مشخصات ترموودهای وارداتی؛ روش تشخیص این چوب‌ها در نگاه اول

در حال حاضر ترموود به یکی از جذاب‌ترین آیتم‌ها برای دکوراسیون‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است. امروزه در بازار دو نوع ترموود تولید داخل و وارداتی وجود دارد که ترموودهای خارجی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان شناسه‌ای برای تشخیص ترموود خارجی از ایرانی یاد کرد. از جمله این شناسه‌ها می‌توان به بسته‌بندی، کیفیت، ابعاد و جزئیات ساخت اشاره کرد. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان با مشخصات ترموودهای وارداتی آشنا می‌شویم.

ترموودهای خارجی
ترموودهای خارجی  

چرا باید ترموودهای خارجی را نسبت به ایرانی تشخیص دهید؟

بسیاری از فروشگاه‌های غیرمجاز اقدام به فروش ترموودهای ایرانی به عنوان خارجی با قیمت بالاتر می‌کنند. به همین خاطر، شما نیاز دارید با کمک راهکارهایی، مشخصات ترموودهای خارجی را یاد بگیرید و آن‌ها را از ترموودهای ایرانی تشخیص دهید.

ترموودهای وارداتی چه ویژگی‌هایی دارند؟

ترموودهای وارداتی دارای ویژگی‌هایی هستند که به نوعی به عنوان مشخصات آن‌ها شناخته می‌شوند. از این رو، اگر می‌خواهید این ترموودها را از ترموودهای تولید داخل تشخیص دهید، نیاز دارید تا به سراغ این مشخصات بروید. در ادامه با برخی از مهم‌ترین مشخصات ترموودهای وارداتی آشنا می‌شویم.

در ترموودهای وارداتی خبری از نشانه سوختگی نیست

به دلیل اینکه کارخانه‌های داخلی تولید ترموود از کوره‌های پیشرفته و استاندارد برای ساخت ترموود استفاده نمی‌کنند، به وفور می‌توان روی ترموودهای تولید داخل نشانه‌های سوختگی را مشاهده کرد. این سوختگی می‌تواند روی جلوه ترموود تاثیر منفی زیادی بگذارد. همچنین سوختگی می‌تواند بافت ترموود را در آن ناحیه از بین ببرد و باعث کاهش دوام آن شود.

در ساخت ترموودهای وارداتی از بهترین کوره‌های استاندارد استفاده می‌شود. در نتیجه، ترموودهای خارجی به هیچ عنوان دچار سوختگی نخواهند شد. به همین خاطر، عدم سوختگی را می‌توان به عنوان یکی از مشخصات ترموودهای وارداتی معرفی کرد.

بسته‌بندی ترموودهای وارداتی
بسته‌بندی ترموودهای وارداتی

بسته‌بندی ترموودهای وارداتی

یکی از بارزترین مشخصات ترموودهای وارداتی نسبت به ترموودهای داخلی، موضوع بسته‌بندی آن‌ها است. ترموودهای داخلی دارای بسته‌بندی استاندارد و کاملا ضد ضربه هستند. سبک بسته‌بندی این ترموودها به گونه‌ای است که در اولین نگاه نیز می‌توانید آن‌ها را از بسته‌بندی معمولی تشخیص دهید. همچنین، روی بسته‌بندی ترموودهای خارجی نام برند و مشخصات ترموود با دقت چاپ شده است. اما این موضوع در بسیاری از ترموودهای تولید داخل دیده نمی‌شود. به همین خاطر، نوع بسته‌بندی را می‌توان در دسته‌بندی مشخصات ترموودهای وارداتی قرار داد.

ترموودهای خارجی دارای دو نوع S و D هستند

ترموودهای خارجی در دو نوع D و S به معنای Durability و Stability ساخته و به بازار عرضه می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در زمان خرید این آیتم نیز شما می‌توانید نوع ترموود را روی بسته‌بندی آن مشاهده کنید. در نتیجه، نوع فرایند ساخت را هم می‌توان یکی از مشخصات ترموودهای وارداتی دانست.

ترموودهای خارجی طول عمر بالایی دارند

از جمله دیگر مشخصات ترموودهای وارداتی می‌توان به طول عمر بالای آن‌ها اشاره کرد. اگر به نمای ساختمان‌های با ترموود ایرانی دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که این نما هر چند سال یکبار نیاز به ترمیم و بررسی پیدا می‌کند. اما در یک ساختمان با نمای ترموود وارداتی، این موضوع به هیچ عنوان مشاهده نمی‌شود. ترموودهای وارداتی به دلیل کیفیت متریال بالا، فرایند ساخت استاندارد و نگهداری در شرایط آرمانی، طول عمر بسیار بالایی دارند و این موضوع را می‌توان به عنوان یکی از مشخصات بارز آن‌ها ذکر کرد.

چوب‌های باکیفیت
چوب‌های باکیفیت

تر‌موودهای وارداتی از چوب‌های باکیفیت ساخته می‌شوند

ترموودهای ایرانی از چوب‌های نازکی ساخته می‌شوند که معمولا در تغییرات آب‌وهوایی بافت خود را به راحتی از دست می‌دهند. این در حالی است که ترموودهای وارداتی از چوب‌های باکیفیتی مانند چوب زبان گنجشک ساخته شده‌اند. این باعث می‌شود که ترموود در فرایند ساخت دچار سوختگی نشود و همین‌طور طول عمر بسیار بالایی داشته باشد. از این رو، می‌توان گفت استفاده از چوب‌های باکیفیت در ساخت یکی از مشخصات ترموودهای وارداتی است.

در ترموودهای وارداتی خبری از انقباض و انبساط با شدت بالا نیست

چوب در تغییرات آب‌وهوایی دچار انقباض و انبساط می‌شود. هرچقدر که فرایند ساخت بهتر و از چوب باکیفیت‌تری در ساخت ترموود استفاده شده باشد، این موضوع با شدت کمتری رخ می‌دهد. در برخی مواقع، ممکن است متوجه این موضوع شوید نمای یک ساختمان با ترموود ایرانی، در آب‌وهوای سرد به‌هم ریخته است و ترموودهای به کار رفته در آن به دلیل انبساط در حال وارد کردن فشار به هم هستند. در مواقعی این فشار ممکن است به حدی زیاد شود که ترموود بشکند.

ترموودهای خارجی دارای کمترین میزان انقباض و انبساط هستند. این باعث می‌شود که در تغییرات آب‌وهوایی، این چوب آسیب کمتری ببیند و احتمال شکستن آن تقریبا به صفر برسد. از این رو، این مورد را هم می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین مشخصات ترموودهای وارداتی معرفی کرد.

ترموودهای وارداتی جزئیات ساخت بالایی دارند

اگر به ترموودهای بی‌کیفیت نگاه کنید، متوجه می‌شوید که در ساخت آن‌ها، آن‌طور که باید به جزئیات دقت نشده است. در نتیجه، نمای نهایی این الوار چندان جالب نیست. از جمله این جزئیات می‌توان به لبه‌های ترموود، جلا و براقیت آن، صاف و صیقلی بودن اشاره کرد.

یک ترموود وارداتی دارای بالاترین میزان جزئیات ساخت است. در ساخت و کنترل کیفی نهایی این چوب به آیتم‌های مختلفی از جمله صیقلی بودن توجه می‌شود. از این رو، برخورداری از جزئیات ساخت بالا را می‌توان در لیست مشخصات ترموودهای وارداتی قرار داد.

ترموودهای وارداتی باکیفیت
ترموودهای وارداتی باکیفیت

ترموودهای وارداتی باکیفیت را از پارس آرای کوهستان بخواهید

ترموودها دارای مشخصات مختلفی هستند که می‌توانید به کمک آن‌ها، به راحتی یک ترموود خارجی را از داخلی تشخیص دهید. از جمله این مشخصات می‌توان به برخورداری از جزئیات ساخت بالا، عدم وجود سوختگی و بسته‌بندی مخصوص اشاره کرد. اگر می‌خواهید ترموود وارداتی را با قیمتی مناسب و با تضمین اصالت و کیفیت خریداری کنید، می‌توانید به بخش محصولات مجموعه پارس آرای کوهستان مراجعه کنید. ما تلاش می‌کنیم تا انواع ترموود خارجی را با قیمتی مناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما برسانیم. اگر در مرحله ثبت سفارش یا انتخاب ترموود دلخواه خود با مشکل و سوال مواجه شدید، کارشناسان پشتیبانی و مشاوره ما پاسخگوی شما هستند.

برچسب ها: