ترموود در روف گاردن و نیمکت به چه میزان از مراقبت نیاز دارد؟

باتوجه‌به اینکه برای ساخت ترموود از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، به انسان و محیط زیست آسیب نمی‌رساند و می‌توان از آن در روف گاردن نیز استفاده کرد. اما ترموود به‌کاررفته در روف‌گاردن و نیمکت که فضای بیرونی ساختمان هستند، بیشتر در معرض عوامل مخرب محیطی قرار دارند و احتمال آسیب‌دیدن در آن‌ها بیشتر است. به همین دلیل نگهداری از ترموود در برابر این عوامل اهمیت ویژه‌ای دارد و لازم است برای افزایش طول عمر ترموود این نکات به‌صورت کامل رعایت شوند. در این مطلب قصد داریم به روش‌های مراقبت از ترموود در روف گاردن و نیمکت بپردازیم.

چرا مراقبت از ترموود در روف گاردن و نیمکت اهمیت دارد؟

با اینکه ترموود در برابر رطوبت و تغییر دما و میکرو ارگانیسمها مقاومت بالایی دارد، اما نگهداری درست از آن می‌تواند طول عمر این متریال را افزایش دهد. همچنین مراقبت اصولی می‌تواند هزینه تعمیر و نگهداری را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و مانع اتلاف وقت برای تعمیرات طولانی‌مدت بشود. به‌طورکلی برای محافظت از عوامل زیر اقدامات نگهداری از ترموود انجام می‌شوند:

  • پرتو فرابنفش
  • رطوبت
  • جلبک
  • خراشیدگی

روش‌های مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت

یکی از نکات مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت چوبی این است که چوب حتماً باید به‌وسیله لاک‌های محافظ مخصوص ترموود یا روغن‌های مخصوص این کار، پوشش داده شود. لطفاً دقت داشته باشید که هرچند سال یکبار باید رنگ‌آمیزی ترموود مجدداً انجام شود. اینکه ترمووود هرچند سال یکبار نیازمند رنگ‌آمیزی است، به کیفیت و برند رنگ مورداستفاده بستگی دارد. در ادامه مطلب به شرح مهم‌ترین عوامل محیطی تأثیرگذار در ترموود و روش‌های مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت می‌پردازیم.

نگهداری از ترموود روف‌گاردن و نیمکت در برابر پرتو فرابنفش

پرتو فرا بنفش خورشید یکی از عوامل محیطی است که تأثیر زیادی روی کیفیت ترموود در روف‌گاردن و نیمکت می‌گذارد. درصورتی‌که ترموود مدت‌زمان زیادی در معرض این پرتو قرار بگیرد، در ساختار و رنگ آن تغییر محسوسی ایجاد خواهد شد. به همین خاطر باید از ترموود در برابر پرتو فرابنفش خورشید به‌خوبی محافظت کرد.

برای انجام این کار از لاک و رنگ مخصوص استفاده می‌شود. البته باید توجه داشت که این کار به‌صورت اصولی انجام شود؛ چرا که در غیر این صورت بافت سلولی چوب تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و می‌تواند منجر به تجزیه سلولز یا بافت چوب شود. ردین ترتیب در طولانی‌مدت ترموود دچار تغییر رنگ خواهد شد. استفاده از لاک و رنگ مخصوص ترموود باعث افزایش عمر و پایداری محصول می‌شود.

نگهداری از ترموود روف‌گاردن و نیمکت در برابر رطوبت

رطوبت یکی دیگر از عوامل محیطی تأثیرگذار روی کیفیت و دوام ترموود مورداستفاده در روف‌گاردن و نیمکت. رطوبت می‌تواند در اثر شرایط جوی مانند بارش برف‌وباران باشد. ازاین‌رو ترموود موجود در روف‌گاردن یا نیمکت، هرگز نباید داخل خاک با رطوبت زیاد قرار بگیرد، چرا که رطوبت زیاد باعث پوسیدگی چوب می‌شود. همچنین درصورتی‌که رطوبت داخلی ترموود افزایش پیدا کند، این چوب دچار ترک‌خوردگی خواهد شد. اگرچه ترمووود یک متریال ضد آب است؛ اما نگهداری صحیح از آن در برابر رطوبت باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

یکی از مهم‌ترین نکات برای مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت در برابر رطوبت محیطی، کاهش روند نفوذ رطوبت به داخل چوب است. در واقع احتمال نفوذ آب در مقاطع انتهایی پروفیل ترموود زیاد است که می‌تواند ترک‌خوردگی در انتهای چوب را در پی داشته باشد. برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل چوب، توصیه می‌شود از لاک‌ها و رنگ‌های مخصوص ترموود استفاده کنید.

نگهداری از ترموود روف‌گاردن و نیمکت در برابر رشد جلبک و قارچ

قارچ و جلبک می‌توانند باعث آسیب رساندن به ترموود روف‌گاردن و نیمکت شوند. این پدیده بیشتر در حالتی اتفاق می‌افتد که در روف‌گاردن یا در نزدیکی نیمکت یک آب‌نما نیز وجود داشته باشد. در این حالت، پوشش سبزی که روی ترموود دیده می‌شود، در واقع نوعی جلبک است که مانند سایر گیاهان دارای کلروفیل است و بیشتر در مکان‌هایی دیده می‌شود که پوشش گیاهی روف‌گاردن به ترموود نزدیک است.

در صورت مشاهده جلبک روی سطح ترموود روف‌گاردن یا نیمکت، باید آن را از سطح چوب بردارید. برای این کار می‌توانید از برس‌های نرمی استفاده کنید که روی چوب خراش ایجاد نمی‌کنند. همچنین برای جلوگیری از رشد جلبک می‌توانید سطح چوب را با رنگ‌وروغن محافظ پوشش دهید.

روش‌های نگهداری از ترموود روف‌گاردن و نیمکت در برابر خراشیدگی

برای جلوگیری از خراشیدگی و تغییر رنگ ترموود در روف گاردن و نیمکت، توصیه می‌شود روی آنها پوشش‌هایی مانند لاک اعمال کنید تا از آن محافظت کنند. اگر قرار است رنگ طبیعی چوب عملیات حرارتی شده حفظ شود، چوب باید با وسایل مناسب درمان شود. همچنین توصیه می‌شود ترموود بدون پوشش سطحی در روف گاردن و نیمکت، دور از آفتاب و باران نگهداری شود. بهتر است همیشه با یک شرکت حرفه‌ای مشورت کنید تا در مورد روش‌های مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت، شما را به مناسب‌ترین شکل ممکن راهنمایی کند.

مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت را جدی بگیرید

استفاده از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای شما، تا حدودی در برابر شرایط محیطی نیز مقاومت دارند. اما برای اطمینان پیداکردن از کارکرد بهینه و طولانی‌مدت آنها و حفظ جذابیت محیط خود، بهتر است اقدامات نگهداری از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت را در پیش بگیرید.

پارس آرای کوهستان شرکت پیشرو باسابقه طولانی در حوزه چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان همچون ترموود است. ما در پارس آرای کوهستان در تمامی مراحل استفاده از ترموود برای روف‌گاردن و نیمکت از جمله طراحی، ساخت و نگهداری مناسب‌ترین خدمات را به شما ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت لطفاً با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چرا مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت مهم است؟

با اینکه ترموود متریالی است که در برابر رطوبت و تغییر دما و میکروارگانیسم‌ها مقاومت بالایی دارد، اما نگهداری درست از آن می‌تواند طول عمر آن را بالا ببرد.

برای مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت در برابر پرتو فرابنفش چه کاری انجام می‌شود؟

به‌منظور مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت در برابر پرتو فرابنفش از لاک و رنگ مخصوص استفاده می‌شود.

برای مراقبت از ترموود در روف‌گاردن و نیمکت در برابر رشد جلبک و قارچ چه کاری باید انجام شود؟

در صورت مشاهده جلبک روی ترموود، باید آن را با استفاده از برس‌های نرمی که روی چوب خراش ایجاد نمی‌کنند از سطح جدا کنید. همچنین برای جلوگیری از رشد جلبک می‌توانید سطح چوب را با رنگ‌وروغن محافظ آغشته کنید.

برچسب ها: