آیا از مزایای بی‌شمار استفاده از ترمووود در روف‌گاردن مطلع هستید؟

در سازه‌های مدرن برای ارتباط بیشتر ساکنین باحال و هوای طبیعت از روف‌گاردن استفاده می‌کنند. یکی از بهترین متریال‌ها در مراحل مختلف طراحی و ساخت روف‌گاردن، ترمووود است. به‌کارگیری ترمووود در روف‌گاردن، علاوه بر کاهش وزن سازه‌های باغ سبز، فضایی طبیعی و صمیمانه را در پشت‌بام آپارتمان‌ها ایجاد می‌کند. به دلیل کاربرد متعدد روف‌گاردن طی سال‌های اخیر، در این مطلب از مجموعه پارس آرای کوهستان قصد داریم مزایای استفاده از ترمووود در روف‌گاردن را به شما معرفی کنیم.

مهم‌ترین مزایای استفاده از ترمووود در روف‌گاردن

روف‌گاردن یا بام سبز تکنولوژی مدرن بر پایه سقف سبز است. احداث روف‌گاردن در فضاهای مانند پشت‌بام یا تراس می‌تواند فضای خشک شهری را زنده و باعث افزایش کیفیت زندگی شما شود. روف‌گاردن‌ها می‌توانند از قرارگیری چند عدد گلدان شروع شده و به اجرای فضای سبز ختم شود. انتخاب نوع روف‌گاردن نیز به مواردی مثل نوع سازه، سلیقه، کاربری و همچنین ویژگی‌های اقلیمی وابسته است.

در ادامه به بررسی مزایای استفاده از ترمووود در روف‌گاردن می‌پردازیم:

  • ترمووود متریالی چوبی است که در مقابل تغییرات دمایی و رطوبتی مقاوم است
  • ترمووودها ثبات ابعاد و رنگ دارند
  • به دلیل اعمال فرایندهای حرارتی خاص بر روی ترمووود از هیچ ماده شیمایی در ساخت آن استفاده نمی‌شود. به همین خاطر استفاده از ترمووود برای آن دسته از افرادی که با مشکلاتی نظیر آلرژی و بیماری‌های حساسیتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند
  • به دلیل اینکه روف‌گاردن‌ها بر روی بام خانه طراحی می‌شوند، سازه و متریال مورداستفاده در آن باید وزن کمی داشته باشند. در طراحی روف‌گاردن، موضوع کاهش وزن به علت فشار وارد شده به ستون و پی اهمیت زیادی دارد و ترمووود به‌عنوان متریالی سبک بهترین گزینه است
  • نفوذناپذیری در برابر موریانه‌ها و حشرات
  • ترمووود در صورت خیس شدن مشکلی ایجاد نمی‌کند (به دلیل استفاده از گیاهان و آبیاری آن‌ها)
  • تنوع رنگی بالای ترمووود که می‌تواند روف‌گاردن شما را شاداب‌‌تر جلوه دهد

مراحل اصلی ساخت روف‌گاردن با استفاده از ترمووود

یکی از مزایای استفاده از ترمووود در ساخت روف‌گاردن، کارایی این متریال در طول مراحل مختلف ساخت است. مراحل اجرای پروژه روف‌گاردن به علت چگونگی بارگذاری بام، بسیار مهم است و سهل‌انگاری در هر کدام از این مراحل می‌تواند خسارت‌های سنگینی را به بار بیاورد. از طرفی دیگر توجه به هزینه‌های ساخت در سازه اهمیت فراوانی دارد. در ادامه این بخش به مراحل ساخت روف‌گاردن ترمووود می‌پردازیم.

زیرسازی؛ مرحله‌ای اساسی در ساخت روف‌گاردن

یکی از مراحل مهم ساخت روف‌گاردن با ترمووود، استفاده از این متریال به‌عنوان کف‌پوش در زیرسازی است. به این منظور ابتدا باید وزن ستون‌ها و فونداسیون به‌دقت آنالیز شود. بعد از آنالیز، نیاز به تعیین وزن مجاز برای اجرای روف‌گاردن داریم. بعد از محاسبات دقیق هم نوبت به عایق‌کاری می‌رسد. برای عایق‌کاری نیز به شیت‌بندی اصولی نیاز است.

لوله‌کشی مناسب

در مرحله دوم از ساخت روف‌گاردن باید به‌منظور لوله‌کشی در ارتفاعی مناسب، یک شبکه ایجاد کرد. لوله‌کشی هم باهدف تخلیه آب حاصل از آبیاری یا باران انجام می‌شود. برای افزایش جذابیت فضا، لوله‌ها و شلنگ‌های آبیاری در زیر شبکه‌های آهنی قرار می‌گیرند. در این مرحله باید نورپردازی روف‌گاردن نیز توجه داشته باشید.

اجرای فلاورباکس‌های چوبی

یکی از مزایای استفاده از ترمووود در ساخت روف‌گاردن، به‌کارگیری این متریال در ساخت آیتم‌های نظیر فلاورباکس است. این دسته از فلاورباکس‌ها با صفحاتی ضدزنگ پوشیده شده و سوراخ‌هایی در آن‌ها ایجاد می‌شود تا آب ناشی از آبیاری از آن بخش تخلیه شود. در درون جعبه‌ها نیز از صفحات عایق و پارچه‌های نفوذپذیری استفاده می‌شود که قابلیت جداشدن، فیلترکردن، تقویت و تخلیه آب را دارد. پس از پیاده‌سازی موارد گفته شده، نوبت به‌قرار دادن خاک و گیاهان موردنظر در فلاورباکس می‌رسد.

نوبت به اجرای ترمووود در روف‌گاردن

به دلیل مقاومت بالای ترمووود در برابر تغییرات محیطی از این متریال برای کف‌سازی استفاده می‌کنند. طی سال‌های اخیر نیز به دلیل مزایای ترمووود، استفاده از آن در ساخت روف‌گاردن در میان معماران و طراحان جایگاه خاصی پیدا کرده است. از ترمووود برای ساخت فلاورباکس، روکش فلاورباکس، آلاچیق، نیمکت و سایبان روف‌گاردن استفاده می‌کنند.

سؤالات متداول

آیا می‌توان از ترمووود برای ساخت آیتم‌های تزیینی روف‌گاردن استفاده کرد؟

یکی از مزایای استفاده از ترمووود در ساخت روف‌گاردن، به‌کارگیری آن برای ساخت آیتم‌های تزئینی این سازه است. ساخت مبلمان روف‌گاردن ترمووود، انواع صندلی، نیمکت، آلاچیق، آتشدان، شومینه، باربیکیو و همچنین فلاورباکس از جمله این موارد هستند.

چه فاکتورهایی بر روی قیمت ترمووود تأثیر می‌گذارند؟

از جمله فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت ترمووود مورداستفاده در روف‌گاردن می‌توانیم به نوسانات نرخ ارز (باتوجه‌به تأمین ترمووود از معتبرترین برندها و داشتن کیفیت وارداتی)، قیمت و حجم باتوجه‌به کلاس الوار، کیفیت ترمووود و همچنین نوع ترمووود اشاره کنیم.

مزایای استفاده از ترمووود در ساخت روف‌گاردن کدام موارد هستند؟

از جمله مزایای ساخت روف‌گاردن با ترمووودها می‌توان به کاهش میزان آلودگی شهری، زیبایی بام، افزایش قیمت ملک و همچنین عایق‌سازی روف‌گاردن در مقابل سرما و گرما اشاره کرد.

اجرای روف‌گاردن مدرن با ترمووود را به پارس آرای کوهستان بسپارید

از ترمووودهای فنلاندی می‌توان برای ساخت دیوارپوش‌های چوبی، فلاورباکس، نیمکت و انواع سایبان‌های چوبی استفاده کرد. شما با بهره‌مندی از مزایای ترمووود در ساخت روف‌گاردن می‌توانید علاوه بر داشتن سازه‌ای مدرن و لاکچری، قیمت ملک خود را نیز افزایش دهید.

پارس آرای کوهستان یکی از بزرگ‌ترین مجریان پروژه‌های روف‌گاردن ترمووود در کشور است. شما از طریق سایت ما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه، بودجه و فضایی که در اختیار دارید، با کارشناسان ما برای دریافت اطلاعات موردنیاز تماس بگیرید. در ضمن تمام ترمووودهای مورداستفاده در ساخت روف‌گاردن توسط مجموعه ما، کیفیت وارداتی دارند و با قیمتی مناسب عرضه می‌شوند.

برچسب ها: