پرگولا سازه‌ای زیبا و لوکس برای فضای باز است

طی سال‌های اخیر، طراحی فضای باز آپارتمان‌ها و ویلاها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. افراد به دنبال اجرای سازه‌های زیبا و کاربردی هستند تا بتوانند از فضای باز منزل یا محیط کار خود نهایت استفاده را ببرند. یکی از کاربردی‌ترین، لوکس‌ترین و زیباترین سازه‌ها در این زمینه، پرگولا است که عموماً با چوب ترموود اجرا می‌شود. تقریباً در تمام ساختمان‌ها و ویلاهای لوکس شما می‌توانید پرگولا را مشاهده کنید. اما مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز چیست و چرا این سازه این مقدار محبوب شده است؟ در این مطلب از پارس آرای کوهستان، مزایای این سازه زیبا برای فضاهای باز را بررسی می‌کنیم.

پرگولا چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از این که به سراغ معرفی مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز برویم، بهتر است کمی با این سازه زیبا آشنا شویم و بدانیم که دقیقاً چه کاربردی دارد. بسیاری از افراد پرگولا را با آلاچیق اشتباه می‌گیرند. اما باید گفت که پرگولا تفاوت‌های زیادی با آلاچیق دارد. به‌طورکلی پرگولا سازه‌ای از جنس چوب است که در فضاهای باز مانند روف‌گاردن، حیاط آپارتمان و ویلاها ساخته می‌شود. تفاوت اصلی این سازه با آلاچیق، عدم وجود حصار یا درب و پنجره است. درواقع پرگولا سازه‌ای مسقف بوده که درگذشته برای نگهداری گیاهان رونده از آن استفاده می‌کردند. اما امروزه از پرگولا بیشتر به‌عنوان سایه‌بان استفاده می‌شود و نقشی مشابه با آلاچیق دارد.

همان‌طور که اشاره شد، عموماً پرگولا با چوب ترمو ساخته می‌شود. چرا که ترموود مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ رطوبت و تابش نور خورشید دارد و همچنین مقاومت آن در برابر نفوذ حشرات مناسب است. در نتیجه با خیال راحت می‌توان پرگولا را در فضای باز نصب کرد.

از جمله مهم‌ترین دلایل استفاده از ترموود در ساخت پرگولا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر نفوذ رطوبت به دلیل فرایند خاص تولید
  • عدم افت کیفیت و جذابیت ظاهری در صورت تابش نور خورشید
  • مقاومت در برابر نفوذ حشرات
  • لوکس و زیبا بودن ترموود
  • نصب آسان

مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز

وقتی صحبت از مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز می‌شود، عموماً افراد به جذابیت‌‌های ظاهری این سازه فکر می‌کنند. اما باید گفت که پرگولا یک سازه کاملاً کاربردی است که در کنار جذابیت‌های ظاهری، می‌توان از آن برای موارد بسیار زیادی نیز استفاده کرد. برای مثال، پرگولا یک سایه‌بان زیبا است که در صورت استفاده از وسایل مانند پرده، می‌تواند به سایه‌بانی خاص و لوکس نیز تبدیل شود. در ادامه مهم‌ترین مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز را بررسی می‌کنیم.

استراحت در سایه

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز، در اختیار داشتن فضای باز برای استراحت در محیط‌های بیرونی است. پرگولا یک سایه بسیار مناسب در فضای بیرون ایجاد می‌کند که شما می‌توانید در زیر سایه آن استراحت و تفریح کنید. باید اشاره کرد که پرگولا یک سایه کامل ایجاد نمی‌کند. بلکه شما یک سایه نیمه خواهید داشت. در نتیجه می‌توانید از نور خورشید نیز در زمان استراحت خود استفاده کنید. استراحت در پرگولا و در کنار استخر یا باغ یک تفریح جذاب است و می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما و خانواده‌تان رقم بزند.

افزایش جذابیت فضای باز آپارتمان یا ویلا

المان‌های سنتی و بسیار زیادی در فضای باز سازه‌ها استفاده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان حوض، آلاچیق، برکه و… اشاره کرد. اما این المان‌ها کاملاً سنتی بوده و دیگر نمی‌توانند جذابیت ظاهری در ساختمان‌های لوکس ایجاد کنند. به همین خاطر در ویلاها و ساختمان‌های لوکس برای افزایش جذابیت ظاهری از پرگولا استفاده می‌شود. ترکیب چوب ترموود مورداستفاده در پرگولا با درختان و رنگ سبز جلوه‌ای بسیار زیبا ایجاد می‌کند. به همین خاطر اگر به دنبال یک سازه زیبا و جذاب برای فضای باز ساختمان یا ویلای خود هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از پرگولا است.

پرگولا ارزش ملک شما را بالا می‌برد

هزینه اجرای پرگولا در صورت استفاده ترموود باکیفیت نسبتا بالا است. اما نباید فراموش کرد که ساخت این سازه زیبا در کنار مزایای ظاهری، یک مزیت بسیار مهم دیگر نیز دارد. درواقع اگر شما یک پرگولا زیبا و کاربردی در فضای باز آپارتمان یا ویلای خود نصب کنید، ارزش ملک شما به‌خوبی بالا می‌رود. این امر برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه ملک را دارند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شکل‌دهی به گیاهان؛ از مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز

یکی دیگر از مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز، شکل‌دهی به گیاهان است. درواقع از این سازه در محیط‌های باز برای شکل‌دهی به گیاهانی مانند خرما یا آبشار طلایی استفاده می‌شود. البته پرگولا مورداستفاده در این زمینه باید از چوب ترمو باکیفیت ساخته شود تا مقاومت بالایی نسبت به رطوبت داشته باشد.

اجرای پرگولا در فضای باز را به تیم متخصص پارس آرای کوهستان بسپارید

در این مطلب با مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز آشنا شدیم. قطعاً نصب پرگولا برای افرادی که می‌خواهند در یک محیط جذاب و زیبا استراحت کنند، یک گزینه عالی به شمار می‌آید. اما برای ساخت ترموود باید از متریال مناسب یعنی چوب ترموود باکیفیت استفاده کرد. پارس آرای کوهستان یک مرجع عالی برای خرید ترموود وارداتی باکیفیت در ایران به شمار می‌آید. مجموعه ما سال‌هاست که در زمینه واردات و عرضه ترموود فعالیت می‌کند و می‌تواند بهترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه دهد. همچنین شما می‌توانید از صفر تا صد اجرای پرگولای ترموودی خود را به تیم اجرایی متخصص پارس آرای کوهستان بسپارید. برای کسب اطلاعات درباره شرایط خدمات و هزینه‌های اجرای پرگولا، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز چیست؟

امکان استراحت در سایه، نظم‌دهی به رشد گیاهان رونده، افزایش ارزش ساختمان و افزایش جذابیت ظاهری فضاهای باز از مهم‌ترین مزایای استفاده از پرگولا در فضای باز هستند.

در چه فضاهایی می‌توان از پرگولا استفاده کرد؟

شما برای استفاده از پرگولا در فضاهای باز ویلا، باغ، روف‌گاردن و حیاط آپارتمان هیچ‌گونه محدودیتی ندارید.

هزینه طراحی و اجرای پرگولا چقدر است؟

بسته به متراژ پرگولا، ترموود مورداستفاده، تعداد تیرها و نوع رنگ مورداستفاده، هزینه طراحی و اجرای پرگولا می‌تواند متغیر باشد.

برای ساخت پرگولا از چه متریالی استفاده می‌شود؟

عموماً برای ساخت پرگولا در فضاهای باز از چوب استفاده می‌شود. اما بهترین متریال برای این کار، استفاده از چوب ترموود وارداتی و باکیفیت است.

برچسب ها: