کاربردهای گسترده ترموود باعث محبوبیت این متریال شده است

یکی از متریال‌های محبوب در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی چوب است. چوب جلای طبیعی زیبایی زیادی به دکوراسیون می‌بخشد و نسبت به سایر متریال‌ها کاربرد بیشتری دارد. البته در استفاده از چوب خام محدودیت‌هایی وجود دارد. چوب خام به‌عنوان متریال غالب در دکوراسیون از خود مقاومت کافی نشان نمی‌دهد. برای رفع این مشکل محصولی به نام ترموود تولید شده است که خصوصیات طبیعی چوب را دارد؛ اما بر اثر فرایندهای حرارتی مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی از خود نشان می‌دهد. ترموود امروزه به یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین متریال‌های طراحی دکوراسیون تبدیل شده است. در این مطلب مزایا و کاربرد سازه‌های ترموود را بررسی می‌کنیم و با این متریال بیشتر آشنا می‌شویم.

ترموود چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ترموود محصولی نوآورانه و جدید است که به‌منظور افزایش کاربردهای چوب در دکوراسیون داخلی و بیرونی تولید می‌شود. محبوبیت این متریال به حدی رسیده است که کاربردها و ویژگی‌های آن در دکینگ استخر، طراحی سونا، وسایل آشپزخانه، میز و صندلی، نمای ساختمان، پنجره و… نیز آزمایش شده است. جالب است بدانید که ترموود در تمام بخش‌های دکوراسیون بهترین عملکرد را دارد. ترموود بر اثر فرایند ترمودینامیکی روی چوب درختان کاج و زبان‌گنجشک به‌دست‌آمده است. انجام این فرایند روی چوب خام، باعث شده است که ترموود در برابر حرارت، رطوبت، شرایط محیطی، تغییر فصل، نفوذ حشرات، ضربه و فشار، کپک و قارچ و… مقاومتی باورنکردنی از خود نشان دهد.

در ادامه برخی از ویژگی‌های ترموود را بررسی می‌کنیم:

  • بافت و جلای طبیعی
  • سازگار با محیط‌زیست
  • با مقاومت بیشتر نسبت به چوب خام و سایر متریال‌های متداول در دکوراسیون
  • قابل سفارش در چندین رنگ متنوع
  • عمر طولانی و ماندگاری بالا
  • بهداشتی و کاهش خطر آلودگی

مزایا و کاربرد سازه‌های ترموود چیست؟

دلیل کاربردهای گسترده و فراوان ترموود، مزایای بی‌نظیر این متریال است. مزایا و کاربرد سازه‌های ترموود در دکوراسیون به حدی می‌باشد که در چند سال اخیر تعداد متقاضیان اجرای ترموود در بخش‌های مختلف دکوراسیون، ده‌ها برابر افزایش پیدا کرده است. متخصصان و نصابان ترموود را به‌عنوان یکی از مقاوم‌ترین، مقرون‌به‌صرفه‌ترین، بهداشتی‌ترین و زیباترین متریال برای طراحی دکوراسیون پیشنهاد می‌کنند. در ادامه مزایا و کاربرد سازه‌های ترموود را مرور می‌کنیم.

مزایا و کاربرد سازه‌های ترموود در نمای ساختمان

نمای ساختمان همواره در معرض تابش مستقیم خورشید و اشعه UV قرار دارد؛ بنابراین برای اجرای آن به متریالی نیاز است که در برابر انواع شرایط محیطی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. ترموود کاربردهای زیادی به‌عنوان جایگزین مصالح ساختمانی برای نمای بیرونی ساختمان دارد. مزایای استفاده از ترموود همچون مقاومت بالا در برابر رطوبت، تغییرات آب‌وهوایی، پایداری رنگ و شکل، ظاهر و جلوه زیبا، مقاومت در برابر نفوذ حشرات و آفت‌های چوب، قابلیت پردازش آسان و… باعث شده است که ترموود بهترین عملکرد را در اجرای نمای چوب ساختمان داشته باشد. به‌طورکلی می‌توان از رایج‌ترین کاربردهای ترموود در نمای ساختمان به کلادینگ، سندویچ پنل، سیستم‌های سیلیکونی و سیستم‌های روکش اشاره کرد.

مزایا و کاربرد سازه‌های ترموود در دکینگ و کف‌پوش

دکینگ و کف‌پوش در زیبایی و دوام کل دکوراسیون بسیار تأثیرگذار است. دکینگ سازه‌ای است که روی سطح زمین، در فضاهای باز و نیمه‌بسته اجرا می‌شود. کف‌پوش نیز در اغلب بخش‌های دکوراسیون قابل‌اجرا است. به دلیل رفت‌وآمد مداوم افراد و قدم‌گذاشتن روی زمین، لازم است از متریالی مقاوم و با استقامت بالا در اجرای دکینگ و کف‌پوش استفاده شود. چوب پس از فرایند ترمودینامیکی رطوبت پیشین خود را از دست می‌دهد و تمام صمغ موجود در آن از بین می‌رود.

فرایند ترمودینامیکی باعث می‌شود که چوب به حد زیادی منعطف شود و در برابر فشار و ضربه مقاومت زیادی از خود نشان دهد. همچنین احتمال نفوذ حشرات به داخل دکوراسیون از کف زیاد است. شما می‌توانید نفوذ برای جلوگیری از حشرات کف‌پوش و دکینگ را با ترموود اجرا کنید. از کف‌پوش و دکینگ ترموود می‌توان در انواع سالن‌ها، لابی، رستوران، کف تراس، کف روف‌گاردن و… استفاده کرد.

روف‌گاردن

روف‌گاردن یک سازه مدرن است که در پشت‌بام و برخی مواقع در تراس اجرا می‌شود. این سازه در حقیقت یک فضای سبز بر پشت‌بام ساختمان است. افراد با اجرای روف‌گاردن جلوه‌ای شاداب و فرح‌بخش در پشت‌بام خود ایجاد می‌کنند. ترموود در اجرای روف‌گاردن یکی از پرکاربردترین متریال‌ها به شمار می‌رود. به دلیل تابش مستقیم خورشید به پشت‌بام ساختمان لازم است که از متریال مقاومی استفاده شود. شما می‌توانید از ترموود در روف‌گاردن برای اجرای سایبان، نیمکت‌های چوبی متصل، کف روف‌گاردن و… استفاده کنید. با روف‌گاردن ترموود می‌توانید درخت و گیاهان موردعلاقه خود را در پشت‌بام ساختمان خود بکارید.

اجرای سونا با ترموود

ترموود به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ حشرات، در اجرای سونا مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای طراحی سونا باید از متریالی استفاده کرد که کاملاً بهداشتی، سازگار با طبیعت و مقاوم در برابر رطوبت باشد؛ بنابراین باتوجه‌به ویژگی‌های بارز ترموود که باعث محبوبیت آن شده است، می‌توان از ترموود به‌عنوان یکی از بهترین متریال‌های اجرای سونا نام برد.

آلاچیق ترموود

آلاچیق از محبوب‌ترین سازه‌ها است. امروزه آلاچیق‌ها در تمام فضاهای باز و نیمه‌بسته اجرا می‌شوند. یکی از کاربردهای ترموود اجرای آلاچیق است. آلاچیق به‌منظور ایجاد فضایی آرام برای نشستن در فضای باز و دلچسب نصب می‌شود. از مهم‌ترین بخش‌های آلاچیق سایبان است؛ بنابراین آلاچیق همواره در معرض تابش خورشید قرار دارد و استفاده از ترموود به‌عنوان متریالی مقاوم انتخابی هوشمندانه است.

مزایا و کاربرد سازه‌های ترموود برای پرگولا

پرگولا یا سایبان در فضاهای باز برای محافظت از وسایل در برابر اشعه UV خورشید اجرا می‌شود. از پرگولا به‌عنوان سایبان پارکینگ ماشین‌ها، سایبان باغچه‌های خانگی، سایبان فضای بازی کودکان و… استفاده می‌شود؛ بنابراین عملکرد مناسب پرگولا به میزان جلوگیری از تابش مستقیم خورشید بستگی دارد. شما با استفاده از ترموود و تقویت‌کردن ویژگی‌های آن با رنگ ترموود، می‌توانید زیباترین پرگولا با ماندگاری بالا را در فضای موردعلاقه خود اجرا کنید.

ترموود مزایا و کاربردهای فراوانی در ایجاد سازه‌ها دارد

ترموود یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین متریال‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی به شمار می‌رود. نقش پررنگ ترموود در سازه‌های چوبی باعث شده است که کاربردهای ترموود در چند سال اخیر به شکل روزافزونی افزایش پیدا کند. شما می‌توانید از مزایای ترموود بهره ببرید و از آن در اجرای روف‌گاردن، پرگولا، آلاچیق، نمای ساختمان و… استفاده کنید.

مجموعه پارس آرای کوهستان واردکننده و عرضه‌کننده باکیفیت‌ترین ترموود خارجی در ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و برقراری تماس با کارشناسان مجموعه ما از شرایط اجرای سازه‌های ترموود اطلاعات لازم را کسب کنید.

سؤالات متداول

آیا راهکاری برای افزایش میزان مقاومت ترموود وجود دارد؟

شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های ترموود زیبایی بافت ترموود و مقاومت آن در برابر اشعه UV  را افزایش دهید.

فرایند ترمودینامیکی چگونه باعث افزایش مقاومت چوب می‌شود؟

این عملیات حرارتی منجر به ازبین‌رفتن صمغ و رطوبت ذاتی چوب می‌شود. این مسئله باعث می‌شود که ترموود در برابر رطوبت، آتش، نفوذ حشرات و… مقاوم باشد.

آیا ترموود در برابر آفت‌های آلی مقاومت بالایی دارد؟

پس از تیمار حرارتی در فرایند ترمودینامیکی، ساختار چوب تغییر می‌کند. این مسئله باعث می‌شود دیگر امکان رشد آفت‌های آلی مانند قارچ و باکتری در ترموود وجود نداشته باشد.

برچسب ها: