چوب ترموود (Thermowood) ویژگی‌های مختلفی دارد که لازم است قبل از خرید با آنها آشنا شوید. همچنین افزون بر ویژگی‌های خاص هر نوع ترموود، باید ضخامت آن‌ها را نیز در نظر گرفت. توجه به نحوه رنگ‌آمیزی این چوب، از دیگر مهم‌ترین نکات خرید ترموود است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. در واقع اگر رنگ‌آمیزی به‌درستی انجام شود؛ چوب در مقابل اشعه خورشید، ساییدگی، خوردگی و حشرات مقاوم خواهد شد.

در ادامه مقاله می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی درباره مهم‌ترین نکات خرید ترموود به دست آورید. این مقاله را بادقت مطالعه کنید تا بتوانید درنهایت یک ترموود مناسب و باکیفیت را برای خرید خود انتخاب کنید.

مهم ترین نکاتی که برای خرید ترموود باید بدانید
مهم ترین نکاتی که برای خرید ترموود باید بدانید

ترموود چیست؟

بهتر است قبل از مهم‌ترین نکات خرید ترموود، با ویژگی‌ها و نحوه تولید آن آشنا شوید. کسب اطلاعات درباره این نوع چوب، به شما برای داشتن یک خرید بی‌نظیر کمک می‌کند.

ترموود، همان ترمو است که یک نوع چوب طبیعی محسوب می‌شود. در واقع برای تولید ترموود؛ چوب ترمو را حرارت می‌دهند و با انجام فرایندهایی اصلاح می‌کنند تا درنهایت ویژگی‌های بهتر و مفیدتری کسب کند. به‌طورکلی در این فرایند، ترمو را تا 185 الی 215 درجه سانتی‌گراد بدون حضور اکسیژن یا با استفاده از بخار آب، حرارت می‌دهند. در طی تولید ترموود از ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ بنابراین یک چوب طبیعی به دست خواهد آمد. ترموود یک جایگزین عالی برای چوب‌های اشباع است؛ چراکه برای محیط‌زیست، ضرری ندارد. خوب است بدانید که چوب اشباع، چوبی است که دوام و پایداری بالایی دارد.

در مجموع ترموود در مقابل پوسیدگی و قارچ بسیار مقاوم است. همچنین استحکام بالا و ترک‌های چوبی کمی دارد.

مزایا و کاربردهای ترموود

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یکی از مزایای ترموود در این است که به محیط‌زیست آسیبی نمی‌رساند. به بیان ساده‌تر ذره‌ای مواد شیمایی در این نوع چوب استفاده نمی‌شود. ازآنجایی‌که با حرارت تولید می‌شود؛ بنابراین رطوبت آن به حداقل می‌رسد و روند پوسیدگی آن به تأخیر می‌افتد. اگر به دنبال چوبی هستید که دیرتر پوسیده شود؛ ترموود گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. جالب است بدانید که ابعاد این نوع چوب ثابت هستند و دچار تغییر شکل نخواهند شد. بعضی از چوب‌ها به سبب انبساط و انقباض دچار تغییر شکل و اندازه می‌شوند؛ اما این مورد برای ترموود صدق نمی‌کند.

حرارت دادن سبب بین رفتن مواد مغذی داخل چوب می‌شود. این موضوع از آنجایی اهمیت دارد که امکان رشد قارچ و باکتری‌ها را از بین می‌برد. ثابت‌بودن رنگ ترموود از دیگر مزایای این چوب است. در واقع زمانی که ترموود در معرض نور خورشید قرار بگیرد؛ تغییر رنگ نمی‌دهد.

چوب‌های ترمو و در پی آن ترموود، بسیار سبک هستند. نگهداری، جابه‌جایی، نصب و استفاده از آن‌ها به سبب سبک بودن به‌راحتی انجام می‌شود. در آخر باید بدانید که این چوب بسیار زیبا است؛ چرا که رنگ ترمو پس از اصلاح شدن به یک رنگ قهوه‌ای تیره و بسیار جذاب تبدیل می‌شود.

کاربردهای چوب ترموود
کاربردهای چوب ترموود

کاربردهای چوب ترموود

ترموود کاربردهای مختلفی دارد؛ بنابراین قبل از خرید باید با این کاربردها آشنا شوید. فهرستی از کاربردهای چوب ترموود به شرح زیر است.

  • آلاچیق
  • نمای چوب ساختمان
  • تولید درب و پنجره چوبی
  • پله‌های چوبی
  • دکوراسیون داخلی
  • ساخت سایبان‌های چوبی
  • مبلمان‌های مورداستفاده در فضای باز

در مجموع یکی از مهم‌ترین نکات خرید ترموود، انتخاب درست یکی از انواع آن است.

خرید ترموود

هنگام خرید ترموود، حتما به جنس آن توجه کنید. چوب‌های ترموود باکیفیت یا بی‌کیفیت، از روی ویژگی‌های ظاهری مشخص می‌شوند. با کمی نگریستن، می‌توانید متوجه این تفاوت‌های ظاهری شوید. اگر ترموود باکیفیت نباشد؛ رنگ یکدست و یکسانی ندارد. پس حتما هنگام خرید ترموود باید این نکته را در نظر بگیرید. شرکت پارس آرای کوهستان این تضمین را می‌دهد که باکیفیت‌ترین چوب را به شما ارائه می‌دهد. هنگام خرید از «پارس آرای کوهستان» نگران کیفیت محصول خود نباشید.

به‌طورکلی یک چوب ترموود خوب و استاندارد باید در برابر رطوبت و تمام شرایط محیطی مقاوم باشد و نور خورشید و بارندگی، زیبایی آن را کم نکند. سعی کنید در هنگام خرید به سراغ برندهای محبوب و موفق بروید تا چوب‌های باکیفیتی را به شما ارائه دهند. همچنین همان‌طور که پیش‌تر گفتیم محصولات شرکت پارس آرای کوهستان از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. از ترموودهای این شرکت می‌توان تا چندین دهه بدون نیاز به پوشش استفاده کرد.

مهم‌ترین نکات خرید ترموود
مهم‌ترین نکات خرید ترموود

مهم‌ترین نکات خرید ترموود

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم؛ ترموود چوبی است که با خشک‌شدن چوب ترمو از طریق بخار آب ایجاد می‌شود. در هنگام خرید ترموود باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید چوبی مناسب تهیه کنید. به‌طورکلی مواردی که باید هنگام خرید ترموود در نظر بگیرید؛ به صورت زیر است:

  • ضخامت پروفیل
  • برند معتبر
  • تنوع پروفیل
  • تراکم ترموود

ضخامت پروفیل

ضخامت پروفیل در یک ترموود استاندارد، ۲ سانتی‌متر است. ضخامت‌های کم‌تر یا بیش‌تر از 2 سانتی‌متر نیز باتوجه‌به شرایط مناسب خواهد بود. درمجموع اگر هنگام خرید با چوبی مواجه شدید که ضخامت خیلی زیادتر یا کمتری دارد؛ آن را خریداری نکنید. خوشبختانه تمام ترموودهای «فروشگاه پک وود» ضخامت استاندارد و مناسبی دارند.

مهم‌ترین نکات خرید ترموود;برند معتبر

بهتر است چوب خود را از فروشگاه یا شرکت معتبری تهیه کنید. خرید از برندهای معتبر سبب می‌شود تا از خرید خود مطمئن باشید و کیفیت چوب شما تضمین شود. شرکت پارس آرای کوهستان و فروشگاه پک وود بهترین خدمات و محصولات از بهترین برندها را به شما ارائه خواهند داد.

تنوع پروفیل

توجه به تنوع پروفیل از دیگر مهم‌ترین نکات خرید ترموود است. جالب است بدانید که در شرکت‌های تولیدکننده ترموود، اگر پروفیل از تنوع بالایی برخوردار باشد؛ مرغوبیت کالا نیز بیشتر خواهد بود. تنوع محصولات فروشگاه پک وود بسیار بالا است. بر اساس نیازهای خود می‌توانید؛ ترموود مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

تراکم ترموود

هنگام خرید ترموود به تراکم آن نیز توجه کنید. تراکم بالا به معنای مقاومت زیاد چوب است. به همین سبب توجه به تراکم، از مهم‌ترین مهم‌ترین نکات خرید ترموود است. البته این موضوع برای تمامی چوب‌ها صدق می‌کند. سعی کنید چوبی تهیه کنید که دارای تراکم بسیار زیادی باشد.

مهم‌ترین نکات خرید ترموود ; سخن پایانی
مهم‌ترین نکات خرید ترموود ; سخن پایانی

مهم‌ترین نکات خرید ترموود ; سخن پایانی

درمجموع هنگام انتخاب ترموود به ضخامت و تنوع پروفیل، میزان تراکم چوب و برند مربوطه آن توجه کنید. چوب خود را از برندهای محبوب خریداری کنید تا کیفیت آن تضمین شده باشد. پک وود با ارائه انواع مختلف ترموود، بهترین فروشگاه پیشروی شما است. محصولات پک وود دارای طیف رنگی وسیعی هستند و ماندگاری بالایی دارند.

در آخر امید است درباره مهم‌ترین نکات خرید ترموود اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. حتما از این نکات هنگام خرید ترموود از مرجع اصلی ترموود وارداتی استفاده کنید.

برچسب ها: