مزایای چوب ترمو نمای ترمووودی را بسیار پرطرف‌دار کرده است

طراحان نمای خارجی ساختمان‌ها از متریال‌ها و مصالح ساختمانی متنوعی برای پوشش بخش ظاهری استفاده می‌کنند. ترمووود یکی از محبوب‌ترین و درعین‌حال کاربردی‌ترین متریال‌هایی است که به دلیل فراوری متفاوت و مقاومت بالا در برابر انواع شرایط آب‌وهوایی، گزینه‌ای مناسب در این زمینه به شمار می‌رود. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت پارس آرای کوهستان به بررسی مزایای نما با ترمووود می‌پردازیم.

نمای ترمووود چیست؟

ترمووود چوبی است که از خشک‌شدن به‌وسیله فشار مستقیم بخار آب تولید می‌شود. این متریال در دمای 185 تا 220 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد و این فرایند مقاومت آن را در برابر رطوبت، شکنندگی، ضربه، تغییرات آب‌وهوایی و سایر تهدیدات خارجی افزایش می‌‌دهد. بر همین اساس نمای ترمووود به نمایی از ساختمان‌ها گفته می‌شود که متریال اصلی پوشش بخش خارجی آن‌ها، ترمووود است. باتوجه‌به قابلیت برش و شکل‌دهی مناسب ترمووود، استفاده از این چوب در انواع نماهای ساختمانی مدرن و سنتی کاربرد فراوانی دارد و دست طراحان را برای انتخاب یک متریال مناسب و کاربردی باز می‌گذارد.

برخی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت نمای ترمووود عبارت‌اند از:

  • کاهش مصرف انرژی
  • سادگی در نصب، تعویض و تعمیر قطعات
  • قابل‌بازیافت و دوستدار محیط‌زیست
  • فاقد مواد مضر برای چوب به دلیل فراوری متفاوت و قرارگیری در حرارت با فشار بالا
  • سادگی در برش چوب برای استفاده در انواع نماها و سبک ساختمانی
  • داشتن وزنی سبک و امکان مناسب جابه‌جایی قطعات نما
  • جداسازی آسان قطعات نما برای نظافت و تعمیر
  • امکان استفاده از تکنیک‌های مختلف برای نصب ترمووود در نمای ساختمان

مزایای نمای ترمووود

استفاده از ترمووود به‌عنوان نمای ساختمان‌های مسکونی و تجاری، به‌قدری رایج شده است که در سازه‌های جدید، کم‌تر طراحی به سراغ سایر متریال‌ها می‌رود. به‌نوعی مزایای فراوان این متریال برای انواع سازه‌ها، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، طول عمر نمای ساختمان‌ها را نیز افزایش می‌دهد. در ادامه به مهم‌ترین مزایای نما با ترمووود اشاره می‌کنیم.

مقاومت بالا در برابر انواع عوامل محیطی؛ مهم‌ترین مزیت نما با ترمووود

اصلی‌ترین دلیل استفاده طراحان از نمای ترمووود، مقاومت بالای این متریال در برابر رطوبت، باران، اشعه UV، ضربه، ساییدگی و حملات حشرات موذی است. فراوری این متریال به‌گونه‌ای است که در فشار بالا بافت چوب در برابر نفوذ و رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها مقاوم می‌شود و مقاومت آن نسبت به دیگر مصالح ساختمانی در برابر تهدیدات خارجی افزایش می‌یابد. از سوی دیگر ماندگاری بالای ترمووود در برابر سرما و گرما، امکان استفاده از آن را در شرایط آب‌وهوایی مختلف در شمال و جنوب کشور بدون کوچک‌ترین آسیبی فراهم می‌کند و ساکنین این مناطق می‌توانند از مزایای نما با ترمووود بهره‌مند شوند.

سازگاری چوب ترمو با انواع قالب‌های گوناگون

تنوع بالای چوب ترمووود، آن را به یک متریال کاربردی برای انواع ساختمان‌های تجاری و مسکونی و جدید و قدیمی تبدیل کرده است. چوب ترمووود با هزینه بسیار کم‌تر از هر نوع مصالح ساختمانی دیگر، در طیف متنوعی از قالب‌ها در بازار وجود دارد و قابلیت تطبیق‌پذیری آن با تمام‌نماهای ساختمانی بسیار بالا است.

مهم‌ترین قالب‌های ترمووود برای استفاده در نما عبارت‌اند از:

  • لت‌ها
  • مشبک‌ها
  • منحنی‌ها
  • نماهای تهویه شده

عایق مناسب برای صدا و انرژی

یکی از مهم‌ترین مزایای نما با ترمووود، توانایی بالایی این متریال برای جلوگیری از ورود یا خروج صدا و انرژی به داخل و خارج ساختمان است. با این ویژگی، در زمستان و تابستان، بدون هدردادن انرژی، دمای مطلوب در داخل ساختمان تنظیم می‌شود.

طبیعی‌ترین ظاهر نما در مقایسه با متریال‌های دیگر

فرایند فراوری ترمووود یک سازوکار طبیعی است؛ بنابراین محصول تولید شده شکل و ظاهری کاملاً طبیعی دارد. ظاهر زیبای ترمووود امکان استفاده از این متریال را برای انواع نماهای ساختمانی و ترکیب‌کردن آن با دیگر مصالح ساختمانی نما مانند بتن، شیشه، سنگ، مرمر و… به وجود می‌آورد. از سوی دیگر گرما و ظرافت موجود در ترمووود شرایط مناسبی را برای استفاده از این متریال در نماهای مدرن و روستایی در اختیار طراحان قرار می‌دهد.

نسبت به سایر مصالح ساختمانی نما، نصب ترمووود هزینه کمتری دارد

از مهم‌ترین مزایای نما با ترمووود، مقرون‌به‌صرفه بودن آن نسبت به استفاده از سایر متریال‌های نما مانند شیشه و سنگ است. الوارهای ترمووود در اندازه‌های مختلفی برش داده می‌شوند که متناسب با مساحت ساختمان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به همین دلیل بسیاری از هزینه‌های نمای ساختمان با استفاده از ترمووود کاهش پیدا می‌کند.

جذب‌نکردن رطوبت اطراف؛ آنچه نمای ترمووود را متمایز می‌کند

در میان انواع نماهای ساختمانی، ترمووود تنها متریالی است که رطوبت را به خود جذب نمی‌کند. این قابلیت باعث می‌شود که طول عمر نمای ساختمانی افزایش یابد و مقاومت نما در برابر ترک‌خوردن و پوسیده‌شدن بیشتر شود. به همین دلیل علاوه بر کاهش هزینه‌های نصب نمای ساختمانی، ظاهر زیبای ساختمان تا سال‌ها ثابت باقی می‌ماند.

بهره‌مندی از مزایای نما با ترمووود با اجرا و نصب پارس آرای کوهستان

نصب و اجرای نمای ترمووود یک فرایند تخصصی و پیچیده است که در صورت عدم رعایت اصول استاندارد، ضمن افزایش هزینه‌ها، طول عمر سازه را نیز کاهش می‌دهد. به همین دلیل باید از مراکز معتبر برای نصب و اجرای این متریال برای نما کمک گرفت.

پارس آرای کوهستان یک مجموعه معتبر در زمینه توزیع ترمووودهای وارداتی و اجرای انواع نماهای ترمووود برای ساختمان‌های مختلف است. مجموعه ما با شناخت شرایط آب‌وهوایی محل پروژه، مقاوم‌ترین ترمووودهای فنلاندی را برای نمای ساختمان شما استفاده می‌کند. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از مزایای نما با ترمووود فرایند اجرای این کار را به پارس آرای کوهستان بسپارید. برای دریافت این خدمات کافی است با کارشناسان مجرب مجموعه ما ارتباط بگیرید.

سؤالات متداول

چرا استفاده از ترمووود برای نما متداول است؟

فراوری متفاوت ترمووود و مقاومت بالای آن در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف، این متریال را به عنصر اصلی نمای ساختمان‌ها تبدیل کرده است.

مهم‌ترین مزایای نما با ترمووود چیست؟

عدم جذب رطوبت، ایجاد ظاهری طبیعی برای نما، مقاومت بالا در برابر تهدیدات خارجی، کاهش هزینه‌ها و… از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از ترمووود در نمای ساختمانی هستند.

ترمووود با چه نوع نماهایی سازگاری دارد؟

برای انواع نماهای مدرن و سنتی می‌توان از ترمووود به‌عنوان یک متریال مقاوم و کاربردی استفاده کرد.

برچسب ها: