مزایای ترموود برای حمام به‌عنوان متریالی پرکاربرد در فضاهای مرطوب

استانداردهای لازم برای طراحی و ساخت آیتم‌های کف، دیواره‌ها و سقف حمام با دیگر بخش‌های دکوراسیون داخلی یک ساختمان تفاوت دارد. چرا که فضای داخلی سرویس بهداشتی معمولاً در معرض دما و رطوبت بالایی قرار دارد و به همین خاطر باید از یک متریال با مزایای ویژه در این فضاها استفاده کرد. ترموودها در حمام می‌توانند در قالب کف‌پوش یا دیوارپوش مورداستفاده قرار بگیرند. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم به معرفی مزایای ترموود برای حمام بپردازیم.

انواع چوب ترموود مورد استفاده برای حمام

به طور کلی از دون نوع چوب ترموود معمولا در پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود. ترموود اس که در آن حرف S مخفف واژه stability  می‌باشد با هدف پایداری در شرایط آب‌وهوایی مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. ماکسیمم دمایی که این چوب‌ها می‌توانند تحمل کنند، 190 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. ابعاد این نوع از چوب ترموود تحت‌تأثیر رطوبت هوا بین 6 تا 8 درصد تغییر می‌کند.

نوع دیگری از ترموود نیز به نام دی وجود دارد که ویژگی‌های آن به شرح زیر هستند:

  • دمایی که این دسته از چوب‌های ترموود متحمل می‌شوند، 212 درجه سانتی‌گراد است
  • ترموودهای دی در مقایسه با ترموودهای اس باتوجه‌به اینکه در دمای بالاتری فراوری می‌شوند، ماندگاری و استقامت به‌مراتب بیشتری دارند
  • رطوبت باعث افزایش 5 تا 6 درصدی ابعاد این چوب‌ها می‌شود

مزایای استفاده از ترموود برای حمام

یکی از دلایلی که باعث شده است تا از چوب ترموود در حمام استفاده شود، مقاومت این محصول در مقابل پوسیدگی و قارچ است. به علت حرارت بسیار بالایی که ترموود در طول مراحل ساخت می‌بیند، تمامی باکتری‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌هایی که درون این الوار وجود دارند، به طور کامل نابود می‌شوند. در ادامه سایر مزایای استفاده از ترموود برای بخش‎های مختلف حمام را مرور می‌کنیم.

طول عمر ترموود بسیار بالا است

در شرایط عادی، چوب طول عمر بالایی دارد. اما این طول عمر آنقدری نیست که بتوانیم از آن به‌عنوان یک آیتم دائمی محیط حمام استفاده کنیم. راهکاری که برای افزایش طول عمر چوب در این فضا وجود دارد، حرارت‌دهی است. هنگا‌می‌که چوب حرارت می‌بیند، طول عمر آن افزایش پیدا می‌کند. دقیقاً به همین دلیل نیز است که ترموود طول عمر به‌مراتب بالاتری در مقایسه با چوب معمولی دارد.

عایق‌بندی در چوب ترمو به بهترین شکل انجام می‌شود

چوب خام می‌توانند در اثر رطوبت هوا، تغییر ابعاد با درصد نسبتاً بالایی داشته باشد. این در حالی است که وقتی این چوب حرارت می‌بیند. این درصد تا حد زیادی کم می‌شود. به همین خاطر، بعد از استفاده در دکوراسیون داخلی، این چوب عایق‌بندی بهتری خواهد داشت.

چوب ترمو قابلیت استفاده در بیشتر محیط‌های داخلی و خارجی را دارد

بسیاری از آیتم‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها تنها در یک نوع فضا و سبک دکوراسیون استفاده کنید. این در حالی است که ترموود این امکان را می‌دهد تا از آن در انواع دکوراسیون‌های داخلی و خارجی به‌راحتی استفاده کنید.

در تولید ترموود از هیچ ماده شیمیایی یا سمی استفاده نشده است

از دیگر ویژگی‌های دیگر این نوع چوب این است که کاملاً با روش‌‌های طبیعی ساخته می‌شود و هیچ مواد شیمیایی و اضافی به افزوده نمی‌گردد. همان‌طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، این چوب در فرایندی با بخار و حرارت تولید می‌شود که این بخار به‌عنوان گازی محافظ عمل می‌کند و مانع از جداشدن بافت‌های چوب ترموود و آسیب رساندن به آن در طول زمان می‌شود.

یکی مزایای شاخص ترموود برای حمام، مقاومت بالای این متریال در مقابل رطوبت است

بعدازاین که چوب در مراحل تولیدشدن با دمای بالا فراوری می‌شود، رطوبت آن به کم‌ترین حد ممکن یعنی چیزی حدود 4 تا 6 درصد کاهش پیدا می‌کند. رطوبتی که در چوب ترموود وجود دارد تقریبا می‌توان گفت که نصف حالت یک چوب در حالت طبیعی است.

یکی از ویژگی‌های چوب ترموود، یعنی عدم واکنش در برابر رطوبت، در همین فرایند ایجاد می‌شود. این ویژگی موجب می‌شود چوب ترموود شکل ظاهری خود را از دست ندهد و در حفظ‌شدن ظاهر، به‌مراتب بسیار بهتر از چوب‌های معمولی است.

ترموود فاقد هر نوع صمغ است

در فرایند تبدیل و تولید چوب ترموود، در اثر حرارت مناسب ضمغ داخل چوب از بین می‌رود. درنتیجه صمغی در چوب وجود نخواهد داشت و در دمای بالا صمغ از چوب ترشح نمی‌کند. از دیگر مزایای آن به طور مختصر می‌توان به وزن پایین‌تر و یکنواخت بودن رنگ ترموود نسبت به چوب‌های دیگر و غیره اشاره کرد.

استفاده از ترموود در حمام به‌عنوان کف‌پوش و دیوارپوش

آیا از مزایای بی‌شمار کف‌پوش و دیوارپوش ترموود برای حمام آگاه هستید؟ ترموود با خواص حرارتی و مقاوم در برابر رطوبتی که دارد، یک متریال ایده‌آل برای کف‌پوش حمام است. این کف‌پوش‌ها علاوه بر زیبایی طبیعی که دارند، از بالاترین قابلیت‌های عملکردی نیز برخوردار می‌باشند. کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌های ترموود به علت داشتن ظاهری دل‌نشین و طبیعی می‌توانند به فضای حمام زیبایی و آرامش هدیه کنند. از طرفی باتوجه‌به گرمای طبیعی که ترموود از خود منتشر می‌کند، به‌کارگیری کف‌پوش و دیوارپوش آن، حسی دلپذیر را برای کاربران به همراه خواهد داشت. از طرفی اگر علاقه‌مند به استفاده از المان‌های دکوراتیو در حمام باشید، می‌توانید به‌سادگی دیوارپوش کف‌پوش ترموود را با آن‌ها هماهنگ کنید.

نصب ترموود برای حمام را به پارس آرای کوهستان بسپارید

متریال‌های رایج به طور معمول زمانی که در معرض آب و رطوبت قرار می‌گیرند به‌تدریج، خواص فیزیکی و شیمیایی خود را ازدست‌داده و دچار تغییر ابعاد می‌شوند. این در شرایطی است که رطوبت به‌هیچ‌عنوان منجر به خرابی ترموود نمی‌شود. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از مراکز معتبر عرضه و نصب ترموود در محیط‌های داخلی ساختمان است. درصورتی‌که تمایل به نصب ترموود در سرویس بهداشتی و حمام دارید، می‌توانید از طریق مجموعه ما ثبت به‌سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت سفارش خود را انجام دهید.

سؤالات متداول

آیا می‌توان ترموود را بدون رنگ‌وروغن نصب و از آن در حمام استفاده کرد؟

بله اما بدون استفاده از رنگ‌وروغن مخصوص، کیفیت ظاهری ترموود به‌شدت تحت‌تأثیر شرایط محیطی قرار گرفته و در بلندمدت رنگ آن به سمت خاکستری متمایل می‌شود.

آیا هیچ ماده شیمیایی به‌عنوان بخشی از فرایند تولید ترموود به آن اضافه می‌شود؟

به‌طورکلی هیچ نوع ماده شیمیایی طی فرایند تولید چوب ترمو به آن اضافه نمی‌شود.

آیا می‌توانیم متریال ترموود را در تماس با سطح زمین استفاده کنیم؟

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که ترموود حتی در تماس با سطح زمین هم به‌ویژه در محیط‌های مرطوبی مثل حمام و سرویس بهداشتی دچار پوسیدگی نمی‌شود.

برچسب ها: