مزایای استفاده از ترموود در ساخت آیتم‌های فضای باز

چرا ترموود متریال مناسبی برای دکوراسیون خارجی است؟ ترموود نوعی چوب است که از آن برای نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. این چوب طی فرایندی علمی در معرض دماهای مختلفی قرار می‌گیرد که همین مسئله باعث ازبین‌رفتن رطوبت در آن می‌شود. چنین فرایندی می‌تواند ترموود را در مقابل شرایط مختلف محیطی که باعث ترک‌خوردگی این محصول می‌شود، محافظت کند. در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم مزایای استفاده از ترموود در فضای باز را به شما معرفی کنیم.

مزایای استفاده از متریال ترموود در فضای باز محیط‌های مسکونی و اداری

از مزایای استفاده از ترموود در فضای باز می‌توانیم به تحمل بالای این محصول در برابر دماهای مختلف در محیط اشاره کنیم. همین ویژگی آن را مناسب به‌کارگیری در نمای بیرونی ساختمان و فضای باز می‌کند. ذات ترموود به دلیل روش ساخت آن، چوب را در شرایطی قرار می‌دهد که تغییرات دمایی در فصول مختلف تأثیری روی بافت آن نداشته باشد. همچنین عدم جذب رطوبت و حرارت از محیط باعث می‌شود تا در شرایط مختلف جوی نیز ترموود بتواند حالت اصلی خود را حفظ کند.

آیتم‌های ساخته شده از ترموود برای فضای باز در برابر پوسیدگی مقاوم هستند

درون‌چوب‌های معمولی ساختار سلولزی موجود درون بافت چوب، یک منبع غنی و مغذی برای حشرات و قارچ‌های مولد پوسیدگی است. این حشرات و قارچ‌ها در گذر زمان می‌توانند به چوب آسیب وارد کنند. در ترموودها به علت فشار و حرارت بالای پروسه ساخت، تمام حشرات و موجودات میکروسکوپی درون‌چوب از بین می‌‎روند. در ضمن ساختار سلولزی درون‌چوب (زنجیره قندی) نیز تجزیه می‌شود که ترموود را در مقابل این پوسیدگی‌ها و حمله حشرات مقاوم می‌کند.

ترموود خالص و فاقد هرگونه صمغ است

زمانی كه الوارهای ترموود تحت عمل فراوری ترمو قرار می‌گيرند، صمغ و مواد مضر آن فرمالدهیدها حذف می‌شوند. در نتیجه ماده خالص و استریل شده‌ای به دست می‌آید که کاربردهای متعدد بیرونی و درونی داشته باشد. ترموود به‌دست‌آمده از این فرایند، یکنواختی خاصی دارد و تمام سطوح آن دارای یک‌رنگ و یک حالت هستند. همین مسئله نیز باعث می‌شود تا ترموود جزو مصالح ساختمانی مناسب برای طراحی به شمار بیاید. چنین مزیتی در ساخت مبلمان چوبی اهمیت خود را آشکار می‌کند.

ترموود کاملاً سالم و طبیعی است

در ساخت ترموودهای مخصوص فضای باز مجموعه پارس آرای کوهستان تنها از حرارت و بخار آب استفاده شده است. ترموود کاملاً طبیعی و بدون هیچ نوع مواد شیمیایی و نگهدارنده است که همین موضوع چوب را سالم و غیرسمی می‌کند. طبیعی بودن ترموود فنلاندی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول و متمایزکننده آن از سایر محصولات مشابه درون بازار است.

عایق گرما بودن ترموود یک مزیت مهم برای ساخت نیمکت و آلاچیق است

از دیگر مزایای فرایند ترمو کردن، افزایش خاصیت عایقی چوب در مقایسه باحالت عادی می‌باشد. رسانایی گرمایی ترموود طی این فرایند حرارتی، چیزی حدود 20-25% نسبت به چوب‌های فراوری نشده کمتر می‌شود. در واقع چیزی حدود یک چهارم چوب‌های عادی دما را از خود عبور می‌دهند. به همین خاطر نیمکت‌ها و آلاچیق‌های ساخته شده از ترموود در فصول گرم سال کاربران خود را آزار نمی‌دهند.

ثبات ابعاد از مزایای کلیدی استفاده از ترموود در فضای باز است

بعد از تکمیل پروسه ترموود روی چوب، درصد رطوبت چوب تا حد بسیار زیادی كاهش يافته و چوب داراي ويژگي تحت عنوات تعادل رطوبتی مي‌شود. در نتيجه‌ این فرایند، جذب رطوبت و تبادل حرارت چوب با محيط اطراف آن به شكل قابل توجهي کاهش پیدا می‌کند. همین امر تاثیر فراوانی بر روی ثبات ابعاد و كاهش ترك خوردگی الوارهای چوب ترمو در طول زمان دارد.

بعضی از کاربردهای ترموود در فضای باز

ترموود در صنعت ساختمان‎‌سازی  به ویژه در بخش ‌های مختلف دکوراسیون خارجی و فضای باز کاربردهای متنوعی دارد. در ادامه مطلب به بعضی از کاربرد های اصلی چوب ترموود در ساختمان‌سازی و دکوراسیون خارجی اشاره می‌کنیم.

از جمله این کاربردها می‌توان موارد زیر را بررسی کرد:

  • نمای خارجی ساختمان: ترموود جایگزینی مناسب برای سایر مصالح نمای خارجی است. مقاومت بالا در مقابل رطوبت و تغییرات آب و هوایی، پایداری رنگ و ظاهر طبیعی زیبا، مقاومت در برابر حشرات و ریز ارگانیسم‌ها و قابلیت پردازش آسان ترموود را به یک گزینه ایده‌آل برای طراحی و اجرای نمای خارجی ساختمان تبدیل کرده است. در واقع شما می‌توانید از چوب ترمو در ساخت انواع سیستم‌‌های نمای خارجی مصل کلادینگ، سندویچ پنل‌ها، سیستم‌های سیلیکونی و سیستم‌های روکش استفاده کنید
  • پنجره‌ها و درب‌ها: ترموود به‌عنوان مواد اولیه اصلی برای ساخت پنجره‌ها و درب‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع چوب به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و تغییرات آب‌وهوایی، مقاومت در برابر انقباض و تغییر شکل و مقاومت در برابر حشرات پایداری و عمر طولانی بالایی دارد که برای استفاده در درب و پنجره که به طور همیشگی در معرض هوای آزاد قرار دارند، بسیار مناسب است
  • کف‌پوش چوبی: ترموود می‌تواند به‌عنوان یک ماده مناسب برای کف‌پوش ساختمان باشد. این نوع چوب به علت مقاومت بالا در برابر رطوبت و سایر عوامل آب‌وهوایی، پایداری ساختاری و ظاهر زیبا، برای فضاهای داخلی و خارجی ساختمان بسیار مناسب است. کف‌پوش‌های چوبی می‌توانند در فضاهایی مانند سالن‌ها، لابی‌ها، رستوران‌ها و تراس‌ها استفاده شوند

خرید ترموودهایی باکیفیت برای محوطه‌سازی در پارس آرای کوهستان

در دنیای امروز باتوجه‌به پیشرفت در تولید مصالح مختلف، ترموود یکی از مصالح مهندسی شده ساختمانی است که طی سال‌های اخیر استفاده از آن در مکان‌های مختلف و ابعاد بزرگ‌تر بسیار مورد استقبال ایرانیان و مردم دنیا قرار گرفته است. شما با خرید ترموود از یک مرجع قابل‌اطمینان می‌توانید در بلندمدت از کیفیت و زیبایی منحصر‌به‌فرد این متریال بهره‌مند شوید. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از معتبرترین عرضه‌کنندگان ترموود در ایران است. برای خرید ترموودهای با کیفیت وارداتی می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید. تمامی ترموودهای مجموعه به کیفیت بسیار بالایی که دارند می‌توانند به سادگی برای ساخت آیتم‌های مختلف فضای باز مانند روف گاردن و پرگولا مورد استفاده قرار بگیرند.

برچسب ها: