پوسیدگی مقاوم می‌کند.

نمای ساختمان؛ از مهمترین کاربردهای ترموود در سازه‌های مدرن

ترموود به عنوان یک پوسته یا پوشش نمای ساختمان علاوه بر جنبه زیبایی‌شناسی و چشم‌نواز بودن می‌تواند محافظ ساختمان در برابر عواملی مانند سرما، گرما و رطوبت باشد و گرمای محیط داخلی را به راحتی تثبیت کند. زیبایی طرح‌ها، تنوع رنگ و آرامشی که دیدن اشیا و سازه‌های چوبی به انسان می‌دهد به همراه حس اصالت و قدمت که توسط این نماهای چوبی ایجاد می‌شود، با سنگ، فلز، آجر و یا امثال آن به دست نمی‌آید.

سازه‌های چوبی با ترموود
سازه‌های چوبی با ترموود

اجرای مدرن‌ترین سازه‌های چوبی با ترموودهای پارس آرای کوهستان

از مهمترین کاربردهای ترموود همچنین می‌توانیم به محوطه‌سازی باغ، طراحی آلاچیق و پرگولا اشاره کنیم. تصور باغی بدون استفاده از سازه‌هایی مانند آلاچیق و پرگولا غیرممکن است. این سازه‌ها، سایبان‌های مناسبی هستند و می‌توان از آن‌ها برای استراحت و دورهمی‌های دوستانه استفاده کرد.

مجموعه پارس آرای کوهستان، اولین و معتبرترین مرجع تخصصی چوب‌های صنعت ساختمان است. پارس آرای کوهستان، برندی نام‌آشنا و باسابقه در زمینه تولید ترموود مطابق با استانداردهای بین‌المللی است. فرآوری طبیعی باکیفیت، به‌کارگیری مواد اولیه مرغوب، تنوع بالای محصولات و ثبات رنگ و ابعاد از جمله ویژگی‌های محصولات پارس آرای کوهستان است.

برچسب ها: