مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت‌وساز؛ زیباترین متریال برای طراحی داخلی و خارجی

چوب یکی از بهترین و زیباترین متریال برای طراحی دکوراسیون داخلی یا فضاسازی بخش بیرونی ساختمان‌ها است؛ اما منابع آن در طبیعت بسیار محدود هستند و برای تولید آن‌ها سال‌های زیادی زمان نیاز است. بااین‌حال هنوز هم این محصول به‌عنوان متریال اصلی ساخت‌وساز مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته متریال چوبی امروزی یک تفاوت بزرگ با قبل دارند و آن مقاوم‌سازی چوب‌ها با روش‌های مختلف است تا طول عمر بیشتری داشته باشند. ترموود یکی از متریال چوبی و پرطرف‌دار امروزی، دارای انواع مختلف داخلی و وارداتی است که طی مکانیسم حرارتی خاص مقاوم شده و طول عمر آن افزایش پیدا کرده است. مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت‌وساز بسیار زیاد است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت و ساز چیست؟

ترموود یکی از باکیفیت‌ترین مصالح ساختمانی چوبی موجود در بازار است. این محصول به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، متمایز از دیگر محصولات چوبی موجود در بازار است.

مقاومت در برابر شرایط محیطی

از مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت‌وساز می‌توان به مقاومت در برابر شرایط محیطی اشاره کرد. این محصول طی مکانیزم حرارتی پیشرفته و به خصوصی تولید می‌شود که طی آن قطعات چوب در معرض حرارت بالا قرار گرفته و مقاومت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. این حرارت چوب را نسبت به رطوبت، تغییرات جوی و… مقاوم می‌سازد و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. این مزیت ترموود کمک می‌کند که استفاده از آن در محیط‌های مختلف با هر نوع اقلیمی مناسب و به‌صرفه باشد.

رنگ و شکل پایدار و مقاوم تحت هر شرایطی

دیگر مزیت چوب ترموود وارداتی که این محصول را به گزینه‌ای مناسب در ساخت‌وساز تبدیل می‌کند، رنگ و شکل پایدار است. این مزیت نیز در استفاده و کاربردهای فراوان این محصول تأثیر به سزایی دارد. بر خلاف بیشتر متریال چوبی که عوامل بیرونی مانند بارندگی، باد، تابش خورشید و فشار و… باعث خوردگی و شکستگی آن‌ها می‌شود، ترموود مقاومت خوبی نسبت به عوامل گفته شده دارد و رنگ و شکل آن در طول زمان ثابت باقی می‌ماند.

عدم تولید ضایعات و آسیب به محیط‌زیست

دیگر مزیت چوب ترموود که این محصول را به گزینه‌ای کاربردی در ساخت‌وساز چه برای نمای داخلی و چه برای نماسازی و فضاسازی بیرونی تبدیل می‌کند، سازگاری این محصول با محیط‌زیست است. در تولید ترموود وارداتی از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود، در نتیجه زباله‌های آن هیچ آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کنند. به‌علاوه این چوب به‌راحتی بازیافت می‌شود و این موضوع موجب می‌شود که نسبت به دیگر متریال زباله کمتری داشته باشد.

امکان شستشو با آب و مقاوم نسبت به رطوبت

از دیگر مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت‌وساز می‌توان به قابلیت شستشوی این متریال اشاره کرد. برخلاف بسیاری از انواع مصالح ساختمانی موجود در بازار که در اثر رطوبت و شستشو دچار آسیب شده و حداقلی‌ترین مشکل ایجاد شده در آن‌ها، تغییر شکل مانند بادکردن است، ترموود در اثر رطوبت هیچ تغییری نمی‌کند و ظاهر خود را به‌خوبی حفظ می‌کند.

این ویژگی یعنی قابل شستشو بودن چوب ترموود موجب می‌شود که حتی در مراکز بهداشتی که نظافت روزانه در آن‌ها اهمیت زیادی دارد هم امکان استفاده از این متریال وجود داشته باشد. به‌علاوه ترموود نسبت به نفوذ و حمله حشرات هم مقاومت است، در نتیجه در اثر حمله حشراتی مانند موریانه دچار آسیب‌دیدگی نمی‌شود.

نصب آسان

نصب آسان دیگر مزیت ترموودهای وارداتی است. البته تمام انواع چوب ترموود نصب ساده و راحتی دارند؛ اما این موضوع در مورد ترموودهای وارداتی که استاندارد ساخت در آن‌ها به‌خوبی رعایت شده، بیشتر و قابل ملاحظه‌تر است. ترموودهای وارداتی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که یک متخصص به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان قادر به نصب آن‌ها باشد و حتی نیاز به چند نیرو برای نصب آن‌ها نباشد.

کاربرد ترموود وارداتی در ساخت‌وساز

همان‌طور که گفتیم مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت‌وساز موجب شده که از این متریال در تمام بخش‌های ساختمان استفاده شود و محدودیتی در به‌کارگیری آن وجود نداشته باشد. از جمله کاربردهای این محصول موارد زیر هستند:

  • طراحی بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی منزل
  • ساخت و طراحی دورتادور استخر، فضای داخلی سونا
  • ساخت انواع سایه‌بان، آلاچیق و آفتاب‌گیر، بالکن، نیمکت و…
  • طراحی روف‌گاردن و فضاسازی باغچه مانند ساخت پیاده‌رو
  • ساخت نرده‌ها و پلکان چوبی داخل و بیرون ساختمان
  • طراحی دیوار، کف‌پوش و سقف ساختمان و…

استفاده از ترموود وارداتی چقدر هزینه دارد؟

مهم‌ترین موردی که در مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت‌وساز می‌توان مطرح کرد؛ اما هزینه استفاده از این متریال است. ترموود وارداتی با وجود تمام مزایای گفته شده، هزینه چندان زیادی ندارد و این موضوع باعث می‌شود که کارفرمایان با هر بودجه‌ای به‌راحتی قادر به استفاده از آن باشند. هزینه استفاده از این محصول بسته به فاکتورهای زیر، مقادیر مختلفی هستند:

  • نوع مصرف
  • متراژ و میزان ترموود مصرفی
  • نوع چوب
  • ضخامت چوب
  • برند تولیدکننده
  • نرخ ارز در زمان فروش و واردات و….

مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت‌وساز؛ انتخاب اول طراحان حرفه‌ای

مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت‌وساز آنقدر زیاد است که بیشتر متخصصان حوزه ساخت‌وساز، از همان ابتدا برای طراحی دکوراسیون داخلی یا نمای بیرونی ساختمان، به سراغ این محصول می‌روند. باتوجه‌به تنوع بالای انواع وارداتی این محصول به‌راحتی می‌توانید ترموود مناسب کاربری و بودجه خود را انتخاب کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، خرید چوب ترموود از مراکزی است که این محصول را با بهترین کیفیت و از بهترین برندهای تولیدکننده متریال خارجی وارد می‌کنند.

سؤالات متداول

مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت‌وساز چیست؟

کیفیت و مقاومت بالا، عایق نسبت به صدا، حرارت و رطوبت، شکل پایدار و… از مزایای چوب ترموود وارداتی برای ساخت‌وساز هستند.

ترموود وارداتی چه کاربردهایی دارد؟

از ترموود وارداتی برای طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان مانند ساخت نرده و پلکان، دیوار و کف‌پوش، آلاچیق و… استفاده می‌شود.

برچسب ها: