مشکلات خرید پارکت چوبی از افراد غیر متخصص

پارکت چوبی از محصولاتی است که در طیف گسترده‌ای از طرح و رنگ موجود است. همچنین، در دسته محبوب‌ترین محصولات برای پوشاندن کف و دیوار قرار دارد. از مزایای کف‌پوش چوبی می‌توان به سلامت و کاربردی بودن آن اشاره کرد. این کف‌پوش‌ها در مقابل ضربه و ساییدگی مقاوم هستند و به‌راحتی هم تمیز می‌شوند. خرید پارکت چوبی از جمله کارهایی است که باید با برنامه‌ای ازپیش‌تعیین‌شده انجام شود، زیرا ممکن است در میان کار به مشکلاتی برخورد کنیم.

از جمله اقداماتی که باید قبل از خرید پارکت چوبی موردتوجه قرار گیرد، یافتن منبعی معتبر و متخصص برای خرید این محصول است. خرید از افراد غیرمتخصص بدون شک مشکلاتی را در پیش خواهد داشت. این موضوع علاوه بر اتلاف وقت و انرژی، سرمایه خریدار را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این مسئله آن‌قدر اهمیت دارد که در این مقاله قصد داریم به مشکلات خرید پارکت چوبی از افراد غیر متخصص بپردازیم.

6 مورد از مشکلات خرید پارکت چوبی از افراد غیر متخصص

خرید پارکت چوبی اولین مرحله‌ای است که می‌تواند باعث شود دکوراسیون خانه شما به طور شگفت‌انگیزی تغییر کند. اما برای خرید کفپوش چوبی، لازم است که علاوه بر دقت به جزئیاتی همچون رنگ، ابعاد، ضخامت، جنس و… به مسئله خرید از افراد حرفه‌ای و متخصص نیز توجه شود. انتخاب درست نقش بسزایی در افزایش طول عمر پارکت و به تعویق‌انداختن تعمیر و یا تعویض این محصول ایفا می‌کند. در این قسمت قصد داریم به 6 مشکل رایج خرید پارکت چوبی از افراد غیر متخصص و غیرحرفه‌ای بپردازیم.

6 مورد از مشکلات خرید پارکت چوبی از افراد غیر متخصص

1. خرید پارکت با مقاومت سایشی پایین

هنگامی که به‌منظور و قصد خرید پارکت به فروشگاه و مراکز خرید این محصول مراجعه می‌کنیم، با برند و انواع مختلفی از کف‌پوش‌های چوبی مواجه می‌شویم. یکی از مشکلات خرید پارکت چوبی از افراد غیر متخصص برای ما خرید پارکت‌هایی است که به‌هیچ‌عنوان با محیط و فضای ما متناسب نیستند.

به طور مثال، ممکن است شما صاحب مغازه‌ای باشید که رفت‌وآمد زیادی صورت می‌پذیرد، مسلماً در این شرایط باید در جستجوی نوعی از کف‌پوش چوبی باشید که از مقاومت سایشی بالاتری برخوردار است. اما متأسفانه به دلیل این که فروشنده اطلاعات و تخصص کافی را در این زمینه ندارد، نمی‌تواند راهنمایی‌های لازم را دراین‌خصوص به شما ارائه دهد.

2. خرید پارکت با ضخامت پایین

پارکت‌های چوبی در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود که این رقم بین ۶ تا ۱۵ میلی‌متر تخمین زده شده است. هرچه ضخامت پارکت بیشتر باشد، در مصرف انرژی بیشتر صرفه‌جویی کرده و عایق بهتری نیز در برابر سروصدا خواهد بود. یک فرد متخصص و حرفه‌ای به‌خوبی می‌داند که هنگام خرید باید از مشتری بپرسد که قرار است پارکت را برای چه محیطی نصب کند و سپس محصول با ضخامت مناسب را پیشنهاد خواهد داد.

3. خرید پارکت از افراد غیر متخصص و به‌خطرافتادن سلامت

پارکت‌های چوبی دارای گواهینامه سلامت هستند تا خریدار مطمئن شود که این محصول برای سلامت خود و خانواده‌اش مشکلی ایجاد نخواهد کرد. ارائه این گواهینامه نشان می‌دهد که پارکت بر اساس استانداردهای خاصی تولید شده که علاوه بر این که مشکلی برای سلامت فرد ایجاد نخواهد کرد، بلکه برای افراد مبتلا به آلرژی و حساسیت نیز مفید است و از شدت بیماری آن‌ها می‌کاهد.

متأسفانه با خرید پارکت از افراد غیر متخصص نمی‌توانیم نسبت به این مسئله مطمئن باشیم و ممکن است با شک و شبهاتی در پروسه خرید پارکت چوبی مواجه شویم که حتی مسیر ما را به جهتی دیگر منحرف سازد.

خرید پارکت از افراد غیر متخصص و به‌خطرافتادن سلامت

4. نصب غیراصولی و غیراستاندارد پارکت

همان‌طور که می‌دانید، نصب اصولی پارکت چوبی یکی از نکاتی است که از ابتدای کار یعنی خرید محصول تا انتهای کار یعنی مرحله راه‌اندازی پارکت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چنانچه برای خرید پارکت به سراغ افراد غیرمتخصص بروید، بدون شک در این فرایند با مشکلاتی مواجه می‌شوید. نصب اصولی پارکت از جمله نکاتی است باعث افزایش ماندگاری محصول شما خواهد شد.

5. اهمیت‌ندادن به انتخاب پارکت مناسب برای سیستم‌های گرمایشی از کف

از دیگر مشکلاتی که به دنبال خرید پارکت چوبی از افراد غیر متخصص ایجاد خواهد شد، انتخاب پارکتی نامناسب برای سیستم‌های گرمایش از کف است. یک فرد غیرمتخصص علاوه بر این که نسبت به انتخاب یک پارکت مناسب برای فضاهایی که دارای سیستم گرمایش از کف هستند، هیچ‌گونه آگاهی ندارد.

حتی نمی‌داند که برای نصب اصولی پارکت چوبی در چنین مواقعی باید از چه نوع فوم و یا زیرسازی استفاده شود و همین مسئله باعث می‌شود که خریدار بعد از مدتی هنگام راه‌رفتن مجبور باشد صدای آزار‌دهنده جیرجیر را از پارکت‌های خود بشنود و یا با پارکت‌های تاب‌خورده مواجه شود.

6. ناآگاهی نسبت به نگهداری و شستشوی پارکت

افراد غیر متخصص قطعاً نمی‌توانند اطلاعات خوب و مناسبی در مورد نحوه نگهداری مناسب و شستشوی پارکت چوبی به شما ارائه دهند و این هم یکی دیگر از مشکلاتی است که به دنبال خرید کف پوش چوبی از افراد غیرحرفه‌ای گریبان خریدار را خواهد گرفت. مسلماً می‌دانید که داشتن آگاهی نسبت به نگهداری و شستشوی صحیح پارکت بر طول عمر آن خواهد افزود.

ناآگاهی نسبت به نگهداری و شستشوی پارکت

خرید پارکت‌های چوبی از افراد متخصص در مجموعه پارس آرای کوهستان

متأسفانه، امروزه شاهد واردشدن افراد غیرحرفه‌ای و غیرمتخصص به صنعت تولید و عرضه پارکت هستیم. این امر باعث شده تا خریدار علاوه بر اتلاف وقت و انرژی، هدررفتن سرمایه‌اش را نیز تجربه کند. مشکلات خرید پارکت چوبی از افراد غیر متخصص و غیرحرفه‌ای زیاد هستند و متأسفانه به دلیل‌ عدم آگاهی از برخی از شرایط مانند متناسب بودن پارکت چوبی با فضا، نگهداری درست و شستشوی پارکت و نصب اصولی آن باعث می‌شود که ماندگاری محصول به‌شدت کاهش یابد.

برای خرید پارکت می‌بایست به منبعی موثق و معتبر همچون پارس آرای کوهستان مراجعه کنید تا علاوه بر مشاهده کیفیت نمونه‌های مختلف این محصول، از پارکت‌هایی دیدن کنید که از کمپانی‌های معتبری همچون بوئن آلمان و باورک سوئیس وارد شده‌اند و کیفیتی بی‌نظیر را به شما ارائه می‌دهند.

افراد متخصص و بسیار حرفه‌ای در پارس آرای کوهستان خرید را نقطه پایان این فرایند پرچالش نمی‌دانند و معتقدند که نصب اصولی پارکت در این راستا از اهمیت دوچندان برخوردار است. از دلایلی که باعث متمایزشدن پارس آرای کوهستان در بین کمپانی‌های دیگر شده، اجرای بیش از ۱۰۰۰ پروژه پارکت در تهران و دیگر شهرستان‌ها است.

 

برچسب ها: