از مزایای پارکت چوبی چه می‌دانید؟

پارکت چوبی پوششی از جنس چوب طبیعی است که می‌تواند به‌عنوان یک کف‌پوش شیک و جذاب در هر نوع محوطه داخلی منزل نصب شود. اگر می‌خواهید یک کف چوبی گرما‌بخش را به منزل خود هدیه کنید، پارکت چوبی می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای شما باشد چرا که سازگاری بالایی با محیط‌زیست نیز دارد. اگر می‌خواهید از این پارکت استفاده کنید، نوع ترموود آن را انتخاب کنید. زیرا ترموود به‌عنوان متریال کف، نسبت به فرش و مواد مصنوعی از قبیل پلاستیک برتری دارد و این ارجحیت هم به لحاظ عملکردی و هم به لحاظ زیبایی در ظاهر خانه نمود پیدا می‌کند. در این مطلب از پارس آرای کوهستان، مزایای پارکت چوبی را به شما معرفی می‌کنیم.

نگاهی به انواع پارکت چوبی

پیش از اینکه به بررسی مزایای پارکت چوبی بپردازیم می‌خواهیم در این قسمت انواع مختلف پارکت چوبی را به شما معرفی کنیم. پارکت چوبی باتوجه‌به جنس چوبی که از آن استفاده می‌شود دارای انواع مختلفی مانند بلوط قرمز (red oak)، بلوط سفید (white oak)، افرا (maple)، چری (cherry)، پارکت چوب سفید یا اش سفید (white ash)، پارکت چوب گردو (walnut) از نوع hickory و pecan می‌باشد.

مهم‌ترین مزایای پارکت چوبی

چوب ماده‌ای بادوام است و از استحکام و پایداری و عمری طولانی برخوردار می‌باشد. به‌طوری‌که به‌ندرت نیازمند سابیدن خواهد بود. دوام و استقامت از فاکتورهای مهم در انتخاب مواد اولیه ساخت‌وساز در ساختمان است و استفاده از چوب ترموود می‌تواند خیال شما را از بابت کیفیت این ماده راحت کند. درصورتی‌که این پارکت بازسازی شود به‌گونه‌ای قابلیت ترمیم‌پذیری خواهد داشت که حاصل این عمل پارکتی کاملاً نو و جدید خواهد بود.

نظافت آسان و بدون دردسر پارکت چوبی

از دیگر مزایای پارکت چوبی می‌توانیم به نظافت آسان آن اشاره کنیم. تمیزکردن پارکت تمام چوب بسیار ساده است و نیاز به ابزاری خاص ندارد. تنها کافی است که آن را با مقداری دستمال مرطوب پاک کنید. اگر روی پارکت شما لکه‌ای ایجاد شد، بهتر است از لکه‌برهای صنعتی که برای پارکت‌های چوبی به‌صورت اختصاصی تولید شده‌اند استفاده کنید.

پارکت چوبی در بسیاری از مکان‌ها می‌تواند مورداستفاده قرار بگیرد

یکی از مهم‌ترین مزایای پارکت چوبی، قابلیت اجرای آن در محیط‌های مختلف است. پارکت چوبی در انواع محل‌ها مانند منزل و محل کار و محوطه‌های داخلی مانند راهرو می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد و باتوجه‌به اینکه می‌تواند تا ۵۰ سال عمر کند بی شک به انتخاب اول بسیاری از خانواده‌ها برای تغییر دکوراسیون کف تبدیل می‌شود. باتوجه‌به اینکه چوب ترموود دارای مقاومت زیادی است حتی می‌توان در مکان‌های پر رفت‌وآمد مانند گالری و کافه‌ها نیز از این کف‌پوش مطابق باسلیقه مشتری و طرح‌های مختلف چوب استفاده کرد.

با پارکت چوبی دیگر خبری از رشد کپک و قارچ نیست

از دیگر مزایای استفاده از این نوع پارکت می‌توان به این اشاره کرد که از رشد قارچ و کپک در کف منزل جلوگیری می‌کند. پارکت‌های چوبی در مقابل عواملی مانند اشعه‌های UV، فشار و ساییدگی و حتی عوامل حرارتی مانند حرارت ته‌سیگار و شومینه نیز دارای مقاومت نسبی هستند. به علت مقاومت حرارتی پایین نیز پارکت چوبی یکی از گزینه‌های مناسب برای استفاده در کف است که باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های شما می‌شود.

نصب سریع پارکت چوبی

یکی از مزایای قابل‌توجه پارکت چوبی، نصب سریع و آسان آن است. طریقه نصب پارکت چوبی بسیار آسان است و حتی خریداران می‌توانند خود آن را بدون هیچ کمکی از جانب نصاب نصب کنند. اما پیشنهاد ما به شما این است که برای نصب این پارکت‌ها حتماً از یک مرجع قابل‌اطمینان و معتبر مانند پارس آرای کوهستان استفاده کنید. برای این کار لازم است که بخش‌های برش خورده پارکت‌های چوبی را آماده کنید، روی زمین را کاملاً با چسب پارکت چوبی بپوشانید. چوب‌های پارکت را به درازا کنار یکدیگر بچینید و رویش را چهار مرحله سیلر (درزگیر) بزنید.

بعد از اینکه سطح پارکت چوبی خشک شد، مجدد دودست ست نیم پلی‌استر بزنید تا رنگ چوب و سطح کار شفاف به نظر برسد. پلی‌استر موجب شفافیت پارکت چوبی می‌شود. می‌توان پیش از نصب زیر پارکت را فوم سوپر سایلنت بگذارید تا هنگام راه‌رفتن با کفش زیرش خالی به نظر نرسد و صدا ندهد.

تنوع سایزبندی پارکت چوبی

کارخانه‌ها تولیدکننده پارکت معمولاً این محصول را به شکل مربع یا مستطیل در ابعاد مختلف مانند ۴۰ در ۴۰، ۶۰ در ۶۰، ۸۰ در ۸۰ و۱۰۰ در ۱۰۰ به بازار عرضه می‌کنند. پارکت‌های مستطیلی هم معمولاً با ابعاد 5 تا 40 سانتی‌متر عرض و ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر طول تولید می‌شوند.

با پارکت چوبی دست شما برای انتخاب رنگ کاملاً باز است

ازآنجایی‌که پارکت با استفاده از چوب‌های متنوعی قابل‌تولید است؛ رنگ محصولی نهایی خارج شده از خط تولید به نوع چوب مورداستفاده بستگی دارد. اما به‌صورت کلی تنوع بی‌نظیر رنگ در این محصول دست مشتری را برای انتخاب رنگ پارکت باز می‌گذارد.

مقایسه‌ای میان پارکت چوبی و سایر کف‌پوش‌ها

در این قسمت از مطلب مزایای پارکت چوبی قصد داریم تا مقایسه‌ای میان این کف‌پوش چوبی محبوب با سایر کف‌پوش‌ها داشته باشیم. زمانی که برای مثال سرامیک را با پارکت چوبی مقایسه می‌کنیم می‌بینیم یکی از بزرگ‌ترین معایب سرامیک سختی آن است. به‌خصوص زمانی که با پای‌برهنه روی آن راه می‌روید. این سختی سبب ایجاد احساس فشار و درد در بدن می‌شود و سرمای آن به‌خصوص در فصل زمستان آزاردهنده است درحالی‌که پارکت به دلیل بافت چوبی نسبت به سرامیک نرم‌تر بوده و از گرمای مطلوبی برخوردار است.

دیگر مزیت کلیدی پارکت نسبت به سرامیک امکان بازسازی آن در صورت صدمه و آسیب‌دیدگی است درحالی‌که اگر سرامیک آسیب ببیند امکان ترمیم ندارد و کل قطعه باید به‌صورت کامل تعویض شود. اما پارکت چوبی را با ساب زدن و لاک و روغن به‌راحتی می‌توان به شکل روز اول بازگرداند.

پارس آرای کوهستان ارائه‌کننده برترین پارکت‌های چوبی در کشور است

پارکت چوبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کف منزل و محل کار است. زیرا قیمت آن باتوجه‌به کیفیت و طول عمر بالایی که دارد بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. به علت استفاده از چوب در ساخت این محصول، سال‌ها می‌توان با خیالی آسوده از آن در مکان‌های مختلف استفاده کرد.

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از معتبرترین شرکت‌ها در حوزه واردات برندهای مشهور پارکت چوبی است. مجموعه ما علاوه بر اینکه نماینده رسمی کمپانی باورک سوئیس و بوئن آلمان است، ارائه‌کننده برترین پارکت‌های چوبی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و مطابق با سلایق کارفرمایان می‌باشد.

برچسب ها: