مقرون‌به‌صرفه‌ترین متریال برای ساخت دکینگ کدام است؟

اصولا به سطوح کف همواری که در فضای خارجی خانه‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند، دکینگ می‌گویند. برای تولید دکینگ از انواع متریال چوبی باکیفیت استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب متریال مناسب به‌منظور ساخت دکینگ در فضای باز، توجه به قیمت متریال است. ترموود به‌عنوان یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال‌های چوبی برای ساخت دکینگ شناخته می‌شود. مقایسه قیمت ترموود دکینگ با سایر مواد ساختمانی به ما کمک می‌کند که تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم و با خیال راحت‌تری به سراغ انتخاب گزینه مناسب برویم. در این مطلب، قصد داریم تا به مقایسه قیمت ترموود دکینگ با سایر مصالح چوبی ساختمانی بپردازیم.

مقایسه قیمت ترموود دکینگ با سایر مواد ساختمانی پرکاربرد

زمانی که افراد برای طراحی و ساخت دکینگ به دنبال متریال مناسب هستند، قبل از هر چیز به سراغ مقایسه قیمت متریال‌های مختلف می‌روند. همان‌طور که اشاره کردیم، با پیشرفت تکنولوژی و ورود ترموود به بازار مصالح ساختمانی، امروزه بیشتر افراد برای ساخت دکینگ به سراغ استفاده از ترموود می‌روند. به همین علت، افراد علاقه‌مند به ساخت دکینگ تمایل دارند که در کنار مقایسه کیفیت، به مقایسه قیمت ترموود دکینگ با سایر مواد ساختمانی بپردازند.

مقایسه قیمت ترموود دکینگ با نرم‌چوب (از نوع غیر ترموودی)

یکی از متریال‌هایی که از آن برای تولید انواع دکینگ استفاده می‌شود، نرم‌چوب (Softwood) نام دارد. به‌طورکلی، قیمت نرم‌چوب مورداستفاده برای تولید دکینگ باتوجه‌به عواملی مانند نوع چوب، گرید متریال اولیه و… می‌تواند متغیر باشد.

در نتیجه شما در هنگام جستجو در بازار و مقایسه قیمت ترموود دکینگ با سایر مواد ساختمانی متوجه این نکته می‌شوید که برخی از انواع نرم‌چوب به دلیل کیفیت بالای خود نسبت به ترموود قیمت بیشتری داشته و برخی از انواع بی‌کیفیت‌تر، در مقایسه با ترموود دکینگ قیمت بالاتری دارند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال یک متریال باکیفیت برای ساخت دکینگ هستید، به سراغ استفاده از ترموود بروید. زیرا قیمت این محصول چندان متغیر نیست.

مقایسه قیمت ترموود دکینگ با کامپوزیت‌ها

در ادامه مقایسه قیمت ترموود دکینگ با سایر مواد ساختمانی باید به گروه دیگری از متریال‌های پرکاربرد برای تولید دکینگ اشاره کنیم. معمولاً برای تولید دکینگ، علاوه بر ترموود از متریال‌های مصنوعی مانند انواع کامپوزیت‌ها نیز استفاده می‌شود. این کامپوزیت‌ها مانند ترموود از استحکام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. همچنین این متریال‌های مصنوعی از لحاظ قیمت در بازه متوسط تا گران‌قیمت قرار می‌گیرند.

برای تولید برخی از انواع این دکینگ‌ها از ذرات چوب و پلاستیک استفاده می‌شود که معمولاً این آیتم‌ها در مقایسه با ترموود قیمت پایین‌تری دارند. البته ممکن است قیمت برخی از دکینگ‌های مصنوعی باکیفیت‌تر مانند دکینگ‌های Trex در مقایسه با دکینگ ترموود قیمت بیشتری داشته باشند. فراموش نکنید که ظاهر این متریال‌های مصنوعی به‌اندازه ظاهر ترموود زیبا و طبیعی نیست. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای ساخت دکینگ از ترموود استفاده کنید.

مقایسه قیمت ترموود دکینگ با سخت‌چوب‌ها (از نوع غیر ترموودی)

گونه‌های چوب سخت (Hardwood) با چگالی بالا مانند چوب گاراپا (Garapa)، کومارو یا ساج برزیلی، ماچیچه، جاتوبا یا همان گیلاس برزیلی از انواع چوب‌هایی هستند که از آن‌ها برای تولید دکینگ هارد وود استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که این‌گونه‌های چوب سخت دکینگ ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارند، بسیاری از کارشناسان این دکینگ‌ها را به‌عنوان اقتصادی‌ترین گزینه‌های موجود می‌شناسند. هزینه خرید و نصب دکینگ چوب سخت معمولاً از هزینه خرید و اجرای دکینگ‌های کامپوزیتی کمتر است. همچنین این دکینگ‌های سخت‌چوب ظاهر زیباتر و طبیعی‌تری دارند.

برای تعیین قیمت این سخت‌چوب‌ها به پارامترهای مختلفی توجه می‌شود که عبارت‌اند از:

  • گونه یا نوع چوب
  • ابعاد دکینگ موردنظر
  • گرید (Grade) مواد اولیه مورداستفاده برای تولید هارد وود

شبیه‌ترین متریال به چوب‌سخت‌ها که به‌صورت گسترده در تولید دکینگ مورداستفاده قرار می‌گیرد، ترموود است. ترموود تنها متریالی است که از نظر ماندگاری می‌تواند با سخت‌چوب‌های مورداستفاده برای تولید دکینگ رقابت کند. همین عامل ترموود دکینگ را به رقیب سرسختی برای دکینگ‌های سخت‌چوب تبدیل کرده است. در هنگام مقایسه قیمت ترموود دکینگ با سایر مواد ساختمانی، ما نباید تنها به قیمت متریال توجه کنیم. هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعویض دکینگ نیز از مهم‌ترین پارامترها برای انتخاب متریال مناسب به شمار می‌آیند.

تفاوت قیمت ترموود دکینگ با چوب‌های معمولی

همان‌طور که می‌دانید، در کنار چوب‌هایی که با پشت سر گذاشتن فرایندهای حرارتی پیشرفته به ترموود تبدیل می‌شوند، در برخی از موارد برای تولید دکینگ از چوب‌های طبیعی معمولی نیز استفاده می‌کنند. عموماً افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود به سراغ طراحی و تولید دکینگ با استفاده از چوب‌های معمولی می‌روند. بدون شک در هنگام مقایسه قیمت ترموود دکینگ با سایر مواد ساختمانی مانند چوب‌های معمولی، به این نتیجه می‌رسیم که هزینه نهایی تمام‌شده برای تولید دکینگ با استفاده از چوب‌های معمولی از هزینه لازم برای خرید و نصب ترموود دکینگ کمتر است. اما نباید فراموش کنیم که نمی‌توان همیشه کیفیت را قربانی قیمت کرد.

هر چند شما برای خرید ترموود دکینگ باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید، اما در ازای پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید از مزایای فوق‌العاده ترموود بهره‌مند شوید. مقاومت بالا در برابر نفوذ رطوبت، استحکام بالا، عمر مفید طولانی از جمله عواملی هستند که می‌توانند در بلندمدت بسیاری از هزینه‌های مربوط به نگهداری یا تعویض دکینگ را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

خرید ترموود دکینگ از پارس آرای کوهستان

ترموود یکی از کاربردی‌ترین متریال‌های موجود برای ساخت دکینگ در اماکن مختلف است. ازآنجاکه ترموودهای دکینگ کیفیت بالایی دارند، این احتمال وجود دارد که قیمت آن‌ها از سایر متریال‌ها و مصالح ساختمانی بیشتر باشد. اما توجه داشته باشید که مقایسه قیمت ترموود دکینگ با سایر مواد ساختمانی معیار چندان مناسبی برای انتخاب متریال مناسب نیست. شما در کنار قیمت باید به عواملی مانند کیفیت، استحکام و میزان ماندگاری متریال نیز توجه کنید.

پارس آرای کوهستان به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های فعال در حوزه واردات ترموود به بازار ایران شناخته می‌شود. درصورتی‌که تمایل دارید برای طراحی و ساخت دکینگ از ترموود استفاده کنید، می‌توانید برای خرید باکیفیت‌ترین ترموودهای وارداتی با کارشناسان ما در مجموعه پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

سوالات متداول

قیمت ترموود دکینگ بیشتر است یا چوب‌های معمولی؟

به دلیل تکنولوژی پیشرفته مورداستفاده برای ترموود، قیمت این متریال در مقایسه با چوب‌های معمولی بیشتر است.

آیا می‌توان برای ساخت دکینگ تنها به قیمت متریال توجه کرد؟

شما علاوه بر قیمت باید به پارامترهای دیگری مانند میزان استحکام، ماندگاری و مقاومت در برابر شرایط محیطی نیز توجه داشته باشید.

بهترین متریال برای ساخت دکینگ کدام نوع چوب است؟

ترموود به دلیل استحکام و ماندگاری بالای خود به‌عنوان بهترین گزینه برای ساخت دکینگ شناخته می‌شود.