ترموود خارجی؛ گزینه‌ای مناسب برای دکوراسیون با مزایای بی‌شمار

تا به امروز انواع آیتم‌ها برای اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی معرفی شده‌اند. از جمله این آیتم‌ها می‌توان به ترموود اشاره کرد که در حال حاضر می‌توانید نمونه‌های تولید داخل یا خارجی آن را از بازار تهیه کنید. به همین خاطر، این سوال مطرح می‌شود که چرا باید نمونه‌های خارجی را نسبت به ترموود‌های ایرانی ترجیح داد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ترموودهای خارجی می‌توانند در عین برخورداری از کیفیت عالی، زیبایی خاصی را برای دکوراسیون مد نظر شما ایجاد کنند. در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان با مزایای ترموود خارجی آشنا می‌شویم.

ترموود خارجی؛ گزینه‌ای مناسب برای دکوراسیون با مزایای بی‌شمار

ترموود؛ آیتمی جذاب برای دکوراسیون داخلی و خارجی

از میان تمام گزینه‌هایی که برای دکوراسیون داخلی و خارجی وجود دارند، ترموود می‌توان به عنوان یکی از بهترین‌های آن‌ها شناخته شود. ترموود به چوبی گفته می‌شود که در فرایندی مخصوص آماده شده است و نسبت به چوب معمولی از مقاومت و زیبایی بسیار بیشتری برخوردار است.

ترموود‌ها از گرما بخار داخل کوره‌ها ساخته می‌شوند. به این صورت تخته چوب‌ها در داخل کوره قرار می‌گیرند و تا زمانی در آنجا می‌مانند که دمای چوب به 100 درجه برسد. در مدت زمان 6 ساعت، دمای این چوب از 100 به 130 درجه می‌رسد تا رطوبت داخل چوب به کلی از بین برود. در نهایت، این دما تا 255 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند و این باعث افزایش مقاوم چوب در برابر انواع قارچ‌ها، باکتری‌ها و حرارت می‌شود.

مزایای ترموود خارجی نسبت به نمونه‌های تولید داخل

با توجه به اینکه امروزه انواع برندهای داخلی و خارجی ترموود را تولید و به بازار عرضه می‌کنند، ممکن است در انتخاب برند ترموود مورد نظر دچار تردید شوید و ندانید که کدام برند بهتر است. به طور کلی می‌توان گفت که ترموودهای خارجی نسبت به نمونه‌های ایرانی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و طول عمر بسیار بالایی نیز دارند. در ادامه این بخش با مزایای ترموود خارجی نسبت به ترموودهای داخلی آشنا می‌شویم.

ترموودهای خارجی عایق گرما و سرما

ترموودهای خارجی عایق بهتری برای گرما و سرما هستند

یکی از مهم‌ترین مزایای ترموود خارجی نسبت به نمونه‌های داخلی، عایق بودن آن‌ها در برابر سرما و گرما است. ترموودهای خارجی با دقت بیشتری ساخته می‌شوند و دما در داخل کوره‌ها با بالاترین دقت ممکن پایش می‌شود. این در کنار استفاده از چوب‌های باکیفیت باعث می‌شود که ترموودهای خارجی عایق بهتری برای سرما و گرما باشند.

شاید تصور کنید عایق سرما و گرما بودن در ترموود چندان موضوع مهمی نیست. اما باید بگوییم هرچقدر یک آیتم دکوراسیون عایق بهترین برای سرما و گرما باشد، انرژی کمتری مصرف می‌شود. در نتیجه، هزینه ماهانه کمتری را برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی پرداخت می‌کنید و در عین حال می‌توانید در حفظ انرژی برای آینده نیز تاثیرگذار باشید.

یکی از مزایای ترموود خارجی طول عمر بالای آن است

یکی از مهم‌ترین نکات و البته مزایای ترموود خارجی نسبت به نمونه‌های داخلی، طول عمر آن‌ها است. ترموود به دلیل چوبی بودن، اگر کیفیت بالایی نداشته یا در فرایند ساخت آن کوتاهی رخ داده باشد، به هیچ عنوان طول عمر بالایی نخواهد داشت و باید بعد از مدتی کل آن را تعویض کرده یا بخش‌هایی که بافت خود را از دست می‌دهند را ترمیم کنید. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که برخی از ترموودهای تولید داخل امکان ترمیم ندارند و در صورت آسیب دیدن باید به صورت کامل تعویض شوند. این در حالی است که با خرید ترموودهای خارجی به هیچ عنوان چنین مشکلاتی را نخواهید داشت.

حفظ بافت و شکل ترموود در سرما و گرما

حفظ بافت و شکل در سرما و گرما

چوب در سرد و گرم شدن هوا دچار انقباض و انبساط می‌شود. در نتیجه، در زمان ساخت باید فضایی به عنوان یک محیط برای این انقباض و انبساط در نظر گرفته شود. در ترموودهایی که از کیفیت پایینی برخوردار هستند، این انقباض و انبساط با شدت زیادی رخ می‌دهد و باعث می‌شود که ترموود نمای جذاب خود را از دست بدهد. اما اگر به سراغ ترموودهایی بروید که خارجی هستند و کیفیت بالایی دارند، این انقباض و انبساط با شدت بسیار پایین رخ می‌دهد و در نتیجه، نه تنها بافت ترموود از بین نمی‌رود، بلکه جلوه آن نیز حفظ می‌شود.

ترموودهای خارجی تنوع طرح و رنگ بالایی دارند

از جمله مهم‌ترین مزایای ترموود خارجی، تنوع بالای طرح و رنگ است. بسیاری از ترمووهایی داخلی یک طرح و رنگ دارند و به سختی می‌تواند تفاوت‌های میان رنگ‌ها و طرح‌ها را از هم تشخیص داد. این در حالی است که ترموودهای خارجی دارای تنوع بالای طرح و رنگ هستند و با دست باز می‌توانید ترموود دلخواه خود را خریداری کنید.

یکی از مزایای برخورداری از تنوع طرح و رنگ بالا در ترموودهای خارجی، امکان استفاده در بیشتر دکوراسیون‌ها است. به زبان ساده‌تر، شما می‌توانید ترموودهای خارجی را با انواع سبک‌های دکوراسیون کلاسیک و مدرن و با هر نوع دیزاین و هارمونی رنگی ست کنید.

جلوه ترموودهای خارجی به مراتب جذاب‌تر از ترموودهای داخلی است

در مواقعی کیفیت ساخت یک ترموود به قدری بالا است که حتی با نگاه کردن به آن نیز متوجه این موضوع می‌شوید. این در کنار برخورداری از طرح و رنگ جذاب و انقباض و انبساط کم باعث می‌شود که ترموود همواره جلوه‌ای خاص و زیبا داشته باشد. با توجه به اینکه بیشتر ترموودهای داخلی طرح و رنگ یکسانی دارند و دچار انقباض و انبساط نسبتا زیادی می‌شوند، اگر به دنبال یک جلوه خاص برای دکوراسیون مورد نظر هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ ترموودهای خارجی بروید.

خرید انواع ترموود خارجی

خرید انواع ترموود خارجی از مجموعه پارس آرای کوهستان

ترموودهای خارجی مزایای زیادی نسبت به ترموودهای داخلی دارند. این ترموودها می‌توانند در عین برخورداری از کیفیت عالی، به دکوراسیون مد نظر شما نیز جلوه‌ای خاص را هدیه دهند. شما می‌توانید انواع ترموود خارجی از برندهای معتبر مانند Thermory را از مجموعه پارس آرای کوهستان با قیمتی مناسب تهیه کنید. برای این منظور، تنها لازم است وارد بخش محصولات وب‌سایت ما شوید و ترموودهای دلخواه را به سبد خرید خود اضافه کنید.

برچسب ها: