مزایای استفاده از ترموود به‌عنوان متریالی همه‌کاره در محیط مدرسه

زمانی که صحبت از طراحی و ساخت تجهیزات فضاهای آموزشی مانند مدرسه و دانشگاه می‌شود، انتخاب متریال مناسب حرف اول و آخر را می‌زند. هم در بحث ساخت و هم در زمینه زیبایی، ترموود بهترین گزینه برای ساخت تجهیزات آموزشی است. این چوب با تکنولوژی خاصی تحت فرایند حرارتی قرار گرفته و به‌این‌ترتیب خواص منحصر‌به‌فردی پیدا می‌کند. از طرفی باتوجه‌به کاربردهای بی‌شماری که دارد، از قیمتی مقرون‌به‌صرفه برخوردار است. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم مزایای استفاده از ترموود در مدرسه را به شما معرفی کنیم.

انواع ترموود قابل‌استفاده برای محیط مدرسه

عوامل بسیاری در تعیین کیفیت چوب ترموود تأثیر می‌گذارند. یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در کیفیت چوب ترموود، نوع چوب به‌کاررفته در پروسه تولید این متریال کاربردی است. در ضمن نوع روشی که ترموود به‌واسطه آن تولید می‌شود نیز اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد.

ترموود طبق استانداردهای فراوری به دودسته زیر تقسیم می‌شود:

  • در ترموود نوع S حرف “S“ به استحکام و پایداری محصول اشاره می‌کند. در پروسه تولید این نوع چوب ترموود، چوب خام را تا دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنند که باعث مقاوم‌تر شدن چوب ترموود می‌شود. باید این نکته توجه داشته باشید که این نوع ترموود در مقابل نفوذ رطوبت بالا مقاوم نبوده و احتمال تغییر در ابعاد آن وجود دارد. از این نوع چوب در محیط‌های بسته و دکوراسیون داخلی و مصارفی مانند نیمکت مدرسه، مبلمان، کف‌پوش، درب و پنجره استفاده می‌کنند
  • نوع دیگری از ترموود با نام “Thermo D“ تولید می‌شود که حرف D بیانگر دوام این نوع ترموود است؛ به‌گونه‌ای که در پروسه تولید ترموود دی چوب را تا دمای 220 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌دهند. این فرایند سبب می‌شود تا چوب معمولی به ترموود تبدیل شده و در شرایط آب‌وهوایی مختلف مانند طوفان، بارندگی و تابش مستقیم نور خورشید از استحکام به‌مراتب بیشتری برخوردار باشد. به علت مزایای ترمو دی این نوع چوب را برای استفاده در محیط‌های باز ایده آل استفاده می‌کنند

مزایای استفاده از ترموود در بخش‌های مختلف مدرسه

ترموود با قرارگیری در معرض دما و بخار بالا، رطوبت طبیعی خود را تا حد زیادی ازدست‌داده و به همین خاطر نیز مقاومت بسیار مطلوبی در مقابل تغییرات رطوبتی به دست می‌آورد. همین ویژگی نیز باعث شده تا از چوب ترموود در مدارس مختلف کشور و با درنظرگرفتن تنوع اقلیمی به‌سادگی استفاده شود. در ادامه این بخش سایر مزایای استفاده از چوب ترموود در مدرسه را مرور می‌کنیم.

بهبود کیفیت هوای فضاهای داخلی مدرسه با چوب ترموود

یکی از مزایای قابل‌توجه استفاده از ترموود در محیط مدرسه، تأثیر مثبت این متریال بر کیفیت هوای محیط داخل ساختمان است. چرا که این چوب به شکل طبیعی سطح رطوبت را با مکانیزم جذب و رهاسازی تنظیم و به داشتن محیط داخلی سالم‌تر کمک می‌کند. برخلاف بعضی از مواد مصنوعی، ترموود مواد شیمیایی مضر یا ترکیبات آلی فرار یا همان VOCs را از خود منتشر نمی‌کند؛ ترکیباتی که می‌توانند بر کیفیت هوا و سلامت دانش‌آموزان تأثیری منفی داشته باشند.

ترموود بهترین عملکرد آکوستیک را برای فضاهای آموزشی دارد

آکوستیک نقش تعیین‌کننده‌ای در فضاهای آموزشی دارد. چرا که به طور قابل‌توجهی بر روی یادگیری و تمرکز تأثیر می‌گذارد. چوب ترموود به علت بهره‌مندی از خواص آکوستیک عالی، جذب صدا، کاهش اکو و نویز پس‌زمینه بهترین گزینه برای مدرسه است. چنین قابلیتی به داشتن محیطی ساکت‌تر و متمرکزتر کمک کرده و به دانش‌آموزان و معلمان اجازه می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در ضمن بازدهی آموزشی و یادگیری نیز در چنین محیطی طبیعتاً افزایش پیدا خواهد کرد.

چوب ترموود طراحی بیو فلیک دارد

در فضاهای داخلی مختلف مدرسه می‌توان از چوب ترموود برای داشتن محیطی سالم، غنی و بیو فلیک بهره‌مند شد. چرا که متریال ترموود ارتباط مستقیمی با طبیعی برقرار و فضایی آرامش‌بخش ایجاد می‌کند. در ضمن گنجاندن ترموود در طراحی مدرسه به تحریک حواس دانش‌آموزان و الهام بخشیدن به خلاقیت آن‌ها کمک فراوانی می‌کند.

یکی از مزایای استفاده از ترموود در محیط مدرسه، پایداری رنگ این محصول است

برای مسئولان مدارس، هزینه تعویض و رنگ‌آمیزی مجدد روکش محصولات چوبی مورداستفاده برای تجهیزات آموزشی اهمیت فراوانی دارد. ترموود دارای بیشترین حد از پایداری رنگ است و تحت‌تأثیر نور خورشید و سایر عوامل جوی به‌مراتب کمتر دچار تغییر رنگ می‌شود. همین ویژگی نیز باعث می‌شود تا در طول زمان هم رنگ و هم ظاهر طبیعی چوب به بهترین شکل ممکن حفظ شده و نیاز به تعویض و یا رنگ‌آمیزی مکرر آن به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.

ازبین‌رفتن حشرات و درصد پوسیدگی بسیار پایین

از دیگر خواص استفاده از ترموود برای مدرسه نابودی حشرات و درصد پوسیدگی بسیار پایین است. درجه حرارتی که در پروسه ترموود کردن از آن استفاده می‌کنند، این نوع چوب را از وجود هر نوع حشره یا جانوری پاک‌سازی می‌کند. از جمله عوامل بیولوژیکی که ترموود در مقابل آن‌ها مقاوم است می‌توانیم به حمله جانوران موذی، میکروارگانیسم‌ها، قارچ، کپک و سایر عوامل تخریب‌کننده اشاره کنیم.

ترموود خالص و فاقد هر نوع صمغ است

زمانی كه الوارهای چوبي تحت عمل فراوری ترمو قرار می‌گیرند، صمغ و مواد مضر آن‌ها مثل فرمالدهيدها حذف می‌شوند. در نتیجه یک ماده خالص و استریل به دست می‌آید که کاربردهای متعدد بیرونی و درونی دارد. ترموود به‌دست‌آمده از این فرایند، یکنواختی منحصربه‌فردی داشته و سرتاسر آن دارای یک‌رنگ و یک حالت است. همین امر نیز منجر می‌شود تا جزو مصالح ساختمانی بسیار مناسب برای طراحی شناخته شود.

ساخت تجهیزات آموزشی مدرسه با ترموود توسط پارس آرای کوهستان

انتخاب چوب ترمو به‌عنوان ماده اولیه به‌منظور ساخت و طراحی تجهیزات آموزشی مدرسه مزایای بی‌شماری را به همراه دارد؛ از پایداری و بهبود کیفیت هوای داخلی گرفته تا عملکرد صوتی، چوب ترموود می‌تواند به ایجاد یک محیط آموزشی سالم، الهام‌بخش و سازگار با محیط‌زیست کمک می‌کند. مؤسسات آموزشی نیز با استقبال از تطبیق‌پذیری و زیبایی چوب ترمو در تلاش هستند تا فضاهایی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند که رفاه، خلاقیت و رشد تحصیلی دانش‌آموزان را افزایش دهند.

مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از برترین عرضه‌کنندگان ترموودهایی مطابق با استاندارهای بین‌المللی در کشور است. درصورتی‌که تمایل به ثبت سفارش برای ساخت میز و صندلی، درب و پنجره و راه‌پله و آلاچیق برای تجهیزات آموزشی مدرسه دارید، می‌توانید به مجموعه ما مراجعه کنید.

سؤالات متداول

از ترموود در کدام قسمت‌های مدرسه استفاده می‌شود؟

از ترموود برای ساخت کف‌پوش، آلاچیق، راه‌پله، درب و پنجره و همین‌طور سازه‌های زیر کار چوبی مدارس معمولاً استفاده می‌کنند.

آیا ترموود قابلیت ترمیم و نوسازی دارد؟

باتوجه‌به اینکه ترموود از موادی باخاصیت نوسازی طراحی و ساخته شده است، به‌سادگی امکان نوسازی و تعمیر دارد و از نظر هزینه‌های نصب و نگهداری شما را با مشکل چندانی مواجه نمی‌کند.

آیا ترموود وزن سنگینی دارد؟

خیر. ترموود در مقایسه با چوب طبیعی سبک‌تر است و در زمان مواجه با بارهای سنگین، مقاومت به‌مراتب بیشتری نسبت به چوب طبیعی از خود نشان می‌دهد.

 

برچسب ها: