ممکن است شما نیز جزو افرادی باشید که برای انتخاب کف‌پوش ساختمان خود به مقایسه پارکت با سرامیک نیاز داشته باشید. این دو کف‌پوش از محبوب‌ترین کف‌پوش‌ها در سراسر جهان هستند و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. ما در این مقاله قصد داریم مواردی را بیان کنیم که به شما کمک کند تا بین پارکت و سرامیک دست به انتخابی مطمئن بزنید. در این مقاله شما با مزایا و معایب این دو کف‌پوش آشنا خواهید شد؛ همچنین توصیه‌هایی نیز بر اساس شرایط شما در زمینه انتخاب کف‌پوش مناسب نیز عنوان شده است. پس تا انتهای مطلب با ما بمانید.

مقایسه پارکت با سرامیک
مقایسه پارکت با سرامیک

پارکت و سرامیک، رایج‌ترین کف‌پوش‌ها

بدون شک کف‌پوش هر خانه نقش بسیار مؤثری را در دکوراسیون آن دارد و توجه به آن می‌تواند خانه شما را زیبا و حتی دل‌بازتر جلوه دهد. در سرتاسر جهان پارکت و سرامیک از رایج‌ترین کف‌پوش‌های ساختمان‌ها هستند و می‌توان گفت که هر دوی این کف‌پوش‌ها طرف‌داران خود را داشته و محبوب هستند.

سرامیک و پارکت‌ها دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ هستند و هرکدام در اماکن مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در مقایسه پارکت با سرامیک بهتر است مکان استفاده آن را مشخص کنیم. بهترین استفاده سرامیک‌ها در اماکنی از خانه است که با آب زیاد سروکار دارند؛ مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه. اما از پارکت‌ها در هر مکانی از خانه می‌توان استفاده کرد که ظاهری مدرن‌ را به ساختمان می‌دهند؛ همچنین پارکت‌ها احساس راحتی بیشتری را نسبت به سرامیک به ساکنین خانه القا می‌کند. استفاده از پارکت‌ها به دانش فنی زیادی در زمینه انتخاب و نصب نیاز دارد. شما می‌توانید با انتخاب شرکت مناسب در زمینه خدمات مربوط به انتخاب و نصب پارکت، از کیفیت کار خود در آینده اطمینان حاصل کنید. شرکت پارس آرای کوهستان با بیش از 18 سال  تجربه در زمینه واردات انواع پارکت از معتبرترین شرکت‌های جهانی، همواره در این زمینه پیش‌گام بوده است.

معایب پارکت و سرامیک | مقایسه پارکت با سرامیک

بدون شک هنگام انتخاب هر محصولی باید به معایب آن توجه کرد تا بتوانیم انتخابی درست و مناسب داشته باشیم.

معایب سرامیک‌

  • سرامیک‌ها فارغ از طرح و رنگ، همواره ظاهری خشک و سرد نسبت به پارکت‌ها داشته‌اند و گاهی همین مورد حس راحتی را از ساکنین خانه سلب می‌کند.
  • نصب سرامیک‌ها بسیار زمان‌بر است.
  • سرامیک‌ها در هر فصلی از سال سرد هستند.
  • در مقابل ضربه مقاومت ندارند و می‌شکنند.
  • در صورت مرطوب یا خیس شدن بسیار لغزنده می‌شوند.
  • تعویض سرامیک‌ها کار سخت و دشواری است.

معایب پارکت

  • پارکت‌ها را نمی‌توان در اماکنی به کار برد که زیاد با آب سرو‌کار دارند. برای مثال نمی‌توان از پارکت‌ها در سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه استفاده کرد.
  • مقاومت پارکت‌ها در برابر حرارت کم است و ممکن است آتش بگیرند لازم به ذکر است که این مورد نیز بستگی به نوع پارکت دارد؛ پارکت‌ها از نظر کیفیت تنوع زیادی دارند و اگر از پارکت‌های وارداتی استفاده کنید می‌توانید از کیفیت آن‌ها در زمینه تحمل گرما اطمینان حاصل کنید.
  • گاهی ممکن است به علت فاصله افتادن بین پارکت‌ها، در هنگام راه‌رفتن سروصدا ایجاد شود.

بدون شک توجه به معایب این دو کف‌پوش شما را به سمت انتخابی مطمئن سوق خواهد داد.

مزایای پارکت و سرامیک

در هنگام مقایسه پارکت با سرامیک باید به مزایای هر دو کف‌پوش دقت کرد تا بتوان دست به انتخابی بهینه زد.

مزایای سرامیک

  • سرامیک‌ها دارای رنج قیمتی گسترده‌ای هستند.
  • استفاده از آن‌ها در اماکنی که با آب سروکار دارند بسیار مناسب است.
  • سرامیک‌ها دارای تنوعی گسترده‌ در زمینه طرح و رنگ هستند.
  • تمیز‌کردن سرامیک‌ها راحت است.
مقایسه پارکت با سرامیک
مقایسه پارکت با سرامیک

مزایای پارکت‌ها

  • در درنیای مدرن امروزی، پارکت‌ها نسبت به سرامیک‌ها بیشتر موردتوجه قرار گرفته‌اند؛ به‌عبارت‌دیگر در زمان حال، پارکت‌ها به‌عنوان المان‌های دکوراسیون مدرن تلقی می‌شوند.
  • برخلاف سرامیک‌ها، پارکت‌ها در هر زمانی از سال دمای مناسبی دارند.
  • برخلاف سرامیک، نصب و تعویض آن‌ها راحت‌تر است.
  • پارکت‌ها عایق حرارت و صدا هستند.
  • نسبت به ضربه بسیار مقاوم هستند.
  • به ساکنین خانه حس راحتی را القا می‌کنند.
  • نظافت‌ آن‌ها آسان است.
  • پارکت‌ها دارای تنوعی گسترده‌ در زمینه طرح و رنگ هستند.
  • پارکت‌ها دارای رنج قیمت گسترده‌ای هستند. بهترین نوع پارکت‌ها، پارکت‌های وارداتی هستند.

حال که تا به اینجا با مزایا و معایب سرامیک‌ و پارکت آشنا شدید می‌توانید دست به انتخابی مطمئن در زمینه انتخاب کف‌پوش‌ها بزنید.

پارکت یا سرامیک، کدام را انتخاب کنیم؟

انتخاب کف‌پوش مناسب تأثیر به سزایی در دکوراسیون خانه شما خواهد داشت؛ بنابراین شما باید در انتخاب آن دقت بسیاری به خرج بدهید. انتخاب نوع کف‌پوش کاملاً به سلیقه شما و دکوراسیون ساختمان بستگی دارد. در سطور قبل اشاره کردیم که پارکت و سرامیک از رایج‌ترین و محبوب‌ترین کف‌پوش‌ها در ایران به شمار می‌روند؛ همچنین در سطور بالا مقایسه پارکت با سرامیک را انجام دادیم و از مزایا و معایب هرکدام گفتیم.

به‌طورکلی اگر طرف‌دار دکوراسیونی هستید که در عین مدرن بودن، احساس راحتی و صمیمیت را به ساکنین القا کند بهتر است از پارکت‌ها به‌عنوان کف‌پوش استفاده کنیم. سرامیک‌ها نیز دارای تنوع زیادی در طرح و نقش هستند و می‌توانند جوابگوی سلایق متفاوتی باشند. سرامیک‌ها ظاهری سرد دارند و در اماکنی که از آب زیاد استفاده می‌شود مثل حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی بسیار پرکاربرد هستند.

اگر از جمله افرادی هستید طرف‌دار تنوع در دکوراسیون هستید بهتر است از پارکت‌ها به‌عنوان کف‌پوش استفاده کنید؛ زیرا پارکت‌ در مقایسه با سرامیک بسیار آسان‌تر تعویض می‌گردد. کودکان در سنین کم اکثرا بسیار بازیگوش هستند و وسیله‌هایی که در دستشان دارند را به زمین می‌زنند؛ در این زمان بهتر است کف‌پوش منزل شما از جنس پارکت باشد؛ زیرا پارکت‌ها دوام بالایی دارند. سرامیک به ضربه حساس است و می‌تواند ترک بردارد و ظاهری نامناسب را به خود بگیرد؛ از طرفی اگر سرامیک ترک بردارد نسبت به ورود و جذب آب بسیار حساس می‌شود و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد.

مقایسه پارکت با سرامیک
مقایسه پارکت با سرامیک

سخن آخر

پارکت‌ها و سرامیک‌ها از جمله کف‌پوش‌های بسیار رایج و محبوب در سرتاسر دنیا هستند. بسیاری از افراد ممکن است در زمینه مقایسه پارکت با سرامیک به مشکل بربخورند؛ ما در این مقاله به طور کامل درباره مزایا و معایب این دو کف‌پوش صحبت کردیم و همچنین توصیه‌هایی نیز در زمینه انتخاب کف‌پوش بر اساس شرایط زندگی شما گفتیم. لازم به ذکر است که پارکت‌های وارداتی نسبت به پارکت‌های ساخت داخل، کیفیت بالاتری دارند. شرکت پارس‌ آرای کوهستان با بیش از 18 سال فعالیت در زمینه واردات پارکت از معتبرترین شرکت‌های واردکننده پارکت در جهان در این زمینه پیش‌گام بوده است. شما می‌توانید بعد از مشورت با متخصصان این شرکت، سفارش خود را ثبت و آن را دراسرع‌وقت دریافت کنید. کادر مجرب این شرکت بر اساس آخرین استانداردهای روز پارکت‌های شما را نصب خواهند کرد.

امیدواریم شما نیز بعد از مطالعه این مقاله دست به انتخابی مطمئن در زمینه کف‌پوش ساختمان خود بزنید.

برچسب ها: